Gå til innhold

Glem alle rutere til nå


Anbefalte innlegg

Herregud, den gir ikke 3200mbit til EN klient, den gir det til sammen om alle klienter den bruker er limt inntil ruteren og støtter alle de syke protokollene.

 

Godt poeng. Hvis man bruker samme logikk kan man kalle en 5 ports gigabit switch for en 10 Gbps switch :/ (dvs. 1Gbps begge veier for hver port)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Herregud, den gir ikke 3200mbit til EN klient, den gir det til sammen om alle klienter den bruker er limt inntil ruteren og støtter alle de syke protokollene.

 

Godt poeng. Hvis man bruker samme logikk kan man kalle en 5 ports gigabit switch for en 10 Gbps switch :/ (dvs. 1Gbps begge veier for hver port)

3200Mbit er vel sikkert 450Mbit på 2,4GHz nettet og 2750Mbit på 5GHz nettet.. Uansett er vel dette ganske overkill per i dag.. Neppe noen som streamer 2750 eller 3200 tilsammen i et hus/enebolig :D

 

Da har du 40 kids som alle sitter og 4K HD-filmer fra NASet hjemmet. Selv vil ikke engang NASet klare å holde følge med makshastigheten til routeren.. så du må ha 3-4 NAS på Gbit nett.. Men jeg vil heller ikke tro at switch-portene har 1Gbit hver, men heller 1Gbit delt.. Så da må du få over NASene dine på WiFi for å kunne utnytte routeren..

 

Generelt poengløst å ha en slik hjemme per i dag.

Lenke til kommentar

Hvordan skal dette fungere da? Du oppnår vel neppe 3200 mbit uten støtte på klientsiden? Kan ikke helt se hvordan denne skal kunne ha noe som helst for seg i vanlige hjem, eller har jeg gått glipp av noe essensielt her? Kan de ekstraantenne hjelpe med tanke på rekkevidde og stabilitet?

 

Flere enheter på samme nett så fikser man det der ;)

Tenk LAN for eksempel også skal alle sammen overføre filer samtidig

Lenke til kommentar

 

Men jeg vil heller ikke tro at switch-portene har 1Gbit hver, men heller 1Gbit delt..

 

Hadde det vært en 1Gbps hub(bwahahah) så hadde det nok vært tilfelle. Ellers å hadde jo man sagt at en 8 ports switch hadde vært en 16Gbps switch. Linkspeed og hva switchen klarer totalt er to forskjellige ting, og det er linkspeed man referer til når man sier at man har en 1Gbps switch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil tro denne klarer å levere et dønn stabilt signal til uansett enhet som er tilkoblet den!

Det er ikke en sånn som er myntet bare på en eller to brukere.. men snarere en større familie eller boenhet med flere brukere som deler en kraftig linje

- Skar

 

Vil ha 2 stykk !? :green:

Men hva blir prislappen?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Den var fæl. Det er vel ikke mange steder den der passer inn, sånn rent estetisk sett. :D

 

På loftet, der ser ingen den :thumbup:

 

Det aller viktigste med en router er stabilitet, så kommer hastighet som en god nummer 2.

 

 

Skal den fungere som trådløs stasjon, så er det ikke alltid "lengst vekk" er det beste stedet å plassere den.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan skal dette fungere da? Du oppnår vel neppe 3200 mbit uten støtte på klientsiden? Kan ikke helt se hvordan denne skal kunne ha noe som helst for seg i vanlige hjem, eller har jeg gått glipp av noe essensielt her? Kan de ekstraantenne hjelpe med tanke på rekkevidde og stabilitet?

 

I likhet med alle andre trådløse rutere deler også denne båndbredden over alle Klienter. Hvis du skal ha 3200 mbit på en og samme klient trenger du sannsynligvis et 6 kanals ac nettverkskort. I vår husholdning med 3 (store) unger med kjærester med hver sin smartphone, ipad, bærbar osv er vi fort opp i en 15-20 klienter som er på nettet samtidig. Hele familien bruker netflix så vi merker godt at vi trenger mer båndbredde.

Lenke til kommentar

 

 

Den var fæl. Det er vel ikke mange steder den der passer inn, sånn rent estetisk sett. :D

 

På loftet, der ser ingen den :thumbup:

 

Det aller viktigste med en router er stabilitet, så kommer hastighet som en god nummer 2.

 

 

Skal den fungere som trådløs stasjon, så er det ikke alltid "lengst vekk" er det beste stedet å plassere den.

 

AtW

 

 

 

Vel, da rommene man bruker WiFi i ligger rett nedenfor, så må jo det være en optimal avstand, kontra å ha den f.eks. mange rom vekk i fra der du har bruk for den pga. noe så vanlig som estetikk (wife-factor og det der..)

 

Man, får dessuten den ekstrabonusen at naboene kanskje unnviker den kanalen du har valgt å bruke. Ser kun fordeler jeg :)

Endret av G
Lenke til kommentar

"Vi har ikke så rask internettlinje til hele hele huset/borettslaget/byen/landsdelen en gang!!"

 

En rask wlan forbindelse trenger man hovedsaklig hvis man har behov for å overføre data mellom en eller flere trådløse og/eller stasjonære maskiner samtidig. Jeg kan utmerket godt se for meg nytteverdien av denne routeren - og nei, det er ikke å se en Netflix-film i 3x hastighet.

Lenke til kommentar

3200Mbit er vel sikkert 450Mbit på 2,4GHz nettet og 2750Mbit på 5GHz nettet.. Uansett er vel dette ganske overkill per i dag.. Neppe noen som streamer 2750 eller 3200 tilsammen i et hus/enebolig :D

 

Da har du 40 kids som alle sitter og 4K HD-filmer fra NASet hjemmet. Selv vil ikke engang NASet klare å holde følge med makshastigheten til routeren.. så du må ha 3-4 NAS på Gbit nett.. Men jeg vil heller ikke tro at switch-portene har 1Gbit hver, men heller 1Gbit delt.. Så da må du få over NASene dine på WiFi for å kunne utnytte routeren..

 

Generelt poengløst å ha en slik hjemme per i dag.

 

Nå er vel ikke en singleport 1Gb NAS definisjonen på en rask server. Både 100Gb og 40Gb er nettverksport-standarder du finner på helt vanlige server-clustere.

Lenke til kommentar

 

 

 

Den var fæl. Det er vel ikke mange steder den der passer inn, sånn rent estetisk sett. :D

 

På loftet, der ser ingen den :thumbup:

 

Det aller viktigste med en router er stabilitet, så kommer hastighet som en god nummer 2.

 

 

Skal den fungere som trådløs stasjon, så er det ikke alltid "lengst vekk" er det beste stedet å plassere den.

 

AtW

 

 

 

Vel, da rommene man bruker WiFi i ligger rett nedenfor, så må jo det være en optimal avstand, kontra å ha den f.eks. mange rom vekke i fra der du har bruk for den pga. noe så vanlig som estetikk (wife-factor og det der..)

 

Man, får dessuten den ekstrabonusen at naboene kanskje unnviker den kanalen du har valgt å bruke. Ser kun fordeler jeg :)

 

 

For deg er loftet nærme, for andre er det ikke, det er ikke engang sikkert de har ett loft, det er mao slettes ikke alltid lengst unna er det beste stedet ytelsesmessig, så at den ser ut som ett uvær kan være en ulempe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...