Gå til innhold

Kan avlytte deg ved å filme potteplanter og potetgullposer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Du kan bruke det meste til å avlytte. Skrivemaskiner (den gang de fortsatt fantes), lysstoffrør, laser mot vinduet (som xRun allerede har påpekt). Det som faktisk hjelper mot avlytting er å skru på vannkrana. Hvis du står ved siden av en rennende kran er det bortimot umulig å høre hva folk sier hvis de ikke står ved siden av deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Det enkleste er vel uansett å ha på lyd når du filmer potetgullposen.

Jeg regner med at dette var et dårlig forsøk på humor :D

 

Nå ble jeg faktisk usikker... For hvis du først er kommet så langt at du kan videofilme en potetgullpose som ligger der to mennesker snakker, da har du sikkert mulighet for å ta opp lyd også. Så det å filme potetgullposen blir dermed bare en høyteknologisk omvei. Men en morsom teknikk, det skal de ha.

Lenke til kommentar

 

Nå ble jeg faktisk usikker... For hvis du først er kommet så langt at du kan videofilme en potetgullpose som ligger der to mennesker snakker, da har du sikkert mulighet for å ta opp lyd også. Så det å filme potetgullposen blir dermed bare en høyteknologisk omvei. Men en morsom teknikk, det skal de ha.

 

 

 

Hahaha, godt poeng +1

Lenke til kommentar

Og hva er lasermåling av vibrasjoner i vinduspaneler som har blitt gjort i mange år allerede da? Chopped liver?

 

Jeg tenkte på akkurat det samme. Blir en ganske lik teknologi, men litt mer teknisk vanskelig. Baksiden med denne måten, er at med kamera, må du ha minimum 60 FPS for å få en noe gjenngjennlig lyd. Med laser avlytting, vil hver enkelt lydbølge bli overført, men med kamera, får du en veldig lavoppløst lyd.

Med tanke på at laser avlytting har eksistert i så mange år, syntes jeg det er overraskende at ikke noen har funnet opp dette tidligere. Er jo skikkelig James Bond tech :D

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå ble jeg faktisk usikker... For hvis du først er kommet så langt at du kan videofilme en potetgullpose som ligger der to mennesker snakker, da har du sikkert mulighet for å ta opp lyd også. Så det å filme potetgullposen blir dermed bare en høyteknologisk omvei. Men en morsom teknikk, det skal de ha.

 

 

Hahaha, godt poeng +1

Ser ikke helt poenget når det er snakk om å filme gjennom lydtett glass?

"rekonstruere gjenkjennbar tale kun ved å analysere et videoklipp hvor en potetgullpose hadde blitt filmet gjennom lydtett glass"

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nå ble jeg faktisk usikker... For hvis du først er kommet så langt at du kan videofilme en potetgullpose som ligger der to mennesker snakker, da har du sikkert mulighet for å ta opp lyd også. Så det å filme potetgullposen blir dermed bare en høyteknologisk omvei. Men en morsom teknikk, det skal de ha.

 

 

Hahaha, godt poeng +1

Ser ikke helt poenget når det er snakk om å filme gjennom lydtett glass?

"rekonstruere gjenkjennbar tale kun ved å analysere et videoklipp hvor en potetgullpose hadde blitt filmet gjennom lydtett glass"

Men du må likevel stå sinnsvakt nærme. For når det er snakk om SÅ små bevegelser, så vil avstand ha sinnsvakt mye å si. I tillegg så vil luftstrømmer som feks varme som stiger påvirke bildet mer en den planten begever seg.

 

Så dette er nok ikke så enkelt som det ser ut til på "demoen"...

Lenke til kommentar

 

 

 

Det enkleste er vel uansett å ha på lyd når du filmer potetgullposen.

Jeg regner med at dette var et dårlig forsøk på humor :D

Nå ble jeg faktisk usikker... For hvis du først er kommet så langt at du kan videofilme en potetgullpose som ligger der to mennesker snakker, da har du sikkert mulighet for å ta opp lyd også. Så det å filme potetgullposen blir dermed bare en høyteknologisk omvei. Men en morsom teknikk, det skal de ha.

Tenk på i skyskrapere, med et skikkelig kamera kan man jo filme posen i naboskyskraperen for å si det sånn. Slike kan man skaffe oplysninger til en eventuell konkurent.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå ble jeg faktisk usikker... For hvis du først er kommet så langt at du kan videofilme en potetgullpose som ligger der to mennesker snakker, da har du sikkert mulighet for å ta opp lyd også. Så det å filme potetgullposen blir dermed bare en høyteknologisk omvei. Men en morsom teknikk, det skal de ha.

 

 

Hahaha, godt poeng +1

Ser ikke helt poenget når det er snakk om å filme gjennom lydtett glass?

"rekonstruere gjenkjennbar tale kun ved å analysere et videoklipp hvor en potetgullpose hadde blitt filmet gjennom lydtett glass"

 

Poenget er å ha enda en hest å ri på.

 

I en aktuell situasjon vil de helt sikkert ha mange ressurser i bruk, et kamera på chipsposen, et på planten, mikrofoner her og der, telefoner som avlytter fra lommer, hensikten er at summen av disse til sammen gir et så bra som mulig lydbilde, uten at noen av enkeltkomponentene trenger å være perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...