Gå til innhold

FrPs Sylvi Hardy utlendinger lukter vondt og slår


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

HVA FAEN??? Du fortjener faen ikke min oppmerksomhet lenger. Innlegg rapportert for personangrep, du er ignorert, og denne tråden får dere faen ta meg for dere selv!

 

Skal det ikke mer til for deg til å miste hodet? Du har ikke grunn til å klage på noenting, dette blir for barnslig Shuggie. Sorry

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel, men da er det OK at jeg kaller deg nazist, men det er ikke OK at du kaller meg sosialist. Jeg er liberal sosialdemokrat, for eksempel er jeg enig med Venstre i en del saker.

Om du mener det er passende og kalle en som ikke har nazistiske meninger for nazist, så kall meg gjerne det. Jeg kaller folk det jeg selv mener er riktig, slik du med gjør. Det har du selv gjort gjennom tråden. Du mener jo at damen er rasist, ikke sant.

Lenke til kommentar

 

HVA FAEN??? Du fortjener faen ikke min oppmerksomhet lenger. Innlegg rapportert for personangrep, du er ignorert, og denne tråden får dere faen ta meg for dere selv!

 

Skal det ikke mer til for deg til å miste hodet? Du har ikke grunn til å klage på noenting, dette blir for barnslig Shuggie. Sorry

 

Artig å se slike reaksjoner på et forum der meninger utveksles. Litt skremmende, men for meg med min bakgrunn, mer interessant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

HVA FAEN??? Du fortjener faen ikke min oppmerksomhet lenger. Innlegg rapportert for personangrep, du er ignorert, og denne tråden får dere faen ta meg for dere selv!

 

Dette er da barnemat i forhold til denne:

 

[diskusjon.no/index.php?showtopic=1297511&]

 

Første post var en gang i tiden en populær post på dette forumet.

 

 

Artig å se slike reaksjoner på et forum der meninger utveksles. Litt skremmende, men for meg med min bakgrunn, mer interessant.

 

Denne tråden handler ikke om din bakgrunn, men om det du faktisk sier i denne tråden. Vennligst hold deg til trådens tema,

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

HVA FAEN??? Du fortjener faen ikke min oppmerksomhet lenger. Innlegg rapportert for personangrep, du er ignorert, og denne tråden får dere faen ta meg for dere selv!

 

Dette er da barnemat i forhold til denne:

 

[diskusjon.no/index.php?showtopic=1297511&]

 

Første post var en gang i tiden en populær post på dette forumet.

 

 

Artig å se slike reaksjoner på et forum der meninger utveksles. Litt skremmende, men for meg med min bakgrunn, mer interessant.

 

Denne tråden handler ikke om din bakgrunn, men om det du faktisk sier i denne tråden. Vennligst hold deg til trådens tema,

 

Si det til han som banner og bærer seg, så fort noen skriver noe han ikke liker. Eller er det en del av tråden, eller klarer ikke du og være objektiv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

.Du mener jo at damen er rasist, ikke sant.

 

 

 

Eller er det en del av tråden, eller klarer ikke du og være objektiv?

 

Jeg har lest denne

 

http://www.nrk.no/sorlandet/godskesen-vil-ha-hardy-ut-av-frp-1.11787918

 

og søkt på nettet.

 

https://www.google.no/search?q=Sylvi+Hardy

 

og trukket mine konklusjoner

 

Men du greier tydeligvis ikke å være objektiv når du stempler hele Ap som sosialistisk. Jeg har ikke stemplet FrP som rasistisk.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

.Du mener jo at damen er rasist, ikke sant.

 

 

 

Eller er det en del av tråden, eller klarer ikke du og være objektiv?

 

Jeg har lest denne www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1603302&&page=13 og søkt på nettet.

 

https://www.google.no/search?q=Sylvi+Hardy

 

og trukket mine konklusjoner

 

Men du greier tydeligvis ikke å være objektiv når du stempler hele Ap som sosialistisk. Jeg har ikke stemplet FrP som rasistisk.

 

Hele AP er ikke sosialistisk. Men AP har de siste årene vært dominert av en sterk venstreside i partiet, selv om Jens ofte har blitt tilknyttet høyrefløyen i partiet. Så blir det spennende å se hvor Støre trekker partiet. Så du bommer noe i din ytring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Hele AP er ikke sosialistisk. Men AP har de siste årene vært dominert av en sterk venstreside i partiet, selv om Jens ofte har blitt tilknyttet høyrefløyen i partiet. Så blir det spennende å se hvor Støre trekker partiet. Så du bommer noe i din ytring.

 

 

 

AP er sosialisme i dag, selv om de kaller seg sosialdemokrater. Kall meg akkurat det du selv vil. Det bryr meg mitt i bakhode hva en figur som deg kaller meg. Jeg er så sikker på meg selv, at hva andre måtte mene om meg, det bryr meg ikke. Jeg vet hva jeg selv er.

 

Ikke bare leser du overfladisk, men du husker endog ikke hva du skrev for noen minutter siden. Da blir det vanskelig med en fruktbar diskusjon.

Lenke til kommentar

 

 

Hele AP er ikke sosialistisk. Men AP har de siste årene vært dominert av en sterk venstreside i partiet, selv om Jens ofte har blitt tilknyttet høyrefløyen i partiet. Så blir det spennende å se hvor Støre trekker partiet. Så du bommer noe i din ytring.

 

 

 

AP er sosialisme i dag, selv om de kaller seg sosialdemokrater. Kall meg akkurat det du selv vil. Det bryr meg mitt i bakhode hva en figur som deg kaller meg. Jeg er så sikker på meg selv, at hva andre måtte mene om meg, det bryr meg ikke. Jeg vet hva jeg selv er.

 

Ikke bare leser du overfladisk, men du husker endog ikke hva du skrev for noen minutter siden. Da blir det vanskelig med en fruktbar diskusjon.

 

Hva er det du ikke forstår? AP fremstår i dag som et sosialistisk parti. Men som sagt, alle i AP er ikke så langt til venstre. Forstår du bedre nå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ap skal være sosialistisk etter min mening. Det var Gro fløyen som dreide det over til noe annet. En slags halvhjertet mellomting. Det var da jeg sluttet å stemme på dem.

 

Nei det er de ikke. Selv ikke Sv som har sosialistisk i navnet er et sosialistisk parti.

 

 

Men nok om det. La oss holde oss til temaet som det blir sagt.

 

Det synes vanskelig å få til det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Da er vi nok også svært uenig i det.

 

Du svarte så raskt at jeg regner med at du ikke leste tråden. Svar gjerne i den tråden om hva du mener om sosialisme generelt og Sv spesielt.

 

Tilbake til trådens tema?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Da er vi nok også svært uenig i det.

 

Du svarte så raskt at jeg regner med at du ikke leste tråden. Svar gjerne i den tråden om hva du mener om sosialisme generelt og Sv spesielt.

 

Tilbake til trådens tema?

 

Jeg leser kun hva du skriver. Hva andre måtte mene er ikke interessant i et forum som dette. Det er deg og kun deg jeg diskuterer med. SV er et reint sosialistisk parti, selv om enkelte vil hevde noe annet. Linker leses kun om det skulle vært noe faglig eller vitenskapelig.

Lenke til kommentar

Kgun: For å svare; Selv om AP var mer sosialistiske før, er jeg delvis enig i at selv SV er for kapitalistisk orienterte til å kalles sosialistiske. Du har rett i det. Det er bare Rødt som er et mer eller mindre ordentlig sosilalistisk parti. Har flere ganger stemt på dem siste åra.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

@Gothminister

 

Jeg har startet tråden den lenken tar deg til. Jeg har sosialøkonomisk embetseksamen. Vi er vel blant de studentene i Norge som lærer mest om økonomiske systmer (eget fag for dem som vil ta dette enkleste valgfrie faget). Jeg burde således ha litt greie på det jeg skriver i den tråden.

 

Tar ikke ytterligere kommentarer på akkurat dette her. Skriver du noe av interesse vil jeg svare i nevnte tråd.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kgun: For å svare; Selv om AP var mer sosialistiske før, er jeg delvis enig i at selv SV er for kapitalistisk orienterte til å kalles sosialistiske. Du har rett i det. Det er bare Rødt som er et mer eller mindre ordentlig sosilalistisk parti. Har flere ganger stemt på dem siste åra.

 

Enig i det. Selv om Rødt ofte solidariserer seg med de svakeste i samfunnet er jeg uenig i partiets økonomiske politikk.

Lenke til kommentar

Sosialdemokrati er vanligvis definert som en form for sosialisme, men har selvsagt ingenting til felles med Marx. Begrepet kommer fra Eduard Bernstein, men har selvsagt utviklet seg i forskjellige retninger siden den gang.

Den største forskjellen mellom "tradisjonell (haha!)" sosialisme og sosialdemokratiet er at sosialisme er et styresett, mens sosialdemokrati er en praktisk måte å flytte et eksisterende styresett (nødvendigvis et demokratisk styresett) nærmere sosialismen uten å forandre styresett gjennom f.eks. revolusjon.

 

Mange mener at vi lever i et sosialdemokrati, men det blir like dumt som å si at Norge er et kongerike: vi skjønner hva du mener, men du bruker ordet feil. Vi lever i et demokrati med konge, og gjennom de siste 150 årene har det vært mange sosialdemokrater som har påvirket samfunnet.

 

For øvrig bør flere lese om Gunnar Knudsen, en flott mann fra Venstre som virkelig satte spor etter seg i politikken, og var med på å danne grunnfjellet i det som senere ble den norske modellen. (Han var også sentral i å holde Norge nøytral i første verdenskrig)

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...