Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt å høre :) Er fort gjort å overse disse innstillingene, da de ikke alltid ligger like logisk plassert i BIOSen, hehe.

 

Tror jeg har kommet til max power av min Cpu kan klare nå.

4,738Ghz med 1,4V

 

Spilt ca 30 min. med Crysis 2 nå. Har ikke testa ut Crysis 3 med denne OC, men det kommer.

 

Plz kommenter noe :)

post-277821-0-63981200-1364583667_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Likevel på bilde til høyre nederst ser jeg "load" 1% til 8%. Skulle tro at disse data viste max load, etter å ha spilt i ca 20 min?

Burde ikke load være høyere?

Tja, "load" er i sanntid, så når du er på skrivebordet, så vil det jo synke drastisk kontra om du er in-game :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Funker overklokken i Battlefield 3 en god stund, så er den som regel stabil nok. Dette bruker jeg ofte som test i stedet for prime95, siden å spille bf3 er mye gøyere, og bf3 krever mye cpukraft.

 

Håper min består denne gangen etter å ha Prime i 18 timer og 28 min. :p

Spent på hva BF3 mener om klokken.

Lenke til kommentar

Håper min består denne gangen etter å ha Prime i 18 timer og 28 min. :p

Spent på hva BF3 mener om klokken.

 

Hvor lenge har du spilt bf3 med denne da? Som stresstest?

 

post-280907-0-79589900-1347187951_thumb.jpg

post-280907-0-47633200-1347187943_thumb.jpg

 

Vannkjøling, i alle fall radiator kjøling. ;-)

 

Hvordan er det jeg legger ut bilder på dette forumet? Jeg har tydeligvis fått det til en gang før

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Kjørt litt Crysis 3 og BF3. ;)

 

Hvordan får jeg lagt ut bilder her?

 

http://www.overclock...79-overclockers

 

Dette regner jeg med er interesant lesning for deg

 

Warning! At or above 1.7v the CPU will DIE. From 1.5-1.69v the CPU will DEGRADE more quickly than below 1.5v. When a CPU degrades it is very easy to tell, as it will require more voltage than before for the same frequence

 

Dette innbiller jeg meg at en prøvde ut, og han lykkes nesten ikke med å ta livet av den. Ellers var det kansje en 1100t. Dagens cpuer har innebygd "sikkerhetsystem" så man må nesten gå inn for å ødelegge den

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hvordan får jeg lagt ut bilder her?

 

http://www.overclock...79-overclockers

 

Dette regner jeg med er interesant lesning for deg

 

Warning! At or above 1.7v the CPU will DIE. From 1.5-1.69v the CPU will DEGRADE more quickly than below 1.5v. When a CPU degrades it is very easy to tell, as it will require more voltage than before for the same frequency.

 

Trykk på "Bruk full editor". ;)

 

Takk, det der er interessant lesing ja!

Lenke til kommentar

Denne var i allefall stabil i noen timer på prime, så har jeg spilt bf3 noen timer uten problemer. Men likte ikke å bevege seg høyt opp på 60 tallet under bf3 spilling, desuten så kunne jeg ikke ha rammen raskere en 1333Mhz. Så nå er det bare 3.8Ghz, men det er i allefall 1GHz over stock:-) Minimal forskjell på ytelse også. Den greier foresten 4.4GHz,noe som er veldig høyt for en slik cpu, men siden jeg ikke har god nok kjøler så ble tempen langt over 70. Jeg innbiller meg at cpuen er god opp til 72grader

 

Her var det veldig varmt i rommet, så forskjellen på idle og load er latterlig liten syns jeg. Jeg måtte også sette viftene, push pull på en h20 620, på max,hehe.

post-280907-0-75202100-1364663222_thumb.png

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Ram på 1333 mhz er bare 1333 mhz lavere enn meg på rammen i testbenken min :p

 

Haha! Såpass ja. Har du noen peiling på socket 775 kansje?

 

Haha, jeg kjører vist rammen på 1333Mhz nå også, også med relativt høye timings også cr 2t.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

evga 132-YW-E179. Har du kjennskap til denne? Jeg må si det var mye jeg ikke forstod i biosen. Det er noe som heter cpu fsb voltage. Her er det tydelig at jeg må gi litt ekstra strøm for å komme over 3.5Ghz og enda mere for å gå høyere en 3.8, latterlig mye for å gå til 4.4Ghz.

 

Mitt spørsmål. Gjelder denne også for rammen? Hvor sitter den på hk? Eller er den inni cpuen? Sensorene mine på hk virker ikke så jeg må kjenne meg frem på komponentene for å få en pekepinn på temps...

 

Også greflane 0-3 tror jeg det hette. Er dette en mulighet for å gi mere eller mindre strøm til hver enkelt kjerne? Forbaska lite info om denne socketen på dette forumet,samt på overclock.net .

 

Har du tips til et program som viser meg tempen på hk? Hwmonitor må være feil, der ligger vist system på konstant 80-100 grader, mens det i biosen viser 50-60, avhengi av romtemp.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

evga 132-YW-E179. Har du kjennskap til denne? Jeg må si det var mye jeg ikke forstod i biosen. Det er noe som heter cpu fsb voltage. Her er det tydelig at jeg må gi litt ekstra strøm for å komme over 3.5Ghz og enda mere for å gå høyere en 3.8, latterlig mye for å gå til 4.4Ghz.

 

Mitt spørsmål. Gjelder denne også for rammen? Hvor sitter den på hk? Eller er den inni cpuen? Sensorene mine på hk virker ikke så jeg må kjenne meg frem på komponentene for å få en pekepinn på temps...

 

 

Også greflane 0-3 tror jeg det hette. Er dette en mulighet for å gi mere eller mindre strøm til hver enkelt kjerne?

 

Når man nærmer seg 500 fsb så begynner det å bli veggen for 775 prosessorer. Dermed Begynner grensa for overklokking av prosessorer som ikkje har unlocked multiplayer. Altså en xtreme cpu fra intel. Jeg hadde FSB voltage oppi ca 1.3v, så det er bare å kjøre på :D

 

nForce 790i er vel brikkesettet, så her er en OC guide:

 

http://www.overclock...rclocking-guide :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Når man nærmer seg 500 fsb så begynner det å bli veggen for 775 prosessorer. Dermed Begynner grensa for overklokking av prosessorer som ikkje har unlocked multiplayer. Altså en xtreme cpu fra intel.

 

Xtreme cpu? hu? Hva med et annet program en hwmonitor for å sjekke hk temps? Da får jeg vel si meg fornøyd med den hastigheten jeg har fått. Det ble en meget god oppgradering fra en 3.6Ghz phenom uten l3 cache i alle fall.1Ghz over stock er jo en grei cpu oc, men jeg skulle fått opp rammen litt. Rammen er vist 1.9v. Når jeg setter 1.9v så lyser skriften rødt i biosen. Er det fordi jeg trekker for mye strøm igjennom hk til rammen eller er det bare gått ut i fra at dagens ram pleier å være lavere volt på enn 1.9?

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Hva med et annet program en hwmonitor for å sjekke hk temps? Da får jeg vel si meg fornøyd med den hastigheten jeg har fått. Det ble en meget god oppgradering fra en 3.6Ghz phenom uten l3 cache i alle fall.1Ghz over stock er jo en grei cpu oc, men jeg skulle fått opp rammen litt. Rammen er vist 1.9v. Når jeg setter 1.9v så lyser skriften rødt i biosen. Er det fordi jeg trekker for mye strøm igjennom hk til rammen eller er det bare gått ut i fra at dagens ram pleier å være lavere volt på enn 1.9?

 

Hvis rammen er spesifisert for 1.9v, så er det ingen problem med 1.9 volt. Akkurat på den tiden med nforce 790. så begynte det å komme ram på 1.8v og 1.65v. Derfor er det rødt i bios :) Men farlig er det ikkje :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...