Gå til innhold

Ny laptop, men hvilken..


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker å investere i en ny laptop som vil bli brukt til gaming, tv-serier, film, surfing osv. Og i et hav av laptoper må jeg si jeg blir ganske forvirra, ettersom jeg har veldig liten forståelse for sånt :p Jeg tenker en laptop rundt 10.000kr, vet ikke om det holder heller da?

 

Har sett litt på MSI'ene på elkjøp, eks:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGE702PC270/msi-ge70-2pc-270ne-17-3-barbar-gaming-pc

 

Er dette gode laptoper til gaming? Eller vet du om andre laptoper som ikke koster skjorta? :p

 

Jeg bryr meg egentlig ikke så veldig om at den er super rask i oppstart og slikt, så lenge den kan kjøre World of Warcraft, Smite, The sims 4 o.l uten problemer :roll: Hadde også vært fint om jeg slapp å "oppgradere" den i ettertid, ettersom jeg nok ikke finner ut av slikt :p

 

Håper noen av dere har anbefalinger og/eller tips og komme med! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

En Macbook Pro Retina 13 eller 15-tommer høres ypperlig ut til ditt budsjett. Da vil du få en maskin som varer. Sjekket på nett nå om hvilke opplevelser folk har til dine spill med denne maskinen, og den nyeste utgaven som er aktuell med Intel HD 5000 kjører disse spillene svært greit.

Lenke til kommentar

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/varemerker/lenovo/lenovo-y50-70/206896.6055/

 

Ville vurdert denne jeg også hvis jeg var deg.

Har selv nettopp kjøpt en Lenovo Yoga 2 Pro( ikke ren gaming maskin da), men er super fornøyd med Lenovo. Skikkelig godt bygde maskiner, flotte skjermer, og kanskje markeds beste tastatur :D

Den jeg linket til er også rimelig slank og fin til å være en spillmaskin. Ikke sånn stor og klumpete som mange andre.

 

Sjekk den ut på Youtube ;)

 

Lykketil!

Lenke til kommentar

Med mindre skjermen er oppdatert/byttet på Lenovo Y50-70 så har den en dårligere skjerm sammenlignet med andre laptoper.

 

Hva Notebookcheck sier om skjermen:

 

"Display

Like the late IdeaPad Y510p, our Y50 utilizes a 15.6-inch 1080p matte display with no options for glossy or lower or higher resolutions. A separate Y50 UHD series is configured with 3840 x 2160 resolution displays starting for $250 more. This is similar to the 15.6-inch MSI GS60 Ghost which uses a much higher resolution glossy panel, though for nearly twice the price at retail. We certainly prefer the more standard matte screen on the Y50 as even the smallest glare from a glossy equivalent can be distracting while gaming. Subjectively, we find colors and text to be crisp with no noticeable screen-door effects or color noise when viewing from a normal distance.
We measured an average brightness of 221 nits based on nine quadrants on the display, which is good for an indoor notebook. This is also a bit disappointing at the same time as most competing models have stronger LED backlights like the Gigabyte P34G v2, Aorus X7, Razer Blade 14, and even the older IdeaPad Y500 and Y510p models by a notable margin. Under standard lighting conditions, we found that anything below the 8/10 brightness setting to be too dim for comfortable viewing. In addition, the lower than expected contrast of about 300:1 is more budget than mainstream. We played The Dark Knight, which fittingly includes a large number of dark scenes, and found that dark areas are usually too gray and washed out to show intricate details. The same problem persists in games with dark or poorly lit areas.
We measure color space reproduction with an X-Rite i1Display 2 calibrator and find color space to be average at best. At only 34 percent and 49 percent of AdobeRGB and sRGB standards, respectively, the Y50 is certainly not made for professional graphics work or even color accuracy. After just reviewing the workstation-class (and much more expensive) Eurocom X3, we can see that colors are not as deep by a slight margin on the Y50 in comparison. Fortunately, this means little to the target audience as the fast response times provided by a TN panel take precedence over color gamut when playing fast-moving games. With that said, most competing models do cover wider color spaces than the Lenovo in review.
Further analyses with an X-Rite i1Basic Pro 2 spectrophotometer reveal inaccurate colors and poor RGB balance before calibration. Red, blue, and magenta are the worst offenders while green, teal, and yellow fare a bit better especially at higher saturation levels. The high correlated color temperature of 10438K also show a very cool color temperature out-of-the-box.
Calibration reduces these inaccuracies to a degree, but blue in particular sees very little improvement. Grayscale also continues to be inaccurate at most levels with an average DeltaE deviation of 8.59 units. We stress that these intensive display measurements detract little from general web browsing, but it does suggest that some corners were cut on display quality to keep prices down.
Backlight is not powerful enough for comfortable outdoor use
Outdoor usability is very limited. Maximum brightness will reduce by about 40 nits if running on batteries and, when combined with the already low contrast of the screen, will result in a quickly washed out display. We recommend working on the highest screen brightness level and under shade for better visibility. However, we still found ourselves squinting even under optimal outdoor settings.
Viewing angles Lenovo IdeaPad Y50
Viewing angle stability is similar to a budget TN panel. The optimum viewing window is quite low as even a standard straight view will result in washed out blacks near the top of the screen. This is most noticeable in dark scenes, but much less of an issue in brighter and colorful scenes."
Lenke til kommentar

MSI.. nei. Den blir GLODHETT pga litt dårlig løsning på kjøling..
Samtidig har jeg hørt om flere småfeil.. som bare er unødvendige.

Vil du ha en laptopp som knuser det som trengs, så går du for den jeg skriver fra nå.

ASUS G750

 

Her får du listet opp bare en haug modeller med ulike spesifikasjoner.
Helst seriøst. Jeg besitter modellen som har "GeForce GTX 670M *3GB" grafikkkort.

Jeg har spilt det meste som krever MYE, på topp grafikk. Som sagt.. er dette modellen jeg kjøpte for.. to år siden. Sier sitt. Det blir ALDRIG varm, da den har verdens (bokstavelig talt) beste kjøle løsning. Fått priser for dette, og kalles "Gamers Republic" for en grunn. KRAFTIGE vifter, som skyter luften ut BAK.. ikke under.. BAK! :) Så snuser du, for ALL del ikke lege snusen bak.
Tastaturet er genialt. Du har ALT du trenger, knall gode knapper samt touchpad og responsive LMB og RMB (museknappene på touchpadden ;)).
Skjermen har jeg heller ikke opplevd makan til. Som sagt.. to år gammel nå. 120hz til og med.. og 3D funksjon som er artig.. men bruker aldrig ;) Gøy for ungan!

Altså.. kort og greit.. du har god plass til å bytte ut deler om du vil, eller oppgradere.. RAM og whatnot.
Chassiet er så rått.. at Alienware og MSI.. vet at de har tapt på dette feltet her. Det er bare råkul! og jeg er 26år ! Pc skal ikke være kult i den alderen :O Sa dama.

 

Jeg er meget trøtt og derfor skriver jeg som en ung forbryter.. beklager det, men jeg vil så gjerne at du tar en GOD titt på det her, og ikke faller i fella på de andre.


Jeg har selv tatt denne med meg til kompiser nå jeg er på "rømmen" ;), og det funker.. men nei, det er ikke noe du kan slenge i en ica pose eller liten bæreveske.. du må ha en god sekk for den veier litt.. kanskje mest ^^.
Batteriet kan du droppe. Altså.. du skal ha en maskin som trekker! Så slipper du kjøpe ny på mange år!
Utganger, så har du alt.. og enda mer.. du kan lade opp hele huset med usb kabler til den her.. :D

WOW, Smite... sims ^^, er bare fnugg. og det er med maskinen jeg har nå :)


konklusjon (på tide):

+ Chassiet: Super kvalitet.

+Skjerm: Har ikke sett bedre.

+Tastatur/touchpad: Knapper er plassert smart, og touchpaden når brukes, er helt problemfri.

+Innmaten: Dette er en kruttønne. Den kommer bare med bra hardware.

+RÅKUL: Hallo! Når du løfter skjermen på denne, og vennina knirker opp MSI. Så skjønner du hva jeg mener..
+Utganger: Du har alt tilgjengelig. Greit å lade mobil, ipod, ipad.. mus kobling.. eksterm hardisk.. samtidig;)

 

- Jeg glemmer støtt og stadig snusen min bak, og dermed tørker den ut, som har kostet meg sikkert en tilsvarende maskin idag. Men kan holde kaffen varm!

 

 

PS: Jeg har 17".. du bør absolutt gå for det. Men du kan ikke ha den oppå dyna i sengen, da bør du kjøpe deg en slik billig laptopp plate som er stilt i vinkel (IKEA).. den er knall, og da er problemet løst. Da blir det KINO i sengen! Dama er frelst og avhengig, av at jeg drar inn laptoppe dit, for å se alt for mange episoder. Men jeg så en som hadde en 15" idag, på Universitetet.. det skulle jeg ikke ha trodd. Men han hadde ingen problem med å ta den på skolen! Så ja, selv 15" er knall gode.. men jeg ville tatt 17 ;D Så mye mer gøy å spille med.

 

Anbefaling prismessig: Denne <-------

Ser også at de har satt den ned litt. Bare kjør på! GLED DEG :D
Husk! legg på 2års forsikring, er så lite i forhold til at du kan bortimot kaste den i veggen, og få ny..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei! :) Tror, og håper, jeg forstod alt du har skrevet. Dessuten vet jeg ikke om jeg hadde forstått det om du utdyper det mer :p Du har ihvertfall gjort en veldig god jobb med å selge meg denne pc'n! Høres jo ut som alt jeg trenger! Et spørsmål angående størrelsen, blir den klumpete å ha på fanget i forhold til plassering av hender? tenker da på tall-linja oppe på tastaturet, og touchpad'en. Eller blir det mer en vane sak? Liker å ha laptop'en på fanget når jeg gamer :p

Lenke til kommentar

At Asus G750JM er en meget bra laptop, skal jeg ikke nekte for. Men at den slår Alienware i kvalitet, nei, det tror jeg ikke at den greier. Og i Alienware er/var det utrolig lett å skifte RAM, HDD'er til og med skjermkortene kunne man bytte selv om man er/var litt hendig.

 

Dessuten har Alienware et chassi som tåler det utrolige. jeg hadde en M17x, den falt i et steingulv fra ca 1,2 meters høyde, men funket etterpå. Jeg tror ikke at G750JM hadde tålt det.

 

Men som sagt, G750JM er en meget bra laptop, stille, holder seg kjørlig sammenlignet med mange andre, og med GTX 860M skulle den dra de fleste spill på high settings. Så den er å anbefale slik sett.

Lenke til kommentar

Altså.. problemet m alienware, har alltid vært prisen. Det blir som... et plag som er dyrt pga merket.. dolcegabbanna vs levis! Uten tvil er AW meget bra maskiner. Luftinga som forøvrig!! Er grunnlaget til at en laptop holder seg lenge, stiller Asus G750 modellene langt bedre.

 

Dette er ikke en tynn laptopp. Men jeg spiller faktisk i sofaen med sofa armstøtte til musematte.. og bena på bordet. Du klarer det helt fint. Men jeg anbefaler uansett om du velger, msi, alienware, asus, å kjøpe en billig laptopp plate å ha den på. Som sagt.. 15" asus er bra de også og mye mer portable. Å ha med seg. Men klart mindre skjermglede.. blir litt hva du vil. Tar du den med ut ofte? Da må du ned på 15". Skal du kunne ta den opp på bussen.. da kan droppe gaming laptopp som skal vare. Kjøp deg heller en god mobil til slikt :)

 

Alienware igjen.. er en smule for mye for min smak. I utseende. Lit harry^^.. men det er bare meg. Asus er mer "no bullshitt". Skriver på mobil nå.. vanskelug å se om sammenhengen i teksten her er ok! Kan svare mer når jg kommer hjem.

Endret av Fornybarenergi
Lenke til kommentar

Er ikke så ofte jeg tar den med ut, men det hender jo. Men da er det også i bil, så sånn sett er det ikke noe stress. Tar den også med til utlandet når jeg reiser, men den blir jo da værende på hotellrommet. Antar det blir denne hvis jeg skal ha 15" https://www.komplett.no/asus-g550jk-156-full-hd/816364 ? Hva er forskjellen på denne og en 17" annet enn at skjermen/pc'en er mindre?

 

Setter utrolig pris på all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...