Gå til innhold

Slik får du Netflix og YouTube i høy kvalitet (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg lurer på kvifor Youtube hakker på mi raske linje..

 

Kan være mange grunner til det. Hvis jeg prøver å se på 4K på YouTube med min Intel NUC så hakker det (tror ikke NUC er kraftig nok til å spille 4K). Om du har trådløs forbindelse, så kan det også være en grunn.

Lenke til kommentar

Eg lurer på kvifor Youtube hakker på mi raske linje..

Hakking skal ikke ha noe som helst å si med nettlinja. Derimot så vil det påvirke om filmen tidvis stopper for å buffre.

 

Hakking er enten pga for svak maskinvare, eller software-problem som gjør at maskinen ikke klarer å vise en jevn bilderate.

Lenke til kommentar

Litt misvisende tittel eller? om man f.eks. prøver å streame 1080P over en 1mb/s linje kommer det til å hakke, uansett om det streames fra CDN eller ikke. CDN fjerner jo bare flaskehalsen lenger ut i systemet, er vel heller slik at det ville hakket selv på raske linjer uten CDN.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg synes akkurat dette er en utfordring når man bruker noscript. Hva skal man godkjenne og hva er trackere og fandens oldemor. Hvordan løser dere andre det?

Lovlig sent svar, men Tek re-postet denne nyhetsartikkelen for ikke-Ekstra medlememr så da tenkte jeg det var greit.

 

Min taktikk når det gjelder NoScript er å ikke godkjenne noe på en nettside inntil jeg trenger det eller merker at funksjonalitet er manglende. Om jeg da er usikker på ett domene kan du klikke på domenet med middle mouse (sikkert mulig å endre) hvor du får valg om å sjekke nettsiden opp mot diverse tjenester som vurderer automatisk/manuelt om det er til å stole på, hva som kan ligge der etc.

 

That being said, selv etter at jeg renset NoScript whitelisten min så har jeg 3k entries.

Lenke til kommentar

"Tanken er vel da at bredbåndskundene til disse operatørene skal legge press på dem, så de går med på å sette en CDN i sitt nett."

Ja, det er sikkert mange vanlige folk som ringer til internettleverandøren sin og sier "Nå må dere faen meg sette opp en sånn CDN, eller så bytter jeg leverandør!"

Det Netflix gjør er å true de internettleverandørene som ikke gjør som de sier. Hvis ikke blir de kastet av "the fast lane".
Husk på dette neste gang du leser at Netflix "støtter" Net Neutrality.

Endret av Spenol
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er dette grunnen til at HBO er helt ubrukelig? HBO har mange gode serier, men for meg er det ikke mulig å streame i HD uten hakking. Jeg har forøvrig 16Mbit linje og har ingen problem med f.eks Netflix. Er det andre som har samme problem med HBO?

Når jeg var en aktive HBO-titter (par måneder siden), så fungerte det veldig bra uten problemer.

Har riktignok 100Mbit, men det bør ikke spille noen rolle da kvaliteten ikke tilsier at man må ha det.

 

Har forøvrig GET som ISP.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har 100 Mbit linje og fortsatt så hender det at streamet ting hakker, Veldig veldig irriterende og tester har vist at det er en kombinasjon av en yttre forsinkelse uten for Norge og dumme Windows 7 som får nettverks hikke av og til.

 

Hadde det ikke vært for at jeg liker å spille på denne maskinen så hadde den kjørt linux. For selv om linux kan være litt utfordrende å konfigurere akkurat slik man vil ha det er linux å foretrekke så lenge man ikke spiller nyere spill (men det kan endre seg i fremtiden. Steam for linux og andre multi-OS plattformer er i anmarsj.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...