Gå til innhold

60 hz på skolen, jeg blir tullete


Deidei

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på skolen nå, og jobber med økonomi oppgaver (skulle iallefall gjort det), men saken er at skjermen er satt på 60 hz, og det er voldsomt ubehagelig. Administratoren har begrenset tilgangen, så jeg får ikke skiftet det, har prøvd med refreshforce/lock, men de vil ikke virke.

Hva skal jeg gjøre? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakke med administratoren, only choice.

 

(..og til den som foreslo det; POLEDIT vil ikke hjelpe diddly-squat hvis maskinene kjører Windows 2000/XP, og du skal ha flaks om du skal ha noe nytte av det på tidligere versjoner også. Vennligst ikke bare sleng ut utrykk eller navn på programmer hvis du ikke vet hva de faktisk gjør :)

Lenke til kommentar

poledit hjalp i alle fall meg med å få skifta frekvens/oppløsning i Win95 dagene. Men Dersom skjermen kjører en stor oppløsning som fx 1280x1024, er det ikke sikkert skjermen klarer flere Hz... =( Da blir du nødt til å sette ned til for eksempel 1024x768.

 

Og ellers (off-topic)

60Hz er 10 mer en på TVen, tenk over hvor mange timer du har foran den kassa... Egentlig tror jeg det er miljøet i rommet som får det til å bli gal, dårlig klima, høy-viftestøy, høyfrekvente ulyder, alt for høye bord som gir deg nye ørevarmere (skuldrene dine). Jeg husker i alle fall at jeg sleit mye med disse problemene på skola!

Lenke til kommentar
Snakke med administratoren, only choice.

 

(..og til den som foreslo det; POLEDIT vil ikke hjelpe diddly-squat hvis maskinene kjører Windows 2000/XP, og du skal ha flaks om du skal ha noe nytte av det på tidligere versjoner også. Vennligst ikke bare sleng ut utrykk eller navn på programmer hvis du ikke vet hva de faktisk gjør :)

 

Jeg snakker av erfaring. Poledit fungerte da jeg gikk på Godalen VGS, og fungerer på Sola VGS hvor jeg går nå. Begge skolene kjører Win98SE. 640x480@60Hz på 17" skjerm er ikke bra :wink:

Lenke til kommentar

hadde samme problemet.. i økonomi klassen her å :)

 

han tok vekk tilgang til instillinger.. jeg klaga da.. så jeg fikk bytta...

 

men skjønner hvorfor de vil ha begrenset tilgang.. klassekamertaten min tok for høy hertz å fikk out of range.. fikk panikk da.. men ble jo ordna.. han brente ikke bilderøret :roll:

 

men du bør nok si ifra til admin at de kan sette ALLE maskinene til max hertz og orginal oppløsning, så låse tilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...