Gå til innhold

Norge er et Islamsk land!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hva kalles det om man får en holdning eller oppfatning basert på kunnskaper da? Jeg har inntrykk av at mange "fordommer" er akkurat dette, men det kan vel tydeligvis ikke kalles fordom da ifølge sitatene der.

 

Det er vel helt greit, og kalles personlig erfaring - og da regner jeg med at du har sånn personlig erfaring, og har møtt og snakket med min 2 tredejedeler av den samlede muslimske befolkningen. Det blir vel en ca 1,5 milliarder personer, for da kan du personlig si at du vet at dette er feil. Har du møtt så mange muslimer?

Lenke til kommentar

Hvorfor må jeg ha snakket med 2/3 av den muslimske befolkningen for å ha dårlige personlige erfaringer med muslimer? Er det den magiske grensen for å gå fra fordommer til erfaringer?

 

Nei, som sagt, om folk er negative til muslimer så er det muslimer som kan til det selv, enkelt og greit,

 

Alt fra konstant syting og krav i media til terroraksjoner er med på å bidra til dette.

Selv om dette sikkert er et mindretall av muslimer som er slik, så representerer de hele religionen sin når de gjør dette, og dermed skaper de fordommer mot alle.

 

Om jeg var arbeidsgiver hadde jeg aldri verden ansatt en person med et muslimsk navn, det har jeg ingen problemer med å innrømme.

Lenke til kommentar

Alt fra konstant syting og krav i media til terroraksjoner er med på å bidra til dette.

Selv om dette sikkert er et mindretall av muslimer som er slik, så representerer de hele religionen sin når de gjør dette, og dermed skaper de fordommer mot alle.

Syting og krav kommer nå fra alle kanter, spesielt under lønnsforhandlingene.

Hva om kristne begår terrorhandlinger og folkemord? Representerer de hele religionen sin og dermed skaper fordommer mot alle? Er det derfor Al Qaeda hater vesten?

Er det rimelig at du blir lagt for hat på grunn av noe en gjeng med kristne gjorde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor må jeg ha snakket med 2/3 av den muslimske befolkningen for å ha dårlige personlige erfaringer med muslimer? Er det den magiske grensen for å gå fra fordommer til erfaringer?

 

For å kunne dømme, bør du ha erfaring med ett visst flertall, og derfor mente jeg 2/3 deler burde være passe. Hvis ikke dømmer du du ut fra dine personlige erfaringer, og da har du kun 1 mening, og 1 stemme. Og jeg har 1 stemme, og sier at etter mine erfaringer tar du feil

 

Nei, som sagt, om folk er negative til muslimer så er det muslimer som kan til det selv, enkelt og greit,

 

Javel, så det er altså du som vet best, og alle de andre har null betydning - det kaller jeg å overvurdere seg selv. Men, hva med de som har positive opplevelser, sånne som meg, hva er jeg for noe?

 

 

Alt fra konstant syting og krav i media til terroraksjoner er med på å bidra til dette.

Selv om dette sikkert er et mindretall av muslimer som er slik, så representerer de hele religionen sin når de gjør dette, og dermed skaper de fordommer mot alle.

 

Seriøse og balanserte forskere, statsvitere og historikere, sier at det stemmer ikke. Religionen blir misbrukt av terrorister, og det er en velkjent måte å sanke nye idioter på - vi selv gjør akkurat det samme, når vi skal ut å lage bråk, sånn som ved invsasjonen av Irak, som var basert på ren løgn og "God is with us!" Jeg synes vi skal gjøre noe med våre egen terrorister også, ikke bare jakte på de andres terrorister.

 

Om jeg var arbeidsgiver hadde jeg aldri verden ansatt en person med et muslimsk navn, det har jeg ingen problemer med å innrømme.

Vel, da er du en som vil fortsette å lage problemer, fremfor å være med på å løse problemer. Heller sitte på gjerdet å være kritisk og fordomsfull ... ja det løser sikkert mye, neppe ..
Lenke til kommentar

 

 

 

Korleis? Korleis kan det vere negativt at Norge er eit av landa i verda som i størst grad fungerer sånn som islam ideellt sett skal fungere, når det viser seg at islamske verdiar er mykje dei same som våre?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hva slags verdier tenker du er lik «våre»? At vi nekter våre kvinner og velge partner? At vi nekter våre kvinner utgang uten følge av en mannlig familie medlem? Kunne tatt med mange flere gode islamske verdier, eks. menn tar ikke kvinner i hånden når de møtes. Så hva tenker du på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Korleis? Korleis kan det vere negativt at Norge er eit av landa i verda som i størst grad fungerer sånn som islam ideellt sett skal fungere, når det viser seg at islamske verdiar er mykje dei same som våre?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hva slags verdier tenker du er lik «våre»? At vi nekter våre kvinner og velge partner? At vi nekter våre kvinner utgang uten følge av en mannlig familie medlem? Kunne tatt med mange flere gode islamske verdier, eks. menn tar ikke kvinner i hånden når de møtes. Så hva tenker du på?

 

Lær deg å skrive.

 

Hva er problemet? Enkelte skrivefeil i farta. Hvem har ikke det? Kan du ikke svare så bør du vel holde deg unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva slags verdier tenker du er lik «våre»? At vi nekter våre kvinner og velge partner? At vi nekter våre kvinner utgang uten følge av en mannlig familie medlem? Kunne tatt med mange flere gode islamske verdier, eks. menn tar ikke kvinner i hånden når de møtes. Så hva tenker du på?

 

 

 

Du tolker jo selv, så hva er forskjellen på deg og den andre ekstremisten som tolker tingene på samme måten? Dessuten ser jeg at du har null erfaring med muslimer, annet enn på "betryggende avstand"

 

Her er de verdiene jeg har sett og opplevd hos de muslimer jeg har jobbet og bodd sammen med.

 

 

 

Islam religion calls that the only measure of superiority of one over another is his/her piety and his/her good deeds for benefit of his/her community regardless their race, gender, color, culture, etc. Prophet Muhammad (peace upon him) on his sermon on Hajj declared the human rights. He said that no difference among people due to color or race and that women and orphans rights should be respected. Human rights were declared in Islam religion in the seventh century before being declared by the United Nations in the twentieth century.
Lenke til kommentar

Hvorfor må jeg ha snakket med 2/3 av den muslimske befolkningen for å ha dårlige personlige erfaringer med muslimer? Er det den magiske grensen for å gå fra fordommer til erfaringer?

 

Nei, som sagt, om folk er negative til muslimer så er det muslimer som kan til det selv, enkelt og greit,

 

Alt fra konstant syting og krav i media til terroraksjoner er med på å bidra til dette.

Selv om dette sikkert er et mindretall av muslimer som er slik, så representerer de hele religionen sin når de gjør dette, og dermed skaper de fordommer mot alle.

 

Om jeg var arbeidsgiver hadde jeg aldri verden ansatt en person med et muslimsk navn, det har jeg ingen problemer med å innrømme.

Nå bør det vel ikke være noen tvil om hva islam står for. Det er en politisk ideologi som styrer menneske fra vugge til grav. Vi ser daglig i nyheter hva islam virkelig står for. Jeg er helt enig med deg, jeg ville aldri ansatt et religiøst menneske, spesielt ikke en muslim. Vi vet jo hva slags krav muslimer stiller. Men navn har liten betydning. Kjenner mange flotte mennesker fra typiske islamske land som tar avstand til den barbariske ideologien islam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva slags verdier tenker du er lik «våre»? At vi nekter våre kvinner og velge partner? At vi nekter våre kvinner utgang uten følge av en mannlig familie medlem? Kunne tatt med mange flere gode islamske verdier, eks. menn tar ikke kvinner i hånden når de møtes. Så hva tenker du på?

 

 

 

Du tolker jo selv, så hva er forskjellen på deg og den andre ekstremisten som tolker tingene på samme måten? Dessuten ser jeg at du har null erfaring med muslimer, annet enn på "betryggende avstand"

 

Her er de verdiene jeg har sett og opplevd hos de muslimer jeg har jobbet og bodd sammen med.

 

 

 

Islam religion calls that the only measure of superiority of one over another is his/her piety and his/her good deeds for benefit of his/her community regardless their race, gender, color, culture, etc. Prophet Muhammad (peace upon him) on his sermon on Hajj declared the human rights. He said that no difference among people due to color or race and that women and orphans rights should be respected. Human rights were declared in Islam religion in the seventh century before being declared by the United Nations in the twentieth century.

 

Til informasjon. Jeg har mye erfaring fra muslimer og deres krav. Husk, muslimer har full mulighet til å juge der det måtte passe seg. Det beviste den tøffe unge jenta fra Somalia for noen år tilbake når hun oppsøkte imamer i Oslo for og få deres syn på omskjæring av jenter. Man må ikke være naiv her i landet. Men, vi får som fortjent til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er helt enig med deg, jeg ville aldri ansatt et religiøst menneske, spesielt ikke en muslim.

 

 

Så om din bedrift var avhengig av en person som innehadde kritisk kunnskap og kompetanse, men tilfeldigvis var muslim, så ville du sagt nei, og heller gått ned med mann og mus?

Lenke til kommentar

Hva slags verdier tenker du er lik «våre»? At vi nekter våre kvinner og velge partner? At vi nekter våre kvinner utgang uten følge av en mannlig familie medlem? Kunne tatt med mange flere gode islamske verdier, eks. menn tar ikke kvinner i hånden når de møtes. Så hva tenker du på?

 

I denne omgang, først og fremst dei som er nemnd i artikkelen.

 

– Da vi gikk igjennom tekstene fant vi at et godt styresett er viktig og står svært sentralt i Islam, sier professoren.

 

Ifølge Islam sine anbefalinger, skal et land ha gode og velfungerende institusjoner. Lederne skal følge samme lovene som innbyggerne. Samfunnet skal være basert på økonomisk og politisk frihet, og måten samfunnet er organisert på skal fremme økonomisk vekst.

 

TANKEKORS: – Dette er et slag i ansiktet til land som ønsker andre styreformer enn demokrati, sier Abid Raja i Venstre. Demokratiske muslimske land klarer seg bedre, ifølge indeksen, enn land med kongedømmer eller regimer.

Foto: Åserud, Lise / NTB scanpix

 

Det vil si at korrupsjon og utarming av samfunnet ikke er forenlig med Islam.

 

Ressursene i samfunnet skal komme alle innbyggerne til gode, og innbyggerne skal behandles likt. Ifølge Koranen er undertrykkelse av innbyggerne strengt forbudt.

 

Det heile kokar for så vidt ned til tolking og kva del av ein religiøs tekst ein vil følgje. Det står meir enn nok i bibelen som er like ille som koranen, men det blir enten tolka annleis, eller rett og slett ignorert. Ekstremistar les koranen som djevelen les bibelen, og brukar den for å forsvare sine handlingar. Det same kan seiast om bibelen og kristendomen.

 

Både bibelen og koranen har innhald som strider med menneskerettighetene, dersom det blir praktisert.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er helt enig med deg, jeg ville aldri ansatt et religiøst menneske, spesielt ikke en muslim.

 

 

Så om din bedrift var avhengig av en person som innehadde kritisk kunnskap og kompetanse, men tilfeldigvis var muslim, så ville du sagt nei, og heller gått ned med mann og mus?

 

Så ille ville det aldri bli. Men jeg ville avventet. En muslim krever for mye. Eget bønnerom, be i arbeidstiden, tilpasset mat osv. Så nei det ville ikke blitt aktuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva slags verdier tenker du er lik «våre»? At vi nekter våre kvinner og velge partner? At vi nekter våre kvinner utgang uten følge av en mannlig familie medlem? Kunne tatt med mange flere gode islamske verdier, eks. menn tar ikke kvinner i hånden når de møtes. Så hva tenker du på?

 

 

I denne omgang, først og fremst dei som er nemnd i artikkelen.

 

 

 

– Da vi gikk igjennom tekstene fant vi at et godt styresett er viktig og står svært sentralt i Islam, sier professoren.

 

Ifølge Islam sine anbefalinger, skal et land ha gode og velfungerende institusjoner. Lederne skal følge samme lovene som innbyggerne. Samfunnet skal være basert på økonomisk og politisk frihet, og måten samfunnet er organisert på skal fremme økonomisk vekst.

 

TANKEKORS: – Dette er et slag i ansiktet til land som ønsker andre styreformer enn demokrati, sier Abid Raja i Venstre. Demokratiske muslimske land klarer seg bedre, ifølge indeksen, enn land med kongedømmer eller regimer.

Foto: Åserud, Lise / NTB scanpix

 

Det vil si at korrupsjon og utarming av samfunnet ikke er forenlig med Islam.

 

Ressursene i samfunnet skal komme alle innbyggerne til gode, og innbyggerne skal behandles likt. Ifølge Koranen er undertrykkelse av innbyggerne strengt forbudt.

 

Det heile kokar for så vidt ned til tolking og kva del av ein religiøs tekst ein vil følgje. Det står meir enn nok i bibelen som er like ille som koranen, men det blir enten tolka annleis, eller rett og slett ignorert. Ekstremistar les koranen som djevelen les bibelen, og brukar den for å forsvare sine handlingar. Det same kan seiast om bibelen og kristendomen.

 

Både bibelen og koranen har innhald som strider med menneskerettighetene, dersom det blir praktisert.

 

Jeg har sett disse liksom verdiene før. Men islam står da ikke for dem. Jeg har opplevd troende her i landet og de behandler sine kvinner slik vi gjorde for 150 år siden. At muslimer og islam sier og skriver noe, det vet vi alle ikke har noen verdi.

 

 

Nå bør det vel ikke være noen tvil om hva islam står for. Det er en politisk ideologi som styrer menneske fra vugge til grav.

 

Jøss, enda en som er helt på linje med Taliban!

 

Si meg, plages du ikke av dette ideologiske slektskapet?

Extremists of the world, unite!

 

Ellers da, går det greit?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Til informasjon. Jeg har mye erfaring fra muslimer og deres krav. Husk, muslimer har full mulighet til å juge der det måtte passe seg. Det beviste den tøffe unge jenta fra Somalia for noen år tilbake når hun oppsøkte imamer i Oslo for og få deres syn på omskjæring av jenter. Man må ikke være naiv her i landet. Men, vi får som fortjent til slutt.

 

Vi lyver alle så det renner av oss, og det er helt sikkert, og jo mer som ramler ut av kjeften, jo større blir haugen av løgnaktighet. Vi ser verden slik vi foretrekker å se den, og det som ikke passer, det ser vi rett og slett bort fra. Sånn er det vi er. Og hva skal det bety å trekke frem en (u)passende sak, og se bort fra den endeløse rekken av positive saker? Og at vi får som fortjent på det personlige planet, er jeg helt enig med deg i, fordi det er jo ens eget filter som brukes som beskyttelse for den "virkelige verden", og når noen røsker bort "skylappene", så kan det gjøre vondt, spesielt hvis man har identifisert seg selv totalt med egne personlige sannheter

Lenke til kommentar

Jeg har sett disse liksom verdiene før. Men islam står da ikke for dem. Jeg har opplevd troende her i landet og de behandler sine kvinner slik vi gjorde for 150 år siden. At muslimer og islam sier og skriver noe, det vet vi alle ikke har noen verdi.

Derfor er personane problemet, ikkje religionen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Jeg er helt enig med deg, jeg ville aldri ansatt et religiøst menneske, spesielt ikke en muslim.

 

 

Så om din bedrift var avhengig av en person som innehadde kritisk kunnskap og kompetanse, men tilfeldigvis var muslim, så ville du sagt nei, og heller gått ned med mann og mus?

 

Så ille ville det aldri bli. Men jeg ville avventet. En muslim krever for mye. Eget bønnerom, be i arbeidstiden, tilpasset mat osv. Så nei det ville ikke blitt aktuelt.

 

 

Nå tuller du kraftig, og blir litt unnvikende .. Ville du gått ned med mann og mus, eller er dine prinsipper til salgs, som ei ekte hore? Jeg har hatt mange muslimer i egen arbeidsstokk, og flere var religiøse, men ingen av dem var på noen måte pågående hva angår å få bestemme noe som helst hva angår logistikk og vanlige samarbeidsordninger. Og alle de muslimene som fulgte "ramadan", fikset den saken selv uten at det berørte de andre på arbeidsplassen. Hvor får du sånne pussige meninger fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...