Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har da ikke tilgang på CPU-Z i Bios. Det er der jeg sliter med å finne verdiene. Du har en måler der, men den er "fluctuating".

Poenget ditt er?

Enten er det stabilt, eller så er det ikke det. Det er ikke en gitt spenning som er riktig eller feil.

Poenget mitt er det jeg sa. Hva er poenget ditt. ;)

Poenget er at en offset verdi er vanskelig å beregne i Bios, men jeg er vel ute etter hva som er det "riktige" å bruke. :)

Har det noe å si om du vet nøyaktig hvilken spenning prosessoren kjører på hele tida?

Jeg mener det ikke har noe å si, men om du mener annerledes må du gjerne forsøke å overbevise meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

@Kromskallen: i5 3570K

 

@arni90: Nei, det har jo ikke det. :) Jeg bare lurte på hva man burde kjøre av offset/manual. Poenget er jo at jeg vil gjøre dette på den beste måten, med deres hjelp. :)

 

Hvor høyt skal du ha den?

 

Den burde være ganske god å overklokke med. MIn derimot suger og produserer for mye samtidig med en forbanna dårlig brikke.

 

Tenkte meg i7 3770K til våren, hadde vært snasent med en i7 for engangs skyld.

Lenke til kommentar

@Kromskallen: i5 3570K

 

@arni90: Nei, det har jo ikke det. :) Jeg bare lurte på hva man burde kjøre av offset/manual. Poenget er jo at jeg vil gjøre dette på den beste måten, med deres hjelp. :)

 

Hvor høyt skal du ha den?

 

Den burde være ganske god å overklokke med. MIn derimot suger og produserer for mye samtidig med en forbanna dårlig brikke.

 

Tenkte meg i7 3770K til våren, hadde vært snasent med en i7 for engangs skyld.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=162541&st=1740&p=19687277entry19687277
Lenke til kommentar

4,5 GHz ja, et stykke det.

Ikke for Ivy/Sandy Bridge, det er tilsvarende 3.8GHz på en Nehalem som du har.

@Kromskallen: i5 3570K

 

@arni90: Nei, det har jo ikke det. :) Jeg bare lurte på hva man burde kjøre av offset/manual. Poenget er jo at jeg vil gjøre dette på den beste måten, med deres hjelp. :)

Med offset vil spenningen settes etter klokkefrekvens, med manual vil spenningen være låst.

Offset vil spare en del strøm og muligens øke levetida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

4,5 GHz ja, et stykke det.

Ikke for Ivy/Sandy Bridge, det er tilsvarende 3.8GHz på en Nehalem som du har.

@Kromskallen: i5 3570K

 

@arni90: Nei, det har jo ikke det. :) Jeg bare lurte på hva man burde kjøre av offset/manual. Poenget er jo at jeg vil gjøre dette på den beste måten, med deres hjelp. :)

Med offset vil spenningen settes etter klokkefrekvens, med manual vil spenningen være låst.

Offset vil spare en del strøm og muligens øke levetida.

 

Tilsvarer på Nehalem jeg har? Hva skulle det bety, arni? Forklar er du snill. :p

Lenke til kommentar

4,5 GHz ja, et stykke det.

Ikke for Ivy/Sandy Bridge, det er tilsvarende 3.8GHz på en Nehalem som du har.

@Kromskallen: i5 3570K

 

@arni90: Nei, det har jo ikke det. :) Jeg bare lurte på hva man burde kjøre av offset/manual. Poenget er jo at jeg vil gjøre dette på den beste måten, med deres hjelp. :)

Med offset vil spenningen settes etter klokkefrekvens, med manual vil spenningen være låst.

Offset vil spare en del strøm og muligens øke levetida.

Aha. Har lurt lenge på det. Takker
Lenke til kommentar

4,5 GHz ja, et stykke det.

Ikke for Ivy/Sandy Bridge, det er tilsvarende 3.8GHz på en Nehalem som du har.

 

Fra egen erfaring så er dyr vannkjøling et kriterium for å overklokke noe høyere enn 4.5Ghz med Ivy Bridge. De blir fort veldig varme under stress tester med AVX instruksjonen. Med andre ord så vil jeg påstå at 4.5Ghz er et godt stykke for Ivy Bridge med noe annet enn vannkjøling (ikke closed loop).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Tilsvarer på Nehalem jeg har? Hva skulle det bety, arni? Forklar er du snill. :p

i5-750 er på Nehalem-arkitekturen til Intel, disse pleier å sweet-spote rundt 3.8GHz

i5-3570k er på Ivy Bridge-arkitekturen til Intel, disse pleier å sweet-spote rundt 4.5GHz

i5-2500k er på Sandy Bridge-arkitekturen til Intel, disse pleier å sweet-spote rundt 4.6GHz

 

Takk for forklaringen. :)

 

Min klarer ikke å kjøre stabilt på 3,8 GHz med 1.256V... Forer den nå med 1.4V, lol. Skal uansett kvitte meg med denne og gå over til i7-3770k.

 

Kjører Battlefield 3 fint i ett kvarter også henger driten seg og opp også kommer det en forbanna skurrelyd og da er det bare å restarte og ta turen innom BIOS'en.

Lenke til kommentar

4,5 GHz ja, et stykke det.

Ikke for Ivy/Sandy Bridge, det er tilsvarende 3.8GHz på en Nehalem som du har.

 

Fra egen erfaring så er dyr vannkjøling et kriterium for å overklokke noe høyere enn 4.5Ghz med Ivy Bridge. De blir fort veldig varme under stress tester med AVX instruksjonen. Med andre ord så vil jeg påstå at 4.5Ghz er et godt stykke for Ivy Bridge med noe annet enn vannkjøling (ikke closed loop).

Hvis man gidder å bytte tim er det fult mulig å nærme seg 5 GHz på luft med gode eksemplarer.

Lenke til kommentar

4,5 GHz ja, et stykke det.

Ikke for Ivy/Sandy Bridge, det er tilsvarende 3.8GHz på en Nehalem som du har.

 

Fra egen erfaring så er dyr vannkjøling et kriterium for å overklokke noe høyere enn 4.5Ghz med Ivy Bridge. De blir fort veldig varme under stress tester med AVX instruksjonen. Med andre ord så vil jeg påstå at 4.5Ghz er et godt stykke for Ivy Bridge med noe annet enn vannkjøling (ikke closed loop).

Hvis man gidder å bytte tim er det fult mulig å nærme seg 5 GHz på luft med gode eksemplarer.

Kilde på det?

Jeg har hørt at det senker målt temperatur, men samtidig senker maks overklokk (det kan være mange grunner til at dette skjer.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Vil dere høre noe løye som jeg sikkert har alt nevnt flere ganger?

 

i5-760 har ræv brikke...

 

Jeg må åpne kabinettet igjen og reset'e BIOS igjen fordi den er blitt botcha og ligger på 1,2 GHz - 3,3 GHz.

 

31dc64786e6a560e0bca.png

 

Driten kødder rundt og justerer på seg hele tia, litt sånn småfestelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...