Gå til innhold

Er det mulig at Viggo Kristiansen ble uskyldig dømt?


Anbefalte innlegg

Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Og kven har påstått at han har planlagt sitt alibi?

Du mener altså at han tilfeldigvis la fra seg mobilen nøyaktig på grensen for dekningsområdet til basestasjon Eg A? Verdens heldigste mann!

Og at vi  kan se bort fra JHAs forklaring om hva som skjedde, han lyver om absolutt alt, kun ikke om at VK var med, som det ellers ikke finnes noen beviser for? Derfor er VK skyldig? Hjelpes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, 0laf said:

Men denne karen, med 83 i IQ, klarte altså i detalj å beskrive voldtekt og drap som han utførte sammen med kompisen sin, uten å rote til forklaringen når han trakk inn personer som egentlig ikke var der?

Sier du at hans forklaring stemte med funn gjort på åstedet? Jeg  tror det er å trekke hans forklaring litt langt. Man må vel da si han rotet det til littegrann.

26 minutes ago, 0laf said:

Det virker også lite sannsynlig.
Jeg tror du overdriver politiets involvering, de nevnte Kristiansen i uformelle samtaler før avhør, men det er lite som tyder på at de la ord i munnen på Andersen, eller at han på noe tidspunkt forsto det slik at han ville slippe veldig mye billigere unna dersom han impliserte Kristiansen, det er noe du har funnet på.

Når politiet fremmer at han selv kanskje er et offer i saken er veien kort til å tenke på redusert soning. Er IQ'en lav nok skulle det ikke forundre meg om han lekte med tanken på frifinnelse også.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (5 minutter siden):

Ja det er selektivt at du skal henge deg på forklaringen til JHA, for så å avskrive forklaringen i samme pust...

Det er jo du som avskriver forklaringen til JHA, når du mener VK var innenfor Eg As dekningsområde kl. 18.57, når JHA sier de var langt inne i Baneheia på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
0laf skrev (4 minutter siden):


I så fall er jo dette veldig veldig enkelt?

Hvorfor har ingen av ekspertene fra 2000 nevnt dette, hvor er disse loggene, det eneste som er ført som bevis er trafikkdata, som trolig er alt de hadde i 2000?

Jeg tror  nok ikke de hadde slike data tilgjengelig, kanskje fordi undersøkelsene ble gjort først et år etter drapene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
5 minutes ago, Pallehysa said:

Videre la retten vekt på følgende:

  • At de to tiltalte av en rekke vitner ble observert sammen ved Svarttjønn i Baneheia cirka klokken 18.00. De ble også observert samme senere på kvelden, noe før klokken 21.00.

Og?

Lenke til kommentar
10 minutes ago, 0laf said:


I så fall er jo dette veldig veldig enkelt?

Hvorfor har ingen av ekspertene fra 2000 nevnt dette, hvor er disse loggene, det eneste som er ført som bevis er trafikkdata, som trolig er alt de hadde i 2000?

Det har vel ikke blitt sagt i retten at man ikke visste hvor telefonen var mellom brukstidene så vidt jeg vet. Derimot vet man jo ikke hvor VK var mellom disse tidene. Det er jo på det rene da det bare er å ikke ta med seg telefonen når man drar.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (Akkurat nå):

Trenger ikkje være hjemme. Kan vel være der JHA uoppfordra fortalte at VK la igjen sykkelen sin?

Der 80 vitner sier de ikke så noen sykkel. Sågar en som lånte sykkelen like før og som jogget og tøyde ut ved bommen da den spesielle sykkelen skal ha stått der. Ikke så veldig troverdig, nei. Og JHA fortalte ikke dette "uoppfordret". Han sa ingenting om det, før Telenor vitnet i retten og fortalte om mobilsporet. Da endret han forklaring og kom med dette tøvet med sykkelen og sykkelveska.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...