Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kjører 3 av disse og kan gi litt feedback på hvilket GPU oppsett man har?

Sitter på et 780Ti nå, som jeg har clocka ganske kraftig. Har tilgang til et likt kort, som jeg eventuelt kan kjøre i SLI med mitt nåværende. Er det noe som sitter på akkuratt dette oppsettet og kan bekrefte at man får behagelig fps i de fleste spill?

 

-Jeg spiller mest Assetto Corsa, BF4/BF3, Star Citizen (av det som kan gjøres der så langt), F1 2014.

For å gjøre letingen lettere, så spiller det ingen rolle hva slags skjerm det er (kun oppløsning) når du er ute etter å vite hvordan ytelsen blir. Så du kan utmerket se mot andre 3x 1440p skjermoppsett.

 

Alternativt så kan du selv teste med å øker renderoppløsningen i forskjellige spill for å teste hvordan maskinen din liker det, og hvordan du liker flyten.

 

3x 1440p = 11,06 Millioner piksler. Setter du renderoppløsningen slik at du får ca. dette så vet du hva du går til.

 

Testet selv på forhånd før jeg gikk til innkjøp av tre skjermer. Og med tre godt overklokkede GTX 780, som blir ala. det samme som tre GTX 780TI i de fleste PCer.

Så kan du nok ikke forvente å få 144 FPS kontinuerlig i alle spill.

 

BF4 - Det jeg har testet mest, blir minnebegrenset av 3GB på skjermkortet, men kan løses ved å skru av Antialiasing (0xMSAA), og sette ned teksturbufferen til medium. (går ikke utover teksturkvaliteten) Da er det kun noen ytterst få tilfeller med FPS drops, som gjerne kommer når du dør. Da kjører spillet på ca. 100 FPS til 160 FPS, og ville nok kjørt rimelig bra på tre swift.

 

Har man en enkel 1440p skjerm i dag så får du samme oppløsning med Resolution scale på 175 % i spillmenyen. Enjoy. ;)

 

CS:GO dundrer forbi i 250-300 FPS så det er null stress.

 

Crysis 3 - Her kan du nok knapt forvente 60 Fps. Men fortsatt spillbart. Har dog knapt selv testet.

 

Edit: Kan du kjøre to 780Ti så vil de så vidt takle tre 1440p skjermer, men vil tro det er litt waste med SWIFT, da du vil slite med å klare særlig over 100 FPS i de fleste spill. 3-4 stykk vil være passelig, selv om jeg kan anbefale 6GB-versjoner, TITAN, eller GTX 980.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm ok... Takk for langt svar :)

 

BF4 spiller jeg med minimal eye-candy og vil nok legge opp til en setup som gjør at jeg kan kjøre enkel skjem når jeg vil det eller trippel når jeg spiller casual.

 

Assetto Corsa derimot er jeg mer "bekymra" over, der spiller jeg med alt på full guffe. Er usikker på om 6gb vram vil holde med 3 x Swift og alt på full guffe. Spillet er glad i overklokka CPU dog - så det kan kanskje også hjelpe på når jeg tar meg i nakken og oppgraderer den.

 

F12014 er rimelig lettkjørt, som de fleste Codemasters spill, så det tror jeg ikke blir veldig mye problem.

 

Får 2 ekstra Swifter for 11998 SEK via jobben, så det blir ikke fullt så dyrt somå kjøpe privat - inkludert det andre 780Ti kortet, så lander jeg på ca. 14500 SEK.

Er jo endel penger, så jeg får nesten gå i tenkeboksen. Forventer jo ikke å ligge på over 144hz i noen spill whatsoever med 3 slike, men så lenge det blir smooth til Racing spillene jeg spiller mest, så er det det viktigste for mitt behov.

 

Bra å ha med dine erfaringer i ryggsekken over 2 x overklokka 780! Takker :)

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Ps: To GTX 780Ti gir ikke 6GB Vram. Du sitter fortsatt med 3GB, om et av korta har 3GB.

 

De færreste spill klarer å bruke opp 3GB VRAM, og bortsett fra watch dogs og noen ytterst få andre spill så bør det holde ganske greit. Spesielt uten Eye-Candy som AA.

 

Assetto corsa har jeg dog aldri hørt om, så der kan jeg ikke svare deg.

Lenke til kommentar

Ps: To GTX 780Ti gir ikke 6GB Vram. Du sitter fortsatt med 3GB, om et av korta har 3GB.

 

De færreste spill klarer å bruke opp 3GB VRAM, og bortsett fra watch dogs og noen ytterst få andre spill så bør det holde ganske greit. Spesielt uten Eye-Candy som AA.

 

Assetto corsa har jeg dog aldri hørt om, så der kan jeg ikke svare deg.

Ja fa-n stemmer det, de må jo speile informasjonen.

Da er jeg meget skeptisk til 3 x Swifts med 780Ti korta bah... :(

Lenke til kommentar

150% res scale på Asus swift 1440p med 3x gtx 980 @ 1450mhz Battlefield 4, Glem det. Det lugger for mye, selv om fps er over 100. Virker som om skjermkorta faktisk har for dårlig minnebåndbredde. Akkurat som vi ser dårlig score i Valley bencheprogrammet mot 780ti. :hm:

 

Noen benchmark som jeg har sett, så yter 780ti like bra og kanskje bedre enn gtx980 på svært høye oppløsninger.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

150% res scale på Asus swift 1440p med 3x gtx 980 @ 1450mhz Battlefield 4, Glem det. Det lugger for mye, selv om fps er over 100. Virker som om skjermkorta faktisk har for dårlig minnebåndbredde. Akkurat som vi ser dårlig score i Valley bencheprogrammet mot 780ti. :hm:

 

Noen benchmark som jeg har sett, så yter 780ti like bra og kanskje bedre enn gtx980 på svært høye oppløsninger.

Er minnemeok ngden. Minnebåndbredden har ikke virket å ha store utslaget. Kjører maks av hva MSI afterburner tillater meg å klokke minnet (+1000 MHz) , altså 8 GHz på¨minnet, og samme skjer da. (går da fra 288 GB/s til 385 GB/s)

 

Ved 150 % så bør du maks ha 2xMSAA, og high på teksturbuffer.

 

Prøver du bare noen få prosent lavere renderoppløsning og / eller MSAA så blir plutselig spillet glatt som en barnerumpe igjen. :)

 

Driver selv å prøver å balansere minnemengden slik at jeg akkurat ikke får disse rykningene i spillet. Og det er akkurat i skillet du går over 7mp (megapiksler) og nærmer deg 4K at du må begynne å justere litt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I dag stod jeg inne på Expert med DNB mastercard i hånda... 5600,- skulle det ha blitt da... Galskap å gå ifra? Skal jeg kjøre tilbake? Sikledammen ved hylla har sikkert ikke tørka enda...

5600kr et et kupp! Det er undet kostpris.

 

edit:

 

5600 x 1.25 = 7000kr. Altså de så ex moms ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ser bare positive ting ved å bruke mastercard jeg. Men så betaler jeg alltid hele beløpet innen forfall og da. 45 dagers rentefri betalingsutsettelse ofte kombinert med diverse tilbud! Lønner seg å ha så mange som mulig spør du meg! :)

 

Menmen... det ble ikke noen skjerm på meg. Nå er den vel solgt og :)

 

Redigert: Nei den er der enda... Kline til da tro? Kommer ikke til å kjøpe ny pc før utpå nyåret uansett... Den jeg har nå duger ikke til noe. Kanskje det kommer noe annet lurt innen den tid?

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Ser bare positive ting ved å bruke mastercard jeg. Men så betaler jeg alltid hele beløpet innen forfall og da. 45 dagers rentefri betalingsutsettelse ofte kombinert med diverse tilbud! Lønner seg å ha så mange som mulig spør du meg! :)

 

Menmen... det ble ikke noen skjerm på meg. Nå er den vel solgt og :)

 

Redigert: Nei den er der enda... Kline til da tro? Kommer ikke til å kjøpe ny pc før utpå nyåret uansett... Den jeg har nå duger ikke til noe. Kanskje det kommer noe annet lurt innen den tid?

 

Hvorfor tok du ikke bare den demo-brukte til 4500,- på Komplett? Åja, det stemmer jo... DEN TOK JO JEG!! HAA HA HAHAHAH HAHA!! :ph34r::green::tease:

 

Unnskyld. :blush:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ser bare positive ting ved å bruke mastercard jeg. Men så betaler jeg alltid hele beløpet innen forfall og da. 45 dagers rentefri betalingsutsettelse ofte kombinert med diverse tilbud! Lønner seg å ha så mange som mulig spør du meg! :)

 

Menmen... det ble ikke noen skjerm på meg. Nå er den vel solgt og :)

 

Redigert: Nei den er der enda... Kline til da tro? Kommer ikke til å kjøpe ny pc før utpå nyåret uansett... Den jeg har nå duger ikke til noe. Kanskje det kommer noe annet lurt innen den tid?

 

Hvorfor tok du ikke bare den demo-brukte til 4500,- på Komplett? Åja, det stemmer jo... DEN TOK JO JEG!! HAA HA HAHAHAH HAHA!! :ph34r::green::tease:

 

Unnskyld. :blush:

 

 

Har på følelsen at flere testa å kjøpe den :p

Lenke til kommentar

 

 

Ser bare positive ting ved å bruke mastercard jeg. Men så betaler jeg alltid hele beløpet innen forfall og da. 45 dagers rentefri betalingsutsettelse ofte kombinert med diverse tilbud! Lønner seg å ha så mange som mulig spør du meg! :)

 

Menmen... det ble ikke noen skjerm på meg. Nå er den vel solgt og :)

 

Redigert: Nei den er der enda... Kline til da tro? Kommer ikke til å kjøpe ny pc før utpå nyåret uansett... Den jeg har nå duger ikke til noe. Kanskje det kommer noe annet lurt innen den tid?

 

Hvorfor tok du ikke bare den demo-brukte til 4500,- på Komplett? Åja, det stemmer jo... DEN TOK JO JEG!! HAA HA HAHAHAH HAHA!! :ph34r::green::tease:

 

Unnskyld. :blush:

 

 

Har på følelsen at flere testa å kjøpe den :p

 

 

Ja? Du prøvde å få komplettert samlingen din? :p

 

Huff, har fått ordrebekreftelse. Men dårlig råd, så håper nesten på "Vi kan dessverre ikke levere" mail'en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...