Gå til innhold

— Sony Xperia Z3 knuser det meste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange toppmodeller skal pumpes ut hvert år? Z2 kom nettopp ut for svingende. Og ikke lenge før der, Z1...

Sony gir ut en ny toppmodell hver 6 måned, da blir det ikke mye tid fra første leveranser til neste toppmodell er ute.

De har holdt på med dette i flere år , så skjønner ikke at folk blir forundret.

Lenke til kommentar

hva er poenget med å lansere enda en mobil med snapdragon 801?

 

Poenget er vell at Sony har jobbet extra hardt med å optimalisere Softwaren og Hardwaren til Snapdragon 801, slin at du som forbruker får en bedre opplevese, deriblandt: høyere ytelse, lavere batteriforbruk, bedre kvalitet, mindre software og hardware feil.

 

Sony gjør det godt for tiden, og det vises ganske godt her :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det høres ut som en virkelig har behov for dette, men eg kan bare ikkje forstå vitsen med de sinnsyke ytelsene og at en må ha det beste hele tiden. for vanlige folk så må jo det å få et bra kamera og et bra underholdnings opplegg som funker være godt nok. har hatt samsung 3 en stund nå, og greit nok den lagger litt men den er jo to år gammel. kjøper meg en som er fin og som funker bra så får det være godt nok for noen år. Har god tro på Oppo find 7 som kommer i morgen:)

Sinnsyk ytelse? Sitter daglig og ittiterer meg hvor latterlig trege mobilene/nettbrettene her i huset er sammenlignet med en PC.

 

Oki beklager da er det vel bare eg som ikkje bruker mobilen til de "rette" tingene. Min Samsung s3 som da sikkert har ganske moderat ytelse fungerer helt topp til de tingene eg bruker mobilen til. Men som sagt eg bruker den vel til litt unormale ting som musikk, videoer, surfing og spilling. Og litt ringing og sms avogtil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Bør også nevnes at iphone 5s scorer under 30000.

 

Det er utrolig mange ignorante mennesker i denne verden, det er tydelig når man er dum nok til å se på den rå ytelsen som et viktig kriterium. Det viktige er jevn ytelse, slik at lag og hakking unngås. Det er her Android frem til idag feiler så brutalt og iPhone gjør det så bra. I tillegg er toppscoren til disse Android telefonene basert på en 4-kjerne CPU. Det betyr bare noen ytterst ytterst få apper utnytter toppytelsen. De aller aller fleste apper kjører dermed langt fortere på en iPhone 5S som har raskere kjerner.
Lenke til kommentar

 

Bør også nevnes at iphone 5s scorer under 30000.

Det er utrolig mange ignorante mennesker i denne verden, det er tydelig når man er dum nok til å se på den rå ytelsen som et viktig kriterium. Det viktige er jevn ytelse, slik at lag og hakking unngås. Det er her Android frem til idag feiler så brutalt og iPhone gjør det så bra. I tillegg er toppscoren til disse Android telefonene basert på en 4-kjerne CPU. Det betyr bare noen ytterst ytterst få apper utnytter toppytelsen. De aller aller fleste apper kjører dermed langt fortere på en iPhone 5S som har raskere kjerner.

 

 

Feiler brutalt du, du synes ikke det er bare en liten overdrivelse?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bør også nevnes at iphone 5s scorer under 30000.

Det er utrolig mange ignorante mennesker i denne verden, det er tydelig når man er dum nok til å se på den rå ytelsen som et viktig kriterium. Det viktige er jevn ytelse, slik at lag og hakking unngås. Det er her Android frem til idag feiler så brutalt og iPhone gjør det så bra. I tillegg er toppscoren til disse Android telefonene basert på en 4-kjerne CPU. Det betyr bare noen ytterst ytterst få apper utnytter toppytelsen. De aller aller fleste apper kjører dermed langt fortere på en iPhone 5S som har raskere kjerner.

 

 

Du kan få en telefon med 1 kjerne på 1 GHz til å kjøre silkemykt i et OS (kommer helt ann på hvordan OS'et er bygd opp) selv om du kun får 8000 poeng i AnTuTu. Problemet dere har er at dere ikke skjønner det at det finnes mange applikasjoner utenfor OS'et som krever MYYYYYYE mye mere enn det noen enkle applikasjoner i OS'et vil kreve.

 

Hva med skikkelig multitasking?

Hva med nettleserytelsen i iOS som ikke akkurat er kjent for å være smooth?: https://www.youtube.com/watch?v=LY-KuPhC0Y0

Hva med å ha for mye RAM enn for lite?

 

Her nevner jeg bare noen få ting på hvorfor bedre CPU, GPU og mere RAM er veldig fint / kjekt å ha.

Endret av Vindicator
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Bør også nevnes at iphone 5s scorer under 30000.

Det er utrolig mange ignorante mennesker i denne verden, det er tydelig når man er dum nok til å se på den rå ytelsen som et viktig kriterium. Det viktige er jevn ytelse, slik at lag og hakking unngås. Det er her Android frem til idag feiler så brutalt og iPhone gjør det så bra. I tillegg er toppscoren til disse Android telefonene basert på en 4-kjerne CPU. Det betyr bare noen ytterst ytterst få apper utnytter toppytelsen. De aller aller fleste apper kjører dermed langt fortere på en iPhone 5S som har raskere kjerner.

Feiler brutalt du, du synes ikke det er bare en liten overdrivelse?

 

AtW

Kjenner meg ikke igjen. Har ikke hatt en eneste android mobil på 2-3 år som har lag'et. Derimot har iPaden hatt stygge tendenser til bde laaging og krasjing.

Lenke til kommentar

 

Begynner andre mobilprodusenter å ta i bruk OLED-teknologien i sine mobilskjermer, skal jeg sterkt vurdere noe annet enn Samsung.

 

Men back to topic; Sony virker som et ganske så interessant alternativ for tiden. Det virker som om at telefonene deres ble mer konkurranse-dyktige etter at samarbeidet med Ericsson opphørte.

 

Sony hadde da aldri et samarbeid med Ericsson, de kjøpte opp Ericsson og så endret navn til Sony Ericsson for så å endre det til kun Sony (Sony Mobile Communications AB), men ellers har ikke noe annet endret seg.

Du der tar du feil! Sony og Ericsson hadde begge sine egne mobil avdelinger, men rundt 2001-2002 satte de i gang ett samarbeid siden de begge slet på markedet av forskjellige grunner. Dette var ett ganske så fruktbart samarbeid til rundt 2010 når de igjen begynte å slite kraftig. Ericsson ville etter en stund ut av mobil markedet og Sony gav dem muligheten til å selge sin halvdel av kaka til Sony, noe som de selvfølgelig gjorde. Så da vet du det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony fortjener mye skryt. De gir ut knallgode telefoner, og jeg vil påstå at Z2 overgår både M8 og S5 både på spesifikasjoner (3GB RAM, ja takk), byggekvalitet (IP58!), og batterilevetid (best i klassen), men først og fremst har de overgått både Samsung, HTC og de andre store med open source-arbeidet sitt. Kernel source ligger på GitHub sammen med device configs for en rekke telefoner, samt at de har ansatt folk fra XDA/FreeXperia som skal sørge for at alle Sony sine telefoner skal være så kompatibelt med AOSP som mulig. Fantastisk!

 

Oppdatering hver 6 måned er helt fint det også. Da kan de som er helt besatt med å ha det kraftigste av det krafigste oppgradere, mens de litt mer rasjonelle av oss kan oppgradere når det måtte passe dem.

Endret av Untouchab1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres ut som en virkelig har behov for dette, men eg kan bare ikkje forstå vitsen med de sinnsyke ytelsene og at en må ha det beste hele tiden. for vanlige folk så må jo det å få et bra kamera og et bra underholdnings opplegg som funker være godt nok. har hatt samsung 3 en stund nå, og greit nok den lagger litt men den er jo to år gammel. kjøper meg en som er fin og som funker bra så får det være godt nok for noen år. Har god tro på Oppo find 7 som kommer i morgen:)

 

Jeg er veldig enig. Hadde selv Samsung Galaxy S3 inntil nylig til den ble stjålet. Nå venter jeg på en ny runde lanseringer, a) fordi jeg synes denne generasjonen ikke addresserte de største problemene og b) dersom neste ikke gjør det heller, så blir iallefall forrige generasjon rimeligere.

 

Har hatt litt forhåpninger til Nexus 6 og OnePlusOne. Imidlertid virker det som om Nexus 6 går for å være en super-high end telefon, og ikke moderat som forrige. OnePlusOne vil sannsynligvis aldri "lanseres".

 

Alt jeg vil ha er tilgang til nyeste Android, bra kamera og stort batteri. Om CPU er 1,5GHz dual-core eller 2,5GHz octa-core er likegyldig for min del. Jeg har aldri brukt mobilen til krevende store spill.

Lenke til kommentar

 

Det høres ut som en virkelig har behov for dette, men eg kan bare ikkje forstå vitsen med de sinnsyke ytelsene og at en må ha det beste hele tiden. for vanlige folk så må jo det å få et bra kamera og et bra underholdnings opplegg som funker være godt nok. har hatt samsung 3 en stund nå, og greit nok den lagger litt men den er jo to år gammel. kjøper meg en som er fin og som funker bra så får det være godt nok for noen år. Har god tro på Oppo find 7 som kommer i morgen:)

Jeg er veldig enig. Hadde selv Samsung Galaxy S3 inntil nylig til den ble stjålet. Nå venter jeg på en ny runde lanseringer, a) fordi jeg synes denne generasjonen ikke addresserte de største problemene og b) dersom neste ikke gjør det heller, så blir iallefall forrige generasjon rimeligere.

 

Har hatt litt forhåpninger til Nexus 6 og OnePlusOne. Imidlertid virker det som om Nexus 6 går for å være en super-high end telefon, og ikke moderat som forrige. OnePlusOne vil sannsynligvis aldri "lanseres".

 

Alt jeg vil ha er tilgang til nyeste Android, bra kamera og stort batteri. Om CPU er 1,5GHz dual-core eller 2,5GHz octa-core er likegyldig for min del. Jeg har aldri brukt mobilen til krevende store spill.

 

 

Hvorfor ikke da kjøpe en Xperia Z1 og legge inn AOSP? Da har du stort batteri, bra kamera og nok kraft til det meste i overskuelig fremtid.

 

Ingen vet helt hva som skjer med Nexus-serien fremover, annet enn at det kommer til å fortsette i en eller annen form. Android Silver blir nok high-end telefoner, men jeg har ikke lest noe håndfast som indikerer at Nexus devices blir noe annet enn det har vært hittil, nemlig referanseenheter for Android.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Enda en 801 telefon??? Nei pokkern ta... Får vel håpe at enten LG eller Samsung har baller til å slippe en 805 telefon snart, med 3GB ram..

 

Samsung har alt gjort med Galaxy 5 LTE-A. Snapdragon 805. Riktignok kun i salg i Sør Korea, men er ting til salgs så er det også mulig å få tak i om ønsket er stort nok.

 

LG G3 Prime kommer ut denne månden, også den med 805 :-)

Lenke til kommentar

 

Enda en 801 telefon??? Nei pokkern ta... Får vel håpe at enten LG eller Samsung har baller til å slippe en 805 telefon snart, med 3GB ram..

Haha morsomste innlegget på lenge!

 

Blir som å kjøpe en heftig PC til 12 lapper og si "enda en 4770k prosessor, pokkern ta." Som om en 4790k hadde gjort underverker lissom.

 

Eller, som om en 805 gjør underverker i forhold til 801. Flisespikkeri ;)

 

 

 

 

I bid you wrong kind sir.

805 er en ny generasjon CPU. Bedre ytelse, bedre grafikk, ennå mindre varme og redusert strømforbruk. Det er på ingen måter flisespikkeri.

 

Ja riktignok kommer ikke 64bit 810 før neste år, men 801 er fjorårets CPU. Uten tvil. Regn med at 805 vil gruse alt av 801 telefoner, i ytelse, grafikk, batteritid og varmeutvikling. Qualcom sier selv 805 gir ytelse som en playstation - ikke gærnt det for en håndhåldt device....

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...