Gå til innhold

Forkynnelse fra Jehovas Vitner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fins bare en kristendommen og Det fins tusenvis av sekter tilhører kristenheten.

 

Fordi kristendommen Bibelen sier : De levende vet at de skal dø, men de døde vet slett ingen ting. ( Fork 9:5 ) ( Når de døde ikke vet noen ting, kan de heller ikke pines.) Jehova Gud.

 

Kristenheten og i mange ikke kristne religionssamfunn finner vi en lære som går ut på at demonene holder til i helvete og at de onde blir straffet der etter døden ( og noen mener at straffen består i at de blir pint. )

Nei kristendommen sier ikke det, det er jødedommen (Fork 9:5) som sier det og jødedommen tar feil av både Gud og de døde. Det er det Jesus Kristus sier som er sant ikke det jødene sier.

Lenke til kommentar

Jehova sitt navn er kjent over hele jorden på bakgrunn av en sterkt utbredt hjernevasking.

 

Hvis de som er medlemmer av Jehova ikke hadde på disse enorme skylappene, og faktisk leste litt om hvordan denne organisasjonen arbeider (bortsett fra hva som er skrevet av organisasjonen selv), ville de forstått at det de driver med er totalt meningsløst og at man ødelegger både seg selv og sin familie. Men å ikke ha noe som helst ønske om å i det hele tatt sjekke ut fakta litt mer nøye, er første tegn på at man er hjernevasket.

Veldig mange medlemmer av Jehovas vitner, som har begynt å tvile, og leser seg opp på emnet, forlater Jehovas vitner raskt. Man blir riktignok sett på som død av sin familie, om de fortsatt er med i denne sekten, men det bare beviser mitt poeng.

 

Da en inngiftet gren av min familie er med i Jehovas vitner, så har jeg fått en del innblikk i sekten som en utenforstående. De verste tingene som har skjedd i mitt liv, er som et resultat av at disse personene har blitt lurt med på dette tullet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Matteus 4:10 sa Jesus: Herren ( Jehova ) din Gud skal du tilbe og bare ham skal du tjene.

 

1.5 Mosebok 6:13 som Jesus tydeligvis siterer her, står Guds egennavn tetragrammet.

 

Når Jesus sier at det bare er Gud som skal tilbes, forstår vi derfor at han bruker ordet proskyneo om tilbedelse med en spesiell innstilling i hjerte og sinn.

 

Jesus sa i bønn til sin Far: Dette er det evige liv at de kjenner deg, den eneste sanne Gud og ham du har utsendt, Jesus Kristus. ( Joh 17:3 )

 

Det er viktig å tro på Jesus og tilber Jehova.

Lenke til kommentar

Jud 7: Et annet eksempel er Sodoma og Gomorra og deres nabobyer, hvor folk levde i hor liksom disse englene, og i unaturlige lyster. Nå ligger de der som et eksempel på straffen i en evig ild.

 

Legg merke til at det var byene som ble utsatt for evig ild. Hva betyr det. Ilden sloknet for tusener av år siden, disse byene ligger nå under Dødehavet. De ble ødelagt for bestandig, for aldri å bli gjenoppbygd. det står ikke noe om at byenes innbyggere hadde en bevisst tilværelse og ble pint etter døden.

 

I lukas 17:29 sa Jesus at det ble gjort ende på dem.

Lenke til kommentar

Dette med at de døde ikke finnes, er en gammeltestamentlig oppfattelse. I det nye testamente, snakker Jesus Kristus med de døde.

Matt 17,1 "Seks dager senere tok Jesus med seg Peter, Jakob og hans bror Johannes og førte dem opp på et høyt fjell, hvor de var alene. Da ble han forvandlet for øynene på dem. Ansiktet hans skinte som solen, og klærne ble hvite som lyset. Og se, Moses og Elia viste seg for dem og snakket med ham"

 

Jesus Kristus poengterer også at Abraham, Isak og Jakobs Gud er de levendes Gud ! Abraham, Isak og Jakob er altså levende. (Matt 22:32)

 

Mens evig straff og pine, nevnes her.

Matt 25,46 "disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv"
Åp 20,10 "Der skal de pines dag og natt i all evighet."
Lenke til kommentar

I Matteus 4:10 sa Jesus: Herren ( Jehova ) din Gud skal du tilbe og bare ham skal du tjene.

 

1.5 Mosebok 6:13 som Jesus tydeligvis siterer her, står Guds egennavn tetragrammet.

 

Når Jesus sier at det bare er Gud som skal tilbes, forstår vi derfor at han bruker ordet proskyneo om tilbedelse med en spesiell innstilling i hjerte og sinn.

 

Jesus sa i bønn til sin Far: Dette er det evige liv at de kjenner deg, den eneste sanne Gud og ham du har utsendt, Jesus Kristus. ( Joh 17:3 )

 

Det er viktig å tro på Jesus og tilber Jehova.

Nei ikke en spesiell innstilling, men med et rent hjerte, med en ren ånd !

 

Å kjenne forholdet (livs-fellesskapet) mellom Faderen og Sønnen (Joh 17:3) er viktig for ens eget liv, ja.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Den altså som vil være verdens venn, han blir Guds fiende ( Jakob 4:4 )

 

Mange kristne grupper innen kristenheten har forskjellige meninger

 

Jehovas vitner eneste i verden som fulgte den bibelske formaning i 1.kor 1:10-13

 

Jeg formaner eder, brødre, vår herre Jesu kristi navn at I alle må føre den samme tale og at de må være fast forent i samme sinn og i samme mening. Er Kristus blitt delt ?

Lenke til kommentar

Blir et menneske ytterligere straffet for sine synder etter døden ?

 

Den som er død, er rettferdiggjort fra synden. ( Rom 6:7 )

 

De har bygd offerstedet i Hinnom-dalen, hvor de brenner sine sønner og døtre i ilden. Det har jeg ikke pålagt dem, det har aldri vært i mine tanker. ( Jer 7:31 )

Lenke til kommentar

Blir et menneske ytterligere straffet for sine synder etter døden ?

Selvsagt, hverken Hitler eller noen andre slapp unna ved å dø, så enkelt er det ikke.

 

Rom 6:7 handler om å imaginært dø og oppstå sammen med Jesus Kristus, for å slik bli rettferdiggjort, ikke om vanlig død som du snakker om.

 

Jer 7:31 handler om menneskeofring ikke om helvete som du tror

Lenke til kommentar

Den altså som vil være verdens venn, han blir Guds fiende ( Jakob 4:4 )

 

Mange kristne grupper innen kristenheten har forskjellige meninger

 

Jehovas vitner eneste i verden som fulgte den bibelske formaning i 1.kor 1:10-13

 

Jeg formaner eder, brødre, vår herre Jesu kristi navn at I alle må føre den samme tale og at de må være fast forent i samme sinn og i samme mening. Er Kristus blitt delt ?

Jehovas vitner fører ikke samme tale og er ikke fast forent i samme sinn og mening som Paulus sin menighet i byen Korint, de taler og har et helt annet sinn og mening enn Paulus og hans menigheter.

Lenke til kommentar

Noen mennesker leser bibelen i håp om at det den sier, skal støtte deres egen opfatning. Dette vil naturligvis medføre vanskeligheter. Hvorfor. Fordi Bibelen viser at Gud sier : Som himmelen er høyere enn jorden, således er mine veier høyere enn eders veier og mine tanker høyere enn eders tanker. ( Es 55:9 )

 

Bibelen viser dessuten at alle mennesker er ufullkomme og synder. ( Rom 3:23 )

 

Dette er noe vi alle har erfart. Hvis en person derfor betrakter tingene ut fra et ufullkomment menneskes synpunkt, kan bibelens framstilling av Guds handlinger i noen tilfelle virke merkelig, ja, til og med inkonsekvent.

Lenke til kommentar

Dette frafallet fra Bibelens normer og lære begynte i de første århundrer av vår tidsregning. Jesus, kristendommens grunnlegger visste at det ville komme et slikt frafall og han forutsa det i en av sine lignelser. Han sammenlignet de sanne kristne, rikets barn med gode hvetekorn som ble sådd i en åker i verden. Men så sa Jesus , ville Guds fiende, satan så en mengde ugress, den ondes barn i åkeren. Gud ville la hveten og ugresset vokse sammen inntil høsttiden. Da ville han gjøre forskjellen mellom hveten og ugresset helt tydelig og la sine høstfolk samle hveten inn og ødelegge ugresset. (matt 13: 24-30 )

 

Falsk religions utallige sekter et splittet hus.

 

Enhver av eder sier: Jeg holder meg til Paulus, jeg til Apollos, jeg til Kefas, jeg til Kristus. Er Kristus blitt delt ? Var det Paulus som ble korsfestet for eder eller var det til Paulus navn I ble døpt ? ( 1.kor 1: 12-13 )

Endret av forkynn
Lenke til kommentar

Bibelen viser dessuten at alle mennesker er ufullkomme og synder. ( Rom 3:23 )

 

 

Men viser også at du kan gjør noe med det ! ikke som jødene og Jehovas vitner, men som ekte kristne og troende som "vasker sine synder bort" i Jesu Kristi blod og slik blir rene som Jesus Kristus selv. Jødenes og Jehovas vitners forsøk på å ikke synde er latterlige, Gud (YHWH) er null interessert i slike "tilbedere" som Jehova vitner, jøder, mormonere, muslimer, adventister osv.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Enhet mellom Jehova faderen, sønnen Jesus og menigheten

 

Jeg ber for dem som , kommer til å tro å meg at de alle må være ett, liksom du, fader, i meg og jeg i deg, at også de må være ett i oss for at de skal være ett, liksom vi er ett. (( Joh 17:20-22 )

Endret av forkynn
Lenke til kommentar

Enhet mellom Jehova faderen, sønnen Jesus og menigheten

 

Jeg ber for dem som , kommer til å tro å meg at de alle må være ett, liksom du, fader, i meg og jeg i deg, at også de må være ett i oss for at de skal være ett, liksom vi er ett. (( Joh 17:20-22 )

Han sier "liksom vi er ett" du må med andre ord først vite hvordan de er ett (forholdet mellom Faderen og Sønnen) før du kan forstå hvordan de kristne skal være ett. Jehovas vitners oppfattelse, at dette betyr "tro eksakt det samme" er helt på jordet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Den kristnes samvittighet er ikke medfødt, må oppøves ved hjelp av Guds Ord Bibelen

Hva med Guds ord > mennesket Jesus Kristus ?

 

Joh 5:39 "Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv"

 

Det er først når du mottar mennesket Jesus Kristus (Guds ord) at du mottar det evige livet !

 

Det Jehovas vitner forteller deg er bare tull.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Den største person i universet , kjennetegnet ved dette eksklusive navn Jehova. Den store Teokrat, den som gjennomfører sine hensikter, den sanne og levende Gud, universet skaper og overherre.

 

Ikke en treenig Gud, for den falske treenighetslæren benekter i realiteten Guds allmakt og overhøyhet.

 

Hør, Israel. Herren Jehova vår Gud. Herren Jehova er en . ( 5.Mos 6:4 )

 

To menneskers vitnesbyrd er sant. Jeg er den som vitner om meg og Faderen som har utsendt meg, vitner om meg. ( Joh 8:17 )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...