Gå til innhold

«Kranglefant» vant mot Canal Digital


Anbefalte innlegg

har hatt mine krangler med cd selv. men ennå ikke vunnet og fått avslutte parabol abb. ingen bindingstid men evigheter med oppsigelsestid og regning for et halvt år i gangen.

Jeg syntes det lukter "mafia virksomhet" når de klarer å hale store summer ut av folk som skal si opp et abb bare i ventetid på at noen gidder ta telefonen.

Gleder meg til å bli ferdig med cd, forkastelig kundeservice.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg sa engang opp canal digital .. etter bare 2 dager ... klaget på at selgern ikke leverte som lovet ingen problem da ... + viasat gjørte absolut alt for redde meg som kunde. har også bare 2 eller 3 månders oppsigelse tid hos viasat .. syns 6 månder er lurerie ...

 

CD har 1 full mnd i oppsigelse mot viasat sine 3(?), 6 mnd som refereres til her er avtaleperioden.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hadde kunden rett eller ikke i første omgang? Det kommer ikke akkurat tydelig frem her om kunden faktisk hadde rett, eller om han bare var en skikkelig kranglefant som "fikk" rett til slutt.

CD gikk for kort tid over til 6 mnd binding, hvis han skulle si opp ca 1 år etter oppsigelsen har han binding på 12 mnd.

Sto i kontrakten hans "6 måneder"

 

AtW

Tvilsomt, hvorfor ville de kranglet med han hvis det står i kontrakten. Jeg tror han har referert til vilkårene på nettsiden.

Hvis han har en kontrakt som sier 6 mnd ser jeg ikke noe grunn til at cd hadde latt det gå så langt.

Har jobbet for CD. De bryr seg ikke så mye om hva som står i kontrakten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er at CD har massevis av borettslag. Det er mange 'dumme' styrer, så de har latt CD legge kabler/fiber, istedet for å få en uavhengig part til å gjøre det. Dermed har man låst seg litt fast selv iom man da vel må legge nye hvis man vil skifte leverandør.

Gravingen og spredernettet er engangskostnaden som er dyr, resten er billig. Ikke rart selskapet ønsker å få tilbake denne kostnaden innbakt i mnd prisen eller via etableringsavgift mot borettslaget.

Lenke til kommentar

Borettslaget mitt med de 4-5 andre i nærheten har dannet ett antenne lag, som utgjør ca 600 leiligheter, som forhandler på veiene av alle borettslagene. Vi fikk oppgradering til fiber gratis, med T-We dekoder inkludert, (kostnaden CD oppga var på noen millioner). Mitt borettslag eier kabelnettet i blokkene, så vi kan fritt si opp CD, men da må nok noen andre legge sine egne kabler frem "våre" blokker hvis vi skal bli kunde hos dem.

 

Min erfaring med CD i borettslaget har vært bra, hva de andre beboerne syntes vet jeg ikke, men har ikke hørt "noe skriking". Men når det kommer til kundeservice så har det vært litt bingo, det gjelder å ha flaks å treffe rett person. En kollega spurte om hjelp med en trådløs router som ikke ville på nett, hadde ringt CD flere ganger og fått beskjed om at det ikke var noe feil på linjen. Routeren var riktig satt opp, så jeg måtte prøve CD på nytt, da fikk jeg beskjed om at linjen var stengt fordi en faktura ikke var betalt. Nå har jeg null peiling på hvordan systemene til CDs kundeservice fungerer, men når en kunde ringer og har problemer med linja så burde det stå i klar og tydelig tekst på skjermen til kundebehandleren at linje er stengt pga ditt og datt. Det er ganske vesentlig informasjon som gjør at videre feilsøking er bortkastet.

Måtte også hjelpe naboen med sikkerhetspakkern/F-secure, da jeg skulle hente lisensnøkkelen viste det seg at den gamle nøkkelen var utdatert (eller noe slikt, husker ikke helt) og det måtte lages en ny, noe jeg ba om, og nett siden gir beskjed om at det kan ta opptil 3 timer. Venter i 3 timer og mer til, muligens noen dager, og ingen ting skjedde. Tar kontakt med kundeservice som syntes dette var merkelig, gjør ett eller annet og får beskjed om at det kan ta opp til en uke. Venter så en uke, ingen endring, tar kontakt på ny, treffer nå en annen personer, forteller regla om hva som har skjedd, og får beskjed om at de må ta kontakt med F-Secure. Da tok det ikke mange timene før ny lisens nøkkel var på plass. Inntrykket mitt er at person nr2 kunne mer om dette enn person nr1. Greit nok at ikke alle kan alt om alt, men hvis du vet at kunnskapen din om problemstillingen er tyn, så spør om hjelp fra noen som kan mer enn deg, så slipper kunden å vente unødvendig lenge.

Lenke til kommentar

 

jeg sa engang opp canal digital .. etter bare 2 dager ... klaget på at selgern ikke leverte som lovet ingen problem da ... + viasat gjørte absolut alt for redde meg som kunde. har også bare 2 eller 3 månders oppsigelse tid hos viasat .. syns 6 månder er lurerie ...

CD har 1 full mnd i oppsigelse mot viasat sine 3(?), 6 mnd som refereres til her er avtaleperioden.

 

Nei, når vi sa opp i fjor fikk vi 3 + inneværende måned. Vi hadde da vært kunder i 12 år uten binding. Eneste grunnen til at vi orket å være kunder der så lenge var fordi vi ikke hadde noen alternativer. Når altibox la fiber var det halleluja stemning.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Altibox må jo få enorme mengder gratiskunder p.g.a av CD og Viasat sin kundeservice gitt at folk har muligheten.

 

Hadde ikke tvilt et sekund på å bytte om dte hadde vært et alternativ :( men dessverre har CD monopol de fleste områder.. verste møkkaservicen jeg har vært borti!

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet meg av online-chat hos CD de gangene jeg har endret mitt abonnement. I fjor sa jeg opp Premier League-pakken, og i våres sa jeg opp C More Sport. Begge ganger var oppsigelsestiden = ut inneværende måned. Fikk kontakt med folk på chatten etter et snaut minutt og endret abonnement veldig kjapt.

Eneste som ble litt krøllete etterpå var regningene den påfølgende måneden, men det fikset seg uten problemer.

Har forøvrig samme positive opplevelse ved endring av abonnement hos Viasat via online-chat.

Lenke til kommentar

Vi fikk også alltid "lett kontakt" med CD kundestøtte og andre, problemene gikk på oppsigelse, tull med regninger og gebyrer vi ikke skulle hatt.

 

Hos Viasat hadde vi en vesentlig bedre opplevelse rundt alt. Det eneste vi ikke likte så godt var lang oppsigelsestid, men slik er det jo bare. Viasat var ikke vanskelig på noen ting noe CD var i aller høyeste grad. CD Parabol (ikke samme selskap som kabel) var så ille å ha med å gjøre at vi vurderte å gå til sak via div. instanser. Vi droppet å kjøre sak kun fordi vi ikke ville ha noe mer med de å gjøre samt at alle vi har i omgangskretsen vil få servert fakta rundt deres kundebehandling frem til i våres. Muligens har de skjerpet seg siste par måneder, men dette har vært en trend i så mange år at jeg tviler sterkt.

 

Viasat altså mye bedre enn Canal Digital men ingen av dem slår Altibox.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg hadde bredbånd og tv fra Canaldigital. Fungerte meget godt. Vi hadde bindingstid på 1år og oppsigelse på 3måneder. Da vi etter 6 mnd valgte å flytte og CD ikke kunne levere til vår nye adresse fikk vi avsluttet abonnementet, UTEN noen oppsigelsestid. Ja, det var litt frem og tilbake før de godtok det, men det ordnet seg til slutt. Man får goodwill tilbake om man oppfører seg som folk og er hyggelig og høflig med de som jobber med brukerstøtte. Skjeller man ut eller krangler med en på kundeservice, så får man fortjent kundeservice tilbake :) Kundeservicen underveis i CD er dog ikke super om man trenger hjelp med TV signaler som ikke fungerer eller problemer med bredbånd... Ting tar litt tid.

Lenke til kommentar

CD er ett firma som mest sannsynlig kaller oss kunder KRANGLEFANTER og mer til. Har selv vært i kontakt med CD etter lynnedslag flere ganger siden juni i år. De har ringt meg 3 ganger hvor de har kalt meg alt fra TULLING til DRITTSEKK med en påfølgende tekst mld om at feil er nå rettet, hvis ikke ta kontakt på nytt. Feil er fortsatt ikke rettet. Jeg har anmeldt de for skikane

Lenke til kommentar

CD er ett firma som mest sannsynlig kaller oss kunder KRANGLEFANTER og mer til. Har selv vært i kontakt med CD etter lynnedslag flere ganger siden juni i år. De har ringt meg 3 ganger hvor de har kalt meg alt fra TULLING til DRITTSEKK med en påfølgende tekst mld om at feil er nå rettet, hvis ikke ta kontakt på nytt. Feil er fortsatt ikke rettet. Jeg har anmeldt de for skikane

har du lagt til lureri ( du fik jo ikke ordnet syte met selv om de påstod at det var i orden ) ?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...