Gå til innhold

Drømmejobben, hva er det?


Anbefalte innlegg

Etter å ha jobbet som ferdig utdannet elektriker i 3 år så har tankene begynt å komme, om jeg faktisk har valgt riktig yrke eller ei. Funker helt fint som en jobb og har det egentlig ganske fint med det. Men tanken om å gjør det resten av livet er vell kanksje ikke så inspirerende eller motiverende. Kan heller ikke se for meg en drømme jobb, alle jobber er litt "kjipe" og rutinebasert i mine øyne.

Så da lurer jeg egentlig på om noen av dere har funnet drømmejobben deres, og hva gjør den jobben til at den er så fantastisk?
Gjerne si hvordan dere ente opp i akkurat den jobben, utdanning? flaks? bekjente? etc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har alltid vært godt over gjennomsnittet interessert i foto. Så det er vel en grei start. Flytta til Oslo for å følge drømmen og fikk etter et halvt års tid nyss i en fyr som drev bilfotografering som hadde så mye at han trengte en ansatt. Jeg ringte, "jobbintervjuet" ble tatt en tirsdag hvor jeg bare ble med å jobba. Han var positivt overaska og ansatte meg. Gått nesten et år allerede!

Lenke til kommentar

Virker som en jobb jeg kunne likt. Har tatt noen fotooppdrag for venner flere ganger før, hvor to av dem er for en kompis sin BMW.. Jeg merker jeg kunne holdt på med dette.

 

Gratulerer da, Huxy :D

Takker. Er en morsom jobb - kan dog bli litt repetetiv etter hver. Her, ta en titt på denne som jeg har fotografert:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48258772

 

 

Langt ifra et kroneksempel. Det ble en dag med mange improvisasjoner. Men siden du nevnte BMW, og dette var den første jeg fant :)

Lenke til kommentar

Drømmejobben er vel når man jobber minst mulig og tjener mest mulig? :p

 

Nei, kan ikke si jeg har valgt riktig yrke for meg nå som jeg har jobbet en del år, men foreløpig er det ikke noe annet jeg kan gjøre som gir like høy inntekt og prøver man vel å holde på den jobben så godt man kan inntil videre.

 

Drømmejobben min er nok å jobbe innen forskning og praktiske prosjekter.

Lenke til kommentar

Drømmejobben vil i mine øyne alltid være nettopp en drømmejobb. Trenger ikke å bety at man ikke trives i den jobben man allerede har. Jeg har et år igjen av ingeniørutdanningen min, og er sikker på at jeg har valgt riktig og vil trives i den bransjen. Men hadde jeg kunnet velge en hvilken som helst jobb i dag så tror jeg at jeg hadde blitt den nye Jan Egeland. Redde verden og sånt... Noe som virkelig gir mening, og hvor man kan utrette store ting.

Lenke til kommentar

Om det er drømmejobben er vanskelig å si, men trives veldig godt i offshore jobben jeg har nå (DVO foreløpig). Greit betalt (potensielt veldig godt betalt) for 2 uker jobb og 4 uker fri. Endte opp i den jobben etter at jeg gikk Brønnteknikk, en god porsjon flaks var vel og tilstede da det er mange om beinet, hadde ingen bekjente som hjalp meg (mer enn å fortelle hvem jeg burde ringe). Fra før har jeg fagbrev som platearbeider.

 

Som elektriker på rigg tjener man og veldig bra, så det kan være noe å titte på? :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg akkurat ferdigutdannet lærer, skal studere ett år til, og jobber som (sommer)vikar på opptakskontoret ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold. Men min absoultte drømmejobb må enten være å lage diverse ting for å selge eller å drive min egen bruktbutikk! Kanskje i kombinasjon..? :wee:

Lenke til kommentar

Husker da jeg var liten, typ 7-8 år, var drømmejobben sidesjåfør på Isbilen. Siden jeg da kunne sitte og spise is hele dagen :p

 

Nå som jeg har blitt litt mer voksen så er drømmen å kunne reise rundt i verden og fiske. Enten gjennom å teste fiskeutstyr fra produsenter eller kanskje som tv-program. Samme hva egentlig så lenge jeg får betalt for å reise til ulike steder for å fiske :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Drømmejobben for meg vil nok være offshore på olje platform, skal prøve og nå den en gang.

Jobber offshore på supply båt for øyeblikket.

 

Offshore plattform/rigg = 2uker på, 4uker fri. :ohmy:

Offshore Båt = 4uker på, 4uker fri.

 

Så det du egentlig sier er at drømmejobben er den jobben som gir deg mest fri fra jobben? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drømmejobben for meg vil nok være offshore på olje platform, skal prøve og nå den en gang.

Jobber offshore på supply båt for øyeblikket.

 

Offshore plattform/rigg = 2uker på, 4uker fri. :ohmy:

Offshore Båt = 4uker på, 4uker fri.

Kan jeg spørre hvem båt du jobber på? Kanskje du er på en av de som pleier å ligge på siden av riggen :p

Lenke til kommentar

 

Drømmejobben for meg vil nok være offshore på olje platform, skal prøve og nå den en gang.

Jobber offshore på supply båt for øyeblikket.

 

Offshore plattform/rigg = 2uker på, 4uker fri. :ohmy:

Offshore Båt = 4uker på, 4uker fri.

Kan jeg spørre hvem båt du jobber på? Kanskje du er på en av de som pleier å ligge på siden av riggen :p

 

Jobber på Siem Pilot, hvilken rigg er du på? Eller hvilket felt? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...