Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Tenkte jeg skulle slenge det samme her i denne tråden også ettersom at det er samme topic.

 

Satt og OC'et litt i går, prøvde for siste gang å få den stabil på 4,2 GHz noe som jeg ikke fikk pga. dårlig brikke. Jeg har sett litt rundt på nettet og mange klarte å få den stabil på rundt 1.256V, mens jeg derimot ikke.

Men så plutselig skjer det noe rart, CPU'en sitter stuck på 1,8 GHz (?) i følge CPU-Z...

Jeg har prøvd å sette på den orginale stock-clocken men den vil ikke øke, jeg skjønner ikke helt hva som kan ha foråsaket dette problemet men jeg tror ikke jeg har kverka den, enda...

Noen som vet hva som kan ha foråsaket dette?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor jeg får så høye temperaturer. Ser at andre med 212 Plus får lavere temperaturer med høyere volt.

Er det riktig å kjøre "small FFT" i Prime?

post-192050-0-10849600-1348224249_thumb.png

Alle cpu'er er forskjellige, trolig er din en som går varmere enn snittet. Er også mange på nett som unnlater å fortelle hva slags kjøling og rom temp de har.

Blend er generelt en bedre stabilitetstest enn small, men du får høyere temps raskt ved å bruke small, så spørs hva du er ute etter.

Hvis du virkelig vil teste stabilitet må du laste ned siste versjon av Prime som støtter awx, da vil du se litt høyere temps. Bruker du LinX/IBT til å teste med vil du se enda (10-15) høyere temps.

Endret av OldMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor jeg får så høye temperaturer. Ser at andre med 212 Plus får lavere temperaturer med høyere volt.

Er det riktig å kjøre "small FFT" i Prime?

post-192050-0-10849600-1348224249_thumb.png

Alle cpu'er er forskjellige, trolig er din en som går varmere enn snittet. Er også mange på nett som unnlater å fortelle hva slags kjøling og rom temp de har.

Blend er generelt en bedre stabilitetstest enn small, men du får høyere temps raskt ved å bruke small, så spørs hva du er ute etter.

Hvis du virkelig vil teste stabilitet må du laste ned siste versjon av Prime som støtter awx, da vil du se litt høyere temps. Bruker du LinX/IBT til å teste med vil du se enda (10-15) høyere temps.

Jeg var av den oppfatning av at de brikkene som kjørte på lavere Volt også kjørte på lavere temperatur?

Lenke til kommentar

Jeg var av den oppfatning av at de brikkene som kjørte på lavere Volt også kjørte på lavere temperatur?

Noen brikker blir varmere enn gjennomsnittet ved X volt, bare fordi du kjører lavere spenning betyr ikke at mengden strøm som går gjennom brikka er lavere.

Ok.

Stiller dere volten på offset eller manual? Jeg stilte den på manual siden jeg ikke skjønner hvilken referanse offset bruker(?).

Lenke til kommentar

Arni?

 

Tror du 1.256V holder på 3,8 GHz?

Kommer an på brikka det.

Offset bruker Intel Voltage ID

Hvor finner man verdiene på det?

Hver brikke har individuelle verdier for hver multiplier, sjekk CPU-Z for å se hva din ligger på.

Jeg har da ikke tilgang på CPU-Z i Bios. Det er der jeg sliter med å finne verdiene. Du har en måler der, men den er "fluctuating". Endret av nortridge
Lenke til kommentar

Jeg har da ikke tilgang på CPU-Z i Bios. Det er der jeg sliter med å finne verdiene. Du har en måler der, men den er "fluctuating".

Poenget ditt er?

Enten er det stabilt, eller så er det ikke det. Det er ikke en gitt spenning som er riktig eller feil.

Poenget mitt er det jeg sa. Hva er poenget ditt. ;)

Poenget er at en offset verdi er vanskelig å beregne i Bios, men jeg er vel ute etter hva som er det "riktige" å bruke. :)

 

Jeg må bare beklage her, jeg har ikke mye peiling på dette.

Endret av nortridge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...