Gå til innhold

– Nvidia slipper ny toppmodell neste måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke ytelsen økes så mye mer mellom hver GPU generasjon. Tror de trenger sårt 14nm prosessen så fort som mulig.

 

har ikke noe med prosess å gjøre. er vel at de ikke trenger å øke ytelsen så mye. folk kjøper den nye generasjonen uannsett. + at spill i dag ikke krever så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke ytelsen økes så mye mer mellom hver GPU generasjon. Tror de trenger sårt 14nm prosessen så fort som mulig.

Hadde vært fint med 16nm finfet+ ja, men det får vi nok ikke se på en stund, og da er ytelsesforbedringene begrenset til hva man klarer å presse ut av 250-300w på 28nm

 

Ellers er det jo som blaz3r sier.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er svært spent på benchmarks! Sitter på 2x780 i dag, og lurer på om det vil være noe poeng å gå løs på dette.

Utifra specs så ser det ut som det kan være snakk om 15 - 25% økning i ytelsen om du er heldig , trolig vil det ligge mellom 5 - 15% bedre enn et 780 vil jeg anta.

Så ja, du vil greie deg trolig til 9xx eller 1xxx generasjonen kommer.

Greie seg vil man nok alltid :) Men alltid kult med noe nytt, men 5%/10k+ blir antakelig vanskelig å forsvare for fruen vil jeg tro....

Lenke til kommentar

 

Greie seg vil man nok alltid :) Men alltid kult med noe nytt, men 5%/10k+ blir antakelig vanskelig å forsvare for fruen vil jeg tro....

 

 

Flere som har kritisert at jeg har satt "antatt" ytelseøkning såpass lavt , men ofte er det jo sånn at selv om man ser en forbedring i både design, arkitektur osv så betyr det ikke nødvendigvis at man vil se et enormt hopp i ytelsen (selv om det både har skjedd +50 og +100% i cpu / gpu verdenen).

 

Etter at spillutviklerne har fått litt tid på seg så vil det trolig føre til en økning i ytelsen som man skviser ut av kortene og i spillene og ikke kun i syntetiske benchmarks.

 

Men ja , trolig er det som sagt snakk om en plass mellom 5 til 25% ytelse økning avhengig av hvor bra man får utnyttet den nye arkitekturen og hvor bra spillene kan utnytte dette , er man heldig kan denne økelsen bli betraktelig bedre som påpekt av andre her i tråden.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Nå blir det nok ikke "hvor bra spillene får utnyttet dette", da de ikke optimaliserer direkte til maskinvaren som på konsoller. På PC er det mer motsatt.

 

Og hvor bra driverene får optimalisert til hvert spill, og selvsagt hvilke spill som passer bra til den typen arkitektur/kort.

 

Nå ligger nok litt av forventningene i at vi allerede har et kort (750/750ti) på denne arkitekturen, og kan derfor gjette litt nærmere hvordan forbedringen blir.

 

Men siden specsa ikke akkurat er bekreftet, så blir det selvsagt fortsatt en del gjetting.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er svært spent på benchmarks! Sitter på 2x780 i dag, og lurer på om det vil være noe poeng å gå løs på dette.

Utifra specs så ser det ut som det kan være snakk om 15 - 25% økning i ytelsen om du er heldig , trolig vil det ligge mellom 5 - 15% bedre enn et 780 vil jeg anta.

Så ja, du vil greie deg trolig til 9xx eller 1xxx generasjonen kommer.

Greie seg vil man nok alltid :) Men alltid kult med noe nytt, men 5%/10k+ blir antakelig vanskelig å forsvare for fruen vil jeg tro....

 

Man kjøper det til fruen, så bruker man det selv hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er svært spent på benchmarks! Sitter på 2x780 i dag, og lurer på om det vil være noe poeng å gå løs på dette.

Utifra specs så ser det ut som det kan være snakk om 15 - 25% økning i ytelsen om du er heldig , trolig vil det ligge mellom 5 - 15% bedre enn et 780 vil jeg anta.

Så ja, du vil greie deg trolig til 9xx eller 1xxx generasjonen kommer.

Greie seg vil man nok alltid :) Men alltid kult med noe nytt, men 5%/10k+ blir antakelig vanskelig å forsvare for fruen vil jeg tro....

 

Man kjøper det til fruen, så bruker man det selv hele tiden.

 

tror min frue hadde fått store øyne om 2 stk 880 kort hadde vært i pakka hennes på julaften i år :p

Lenke til kommentar

Fruen ser rett igjennom slikt her i gården. :(
Hadde garantert fått kjeft om jeg prøvde meg på en slik vri, og har vel prøvd det i mye mindre skala. Da er det lettere å bare kjøpe noe som hun uansett aldri kommer til å legge merke til. :whistle: Datarommet er stappfullt av elektronikk, så litt fra eller til merkes nok ikke.

Selv en ekstra skjerm gikk umerket henn. :wee:

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fruen ser rett igjennom slikt her i gården. :(

Hadde garantert fått kjeft om jeg prøvde meg på en slik vri, og har vel prøvd det i mye mindre skala. Da er det lettere å bare kjøpe noe som hun uansett aldri kommer til å legge merke til. :whistle: Datarommet er stappfullt av elektronikk, så litt fra eller til merkes nok ikke.

 

Selv en ekstra skjerm gikk umerket henn. :wee:

 

Godt dama di ikke har oversikt over bankkontoen din da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...