Gå til innhold

Norge er et Islamsk land!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har vel en asiatisk kvinne selv, om jeg tørr spørre...?

 

Nei, det var ikke så mange av dem i Oslo når jeg var ung for 40 år siden, og ikke minst: Integreringen var ikke kommet så langt. Jeg var dødelig forelsket i en utenlandsk jente, men det var desverre ikke gjensidig.

 

Men jeg giftet meg med en bergenser. Det er da noe... :wee:

 

Hadde jeg vært ung i dag hadde det vært noe annet. Jeg får sette min lit til mine sønner, om de får nesa bort fra dataskjermen lenge nok til å se noen av de mørkhårede skjønnhetene som bor i deres nabolag. Eller noen av de lyshårede ditto. Det får selvsagt være deres valg.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Norsk kultur har dødt ut for lenge siden.

La meg først starte med

 

1. Matkultur - Italiensk, Indisk, Tyrkisk, Kinesisk, Vietnamesisk, Thai, Fransk, Spansk, Meksikansk, men ingen norsk matkultur. Pølsene er tyske så det er heller ikke norsk matkultur. Oh jo! Mer junkfood kultur som McDonalds, Burgerking og brus.

 

2. Media Kultur - Pokkers veldig Amerikansk. Ingenting er norsk. Paradise Hotell en cheap kopicat fra America. Hellstrøm rydder opp fra Gordon Ramsay. Veldig veldig veldig Amerikansk. Masse sex og masse tull. Masse Justin Bieber også.

 

3. Kulturell kultur - Muslimer, buddhister, katolske, jøder og ateister. Ingenting er norsk.

 

4. Partner ekteskap kultur - 80% av etniske norske menn gifter seg med russiske eller asiatiske damer. Etniske norske gifter seg ikke med norske kvinner. Kanskje fordi norske kvinner er kresne??? Jeg bor i Oslo og hver gang jeg er ute i byen. Så ser jeg hele tiden norske menn med russiske og asiatiske babes.

 

5. Musikk kultur - Ingenting er norsk. Alt er Amerikansk.

 

6. Øl kultur - Ingenting er norsk her også. Hvor pokker er viking mjoden fra Norge???

 

7. Vin kultur - Ingenting er norsk

 

8. Hvor er den norske sverd, bue og viking kulturen??????? La ungene sloss med sverd istedenfor å la dem bli amerikanske video spill nerder.

 

Finnes ikke norsk kultur i Norge. Bare Asiatisk og Amerikansk kultur.

 

Om ikke lenge kommer denne Amerikanske kulturen til Norge. Elektronisk sport. Bare glede dere til dette gamle menn.

1. Norsk matkultur lever da ganske godt, men har nok skiftet fra å være hverdagskost til å bli mer knyttet til festlige anledninger.

 

2. Avhenger jo noe av hvilke kanaler du ser på. Kikker du på nrk, er det fortsatt mye utpreget norsk der. Men ellers kan man jo også argumentere for at mediakulturen aldri har vært spesielt norsk - den oppstod jo på et tidspunkt der integreringen av andre kulturer inn i den norske var i full gang.

 

3. Hva er kulturell kultur?

 

4. 80% av norsk menn gifter seg med utenlandske kvinner?? Den må du nesten hoste opp en kilde på.

 

5. Ja, kan nok være enig her. Ser dog ikke helt problemet da jeg er mye mer begeistret for de moderne musikksjangrene enn hardingfele o.l.

 

6. Nå er mjød rent faktisk ikke en øltype, sånn for å være pirkete. Det begynner å blomstre opp igjen litt mjødbrygging på micronivå i bla. Danmark, noe som nok henger sammen med den generelt økte interessen for hjemmebrygging. Dog blir det nok ikke like stort som ølbrygging, ettersom mjød er langt dyrere å lage enn øl. Ellers har man også brygget øl i ganske mange hundre år i Norge, så at øl er unorsk er jeg ikke med på. Pils er dog ikke spesielt norsk, så det er godt at overgjærede øl (ale) blir mer utbredt igjen (mest fordi det smaker bedre, ikke nødvendigvis fordi det er typisk norsk).

 

7. Ikke så rart, mtp. at det er dårlige kår for dyrking av druer her i landet. Fruktvin har man jo en viss tradisjon for, men dette kan vanskelig sies å være spesielt særegnet for Norge. Vi kan heller si at den lille vinkulturen vi har, deler vi med stort sett resten av Europa.

 

8. Vikingkulturen har da fortsatt ganske stor plass i samfunnet vårt - ta feks. en kikk på bruken av symboler i det offentlige. At unger foretrekker å spille dataspill fremfor å leke med sverd i skogen, er det vel ikke akkurat noe som rammer kun norsk kultur.

 

Så vil jeg hevde at norsk kultur er langt mer enn vikingkultur. 17. mai, vinteridrett, friluftsliv (allemannsretten er ganske særnorsk) og polfarerne er ting jeg kommer på i farten.

 

Men ellers er det mye du konkret kan gjøre her, hvis du synes det går feil vei. Begynne med hjemmebrygging av mjød (honning er dyrt - du er herved advart!), server norsk tradisjonell kost hjemme, gi dine evt. barn leker med vikingmotiv, lese Snorre, Asbjørnsen & Moe, etc...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...