Gå til innhold

Norge er et Islamsk land!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare sånn til opplysning for de som mener konklusjonen i denne spesifikke undersökelsen er så forferdelig. Det dere klager over er at Norge anses som nummer 6 i verden basert på fölgende kriterier:

 

Nei, det vi klager over er at Islam blir fremstilt som så forenelig med våre(vestlige) verdier, når alle vet at det er bare tøv.

Lenke til kommentar

Du må gjerne kritisere islam for min del. Så lenge du ikke tar "alle" til inntekt for noe som er ditt personlige syn. (Selv om du måtte dele det med flere.) Jeg foretrekker å snakke for meg selv.

 

Jeg kritiserer gjerne muslimske kulturer og islamsk ideologi. Med - føler jeg selv - god grunn.

 

Men jeg tror at alle menneskeslag har evnen til forandring. Og jeg mener at historien så langt i vårt eget land bekrefter at også muslimer over tid sekulariseres og moderniseres. Det er beviselig slik at norskfødte muslimske jenter ikke får flere barn enn snittbefolkningen, og at de faktisk er overrepresentert på høyere utdanning. Det rimer dårlig med ideen om at muslimske kvinner skal og må være hjemmeværende fødemaskiner.

 

Og kan de som etter sigende er mest undertrykt i islam bli vinnere i sosial mobilitet, så er det vel håp for at muslimer flest kan forenes med "vestlige" verdier...?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja det er bare å le og være sarkastisk. Det ender som regel i hersketeknikker når man kritiserer islam samme hva.

 

Det eneste som faktisk er komisk i denne tråden er hvordan folk kan prøve å forsvare en så umoralsk ideologi som islam er.

 

Men det handler jo ikke om "islam" - det handler jo om vår egen kultur ..!? Og, beklager hvis jeg har latterliggjort deg, men prøv å se det som en måte å løse opp i stemningen på - det var i hvert fall ikke meningen å såre deg.

 

Jeg kritiserer gjerne islam, og da liker jeg å snakke med muslimene selv, og de lar seg fint diskutere med, og de forstår synspunktene våre, men vi behøver ikke tro at det å integrere og dermed endre noe hos muslimene, er en endring som vi kan stille våre klokker etter, fordi det å endre seg er en evolusjon, ikke en revolusjon - la folk få sin tid, og vær grei med dem, så virker godheten av seg selv uten at man behøver å rope og skrike til hverandre.

 

:)

Lenke til kommentar

 

 

Til informasjon. Jeg har mye erfaring fra muslimer og deres krav. Husk, muslimer har full mulighet til å juge der det måtte passe seg. Det beviste den tøffe unge jenta fra Somalia for noen år tilbake når hun oppsøkte imamer i Oslo for og få deres syn på omskjæring av jenter. Man må ikke være naiv her i landet. Men, vi får som fortjent til slutt.

 

En muslim kan lyve når han er i krig eller for å bringe forsoning mellom mennesker. Så du har kanskje mye erfaringer, men kunnskapene er det dårligere stilt med.

 

Nå er det jo tydelig at din kunnskap svikter og ikke min. Eller mener du muslimer er i krig med oss nå? Imamer sier en ting, men mener noe annet. Dette er allmennkunnskap. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/avsloerte-imamene/a/5214074/

Og her ser vi hvordan muslimer reagerer når de blir tatt med buksa nede. Trusler. Dette er helt i stil med norske verdier. Hva har egentlig skjedd med enkelte Nordmenn? Må man virkelig være totalt naiv her i landet, kun for og fremstå som PK? http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/10/05/221940.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg kritiserer gjerne islam, og da liker jeg å snakke med muslimene selv, og de lar seg fint diskutere med, og de forstår synspunktene våre, men vi behøver ikke tro at det å integrere og dermed endre noe hos muslimene, er en endring som vi kan stille våre klokker etter, fordi det å endre seg er en evolusjon, ikke en revolusjon - la folk få sin tid, og vær grei med dem, så virker godheten av seg selv uten at man behøver å rope og skrike til hverandre.

 

:)

 

Ja de er jo så åpne og liberale, så muslimer kan man diskutere godt med. Hvem prøver du egentlig og lure? Se mine linker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er bare å le og være sarkastisk. Det ender som regel i hersketeknikker når man kritiserer islam samme hva.

 

Det eneste som faktisk er komisk i denne tråden er hvordan folk kan prøve å forsvare en så umoralsk ideologi som islam er.

Det er meget merkelig at folk forsvarer en ideologi som får nazismen til å fremstå som en barnehage. Man kan undere seg og det gjør meg bekymret for mine barns fremtid. Vi har alle et ansvar til og reagere mot ideologier som helt tydelig er rasistisk og ikke minst barbarisk. De anbefaler altså kjønnslemlestelse av unge jenter. Mens de juger så det holder om det til oss naive Nordmenn. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/avsloerte-imamene/a/5214074/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

 

Jeg kritiserer gjerne islam, og da liker jeg å snakke med muslimene selv, og de lar seg fint diskutere med, og de forstår synspunktene våre, men vi behøver ikke tro at det å integrere og dermed endre noe hos muslimene, er en endring som vi kan stille våre klokker etter, fordi det å endre seg er en evolusjon, ikke en revolusjon - la folk få sin tid, og vær grei med dem, så virker godheten av seg selv uten at man behøver å rope og skrike til hverandre.

 

:)

 

Ja de er jo så åpne og liberale, så muslimer kan man diskutere godt med. Hvem prøver du egentlig og lure? Se mine linker.

 

 

Jeg snakker bare om mine egne erfaringer, samt vanlig norsk vett og forstand (da ser jeg å meg selv å være relativt vanlig godt oppdratt i dette landet). Ikke det at jeg ikke leser adekvat informasjon, men jeg tror sjelden på "sensasjoner" og "demoniseringer", til det ligger sånne beskrivelse langt borte fra det jeg selv kan se og høre med egne sanser. Og jeg har selv deltatt i integreringsarbeid, og fikk veldig godt innblikk i hva som skal til for å den jobben gjort uten for mye hyl og skrik. Ikke minst hadde vi ett veldig godt samarbeid med andre muslimer, som faktisk var med å "banke sunt norsk vett inn i skallen" på disse nye unge landsmenn.

 

Hvorfor er du så villig til å høre og tro på det andre sier, er de profeter eller noe sånt fantastisk?

Lenke til kommentar

Norsk kultur har dødt ut for lenge siden.

La meg først starte med

 

1. Matkultur - Italiensk, Indisk, Tyrkisk, Kinesisk, Vietnamesisk, Thai, Fransk, Spansk, Meksikansk, men ingen norsk matkultur. Pølsene er tyske så det er heller ikke norsk matkultur. Oh jo! Mer junkfood kultur som McDonalds, Burgerking og brus.

 

2. Media Kultur - Pokkers veldig Amerikansk. Ingenting er norsk. Paradise Hotell en cheap kopicat fra America. Hellstrøm rydder opp fra Gordon Ramsay. Veldig veldig veldig Amerikansk. Masse sex og masse tull. Masse Justin Bieber også.

 

3. Kulturell kultur - Muslimer, buddhister, katolske, jøder og ateister. Ingenting er norsk.

 

4. Partner ekteskap kultur - 80% av etniske norske menn gifter seg med russiske eller asiatiske damer. Etniske norske gifter seg ikke med norske kvinner. Kanskje fordi norske kvinner er kresne??? Jeg bor i Oslo og hver gang jeg er ute i byen. Så ser jeg hele tiden norske menn med russiske og asiatiske babes.

 

5. Musikk kultur - Ingenting er norsk. Alt er Amerikansk.

 

6. Øl kultur - Ingenting er norsk her også. Hvor pokker er viking mjoden fra Norge???

 

7. Vin kultur - Ingenting er norsk

 

8. Hvor er den norske sverd, bue og viking kulturen??????? La ungene sloss med sverd istedenfor å la dem bli amerikanske video spill nerder.

 

Finnes ikke norsk kultur i Norge. Bare Asiatisk og Amerikansk kultur.

 

Om ikke lenge kommer denne Amerikanske kulturen til Norge. Elektronisk sport. Bare glede dere til dette gamle menn.

 

Endret av Prostituert
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Jeg kritiserer gjerne islam, og da liker jeg å snakke med muslimene selv, og de lar seg fint diskutere med, og de forstår synspunktene våre, men vi behøver ikke tro at det å integrere og dermed endre noe hos muslimene, er en endring som vi kan stille våre klokker etter, fordi det å endre seg er en evolusjon, ikke en revolusjon - la folk få sin tid, og vær grei med dem, så virker godheten av seg selv uten at man behøver å rope og skrike til hverandre.

 

:)

 

Ja de er jo så åpne og liberale, så muslimer kan man diskutere godt med. Hvem prøver du egentlig og lure? Se mine linker.

 

 

Jeg snakker bare om mine egne erfaringer, samt vanlig norsk vett og forstand (da ser jeg å meg selv å være relativt vanlig godt oppdratt i dette landet). Ikke det at jeg ikke leser adekvat informasjon, men jeg tror sjelden på "sensasjoner" og "demoniseringer", til det ligger sånne beskrivelse langt borte fra det jeg selv kan se og høre med egne sanser. Og jeg har selv deltatt i integreringsarbeid, og fikk veldig godt innblikk i hva som skal til for å den jobben gjort uten for mye hyl og skrik. Ikke minst hadde vi ett veldig godt samarbeid med andre muslimer, som faktisk var med å "banke sunt norsk vett inn i skallen" på disse nye unge landsmenn.

 

Hvorfor er du så villig til å høre og tro på det andre sier, er de profeter eller noe sånt fantastisk?

 

Alle har sine erfaringer, men det kan være lurt og lytte til dem som har erfart på kroppen hva islam virkelig er. Samt følge litt med i verden og ikke minst her i landet. At det er mange hyggelige mennesker som har havnet innenfor ideologien islam, det er det liten tvil om. Jeg har også snakket med svært så hyggelige folk som støtter nazismen.

Hovedproblemet med islam i Norge er ikke den vanlige muslim i gata der du bor, problemet er ledelsen. Altså imamer og ikke minst islamsk råd. Disse folka påvirker og har stor autoritet. Målet her i Norge bør være og få fjernet islam. Dette kan gjøres ved og ikke tilrettelegge samfunnet på noen som helst måte. Da har de religiøse flere valgmuligheter, enten flytte til et islamsk land, praktisere sin tro privat, eller velge og ta avstand til hele ideologien. For valgmulighet skal alle ha og retten til og tro på hva dem vil. Men samfunnet, altså det offentlige Norge skal på ingen måte ta hensyn eller tilrettelegge for at muslimer kan få praktisert sin overtro. Det samme skal selvsagt gjelde kristne og andre som går rundt og tror på en gud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nå er det jo tydelig at din kunnskap svikter og ikke min. Eller mener du muslimer er i krig med oss nå? Imamer sier en ting, men mener noe annet. Dette er allmennkunnskap. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/avsloerte-imamene/a/5214074/

Og her ser vi hvordan muslimer reagerer når de blir tatt med buksa nede. Trusler. Dette er helt i stil med norske verdier. Hva har egentlig skjedd med enkelte Nordmenn? Må man virkelig være totalt naiv her i landet, kun for og fremstå som PK? http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/10/05/221940.html

 

 

Det var din påstand at muslimer kan juge når det passer dem. Det finnes ikke noe i islam som tillater dette. I islam er det tillatt for en muslim å juge når han er i krig eller for å bringe forsoning mellom mennesker. At enkeltmennesker juger uansett er dessverre noe som ikke er uvanlig, og er ikke noe islamsk särtrekk. Det er vel så vanlig blandt alle andre religioner. Det finnes til og med mange ateister som juger daglig.

Lenke til kommentar

 

4. Partner ekteskap kultur - 80% av etniske norske menn gifter seg med russiske eller asiatiske damer. Etniske norske gifter seg ikke med norske kvinner. Kanskje fordi norske kvinner er kresne??? Jeg bor i Oslo og hver gang jeg er ute i byen. Så ser jeg hele tiden norske menn med russiske og asiatiske babes.

 

Ikke så mye som 80%! Jeg bor også i Oslo, og ser ofte etniske norske menn som holder hender med asiatiske kvinner.

Endret av MathiasOslo
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

 

 

 

Jeg kritiserer gjerne islam, og da liker jeg å snakke med muslimene selv, og de lar seg fint diskutere med, og de forstår synspunktene våre, men vi behøver ikke tro at det å integrere og dermed endre noe hos muslimene, er en endring som vi kan stille våre klokker etter, fordi det å endre seg er en evolusjon, ikke en revolusjon - la folk få sin tid, og vær grei med dem, så virker godheten av seg selv uten at man behøver å rope og skrike til hverandre.

 

:)

 

Ja de er jo så åpne og liberale, så muslimer kan man diskutere godt med. Hvem prøver du egentlig og lure? Se mine linker.

 

 

Jeg snakker bare om mine egne erfaringer, samt vanlig norsk vett og forstand (da ser jeg å meg selv å være relativt vanlig godt oppdratt i dette landet). Ikke det at jeg ikke leser adekvat informasjon, men jeg tror sjelden på "sensasjoner" og "demoniseringer", til det ligger sånne beskrivelse langt borte fra det jeg selv kan se og høre med egne sanser. Og jeg har selv deltatt i integreringsarbeid, og fikk veldig godt innblikk i hva som skal til for å den jobben gjort uten for mye hyl og skrik. Ikke minst hadde vi ett veldig godt samarbeid med andre muslimer, som faktisk var med å "banke sunt norsk vett inn i skallen" på disse nye unge landsmenn.

 

Hvorfor er du så villig til å høre og tro på det andre sier, er de profeter eller noe sånt fantastisk?

 

Alle har sine erfaringer, men det kan være lurt og lytte til dem som har erfart på kroppen hva islam virkelig er. Samt følge litt med i verden og ikke minst her i landet.

 

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg, slik at du får med deg meningen .. Jeg har jo gang etter gang sagt at jeg forholder meg til det jeg kan se selv, ikke det som andre påstår "skal være der" .. Jeg har altså "erfart på kroppen", så mener du kanskje at jeg er en grønnsak, og at dine kilder med sine erfaringer er de som stemmer? Og det med å følge med i verden, gidder jeg ikke kommentere med annet enn ett lokalt facepalm

 

 

At det er mange hyggelige mennesker som har havnet innenfor ideologien islam, det er det liten tvil om. Jeg har også snakket med svært så hyggelige folk som støtter nazismen.

 

Goodwins law

 

 

 

Hovedproblemet med islam i Norge er ikke den vanlige muslim i gata der du bor, problemet er ledelsen. Altså imamer og ikke minst islamsk råd. Disse folka påvirker og har stor autoritet.

 

Dette tviler jeg sterkt på kan stemme, fordi de muslimske menighetene er like avhengige av alle sine troende (det handler om penger og innflytelse) - så derfor vil menighetene legge seg på en "middelvei" som favner de fleste, og siden de fleste muslimer her til lands er "moderate", må imamene forholde seg mest til dem. Det finnes sikkert noen få idioter der også, men de er nok i ett passende mindretall, og kan håndteres etter hvert som de stikker de stygge fjesene sine frem, akkurat som vi ellers gjør det i vår fortløpende bærekraftige utvikling av et farverikt og bærekraftig velferdssamfunn, hvor andre stygginger av og til prøver seg med fanterier og jug

 

 

 

Målet her i Norge bør være og få fjernet islam.

 

Og du snakker som en ekte Mullha, selv ... Hvorfor skal du fjerne, kverke, utradere osv osv, alt du personlig ikke liker? Hva med å forholde seg til at "det er der", og la det være i fred? Det går jo bra med oss, i vår tålmodige og så klart "langsomme" endring sammen. Krigshissing, kaller jeg den formen for språk

 

 

 

Dette kan gjøres ved og ikke tilrettelegge samfunnet på noen som helst måte. Da har de religiøse flere valgmuligheter, enten flytte til et islamsk land, praktisere sin tro privat, eller velge og ta avstand til hele ideologien. For valgmulighet skal alle ha og retten til og tro på hva dem vil. Men samfunnet, altså det offentlige Norge skal på ingen måte ta hensyn eller tilrettelegge for at muslimer kan få praktisert sin overtro. Det samme skal selvsagt gjelde kristne og andre som går rundt og tror på en gud.

 

Og dette handler om din egen tro, så den hopper jeg over - jeg er ikke troende selv, så jeg gidder ikke blande meg inn i diskusjonen om din tro er bedre enn deres tro - dere er bare egoer som lager støy. Å du har en fast tendens mht skjødesløshet hva angår tvang styring og kontroll - ikke særlig sjarmerende, synes jeg. Vi har en grunnlov, og den kan vi alle følge inntil videre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...