Gå til innhold

Norge er et Islamsk land!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg har sett disse liksom verdiene før. Men islam står da ikke for dem. Jeg har opplevd troende her i landet og de behandler sine kvinner slik vi gjorde for 150 år siden.

 

Er ikke det den tradisjonelle norske mannsrollen som mange her på forumet ønsker seg tilbake til, da?

Istedenfor denne feminiserte, utvannede varianten vi har i dag?

 

Nå er ikke nødvendigvis de muslimene som bor i Norge de meste progressive i verden heller, da. Immigrantmiljøer har ikke sjelden en tendens til å holde på den kulturen de hadde med seg da de kom, og motstå fornying. (Ref. norskamerikanere i midt-vesten, f.eks.)

 

Undersøkelsen som denne tråden er basert på tok da heller ikke utgangspunkt i norske muslimers tro og praksis, men noens tolkning av hva "islamske verdier" er for noe.

Også innenfor islam er det forskjeller mellom liv og lære.

Lenke til kommentar

 

Jeg har sett disse liksom verdiene før. Men islam står da ikke for dem. Jeg har opplevd troende her i landet og de behandler sine kvinner slik vi gjorde for 150 år siden. At muslimer og islam sier og skriver noe, det vet vi alle ikke har noen verdi.

Derfor er personane problemet, ikkje religionen.

 

Nei, det er ideologien og ideologiens ledere som er problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja dessverre, takke være de naive og Islam vennlige politikerne våre.

 

Hva i alle dager? Så du mener dette er dumt? Hva er dumt med dette? Det viser jo at Islams idealer er GODE, og at de idealene som Saudi-Arabia og Iran påstår er Islam IKKE er det.

 

Islam er veldig likt Kristendommen, og Jødedommen, og idealene er veldig like, noe den artikkelen viser til.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har sett disse liksom verdiene før. Men islam står da ikke for dem. Jeg har opplevd troende her i landet og de behandler sine kvinner slik vi gjorde for 150 år siden.

 

Er ikke det den tradisjonelle norske mannsrollen som mange her på forumet ønsker seg tilbake til, da?

Istedenfor denne feminiserte, utvannede varianten vi har i dag?

 

Nå er ikke nødvendigvis de muslimene som bor i Norge de meste progressive i verden heller, da. Immigrantmiljøer har ikke sjelden en tendens til å holde på den kulturen de hadde med seg da de kom, og motstå fornying. (Ref. norskamerikanere i midt-vesten, f.eks.)

 

Undersøkelsen som denne tråden er basert på tok da heller ikke utgangspunkt i norske muslimers tro og praksis, men noens tolkning av hva "islamske verdier" er for noe.

Også innenfor islam er det forskjeller mellom liv og lære.

 

Jeg ønsker ikke noen tradisjonell mannsrolle. Jeg er for likestilling. Som et liberalt menneske tar jeg sterk avstand til rasisme, nazisme og islam. Disse ideologier er menneskefiendtlige. Men at folk i Norge er naive, det er jo ingen nyhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er helt enig med deg, jeg ville aldri ansatt et religiøst menneske, spesielt ikke en muslim.

 

 

Så om din bedrift var avhengig av en person som innehadde kritisk kunnskap og kompetanse, men tilfeldigvis var muslim, så ville du sagt nei, og heller gått ned med mann og mus?

 

Så ille ville det aldri bli. Men jeg ville avventet. En muslim krever for mye. Eget bønnerom, be i arbeidstiden, tilpasset mat osv. Så nei det ville ikke blitt aktuelt.

 

 

Nå tuller du kraftig, og blir litt unnvikende .. Ville du gått ned med mann og mus, eller er dine prinsipper til salgs, som ei ekte hore? Jeg har hatt mange muslimer i egen arbeidsstokk, og flere var religiøse, men ingen av dem var på noen måte pågående hva angår å få bestemme noe som helst hva angår logistikk og vanlige samarbeidsordninger. Og alle de muslimene som fulgte "ramadan", fikset den saken selv uten at det berørte de andre på arbeidsplassen. Hvor får du sånne pussige meninger fra?

 

Litt av problemet for oss her på berget er at vi ikke skiller folk fra islamske land. Vi tror alle er muslimer. Derfor moderate muslimer. I følge nære kontakter jeg har med folk som er fra islamske land, så sier de følgende. Moderate muslimer eksisterer ikke. Man er ikke muslim selv om man følger enkelte tradisjoner. Personlig så markerer jeg jul og påske, men jeg er langt fra kristen. Dette bør vi tenke litt over. Jeg prater om troende mennesker, ikke om de som kalles moderate.

Lenke til kommentar

 

Jeg er helt enig med deg, jeg ville aldri ansatt et religiøst menneske, spesielt ikke en muslim.

 

 

Så om din bedrift var avhengig av en person som innehadde kritisk kunnskap og kompetanse, men tilfeldigvis var muslim, så ville du sagt nei, og heller gått ned med mann og mus?

 

 

post-318797-0-53718900-1401900401_thumb.jpg

Endret av MathiasOslo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

attachicon.gifge.jpg

 

 

Hva er egentlig problemet? Dersom noen ber om et bønnerom, så må dem enten få nei eller ja. En kan da ikke diskriminere med tanke på religion, en må ha et rom som er felles for de religiøse. En muslim kan gjerne be i en kirke, som en kristen kan be i en Moské.

 

Om det er en annen religion, det betyr egentlig lite, da begge religioner forteller om den samme læren, en bare kaller guden litt annet.

Lenke til kommentar

 

 

attachicon.gifge.jpg

 

 

Hva er egentlig problemet? Dersom noen ber om et bønnerom, så må dem enten få nei eller ja. En kan da ikke diskriminere med tanke på religion, en må ha et rom som er felles for de religiøse. En muslim kan gjerne be i en kirke, som en kristen kan be i en Moské.

 

Om det er en annen religion, det betyr egentlig lite, da begge religioner forteller om den samme læren, en bare kaller guden litt annet.

 

Problemet er vel at muslimer forventer at samfunnet tilpasser seg deres tro. Alle skal få ha sin religion, politisk overbevisning og få praktisere den. Men det er en privatsak. Ikke noe samfunnet skal tilpasse for dem. Få kristne plager sine omgivelser i dag, de har gjort. Men i dag er heldigvis kristendommen temmet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Problemet er vel at muslimer forventer at samfunnet tilpasser seg deres tro. Alle skal få ha sin religion, politisk overbevisning og få praktisere den. Men det er en privatsak. Ikke noe samfunnet skal tilpasse for dem. Få kristne plager sine omgivelser i dag, de har gjort. Men i dag er heldigvis kristendommen temmet.

 

Samfunnet kan tilpasses dersom religiøse ber om det. En kan ikke forvente det, men kan be om det. Religionsfrihet er et viktig prinsipp i demokratiet, og derfor skal en få praktisere sin religion. Dersom en da ber om f.eks bønnerom, så er det opp til arbeidsgiver å tillate det eller ikke.

Lenke til kommentar

 

Problemet er vel at muslimer forventer at samfunnet tilpasser seg deres tro. Alle skal få ha sin religion, politisk overbevisning og få praktisere den. Men det er en privatsak. Ikke noe samfunnet skal tilpasse for dem. Få kristne plager sine omgivelser i dag, de har gjort. Men i dag er heldigvis kristendommen temmet.

 

Samfunnet kan tilpasses dersom religiøse ber om det. En kan ikke forvente det, men kan be om det. Religionsfrihet er et viktig prinsipp i demokratiet, og derfor skal en få praktisere sin religion. Dersom en da ber om f.eks bønnerom, så er det opp til arbeidsgiver å tillate det eller ikke.

 

Ja vi ser jo hva som skjer om en arbeidsgiver i Norge sier nei. Da er det rasisme, diskriminering osv. Så det er tull og si at en arbeidsgiver står fritt. Vi har også sett eksempler fra Norsk skole. Der gym mellom jenter og gutter har blitt adskilt, pga. krav fra muslimske foreldre. Tilpasset mat i fengsler, hvem andre fanger kan få velge sin egen mat, bortsett fra syke som må ha det?

 

Så tro er en privatsak, ikke noe samfunnet skal tilpasse seg. Ingen bør bære religiøse eller politiske motiver på jobb, spesielt ikke under offentlige regi. Det ville ikke passet seg om man kom opp på NAV og det satt en person i resepsjonen med FrP, H eller Ap genser. Derfor bør kors, hijab og andre symboler fjernes. Slikt hører til privatlivet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

Jeg er helt enig med deg, jeg ville aldri ansatt et religiøst menneske, spesielt ikke en muslim.

 

 

Så om din bedrift var avhengig av en person som innehadde kritisk kunnskap og kompetanse, men tilfeldigvis var muslim, så ville du sagt nei, og heller gått ned med mann og mus?

 

Så ille ville det aldri bli. Men jeg ville avventet. En muslim krever for mye. Eget bønnerom, be i arbeidstiden, tilpasset mat osv. Så nei det ville ikke blitt aktuelt.

 

 

Nå tuller du kraftig, og blir litt unnvikende .. Ville du gått ned med mann og mus, eller er dine prinsipper til salgs, som ei ekte hore? Jeg har hatt mange muslimer i egen arbeidsstokk, og flere var religiøse, men ingen av dem var på noen måte pågående hva angår å få bestemme noe som helst hva angår logistikk og vanlige samarbeidsordninger. Og alle de muslimene som fulgte "ramadan", fikset den saken selv uten at det berørte de andre på arbeidsplassen. Hvor får du sånne pussige meninger fra?

 

Litt av problemet for oss her på berget er at vi ikke skiller folk fra islamske land. Vi tror alle er muslimer. Derfor moderate muslimer. I følge nære kontakter jeg har med folk som er fra islamske land, så sier de følgende. Moderate muslimer eksisterer ikke. Man er ikke muslim selv om man følger enkelte tradisjoner. Personlig så markerer jeg jul og påske, men jeg er langt fra kristen. Dette bør vi tenke litt over. Jeg prater om troende mennesker, ikke om de som kalles moderate.

 

 

Du henviser til noe personlig hemmelige folk, og det holder bare ikke som troverdig basis for å konsekvent avvise mine egne og åpne erfaringer samt alminnelig vett og forstand. Jeg snakker om det man møter her og nå, ikke fra noe hemmelig synsing utenfra et sted. Dessuten svarer du ikke, så jeg gjentar: vil du heller gått ned med mann og mus enn å ansatt en muslim?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Jeg er helt enig med deg, jeg ville aldri ansatt et religiøst menneske, spesielt ikke en muslim.

 

 

Så om din bedrift var avhengig av en person som innehadde kritisk kunnskap og kompetanse, men tilfeldigvis var muslim, så ville du sagt nei, og heller gått ned med mann og mus?

 

 

 

 

Skal du besvare, eller er du like unnvikende som den andre?!

 

 

Så om din bedrift var avhengig av en person som innehadde kritisk kunnskap og kompetanse, men tilfeldigvis var muslim, så ville du sagt nei, og heller gått ned med mann og mus?

Lenke til kommentar

Nå bør det vel ikke være noen tvil om hva islam står for. Det er en politisk ideologi som styrer menneske fra vugge til grav. Vi ser daglig i nyheter hva islam virkelig står for. Jeg er helt enig med deg, jeg ville aldri ansatt et religiøst menneske, spesielt ikke en muslim. Vi vet jo hva slags krav muslimer stiller. Men navn har liten betydning. Kjenner mange flotte mennesker fra typiske islamske land som tar avstand til den barbariske ideologien islam.

Det er ikke en veldig kontroversiell påstand å hevde at under en drøy femhundreårsperiode under middelalderen var muslimske land jevnt over mer siviliserte enn vestlige, kristne land.

 

De religiøse tilhørighetene er de samme, stort sett. Rollen er snudd på hodet. Hvordan vil du forklare det?

Lenke til kommentar

 

Nå bør det vel ikke være noen tvil om hva islam står for. Det er en politisk ideologi som styrer menneske fra vugge til grav. Vi ser daglig i nyheter hva islam virkelig står for. Jeg er helt enig med deg, jeg ville aldri ansatt et religiøst menneske, spesielt ikke en muslim. Vi vet jo hva slags krav muslimer stiller. Men navn har liten betydning. Kjenner mange flotte mennesker fra typiske islamske land som tar avstand til den barbariske ideologien islam.

Det er ikke en veldig kontroversiell påstand å hevde at under en drøy femhundreårsperiode under middelalderen var muslimske land jevnt over mer siviliserte enn vestlige, kristne land.

 

De religiøse tilhørighetene er de samme, stort sett. Rollen er snudd på hodet. Hvordan vil du forklare det?

 

Det er for meg uinteressant hvordan islam praktiserte på middelalderen. Jeg tror vi skal forholde oss i nåtid. Men er du interessert i det du spør om, studer historie.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Du henviser til noe personlig hemmelige folk, og det holder bare ikke som troverdig basis for å konsekvent avvise mine egne og åpne erfaringer samt alminnelig vett og forstand. Jeg snakker om det man møter her og nå, ikke fra noe hemmelig synsing utenfra et sted. Dessuten svarer du ikke, så jeg gjentar: vil du heller gått ned med mann og mus enn å ansatt en muslim?

 

Jeg forholder meg til folk jeg kjenner. Om du eller andre ikke finner det som troverdig kilde forstår jeg godt. Men det endrer ikke mitt syn på islam. Nå ser jo og opplever jeg og alle som vil lukke opp sine naive øyne hvordan muslimer stiller krav til sin ideologi her i landet. Vi har en økt islamisering i samfunnet. Men de som ikke vil se, de ser ikke. Dette har jo historien vist oss. Få så Hitler og nazi Tysklands hensikt. Jeg tenker mer som vi gjør i miljøspørsmål. Vær føre var. Vi må ikke være naive, det er faktisk lov og bruke fornuft, selv om man er norsk.

Ellers er ditt spørsmål lite relevant. En slik situasjon vil man aldri komme i.

"Gothminister" - jeg venter enda på svaret ditt!

Beklager men du får ikke noe svar. Siden ditt spørsmål ikke er relevant.

Lenke til kommentar

Ja dessverre, takke være de naive og Islam vennlige politikerne våre.

 

Jeg tror jammen du ikke skjønt artikkelen. Norge er ikke et muslimsk land (ikke islamsk), men der harmoniserer med verdiene som står i Koranen. Derfor kommer Saudi Arabia langt ned på listen, det er er muslimsk land, som ikke følger de muslimske verdiene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

"Gothminister" - jeg venter enda på svaret ditt!

Beklager men du får ikke noe svar. Siden ditt spørsmål ikke er relevant.

 

 

Du sa selv at du aldri ville ansatt en muslim, og da er mitt spørsmål helt logisk og naturlig - hvorfor vil du ikke svare, er du redd for noe spesielt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...