Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Visste fingern til kassadama ble skjelt ut


Anbefalte innlegg

Jeg er en 15 år gammel gutt som gjorde noe dumt i dag. Jeg var nede på butikken og skulle kjøpe ein røykpakke. Da spurde ho dere kassadama om legimitasjon. Jeg sa at jeg bare var femten år, så jeg hadde ikke. Og da sa hun at da kunne jeg ikke kjøpe. da visste jeg fingeren til henne. da ropte hun på sjefen.

 

Han var forbanna, han sa at jeg burde passe meg osv. Er dere enig i at dem på butikken var frekke og?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du innrømmer i alle fall at du har gjort noe dumt.

 

Dersom det hadde blitt kontroll på butikken og de hadde blitt tatt, så hadde de fått svi. Det er ikke lov å selge røyk til noen som er under 18 år.

 

Og så viste du henne fingeren fordi hun gjorde jobben sin og fulgte loven. Det er ikke akkurat veldig modent av deg. Jeg forstår godt at de ble sint på deg. Egentlig burde de ringt foreldrene dine også, så kunne de tatt seg av deg.

 

Og du, det er absolutt ikke kult å røyke. Om du allerede gjør det så slutt. Det kan bli vanskelig å slutte senere og da er det sikkert ikke så kult lenger...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er en 15 år gammel gutt som gjorde noe dumt i dag. Jeg var nede på butikken og skulle kjøpe ein røykpakke. Da spurde ho dere kassadama om legimitasjon. Jeg sa at jeg bare var femten år, så jeg hadde ikke. Og da sa hun at da kunne jeg ikke kjøpe. da visste jeg fingeren til henne. da ropte hun på sjefen.

 

Han var forbanna, han sa at jeg burde passe meg osv. Er dere enig i at dem på butikken var frekke og?.

 

Hvorfor viser du fingeren til noen som bare følger loven og er forpliktet til det, spesielt om hun ønsker å beholde jobben? Den type oppførsel tyder på at ting kan eskalere, så det er kanskje derfor hun tilkalte sjefen, som en trygghet, at hun ble skremt av din oppførsel.

 

Du er frekk. Du innser ikke din posisjon i samfunnet. Hvilket er på et veldig lavt nivå. Men det er det fullt mulig å endre på, og det burde du gjøre her og nå, før du blir myndig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, du innrømmer i alle fall at du har gjort noe dumt.

 

Dersom det hadde blitt kontroll på butikken og de hadde blitt tatt, så hadde de fått svi. Det er ikke lov å selge røyk til noen som er under 18 år.

 

Og så viste du henne fingeren fordi hun gjorde jobben sin og fulgte loven. Det er ikke akkurat veldig modent av deg. Jeg forstår godt at de ble sint på deg. Egentlig burde de ringt foreldrene dine også, så kunne de tatt seg av deg.

 

Og du, det er absolutt ikke kult å røyke. Om du allerede gjør det så slutt. Det kan bli vanskelig å slutte senere og da er det sikkert ikke så kult lenger...

Farlig å røyke. Slutt med det! Det er nok av de som dør av lungekreft pga røyken.

 

Du er altfor ung!.

 

Ikke vær flau eller tenk over episoden der du viste fingen. Alle gjør dumme ting i barndommen, men lær av det, og ikke gjør det igjen ;). :) Jeg forstår godt at den damen sa det til sjefen, for ingen skal vise fingen til hveandre ... Dette slutter du med okey? :) Og røyke er du for ung til, stopp med det, og finn glede i andre ting :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skal være glad dette ikke skjedde for 100 år siden. Da ville sjefen visst å belønne slik drittungeoppførsel med noen stokkeslag, og dine foreldre/foresatte ville vært rørende enige i at det var en sunn irettesettelse.

 

Svepe til hesten, tømmer til eselet og ris til dårenes rygg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er en 15 år gammel gutt som gjorde noe dumt i dag. Jeg var nede på butikken og skulle kjøpe ein røykpakke. Da spurde ho dere kassadama om legimitasjon. Jeg sa at jeg bare var femten år, så jeg hadde ikke. Og da sa hun at da kunne jeg ikke kjøpe. da visste jeg fingeren til henne. da ropte hun på sjefen.

 

Han var forbanna, han sa at jeg burde passe meg osv. Er dere enig i at dem på butikken var frekke og?.

 

Syns du de var frekk?

 

Hvis svaret er ja, hvordan var de frekke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...