Gå til innhold

Erfaringer med multicom?


Anbefalte innlegg

Ser at de får veldig dårlige anmeldelser på prisguide. Det som nevnes er dårlig kundeservice når noe går galt. Er de virkelig så ille på dette? Endel som påstår at PC-ene deres har dårlig byggekvalitet og er bråkete/dårlig produsert. Stemmer dette? Gode/dårlige erfaringer? De selger jo produkter som er veldig billig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel alt kan jo variere.

Har selv vært litt i tvil om jeg skal kjøpe multicom laptop eller ikke, blir nok antakelig ikke, siden multicom ennå ikke har kommer med 4k skjermer for laptopene dems.

 

Bråkete kan nok være sikker på de er, det er en grunn for de er såpass billige. Ofte med billige kjøleløsninger da snakker vi spessielt om gaming laptop til 6000 kr

 

Dårlig byggkvalitet varier nok litt fra modell til modell, de er nok plast så man kan ikke forvente at de tåler å falle i bakken eller betong uten at plasten sprekker. Det vil den størst sansynlig gjøre.

 

Selvfølgelig er jo det fordel å slippe frakt, å bruke åpenkjøp er mere lønnsomt på elkjøp\lefdal eller komplett, der de har pickuppont, noe multicom antakelig ikke har andre steder en 4865 Åmli.

Lenke til kommentar

Multicom hadde jeg bare gode erfaringer med (som mange andre) helt til min pc måtte repareres.

Det samme skjedde med pc nummer to. (to laptopper dette).

 

Jeg fikk viljen min til slutt begge gangene, men forbrukerrådet måtte inn begge gangene.

Etter det har jeg ikke kjøpt noe av dem.

 

Og ja, alle de bærbare de har overopphetes ganske kjapt om du spiller noe krevende, selv dag en (altså ikke et støv problem.)

Lenke til kommentar

Multicom har vel nå kjøpt opp PS.no og er en relativt stor nettbutikk. Har ingen betenkeligheter med å kjøpe fra dem når de er billigst. Når det gjelder de selvbygde bærbare de har så kan jeg skrive under på at de hadde støy og varmeproblemer. Men hva forventer du når du dytter vanlige pc-komponenter inn i en bærbar pakke ? Min Kunshan gjorde jobben sin i 2 år og fungerer fortsatt. Med kjærlighet og jevnlig vedlikehold så dekker de behovet til målgruppen som er de som vil ha mest mulig power i en så liten pakke som mulig. Nå som jeg endelig fikk meg en stasjonær så har jeg ikke behov for så mye slepbar datakraft og kan nøye meg med en musestille Samsung når jeg er på farta.

Lenke til kommentar

Trur heller problemet ligger i at folk ikkje veit kva dei går til når dei kjøper ein gaming bærbar.
For det første vil ein gaming bærbar produsere store mengder varme, dei trenger derfor å vere ein del større. Viftene kommer derfor til å bråke ein del når ein speler på maks.

Ein trenger og mykje meir vedlikehold på desse maskinen, pga varme og dermed større luftmengde som går igjennom vil det og bli meir støv. Du må faktisk opne dei opp inni mellom å blåse ut støvet.
Har og skiftet kjølepasta på min, noko som fjernet 5 grader på load.

Har kjøpt to maskiner derifrå, begge var Clevo barebones. Dei er ikkje nødvendigvis spesielt fine (Men then again, synes ikkje AW er spesielt fint heller), men byggkvaliteten er skikkeleg.

Lenke til kommentar

Jeg tør aldri bestille mer enn én ting av gangen fra de. De har et totalt ubrukelig lagerstatus-system. Kan stå på bestillingssiden at de har 100 på lager men alikevel må man vente 3 uker på at de skal få ting på lager. De kunne i det minste hatt som andre seriøse nettbutikker. F.eks. "Fjernlager, ca. 14 dager" eller lignende.

 

Men jeg har alltid fått det jeg har bestilt (selv om det har tatt lang tid noen ganger) og de har aldri vært kranglete på avbestillinger.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Tja, må være noe med lagerstatusen eller arbeidstempoet der. Nå har jeg ikke så spesielt dårlig tid og trenger ikke den varen jeg har bestilt umiddelbart. Men ett enkelt trådløst wifi kort som de har på "lager" http://www.multicom.no/Dual-Band-Wireless-AC-7260-Reve2-Bluetooth-4e0e-PCIe-Half-Mini-Carde-2x2e-300-867-Mbpse-802e11-ac-a-b-g-n-INTEL/cat-p/c/p7585099 er ennå ikke sendt avgårde, og tiden som er brukt på dette er bikket over en uke. Hastige ting kommer jeg til å kjøpe andre steder for å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...