Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Citizen klokken står oppført som 42mm, men har lest flere plasser at den virker litt mindre enn 007. Lugsene er 20mm mot 007 sine 22mm. Det gjør jo også at den virker mye mindre.

Aha :)

 

Planlegger du nato eller lærreim?

 

Ikke ennå.

 

Okei :)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

SuperSaxy: Planlegger å ha den på en helt plain grå natoreim.

Aha :) Tror det kan se bra ut :) Vurdert Bond-natoen, altså den sorte og grå?

 

Hva er greia med natoreimer, igrunn? Hvorfor bytter alle ut reimene med natoreimer?

 

Tror kanskje folk liker å bytte på litt. Også litt mer behagelig muligens.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg bare lurer på om man skal skifte til en skinnreim ish. Er det mulig?

 

Klart det :)

 

Var snakk om en link som ble postet noen sider tilbake, om en kjede der man kunne kjøpe billige reimer.

 

Liker du å kjøpe brukt, er det en som selger her. Du kan også se etter tråder her. De fleste på Tidssonen er seriøse folk, er du usikker, kan du sjekke goodguytråden.

 

Hvis du vil ha natoreimer, kan du handle på Tidssonen sin webshop (dyrt), eller de sidene som ble postet litt tilbake i denne tråden.

-Nato strap CO. Gratis frakt

-Straps.no Norsk side

 

Edit: Du må sjekke hvor langt det er mellom lugsene. Det vanligste er 18mm, 20mm, 22mm, 24mm. Har du en lengde som er i mellom de oppgitte størrelsene, bør du gå opp et hakk. Dette gjelder natoreimer, om det fungerer fint på stivere reimer (lær og gummi) vet jeg ikke.

Jeg vet det er et par som lager lærreiemer på tidssonen, det kan jo kanskje sjekkes ut.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Nå tenker jeg tiden er inne for å kjøpe seg en klokke av litt kvalitet, og håpet dere på forumet kan hjelpe meg å komme frem til et godt alternativ for ca 2000-3000.

Av kriterier har jeg satt:

  • Holdbar
  • Ripebestandig
  • Vanntett

Jeg har sett en del på nettet og jeg synes

<a href="http://www.klockia.se/certina-ds-podium-c001-417-44-087-00.html">denne</a>

var fin tel en grei pris (norske), men hvordan er det med norsk moms osv?

Endret av Sjohej
Lenke til kommentar

Klart det :)

 

Var snakk om en link som ble postet noen sider tilbake, om en kjede der man kunne kjøpe billige reimer.

 

Liker du å kjøpe brukt, er det en som selger her. Du kan også se etter tråder her. De fleste på Tidssonen er seriøse folk, er du usikker, kan du sjekke goodguytråden.

 

Hvis du vil ha natoreimer, kan du handle på Tidssonen sin webshop (dyrt), eller de sidene som ble postet litt tilbake i denne tråden.

-Nato strap CO. Gratis frakt

-Straps.no Norsk side

 

Edit: Du må sjekke hvor langt det er mellom lugsene. Det vanligste er 18mm, 20mm, 22mm, 24mm. Har du en lengde som er i mellom de oppgitte størrelsene, bør du gå opp et hakk. Dette gjelder natoreimer, om det fungerer fint på stivere reimer (lær og gummi) vet jeg ikke.

Jeg vet det er et par som lager lærreiemer på tidssonen, det kan jo kanskje sjekkes ut.

 

Takk!

Var ikke direkte elegant.

 

Er vell smakssak det da? Synes den er rå jeg. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nå tenker jeg tiden er inne for å kjøpe seg en klokke av litt kvalitet, og håpet dere på forumet kan hjelpe meg å komme frem til et godt alternativ for ca 2000-3000.

Av kriterier har jeg satt:

  • Holdbar
  • Ripebestandig
  • Vanntett

Jeg har sett en del på nettet og jeg synes

<a href="http://www.klockia.se/certina-ds-podium-c001-417-44-087-00.html">denne</a>

var fin tel en grei pris (norske), men hvordan er det med norsk moms osv?

Ville heller gått for denne, hvis du liker divere. Den ligger vel på 5-5.5K i Norske butikker, hvor mye den kommer på i Sverige vet jeg ikke.

 

Hvis du liker divere, og synes DS Action Diveren var for drøy i pris, kan du ta en titt på SKX007.

Denne har nok et litt røffere design, og har mer tilfelles med Rolex Submariner (om dette er negativt eller positivt er opp til deg).

 

Eller så har du SKX009, som er identisk med SKX007, bortsett fra pepsi bezel og farger. Denne er kanskje hakket mer uformell.

 

Dette er hovedsaklig divere, og de er nok litt tøffere i designet.

Husk at DS Podiumklokken du liket til, er quartz.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellene på quartz, eco-drive og alt det der? Jeg synes den første ble litt for dyr og de 2 siste ble litt for mye, da jeg liker at de er stilrene.

Lurer også på hva som er å anbefale av safirglass og hardlex.

 

edit: Jeg må bare beklage at jeg spør om ting som sikkert er åpenlyst for dere, men jeg er HELT blank på dette feltet, og synes det er greit å vite hva jeg bør se etter da det er mye penger for en student :)

 

2nd edit: Er også et pluss om klokken er lett.

Endret av Sjohej
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...