Gå til innhold

Her blir fotografen angrepet av en illsint kvinne


Anbefalte innlegg

Fantastisk at ingen av dere lurer på hvorfor i SVARTE han filmer på en strand?

 

Du har samme problem som det jeg hadde, nemlig at du har fått et feilaktig inntrykk av saken. Han filmet ikke stranden som sådan, og var uansett for høyt oppe til at man kunne se noe som helst (han har publisert videoen fra flyet på YouTube). Han fløy i et større område der det også var en strand, men han fløy ikke bare over stranden. Dessuten var det svært få mennesker på stranden.

 

Hvis målet hans var å filme damer i bikini så lyktes han dårlig med det, for å si det slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Folk som løper rundt og truer med vold tror vel kanskje det verste om alle andre, siden de selv viser så dårlig oppførsel?

Antagelig, på seg selv kjenner man andre.

Lenke til kommentar

 

Hvor går grensen for når man kan ta igjen her? Selv så hadde jeg nok most henne ned i bakken. Rimelig tålmodig fyr!

Det enkle direkte svaret er: aldri. Det er aldri tillatt å "ta igjen", eller med andre ord å gå til hevn.

Det er derimot tillatt å sette seg til motverge, å hindre eller beskytte seg mot et pågående overgrep. Såvidt meg bekjent kan det her også benyttes våpen, men da øker også faren for å gå for langt, at responsen blir uproporsjonal. Poenget er å avverge den faren, overgrepet, angrepet noen utsetter en for eller utøver mot en. Selvforsvar, nødverge.

 

 

I Norge har vi Nødrett og Nørverge paragrafer.

 

Du har lov til å forsvare deg selv eller andre som er i nød, men det skal være minst mulig "vold" involvert. Men er behovet for å "slenge en knyttneve" og det var ingen andre muligheter så blir det fortsatt nødverge/nødrett. Er bare større fare for at det kan bli større konsekvenser med tanke på skade, etterspill og man risikerer å bli arrestert og satt i varetekt mens saken etterforskes, så får man bevis spørsmål også.

 

Han gjør det rette her, hans liv og helse er ikke i noen stor fare (såfremt hun ikke skulle trekke våpen) og han filmer dette for å hjelpe å bevise sin versjon av historien. Det han derimot kunne gjort ekstra er å gripe tak i henne, legge henne ned i bakken og "sette" seg på henne til politiet kommer, men jeg tror han tjente mer på å gjøre det han gjorde + han slapp evt at "forbipasserende" ser en mann overfalle ei dame og vips blir det bråk...

 

Blir ikke mye bra "puppe/kropps" bilder av å fly en drone høye oppe i lufta og ta bilder, har man kraftig nok zoom og høy nok oppløsning så kanskje man kunne fått til noe, men da får man vibrasjoner og annet og ikke lett å ta skarpe nok bilder da tror jeg. Skal man ta "puppe/kropps" bilder i det skjulte så gjør man det heller på andre måter! Eller enda bedre finner noen p0rn sider på nettet! ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fantastisk at ingen av dere lurer på hvorfor i SVARTE han filmer på en strand?

Tror du ikke sansynligheten er langt større for at han bare ønsket å teste dronen sin enn å filme barna til noen på stranda? Støtter instinktet ditt som ønsker å beskytte barna dine men det skader ikke å prøve å se ting fra et annet perspektiv før man flyr av hengslene.

Lenke til kommentar

Fantastisk at ingen av dere lurer på hvorfor i SVARTE han filmer på en strand?

 

Hvis du tenker deg om, hva tror du man egentlig får ut av filming på avstand med f.eks. en GoPro?

Den har ekstrem vidvinkel, og du skal ganske nærme for at noen skal kunne føle seg brydd.

Lenke til kommentar

Jeg tror politiet var mer brydd over at hun ringte nødnummeret for en så liten sak som det å bli filmet. Hadde hun ringt politiet på "vanlig nummer" så ville det vært mer normalt, og hun hadde kanskje "fått en - vi henlegger den på strak arm", men hun hadde ihvertfall fått treffe et menneske i den andre enden av telefonen som kanskje hadde et par sekunders medfølelse med henne.

Lenke til kommentar

Fantastisk at ingen av dere lurer på hvorfor i SVARTE han filmer på en strand?

Fra en høyde hvor hvert menneske blir en fire-fem piksler høy på bildet - eller mindre? Hvis noen skulle insinuere at det er for å ta bilder av lettkledde folk kan de ta seg en bolle - kameraet der har så stor vidvinkel at man ikke får klare bilder av folk med mindre man flyr i to meters høyde.

 

Nei - en strand er typisk et sted hvor det er lite med trær og høyhus - flatt terreng og klar og fin sikt til å fly - så jeg spør heller "hvorfor ikke?" - en strand er da et glimrende sted!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Syke menneske!Hvorfor er så mange amerikanere så sinnssykt paranoide?

Har sett verre enn dette på gata i norge :)

 

Hadde en fjortis brukt drone og filmet mine barn på stranden skulle han fått mere juling enn dette :)

Tough guy!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor går grensen for når man kan ta igjen her? Selv så hadde jeg nok most henne ned i bakken. Rimelig tålmodig fyr!

 

Han forholdt seg mest sannsynlig rolig med vilje så ikke hun kunne anmelde han for noe. Rundt to minutter inn i videoen ser det ut som om han smiler til kameraet. Dette er bare spekulasjoner fra meg men hvis han smilte ville det nok vært fordi han visste at hun ikke kunne ta igjen i retten eller lignende

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Herregud, det er han som skulle blitt arrestert, man har ingen rett til å filme folk uten dems tillatelse, glad jeg ikke bor i usa...

På offentlig plass har man det, jo - også i Norge.

 

Det er brudd på privat liv, å filme et annet menneske uten tillatelse, jeg hadde aldri tillat at noen random filmet meg

Lenke til kommentar

 

 

Herregud, det er han som skulle blitt arrestert, man har ingen rett til å filme folk uten dems tillatelse, glad jeg ikke bor i usa...

På offentlig plass har man det, jo - også i Norge.

 

Det er brudd på privat liv, å filme et annet menneske uten tillatelse, jeg hadde aldri tillat at noen random filmet meg

 

 

Heldigvis for oss alle er det ikke du som bestemmer lovverket her i landet.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

Herregud, det er han som skulle blitt arrestert, man har ingen rett til å filme folk uten dems tillatelse, glad jeg ikke bor i usa...

På offentlig plass har man det, jo - også i Norge.

 

Det er brudd på privat liv, å filme et annet menneske uten tillatelse, jeg hadde aldri tillat at noen random filmet meg

 

 

Heldigvis for oss alle er det ikke du som bestemmer lovverket her i landet.

 

AtW

 

Det skulle det vært, at man ikke skal filme tilfeldige folk ute i gata er en åpenbar ting som klart burde være forbudt

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...