Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

pizzatryne guiden


FpsStu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har alltid lurt på hva gjennomsnittsalderen er på dette forumet. Jeg tror at den har synket de siste par årene

Et sted rundt 15 år, tipper jeg..

Vil tippe det er noe sånt.

 

En annen ting man kan gjøre mot kviser under utvikling er å smøre litt tannkrem over før man skal legge seg. Drar ut stoffer, og tørker ut.. Vet ikke om dette har blitt nevnt før, ikke tid til å lese hele posten..

 

-LP

Lenke til kommentar

Dag XXX

 

uff... snart 2 uker uten cola... *buhuu*

 

Gullerotkur har ingen virkning virker det som... gullerot terori = BS! Men jeg sa 4 uker, og det skal jeg holde meg til...

 

Treolje hørtes ekstremt ut... menmen...

 

Skal snart til hudlege anaways... Har forferdelig kløe ved albu og kne... Kanskje jeg kan få noe mot kviser i samme slengen...

Lenke til kommentar
Kviser kan utløses - eller forverres - av glukokortikoidkremer (kortisonliknende kremer), p-piller og fettholdig kosmetikk. Også epilepsimedisiner og vitamin B12 kan utløse kviser hos noen.

Mao kan det komme av voks? alla dax blå?

 

iiiiiiikk!

eller lilla og grønn? IIIK :p Men jeg har masse kviser rundt munn, jeg smører da fan meg ikke rundt munn med DAX!

Lenke til kommentar
Dag XXX

 

uff... snart 2 uker uten cola... *buhuu*

 

Gullerotkur har ingen virkning virker det som... gullerot terori = BS! Men jeg sa 4 uker, og det skal jeg holde meg til...

 

Treolje hørtes ekstremt ut... menmen...

 

Skal snart til hudlege anaways... Har forferdelig kløe ved albu og kne... Kanskje jeg kan få noe mot kviser i samme slengen...

ikke treolje.. TEtreolje.. ikke helt samme tingen.. og det funker bra.. får kjøpt på apoteket eller i en helsekostbutikk. sånn en liten fin flaske med dråpegreie i tuppen.. :yes:

Lenke til kommentar
Dag XXX

 

uff... snart 2 uker uten cola... *buhuu*

 

Gullerotkur har ingen virkning virker det som... gullerot terori = BS! Men jeg sa 4 uker, og det skal jeg holde meg til...

 

Treolje hørtes ekstremt ut... menmen...

 

Skal snart til hudlege anaways... Har forferdelig kløe ved albu og kne... Kanskje jeg kan få noe mot kviser i samme slengen...

ikke treolje.. TEtreolje.. ikke helt samme tingen.. og det funker bra.. får kjøpt på apoteket eller i en helsekostbutikk. sånn en liten fin flaske med dråpegreie i tuppen.. :yes:

ahhh.... trodde ffs dere sa TREolje :mrgreen:. Teolje... hmmm... noe lik tigerolje? det har jeg masser av...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg også hadde kviser i før, men så dro jeg til hudlegen og fikk Roaccutan.

Dette er en ganske dyr kur, den koster ca 40 000, men du kan få dekket det meste på trygdekontoret hvis du vil. Når du er ferdig med kuren, som varer i ca 5 måneder, så er du ferdig med kviser for alltid.

Nå er jeg fri for kviser.

 

Det finnes mange gode forslag her, men jeg tror Roaccutan er det som funker best, den tar ihvertfall vekk kvisene permanent.

Lenke til kommentar
Tror dere bør tenke der om 2 ganger før dere bruker Roaccutan.

Selv har jeg aldri opplevd noen av de bivirkningene, det er kun en promille eller noe sånt som gjør det.

Og ja, legen spør deg først om du har hatt depresjoner eller lignende før du får medisinen, det er ganske strengt heldigivs.

Lenke til kommentar
Jeg også hadde kviser i før, men så dro jeg til hudlegen og fikk Roaccutan.

Dette er en ganske dyr kur, den koster ca 40 000, men du kan få dekket det meste på trygdekontoret hvis du vil. Når du er ferdig med kuren, som varer i ca 5 måneder, så er du ferdig med kviser for alltid.

Nå er jeg fri for kviser.

 

Det finnes mange gode forslag her, men jeg tror Roaccutan er det som funker best, den tar ihvertfall vekk kvisene permanent.

Nå må jeg legge til at den ikke koster 40 000 men 12 000, og at du må få tillatelse til å bruke den, dvs at du må være sterkrammet av kviser ,og at det ikke er noen annen mulighet får å få vekk plagene.

Desutten så kommer det en god bukne bivirkninger med kuren, uttørket hud og øyner blandt annet.

Så alt er ikke fryd og gammen med den kuren.

Lenke til kommentar
Desutten så kommer det en god bukne bivirkninger med kuren, uttørket hud og øyner blandt annet.

Hm, de eneste bivirkiningene jeg hadde var tørr hud og tørre lepper. Smører du deg inn med fuktighetskrem og bruker lypsyl, så går det greit.

Men, ja, det er selvfølgelig andre som flere bivirkninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...