Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke greia med Grand Seiko. Ufattelig kjedelige klokker.

 

De er veldig understated, men det er det mange flotte klokker som er. Kvaliteten er imidlertid helt fantastisk.

 

Som det sies her; vil man imponere folk flest, kjøp Rolex. Vil man ha noe minst like bra som kun klokkenerder kjenner igjen; kjøp Grand Seiko.

 

GS Snowflake er mitt neste kjøp:

 

SBGA011-L.jpg

 

1a7cab7d.jpg

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Hva med Jaeger, Zenith, Glashütte? Også merker bare nerder vil kjenne igjen stort sett.

 

Folk flest kjenner vel også til Seiko, som et billigmerke ala Citizen og Casio (Ja, jeg er klar over at GS er luksussegmentet til Seiko, men folk flest vet ikke dette :) )

 

Nettopp :)

 

Det morsomme med Seiko er jo at det er noe litt annet enn de "vanlige" sveitsiske. Dessuten har jeg allerede opptil flere klokker fra både JLC, Omega, Stowa, og Junghans så for min del er det et ønske om å variere litt med noe som ikke er tysk/sveitsisk.

 

Det er litt det samme som at jeg heller vil ha en VW Phaeton enn en Bentley Continental. Samme bil, samme kvalitet, men mye kulere med noe litt spesielt og diskret.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det kommer jo an på hvem du vil imponere. Hvis du vil imponere mannen i gata, kjøp Rolex. Hvis du vil ha kred blant klokkenerder, kjøp Grand Seiko. Personlig ville jeg valgt det siste.

 

Vel, en Seiko til 2K vil sannsynligvis imponere vennene mine, like mye som er Rolex ville ha gjort... :hm:

 

For å være helt ærlig, finner jeg få klokker fra Rolex jeg liker. Den eneste klokken fra Rolex jeg kunne tenke meg, er en sort og sølv Sub. Alt annet blir litt for flashy eller passer ikke min klesstil.

Lenke til kommentar

Vel, en Seiko til 2K vil sannsynligvis imponere vennene mine, like mye som er Rolex ville ha gjort... :hm:

 

For å være helt ærlig, finner jeg få klokker fra Rolex jeg liker. Den eneste klokken fra Rolex jeg kunne tenke meg, er en sort og sølv Sub. Alt annet blir litt for flashy eller passer ikke min klesstil.

 

Sliter mer Rolex selv. Eneste jeg modellene jeg liker utseendet på er no-date sub, Explorer 1 og Millgauss.

Lenke til kommentar

Vel, en Seiko til 2K vil sannsynligvis imponere vennene mine, like mye som er Rolex ville ha gjort... :hm:

 

For å være helt ærlig, finner jeg få klokker fra Rolex jeg liker. Den eneste klokken fra Rolex jeg kunne tenke meg, er en sort og sølv Sub. Alt annet blir litt for flashy eller passer ikke min klesstil.

 

Heh, Grand Seiko er dyrere enn Rolex ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kommer jo an på hvilke modeller det er snakk om da. Eksempler?

 

Forresten funnet en Breitling jeg liker SuperOcean Sort/Stål, eneste er Meshlenken da :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Aha :)

 

Så kan jo jeg være vrang, å si at det finnes dyrere Rolex, enn GS :p Hehe

 

Men, for å komme on topic, var det ikke snakk om at Seiko skulle komme med noen retromodeller? Veldig fine, kunne godt tenkt meg en slik selv, men var vel en prislapp på 20k, det blir litt drøyt for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...