Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, er veldig bra så langt. Støttet det, alt for mye i henhold til fruen, på kickstarter.

Liker du de litt eldre cRPGene som Baldur Gate, Ultima, o.l. så er dette spillet for deg!

 

Løp og kjøp

 

Selv om jeg er så vidt i gang er dette ett knallspill. Har ikke hatt det så moro med RPG siden BG/Icewind Dale serien og første Neverwinter :)

Kjøpte Collectors edition med 2 sett nøkler. Verdt hver krone. Ser at dette blir mange timer underholdning fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig skuffet over Larian. De skiftet GOG-nøkkelen min til Steam uten forvarsel, og nå får jeg ikke lov å velge GOG igjen pga "tekniske" problemer på deres side? Altfor mange Kickstartere som stikker kjepper i hjulene for de som vil slippe Steam, men aldri har jeg sett det blitt gjort på denne frekke måten før.

 

Trist at pirater får et bedre tilbud enn de som støttet Larian med flere hundre kroner på Kickstarter.

Endret av radiohodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig skuffet over Larian. De skiftet GOG-nøkkelen min til Steam uten forvarsel, og nå får jeg ikke lov å velge GOG igjen pga "tekniske" problemer på deres side? Altfor mange Kickstartere som stikker kjepper i hjulene for de som vil slippe Steam, men aldri har jeg sett det blitt gjort på denne frekke måten før.

 

Trist at pirater får et bedre tilbud enn de som støttet Larian med flere hundre kroner på Kickstarter.

Har du tatt kontakt med Larian support?

Regner med at de vil fikse det.

Det skulle i hvert fall gå greit for de som hadde brukt alpha key på Steam for å teste alpha/beta.

 

 

 

IF YOU WANT TO PLAY D:OS ON GOG, log into your Larian Vault account and scroll down to "Your Rewards in Detail." Find the digital distribution icon and select "Change my digital distribution preference." Following these steps will cancel your Steam Early Access code and provide you with a key for GOG.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med at de vil fikse det.

Det skulle i hvert fall gå greit for de som hadde brukt alpha key på Steam for å teste alpha/beta.

 

IF YOU WANT TO PLAY D:OS ON GOG, log into your Larian Vault account and scroll down to "Your Rewards in Detail." Find the digital distribution icon and select "Change my digital distribution preference." Following these steps will cancel your Steam Early Access code and provide you with a key for GOG.

 

 

Leser i Kickstarter-kommentarene og på GOG-forumet at det er massevisl av folk med samme problem, som klager så det holder, så de er klar over problemet, og har lovet å fikse det i dag. Vi får nå se om det stemmer. Det de skrev som du siterer er løgn såklart, så jeg tar ikke noe for gitt.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Ser det er mange som sammenligner dette med spill som Baldurs Gate. Men er ikke det egentlig litt feil? Er det ikke slik at i Divinity kan du bare spille som en eller to avatars? Og kan ikke custom lage dine egne?

Mulig jeg misforstår deg, men det er fullt mulig å lage egne karakterer. Både utseende og evner kan endres fritt, eller man kan velge forhåndslagde klasser.

Lenke til kommentar

Hei

 

rykte strømmen sier at 4 personer sammen hvis modden/kampanjen støtter det, hoved kampanjen i spillet er bare med 2.

 

Jeg har ikke fått dette bekreftet fra noen seriøse aktører/Larian, og jeg tar det med en klype salt før det blir bekreftet

 

 

Mvh

Blucoll

Lenke til kommentar

Ser det er mange som sammenligner dette med spill som Baldurs Gate. Men er ikke det egentlig litt feil? Er det ikke slik at i Divinity kan du bare spille som en eller to avatars? Og kan ikke custom lage dine egne?

 

Du spiller med to karakterer som du lager selv, og i tillegg kan du ha opp til 2 kompanjonger som du finner rundt om i verdenen. (Så vidt jeg vet)

 

Folk sammenligner med Baldur's Gate fordi spillet har isometrisk fugleperspektiv og fordi de tror at Baldur's Gate er turbasert fordi man kan pause, men det er det altså ikke.I følge Larian selv er spillet mest inspirert av Ultima-spillene.

Lenke til kommentar

 

Ser det er mange som sammenligner dette med spill som Baldurs Gate. Men er ikke det egentlig litt feil? Er det ikke slik at i Divinity kan du bare spille som en eller to avatars? Og kan ikke custom lage dine egne?

 

Du spiller med to karakterer som du lager selv, og i tillegg kan du ha opp til 2 kompanjonger som du finner rundt om i verdenen. (Så vidt jeg vet)

 

Folk sammenligner med Baldur's Gate fordi spillet har isometrisk fugleperspektiv og fordi de tror at Baldur's Gate er turbasert fordi man kan pause, men det er det altså ikke.I følge Larian selv er spillet mest inspirert av Ultima-spillene.

 

 

Det er riktig at Baldurs Gate har real time combat og man kan pause det , men det er alikevel mange likheter mellom spillene. Oldschool rpg , fugleperspektiv , karakter bygging , quester , bygget på gode regelsett som går i bakgrunnen.

Divinity Orginal Sin er forfriskende og flott grafikk og musikk :)

Endret av Fleskelars
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener Divinity best kan beskrives som et Baldur's Gate med kampene fra f.eks XCom og Fallout 1 og 2. Det er en lang historie, stor verden osv som i Baldur's Gate, og du kan lage to karakterer selv, få to til meg deg osv. Men kampene er så godt som tatt direkte fra XCom, Fallout 1 og 2 og sånne spill. Har ikke fått spilt så mye selv ennå, men det lille jeg har testet lover svært bra. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likt spelet svært godt så langt, men litt redd for å sleppe meg laus i frykt for patchar som kjem til å fucke opp mine lagra spel. Tenker at eg brukar nokon timar i helga når dei mest graverande av barnefeila forhåpentlegvis er blitt luka bort.

 

Men kva klassar har de valgt?

Prøvd litt forskjellig. Men ender alltid opp med ein cleric (modifisert som tank) samt ein med ranged-eigenskapar. For mange fristande klassar som eg ikkje klarar å finne ein favoritt blant.

Lenke til kommentar

Likt spelet svært godt så langt, men litt redd for å sleppe meg laus i frykt for patchar som kjem til å fucke opp mine lagra spel.

Du trenger ikke være redd for det. De sa fra start at patcher ikke ville være kompatible med release-versjonen. Men nå da spillet endelig er ute vil fremtidige patcher og DLC være kompatible med gamle versjoner, akkurat som i alle andre spill.

 

Angående klasser er det strengt tatt ingen. Alle "klassene" er bare forhåndsdefinerte valg av skills, stats og så videre, og disse kan du endre selv en god del. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow, for et fantastisk spill dette er! Har ikke spilt kjempelenge, men om kvaliteten opprettholdes så er dette en klassiker! Spesielt kampsystemet er strålende, og karakterbyggingen har så mange valgmuligheter at jeg har store problemer med å velge nye egenskaper, akkurat som det skal være.

 

Dette er det beste rollespillåret på.... tja... veldig, veldig, veldig mange år. Deilig å se så mange ordentlige rollespill komme ut i løpet av et år når vi stort sett har måttet lide oss igjennom actionspill kamuflert som rollespill de siste årene.

 

Salget går så det suser også! Veldig fortjent.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2014-07-03-divinity-original-sin-larian-studios-fastest-selling-game-ever

Endret av radiohodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På grunn av denne tråden, så havenet dette spillet helt klart på listen over spill jeg skal kjøpe i år.

Ser svært lovende ut, å tilbakemeldingene fra de som spiller er over all forventning.

 

Når det gjelder baldurs gate å runde basert eller ikke, så er det litt mer innviklet enn som så. Baldurs gate kjører ett regelsett som er rundebasert. I sin oppbygging er baldurs gate rundebasert med alt det gjør. Kampene er også rundebasert selv om det foregår i real time. Det vil si jeg slår. så din tur og han andre fiende, før det er han andre på ditt lag for så deg selv igjen, noe i den stilen.

 

Så Baldurs Gate er i aller høyeste grad runde basert, men ett rundesert kamp system de har fått til å fungere fint i realtime.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På grunn av denne tråden, så havenet dette spillet helt klart på listen over spill jeg skal kjøpe i år.

Ser svært lovende ut, å tilbakemeldingene fra de som spiller er over all forventning.

 

Når det gjelder baldurs gate å runde basert eller ikke, så er det litt mer innviklet enn som så. Baldurs gate kjører ett regelsett som er rundebasert. I sin oppbygging er baldurs gate rundebasert med alt det gjør. Kampene er også rundebasert selv om det foregår i real time. Det vil si jeg slår. så din tur og han andre fiende, før det er han andre på ditt lag for så deg selv igjen, noe i den stilen.

 

Så Baldurs Gate er i aller høyeste grad runde basert, men ett rundesert kamp system de har fått til å fungere fint i realtime.

 

Du vil like Orginal Sin , regelsettet ligner mye på det som blir brukt i Baldurs Gate.Er også terninger som ligger i bunn under kamper osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som et veldig bra spill utifra den korte tiden jeg har spilt det, men jeg irriterer meg litt over kameravinkelen.

Utendørs går det greit, men innendørs ser jeg nesten ingenting. Føler karakterene alltid er snudd mot skjermen, og det gjør navigering vanskelig.

Det er sikkert en vansesak og utifra det jeg har lest på nettet er kameraet slikt grunnet hvordan spillmiljøene har blitt tegnet.

Dette har aldri irritert meg i andre isometriske spill så vet ikke helt hvorfor det plager meg i akkurat dette spillet.

 

Utover det har jeg ingen klager. Har ventet lenge på et nytt turbasert RPG. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...