Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har ødelagt livet mitt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynn på boksing. Etter hver trening føler du at du er født på ny. Gi litt faen.

 

Rart tips jeg vet, men det funker dritbra for å koble av og komme seg litt vekk fra all driten du går gjennom. Du trenger verken mye ca$h, fullført videregående, sykt myke ben elns for å drive på. Eneste kriteriet er kanskje at du ikke har fedme elns.

Lenke til kommentar

TS her.

 

 

Som det blir nevnt så kunne jeg ha tatt jobb og deretter sluttet når varsel om soning er. Men nå er det ofte 3 måneders oppsigelsestid hos de fleste bedrifter. Er det vanlig at det tar 3 måneder eller mer fra varselet om soning kommer til man faktisk må i fengsel?

 

Rømme landet kan forverre ting.. men ja, det har vært et alternativ før.



Anonymous poster hash: 9cc9c...207
Lenke til kommentar

At du ikke lenger har krav på videregående utdanning betyr ikke at du ikke kan få det, du blir bare ikke prioritert. Du må evt nøye deg med de linjene der det er ledig plass. For høyere utdanning er det ikke noen slike regler.

 

NAV har forøvrig ordninger der du kan jobbe for trygd. Hvis du får med en arbeidsgiver på det og gjør en god jobb i noen mnd så har du en god referanse å ta med deg videre.

Jeg tror det er viktig at du snakker med folk om ønskene og mulighetene dine; NAV, potensielle arbeidsgivere, rådgiver på skole osv. Vise litt initiativ.

 

Hvis du virkelig ønsker å rydde opp i livet ditt så er du såpass ung fortsatt at det ikke egentlig er noe problem.

Lenke til kommentar

Skaff deg en 8-4 møkkajobb i ukedagene + avisrunde på natterstid + helgejobb innen helsevesenet eller noe. Jobb som en idiot! i 3 år. Bo i telt, spis havregryn, gå på do og dusj på jobb/offentlige bygg...... 3 år, 3 år er alt du trenger..... Da er du 28 år gammel, ferdig sonet og gjeldsfri og fremdeles muligheten til å gå skole og bli noe. Du får alltid studere, du tar studiekompetanse i fengselet f.eks..

 

Alternativt: Gjeldsordning i 5 år

 

hva har du brukt 1.1 mill på?

 

Han får ikke gjeldsordning med bakgrunn i underslag, dette går etter støtende-vurderingen, gjeld som skyldes kriminelle forhold gir ikke gjeldsordning.

 

Anonymous poster hash: df17a...855

Lenke til kommentar

TS her.

 

 

Noen som vet prosedyren vet erstatningssaker?

Slik jeg forstår fungerer det slik at med engang rettsaken er ferdig, så får jeg et erstatningskrav fra statens innkrevningssentral som jeg har 14 dager på å betale. Hvis jeg ikke kan betale beløpet innen 14 dager går det til inkasso og namsmann.

 

Har jeg rett?



Anonymous poster hash: 9cc9c...207
Lenke til kommentar

 

TS her.

 

 

Noen som vet prosedyren vet erstatningssaker?

Slik jeg forstår fungerer det slik at med engang rettsaken er ferdig, så får jeg et erstatningskrav fra statens innkrevningssentral som jeg har 14 dager på å betale. Hvis jeg ikke kan betale beløpet innen 14 dager går det til inkasso og namsmann.

 

Har jeg rett?

 

Anonymous poster hash: 9cc9c...207

 

vet ikke om SIK selger gjeld til inkassoselskaper jeg men...

Lenke til kommentar

Begynn på boksing. Etter hver trening føler du at du er født på ny. Gi litt faen.

 

Rart tips jeg vet, men det funker dritbra for å koble av og komme seg litt vekk fra all driten du går gjennom. Du trenger verken mye ca$h, fullført videregående, sykt myke ben elns for å drive på. Eneste kriteriet er kanskje at du ikke har fedme elns.

 

Om han har fedme, så renner vel det av. Uansett bedre å være trent og feit, enn utrent og feit.

Lenke til kommentar

 

 

TS her.

 

 

Noen som vet prosedyren vet erstatningssaker?

Slik jeg forstår fungerer det slik at med engang rettsaken er ferdig, så får jeg et erstatningskrav fra statens innkrevningssentral som jeg har 14 dager på å betale. Hvis jeg ikke kan betale beløpet innen 14 dager går det til inkasso og namsmann.

 

Har jeg rett?

Anonymous poster hash: 9cc9c...207

 

vet ikke om SIK selger gjeld til inkassoselskaper jeg men...

Han mener vel rettslig inkasso via namsmann, tenker jeg.

 

Anonymous poster hash: df17a...855

Lenke til kommentar

Om jeg var deg ville jeg som tidligere foreslått kommet meg i jobb. Hvilken som helst jobb, så mye som over hodet mulig. Dette av to grunner, for det første må du selvfølgelig betale for deg, men det kan tale til ganske bra fordel for deg under rettssaken, at du jobber som en gal for å gjøre opp for deg. Straffen vil kunne bli så lav som omstendighetene kan tillate, i tillegg tror jeg at det er lettere å få hjelp fra det offentlige etter endt soning når du har utvist stor stå-på-vilje. Videre ville jeg vært litt på retten om å få en tilbakebetalingsplan iom. at du neppe har disse pengene å betale med. Ikke vent til forfall og inkasso, vær i forkant og spill med åpne og tydelige kort og vis initiativ. Jeg tror dette kan hjelpe deg en del på sikt.

Hodet ditt må du jobbe hardt med. Ikke tillat deg selv å synke ned i selvmedlidenhet, bøy nakken og jobb deg gjennom det, så har du skikkelig gode muligheter for å komme gjennom dette med både fysisk og psykisk helse i behold. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...