Gå til innhold

Intels neste råtass-prosessor skal snart komme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Råtass? Kan noen fortelle meg hva det er som er så råtass med å lansere nye modeller som yter mer eller mindre det samme som sin forgjenger, og har gjort det de siste årene?

For å fortsette trenden med å sitere ordboka. :wee:

 

tass

tass m1 (lydord)1 liten, puslet person el. skapning

en liten t- på totre år

 

:p

Lenke til kommentar

Har man en 2500K eller 2600K som er overklokket til over 4 Ghz, så er det lite vits å kjøpe disse nye mener jeg. Da ville jeg heller gått for den kommende 6-kjerna. Eller vente et år til og få en mainstream 8-kjerne CPU til en levelig pris.

 

Er forsåvidt enig i den ja. Min godt overklokkede 2500K henger fortsatt rimelig godt med i svingene og ser ingen hensikt med å oppgradere systemet riktig ennå.

Lenke til kommentar

Det som er dumt er at hvis man sitter med 2500K/2600K så må man også bytte hovedkort for å bruke disse nye. Hadde man bare kunne kjøpt CPU og putta den inn, så hadde det fristet mere. Tror faktisk flere folk hadde kjøpt disse CPU'ene også da, så jeg tror faktisk Intel taper penger på dette med sokkelbytte.

Lenke til kommentar

Sitter man på 2500K enda burde man besøke næreste museum asap.

Husker jeg solgte de i januar 2012 pga de var så gamle.

Hadde 2500K x3 og en 2700K

 

Jeg sitter på en laptop med 2630QM og 560GTX 3Gb, kjører Skyrim på "max" og siste crysis på medium FHD. forsåvidt ikke de nyeste spillene, og ikke 120hz verdig. men syns ikke det har vert så mange må ha øyeblikk de siste årene.

Lenke til kommentar

Sitter man på 2500K enda burde man besøke næreste museum asap.

Husker jeg solgte de i januar 2012 pga de var så gamle.

Hadde 2500K x3 og en 2700K

 

Gamle er 2500k og 2700k, men jammen holder de seg ikke godt sammenlignet med dagens Haswell. Ytelseshoppet hvis vi tar gaming er jo så å si ikke-eksisterende.

 

Socket 2011-3 blir jo heller ikke noe særlig hopp, da denne er basert på Haswell, så blir det vel like kjedelig som Ivy-E over Sandy-E. Men vi får 8 kjerne og DDR4 da.

 

Spørsmålet er til hvilken pris.......

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Sitter man på 2500K enda burde man besøke næreste museum asap.

Husker jeg solgte de i januar 2012 pga de var så gamle.

Hadde 2500K x3 og en 2700K

Hehe jeg har da en Core2 Quad Q6600 enda jeg som snurrer og går på 3.4 Ghz i en annen maskin her ;)

i7 4770K er bare jevnt over 10-15% raskere enn i7 2600K ved samme frekvens. Da spiller det ingen rolle om 2600K er gammel... Om man er en gamer, så er det mye smartere å legge pengene i nytt skjermkort da. Er man ikke en gamer, men trenger/vil ha mer CPU kraft, så er Intels 6-kjerne CPU et bedre valg (og kommmende 8-kjerne)

Lenke til kommentar

Heh, jeg har fortsatt en aldrende i5 750 jeg... Har hatt lyst til å oppgradere i etpar år allerede, men siden jeg ikke har møtt særlig motstand ennå har jeg ikke klart å provosere frem gode nok argumenter for en oppgradering. Kanskje dette blir generasjonen jeg kjøper?

 

i3-540 her :) Holder forsåvidt enda! Men har lyst på noe nytt som gjør opplevelsen i BF4 litt bedre :)

 

Sitter man på 2500K enda burde man besøke næreste museum asap.

Husker jeg solgte de i januar 2012 pga de var så gamle.

Hadde 2500K x3 og en 2700K

 

Vet det var en artikkel om systemet ditt inne på HW for en stund tilbake. Men du har ikke en post på forumet hvor du oppdaterer? Artig å se på dedikerte folk, og hva de driver med :)

Lenke til kommentar

Det som er dumt er at hvis man sitter med 2500K/2600K så må man også bytte hovedkort for å bruke disse nye. Hadde man bare kunne kjøpt CPU og putta den inn, så hadde det fristet mere. Tror faktisk flere folk hadde kjøpt disse CPU'ene også da, så jeg tror faktisk Intel taper penger på dette med sokkelbytte.

 

Men da hadde det ikke vært liv laga for Hovedkortprodusentene, og så videre..

 

Desuten så er det gjerne nye features og slikt, som krever en pinout-change.

Lenke til kommentar

Sitter man på 2500K enda burde man besøke næreste museum asap.

Husker jeg solgte de i januar 2012 pga de var så gamle.

Hadde 2500K x3 og en 2700K

 

Tja, en 2500k @ 4,8 Ghz på luft , det er ikke mange "out of the box" cpuer som er raskere en det, uten å koste like mye som en ny pc i seg selv. (Til spill / allround bruk) såklart, en kan jo kjøpe en 6-8 kjerne og få høyere ytelse i spesielle programmer, nettop pga flere kjerner. men speed pr kjerne / thread, er fremdeles upåklagelig.

 

Kjøpte just noen 2500k fra ebay jeg.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Erm... Selv sitter jeg med en Q9650 på 775 chipsett. Hvor mye raskere er disse nye enn min cpu?

Har ikke noen konkrete tall akkurat nå, men spørs hva du trenger da av ytelse. Til de fleste ting er din CPU rask nok i massevis, og spessielt da hvis den er overklokket til 3.6 Ghz eller mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...