Gå til innhold

Faner i nettleseren


Pinng

Anbefalte innlegg

Det blir mer og mer vanlig å ikke slå av PCen, men å sette den i dvalemodus, eller bare gå fra den til du våkner neste dag slik at det blir enklere å ta opp igjen oppgaver du hadde tenkt å gjøre dagen før, men ikke fikk tid til der og da.

 

Jeg spør altså de som har PCen på 24/7 for bekvemmelighetens skyld.

Hvilke faner har dere åpne til enhver tid?

 

Mine akkurat nå er:

  1. L2Evoke.com (en gameserver.)
  2. Outlook.com (hit kommer svarene på meningen med livet.)
  3. Diskusjon.no (det sier seg selv.)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen faste faner åpne, men jeg har alle faste bokmerker på en toolbar.

Der har jeg Mine Innlegg, Nye Innlegg, Intraforumet, Rapportpanelet, Hardware.no, VG, Dagbladet, NRK, Nettavisen, BA, BT, TA, Varden, /b/, Notalwaysright, Questionable Content, XKCD, FAcebook, Youtube, Torrentbytes, Piratebay, Myepisodes, IMDB, [tre skitne sider jeg henger på, men ikke trenger å nevne], MVgroup.org og Gmail.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg går gjennom artikler og saker åpner jeg alt som er interessant i en ny fane. Så går jeg gjennom fanene én og én, og lukker fanene når jeg er ferdig. Hvis det ikke skal leses umiddelbart så lager jeg et bokmerke og lukker fanen.

 

Tåler bare ikke å se en hel haug med faner. Det er uryddig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For de som tar seg selv i å ha oppe mange tabs anbefaler jeg å ta en titt på addonen Tree Style Tabs til Firefox. Som navnet antyder er det snakk om å ha tabs i et tre som kan kollapses, slik at du får noe slik:

├── diskusjon
│   ├── thread1
│   ├── thread2
│   ├── thread3
│   ├── thread4
│   └── thread5
└── music
    ├── site1
    ├── site2
    └── site3

Veldig lett å holde ting ryddig og virkelig ikke noe problem å ha 100+ tabs i samme vindu. Ved å plassere tabs på siden av nettleseren kan du også bedre utnytte en widescreen skjerm med tanke på få sider er >1024px i bredden, men allikevel bruker folk nettleseren i maksimert modus. Du vil få bedre plass i høyden.

 

Såvidt meg bekjent er det ingen god løsning for dette i Chrome. Det finnes muligheter, men er i egne vinduer eller mangler sentral funksjonalitet.

 

Tabs jeg har fast er på toppen av tabtreet (pinned).

 

Merk at jeg også bruker vimperator så Firefox'en min ser noe spesiell ut da jeg ikke har den vanlige location bar'en osv.

 

ff_treestyletabs_kde.png

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...