Gå til innhold

Forkynnelse fra Jehovas Vitner


Anbefalte innlegg

 

La oss nå anta at Gud og Jesus hadde samme vesen, makt og evige tilværelse den tiden Jesus var på jorden, helt til han ble døpt.

 

Hvor var da den tredje personen i treenigheten, den Hellige Ånd. Uten å tenke vil de religiøse påstå at de alle tre var ett i det tidsrommet. men viser ikke beretningen at da Jesus ble døpt, kom ånden ned over ham som en due og at den like etter førte ham ut i ørkenen. Tilhengere av treenighetslæren vil si at alle tre personene i treenigheten var til stede ved denne leilighet.

 

 

Hva prater du om ? Jesus Kristus sier rett ut "Jeg og Far er ett" (Joh 10:30) At Jehovas vitner ikke tror på Jesu Kristi ord, er ingen nyhet. År 33 e.Kr sier Jesus Kristus "Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden" (Matt 28:18) at Jehovas vitner heller ikke her tror på det Jesus Kristus, er heller ingen overraskelse. Og det er da hovedgrunnen til at Jehovas vitner ikke får evig liv, de tror ikke på det Jesus Kristus sier.

 

Angående evig liv, tror du at onde menensker kommer til helvete?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående evig liv, tror du at onde menensker kommer til helvete?

 

 

Onde "mennesker" er djevler i helvete.

 

Joh 6:70 "Da sa Jesus til dem: «Har jeg ikke utvalgt dere tolv? Og en av dere er en djevel!» Han sa dette om Judas, sønn av Simon Iskariot. For han skulle forråde Jesus, og han var en av de tolv.

 

1 Joh 3:8 "Mine barn, la ikke noen føre dere vill! Den som gjør det som er rett, er rettferdig, slik Kristus er rettferdig. Den som gjør synd, er av djevelen, for djevelen har syndet fra begynnelsen av."

Lenke til kommentar

Hadde besøk av en hyggelig dame fra jv i vårt lille buddhisttempel her forleden, og det var ikke måte på hvor mange bibelord som flommet ut av munnen hennes. Men når bibelordene var oppbrukte, og hun så skulle si noe om hva hun selv mente innerst inne, ble hun både tafatt og taus, i hvert fall for en liten stund. Så jeg fikk vist henne hvor tom både hun og ordene hennes egentlig var, og hun ble faktisk ganske fornøyd, og hun sa at hun gjerne kom tilbake for en hyggelig og "ikketruende" pratestund ved en senere anledning.

Buddhister har svært lite å frykte både teologisk og intellektuelt fra forkynnere tilknyttet trossamfunnet, Jehovas Vitner.

 

De har en egen «forkynnelseshåndbok» ved navn «Resonner ut fra Skriftene». I kapitlet «Hvordan du kan imøtegå innvendinger» av denne boken, er det blant annet en seksjon som heter «Når noen sier: Jeg er buddhist». Deler av denne teksten har du fått lese, da «Forkynn» på side 7 i denne tråden sporadisk serverte deg vilkårlige faksimiler av denne teksten. Boken er ikke en siteringsbok, så det later til at «Forkynn» ikke en gang forstår hvordan boken er ment å brukes. I denne håndboken blir forkynnerene gitt følgende anbefaling, med tanke på buddhister:

 

Vis at Bibelen peker på at den virkelige løsningen på de problemer menneskene står overfor, er at en rettferdig, himmelsk regjering skal herske over jorden. Den forteller om jordens framtid og de vidunderlige utsikter vi har til å leve evig i et jordisk paradis.

For hvis det er noe som appellerer til tilhengere av en religion som er kritisk til egoisme, samt har avslutting av reinkarnasjonssyklusen som mål, så er det evig liv, ikke sant?

 

Med personer som «Forkynn» er det dog enda tristere, da han/hun en ikke gang evner å uttrykke seg forståelig overhodet. Så hvor meget spammingen enn måtte irritere, så klarer jeg ikke å la være å ha litt medynk.

Endret av O3K
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hadde besøk av en hyggelig dame fra jv i vårt lille buddhisttempel her forleden, og det var ikke måte på hvor mange bibelord som flommet ut av munnen hennes. Men når bibelordene var oppbrukte, og hun så skulle si noe om hva hun selv mente innerst inne, ble hun både tafatt og taus, i hvert fall for en liten stund. Så jeg fikk vist henne hvor tom både hun og ordene hennes egentlig var, og hun ble faktisk ganske fornøyd, og hun sa at hun gjerne kom tilbake for en hyggelig og "ikketruende" pratestund ved en senere anledning.

Buddhister har svært lite å frykte både teologisk og intellektuelt fra forkynnere tilknyttet trossamfunnet, Jehovas Vitner.

 

De har en egen «forkynnelseshåndbok» ved navn «Resonner ut fra Skriftene». I kapitlet «Hvordan du kan imøtegå innvendinger» av denne boken, er det blant annet en seksjon som heter «Når noen sier: Jeg er buddhist». Deler av denne teksten har du fått lese, da «Forkynn» på side 7 i denne tråden sporadisk serverte deg vilkårlige faksimiler av denne teksten. Boken er ikke en siteringsbok, så det later til at «Forkynn» ikke en gang forstår hvordan boken er ment å brukes. I denne håndboken blir forkynnerene gitt følgende anbefaling, med tanke på buddhister:

 

Vis at Bibelen peker på at den virkelige løsningen på de problemer menneskene står overfor, er at en rettferdig, himmelsk regjering skal herske over jorden. Den forteller om jordens framtid og de vidunderlige utsikter vi har til å leve evig i et jordisk paradis.

 

 

 

Tusen takk for nyttige opplysninger, så kan jeg være bedre forberedt til en eventuell "neste gang", men damen har ikke vist skjørtet sitt siden det første møtet :)

 

Jeg husker at jeg henviste til noen gamle kristne mystikere og asketer, som faktisk jobber relativt likt med det en praktiserende/mediterende buddhist gjør - og hun hadde kanskje ikke ventet at en så kalt "buddhist" interesserte seg for all mulige gamle skrifter og bøker. For hun ble som sagt ganske stille, og praten gikk fredelig for seg om akkurat det vi begge erfarte i det nuet, og religionen var ikke nevnt noe særlig mer. Alt i alt, var det bare hyggelig, og det er søkkendes moro å snakke med praktiserende troende fra andre religioner, og ikke bare diskutere med folk som ikke praktiserer men likevel tror de vet like mye som de dedikerte

 

 

 

For hvis det er noe som appellerer til tilhengere av en religion som er kritisk til egoisme, samt har avslutting av reinkarnasjonssyklusen som mål, så er det evig liv, ikke sant?

 

"Vi" tror ikke på noen konvensjonell død, men ser bare en strøm av bevissthet som fortsetter sin evige leting etter sitt "egentlige hjem". Så en som oppnår "enlightenment", er en som har informert seg selv på ett så dypt nivå, at de vanlige mønstrene av å gripe etter noe, som igjen skaper ett nytt "selv", stopper opp, og som Buddha sa: lampen har gått tom for brensel, og da forsvinner flammen

 

Så vi ser det sånn at vi er i en tilstand av "evig liv", og vil ut av den syklusen, kalt Samsara

 

 

 

Med personer som «Forkynn» er det dog enda tristere, da han/hun en ikke gang evner å uttrykke seg forståelig overhodet. Så hvor meget spammingen enn måtte irritere, så klarer jeg ikke å la være å ha litt medynk.

 

Jeg for min del ville aldri slengt rundt meg med skrifter som jeg mente var "hellige" - det strider mot alt en har kjært. Ikke skal man dytte det på noen, men heller være imøtekommende hvis noen spør oppriktig. Så, jeg synes også det er trasig at sånne flotte skrifter selges som billige pølser og dovent øl

 

:)

Lenke til kommentar

hun hadde kanskje ikke ventet at en så kalt "buddhist" interesserte seg for all mulige gamle skrifter og bøker.

Det finner jeg egentlig litt rart siden den samme boken rett ut sier:

Buddhister har respekt for «hellige bøker» og respekterer gjerne Bibelen av den grunn. Framhold Bibelens positive budskap istedenfor å dvele ved buddhistisk filosofi.

 

Jeg for min del ville aldri slengt rundt meg med skrifter som jeg mente var "hellige" - det strider mot alt en har kjært. Ikke skal man dytte det på noen, men heller være imøtekommende hvis noen spør oppriktig.

En buddhist, og et medlem av trossamfunnet Jehovas Vitner, har naturligvis ikke det samme synet på slike saker. I Deres teologi så må så å si alle sammen være med å forkynne, og det er ei en særs sakral affære.

 

Hvordan de selv ser på saken klarer «Forkynn» å oppsumme ganske enkelt i en annen tråd:

Den kristne menighet under Jesus Kristus er vår tids folk av Jehovas vitner

 

Deres tilbedelse består ikke i ritualer , men i aktiv tjeneste, de må forkynne

«De må forkynne». Endret av O3K
Lenke til kommentar

 

Angående evig liv, tror du at onde menensker kommer til helvete?

 

 

Onde "mennesker" er djevler i helvete.

 

Joh 6:70 "Da sa Jesus til dem: «Har jeg ikke utvalgt dere tolv? Og en av dere er en djevel!» Han sa dette om Judas, sønn av Simon Iskariot. For han skulle forråde Jesus, og han var en av de tolv.

 

1 Joh 3:8 "Mine barn, la ikke noen føre dere vill! Den som gjør det som er rett, er rettferdig, slik Kristus er rettferdig. Den som gjør synd, er av djevelen, for djevelen har syndet fra begynnelsen av."

 

 

 

Det er ufornuftig å tro at en mann skulle komme til helvete bare fordi han er rik, har pene klær og rikelig med mat, og det blir heller ikke rettet noen anklage mot den rike mann.

 

På den andre siden ville det være latterlig å tro at en for å komme til himmelen, må være en tigger, ligge foran en eller annen rik manns port, spise de smulene som faller fra hans bord , være full av sår og få hundene til å komme og slikke sårene sine.

 

Både gode og onde mennesker kommer i Sheol , Hades. ( Jon 2:3 )

Lenke til kommentar

For David for ikke opp til himmelen. ( apg 2:29,34 ) David var en god mann, men han kom altså ikke til himmelen. Johannes som døpte Jesus var også et godt menneske. Men Jesus sa: Selv den minste i himmelriket er større enn han. (matt 11:11 9 ) grunnen til dette er at døperen Johannes ikke kommer til himmelen.

 

Da Jesus var på jorden sa han : Ingen annen er steget opp til himmelen enn han som er steget ned fra himmelen, det er menneskesønnen. ( Joh 3:13 )

 

Ifølge det Jesus sa her, hadde ingen kommet til himmelen i alle de 4000 årene av menneskenes historie fram til hans tid. David, Job og døperen Johannes kommer til å få en oppstandelse til liv på jorden. Ja, alle trofaste menn og kvinner som døde før Jesus hadde det håp at de skulle få leve igjen her på jorden, ikke i himmelen. De kommer til å få en oppstandelse og bli noen av Guds rikes jordiske undersåtter. ( Salme 72:7-8 ) og Apg 17: 31 )

Lenke til kommentar

 

 

Angående evig liv, tror du at onde menensker kommer til helvete?

 

 

Onde "mennesker" er djevler i helvete.

 

Joh 6:70 "Da sa Jesus til dem: «Har jeg ikke utvalgt dere tolv? Og en av dere er en djevel!» Han sa dette om Judas, sønn av Simon Iskariot. For han skulle forråde Jesus, og han var en av de tolv.

 

1 Joh 3:8 "Mine barn, la ikke noen føre dere vill! Den som gjør det som er rett, er rettferdig, slik Kristus er rettferdig. Den som gjør synd, er av djevelen, for djevelen har syndet fra begynnelsen av."

 

 

 

Det er ufornuftig å tro at en mann skulle komme til helvete bare fordi han er rik, har pene klær og rikelig med mat, og det blir heller ikke rettet noen anklage mot den rike mann....

 

 

 

Matt 5:27 "Dere har hørt det er sagt: ‘ Du skal ikke bryte ekteskapet.’ Men jeg sier dere: Den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede begått ekteskapsbrudd med henne i sitt hjerte. Om ditt høyre øye lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen blir kastet i helvete. Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hugg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete."

 

Matt 5:21 "Dere har hørt det er sagt til forfedrene: ‘ Du skal ikke slå i hjel. Den som slår i hjel, skal være skyldig for domstolen.’ Men jeg sier dere: Den som blir sint på sin bror, skal være skyldig for domstolen, og den som sier til sin bror: ‘Din idiot!’ skal være skyldig for Det høye råd, og den som sier: ‘Din ugudelige narr!’ skal være skyldig til helvetes ild."

 

Men at Jehovas vitner ikke tror på det Jesus Kristus sier, er ingen nyhet, derfor får de heller ikke evig liv. De dømmer seg selv til helvete, når de ikke tror på Jesu Kristi ord, så enkelt er det.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er lett å kritisere andre for ikke å følge bibelen bokstavlig men tror jaggu ikke du gjør det selv heller IHS for du praktiserer neppe Matt 5:27 selv heller.

Det er riktig det, akkurat denne lille synden skjer vel nesten daglig.
Men Jesus Kristus forventer heller ikke at noen skal holde dette nye budet, det er ikke derfor han sier det han sier. Jødene trodde de var syndfrie bare de holdt seg til budene sine, derfor strammet Jesus Kristus inn budene ytterligere, så de uansett skulle skjønne at de er syndere, samme hvor flinke de er til å holde budene sine, som fks. dette budet om at "Du skal ikke bryte ekteskapet" I Jesu Kristi øyne var de syndere, selv om de holdt alle sine bud, noe de var uenig i og drepte ham, da de mente han gjorde seg selv til Gud, med sine nye bud.
Jehovas vitner er her, like langt på jordet som jødene, også de tror at de holder budene, mens de i virkeligheten, som jødene, er fulle av synd og all slags urenhet.
Lenke til kommentar

Jehovas vitner tror på Jesus. Bibelen Guds ord Jehova sier at helvete strider imot Guds kjærlighet. Den er uforenlig med rettferdigheten.

 

For et fryktelig og frastøtende emne. Jeg vil ikke snakke om det. Jeg har ikke lyst til å høre noe om det redselsfulle stedet. Vi har helvete nok her på jorden. Vær så snill ikke å ta opp et slik emne utbrøt en dame som et av Jehovas vitner samtalte med. Hun var full av avsky bare ved tanken.

 

Ville du kritisere denne damen fordi hun uttrykte seg på den måten. Vi gjør det ikke. Det er helt naturlig, ikke bare for henne, men for alle dem som fra barndommen av er blitt lært opp til å tro på noe så gudsbespottelig som den religiøse læren om et brennende helvete hvor menneskelige sjeler skal pines i all evighet ved full bevissthet.

 

Hvem er ansvarlig for denne læren som er så vanærende for Gud og hva er formålet med den. Det er Satan selv som har kunngjort den og hans formål med å føre den fram har vært å skremme folk bort fra å studere Bibelen og få dem til å hate Gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...