Gå til innhold

Watch Dogs er ein braksuksess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen sak er om den nedgraderingen vi faktisk har sett er et så stort problem som mange fremstiller det som, og om det virkelig er snakk om bedrageri fra Ubisofts side eller at de bare lagde en trailer/tidlig build av spillet i 2012 som viste seg umulig å leve opp til. Det er her legitimasjonen ligger.

At spill ofrer litt på den grafiske siden for at det skal være tilgjengelig til massene er ikke akkurat noe nytt fenomen. Det skjer med mange store titler. Stort sett det som mangler fra E3 videoene fra 2012 er ting som røyk, vær og skygger. Alle ting som er ekstremt krevende for maskinen.

 

Jeg er ganske sikker på at Ubisoft ønsket dette, men at det trolig ikke lot seg gjøre uten å kraftig begrense tilgjengelighet. Dette finnes det flust av eksempler på.

 

Når det gjelder gameplay, har vel egentlig ingenting endret seg. Så eneste argumentet folk har mot Watchdogs er at grafikken så bedre ut i 2012. Klart mange vil flokke seg rundt et slikt spill, siden det har hatt så stor oppmerksomhet. Det gjelder vel ganske mange andre spill også, Diablo 3, Battlefield 4 bla. Å sitte å klage over et spill mange ikke spiller selv virker ganske meningsløst for min del.

Lenke til kommentar

http://forums.ubi.com/showthread.php/884314-Save-file-corrupted-Watch-Dogs-stuck-in-loading-screen?p=10000962

 

Slå for all del av cloud lagring og ta backup av save fil, da de har en tendens til å bli korrupt. Har visst noe med at når ekstra content blir akksessert (som pakkene som kommer med preorder) blir save filen ubrukelig.

 

Edit: Her er tråden til ubisoft:

http://forums.ubi.com/showthread.php/882580-OFFICIAL-Game-stuck-on-loading-screen

Endret av trippler
Lenke til kommentar

Til dere som fremdeles lurer på om dere vil kjøpe spillet fordi dere har lest så mye negativt på internett, må tenke på det faktum at det er de som opplever problemene som skriker høyest. De som ikke opplever problemer er opptatt med spilling..

Endret av Stoltenberg
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Neppe virker da ikke overrasket.. altså kun utifra hvordan ordlyden er. Jeg aner jo ikke hvordan man har tenkt å virke.. Da bør man faktisk ty til smileys. Sånn at man lettere beskriver sinnsstemningen man er i når man skriver. Jeg synes ikke smilyen til Neppe uttrykker "overraskelse" :-)

Endret av Stoltenberg
Lenke til kommentar

 

Jeg har problemer med gameplayet. Det er ræva, kjedelig. Verdenen er grusom, og spillet hadde trengt mye mer finpuss.

Det går vel under smak og behag :)

 

 

Ikke hvis du har spilt Sleeping Dogs og GTA V. Det er rett og slett dårlig og ikke holdbart for noe som helst i 2014.

Lenke til kommentar

Til dere som fremdeles lurer på om dere vil kjøpe spillet fordi dere har lest så mye negativt på internett, må tenke på det faktum at det er de som opplever problemene som skriker høyest. De som ikke opplever problemer er opptatt med spilling..

 

Isåfall burde alle spill få em i sum negativ user-rating da? Uansett hvor bra de er, er det tilfellet? (Hint: det er det ikke)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

At spill ofrer litt på den grafiske siden for at det skal være tilgjengelig til massene er ikke akkurat noe nytt fenomen. Det skjer med mange store titler. Stort sett det som mangler fra E3 videoene fra 2012 er ting som røyk, vær og skygger. Alle ting som er ekstremt krevende for maskinen.

 

Såvidt jeg kan skjønne er de eneste merkbare forskjellene fra den traileren CPU-intensive ting. Det er overhodet ikke overraskende at de måtte kutte ned på det, både med tanke på at det langt fra var en ferdig versjon av spillet (mer innhold = mer for maskinen å jobbe med) og at dagens prosessorer er elendige. De er tilnærma identiske med de som var tilgjengelige i 2012, og holder igjen utviklinga i spill betraktelig. Uten at jeg veit eksakt hvor gode de er virker det som om min prosessor, som kom i 2009, kjører Watch Dogs bedre enn de som sitter i de nye konsollene. Om noen som spiller på konsoll er skuffa er det ihvertfall på tide å se på innmaten.

 

Å framstille spillet som annerledes enn det ble, og ikke rydde opp i det selv når de visste det var misvisende?

 

AtW

 

Hva har vært misvisende? Mitt inntrykk er at jeg har fått akkurat det jeg har blitt presentert for gjennom trailere og annet.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Til dere som fremdeles lurer på om dere vil kjøpe spillet fordi dere har lest så mye negativt på internett, må tenke på det faktum at det er de som opplever problemene som skriker høyest. De som ikke opplever problemer er opptatt med spilling..

 

Isåfall burde alle spill få em i sum negativ user-rating da? Uansett hvor bra de er, er det tilfellet? (Hint: det er det ikke)

 

AtW

 

(Hint: Alt trenger ikke være enten eller, vøtt.) En user-rating kan man aldri stole helt på. Kan aldri vite om vedkommende i det hele tatt har spilt spillet. Et slikt spill, som er blitt såpass hypet, vil alltid ha flere personer som føler seg skuffet eller snytt.

Lenke til kommentar

 

 

Til dere som fremdeles lurer på om dere vil kjøpe spillet fordi dere har lest så mye negativt på internett, må tenke på det faktum at det er de som opplever problemene som skriker høyest. De som ikke opplever problemer er opptatt med spilling..

 

Isåfall burde alle spill få em i sum negativ user-rating da? Uansett hvor bra de er, er det tilfellet? (Hint: det er det ikke)

 

AtW

 

(Hint: Alt trenger ikke være enten eller, vøtt.) En user-rating kan man aldri stole helt på. Kan aldri vite om vedkommende i det hele tatt har spilt spillet. Et slikt spill, som er blitt såpass hypet, vil alltid ha flere personer som føler seg skuffet eller snytt.

 

 

Nei, det er sant, det er helt sikkert sånn at andre gode spill i snitt får gode user-anmeldelser, men akkurat watch dogs er så unikt godt at alle som liker det kun sitter inne og spiller 24/7 og aldri får anmeldt det.

 

Eller kan det være det at dette er spekulasjon helt uten grunnlag fra din side, som det er liten grunn til å tro er riktig?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg forsvarer ingen, verken i den ene eller andre retningen, men inneholder ikke de fleste spill elementer fra andre spill som man har sett før? Ofte er det jo blandingen av kjente mekanismer som gjør et spill spennende..?

Jo, men Ubisoft har etter alt å dømme klippet og limt kode fra egne spill inn i Watch Dogs. Noe som ikke er ulovlig eller noe selvsagt, men gjør at spillet føles mindre fresht.

 

Synes forresten man bør unngå å unnskylde gigantselskapers praksis, uansett om den er bra eller ikke. Hvis en forbruker føler han har blitt lurt, eller ikke fått det han forventet, så har han i alle tilfeller rett. Ubisoft trenger ikke beskyttelse, og dere har ingen rett til å fortelle andre hva de har lov til å være misfornøyde med.

 

Og bare så det er sagt, PC-porten er objektivt sett forferdelig. Jeg krever ikke mye i slike sammenhenger, men at dette spillet skal kreve så utrolig mye som det gjør virker helt latterlig.

 

Å si at vi burde være glad for å i det hele tatt få en PC-port er smått utrolig synes jeg, vi har jo betalt for produktet! Ubisoft har tatt pengene våre, og da har de en plikt til å levere. Dere snakker som om de drev med veldedighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...