Gå til innhold

Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge etter fullført mastergrad.


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge. Gidder ikke å bo i dette hølet lenger. Folk her er så kyniske, da på det personlige nivå, noe de forhåpentligvis ikke er andre steder. Kvinnfolka her blir i lag med de samme mennene, slik at mange ikke får stiftet familie. Og er generelt sett vemmelige mennesker. Staten stjeler alle pengene mine. Nei, nok er nok. Ved fullført mastergrad går jeg rett til nærmeste utenlandske jobb, kanskje i Storbritannia eller et annet slikt land. Dette landet gidder jeg ikke å bo i, med all ærlighet.

 

Håper jeg har vert en god leech på samfunnet :p Noen som har planer om det samme her?

 

Sitter ikke partiet ditt i regjeringen? Har de vært som en kommode - skuff på skuff?

 

Jeg er med dg, all the way.

 

Lykke på reisen begge to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

 

Håper jeg har vert en god leech på samfunnet :p

 

Kan ikke uttale meg om den saken, men jeg lurer på om du også kommer til å kutte ut dette norske forumet etter forflytningen?

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

tråden er kapret, og ts er forduftet .. det som nå diskuteres hører bedre til i filosofi og religiondelen av forumet

 

mye tro ute å går, for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

 

Tråden er blitt ryddet for store mengder dobbelt-poster og pyramide-sitater. Hold trådene oversiktlige ved å fjerne overflødige sitater og ved å poste et innlegg av gangen.

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det også at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og trolling er forbudt.

Brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Innvendinger eller kommentarer til dette skal tas på PM, og ikke i tråden.

LiamH
:)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Oleoh: si meg finner du det ikke rimelig ironisk at du i det ene øyeblikket klager på skatter og avgifter samt politisk styring - for så å klage over andre mennesker som gjør hva de vil? (spesielt kvinner og deres valg av partnere har jeg lagt merke til at du har særdeles sterke meninger). Dobbeltmoral?

 

Og hvilken master er det du egentlig tar? Jeg har lagt merke til at du har elendig setningsoppbygning, massive mengder elementære skrivefeil osv. Ikke kan jeg forklare det med klassiske lese og skrivevansker heller da du ikke har de klassiske symptomene. Da sitter jeg igjen med kunnskapsløshet/vilje eller at du opprinnelig ikke er norsk. For all del, ingenting i veien med det - men det stiller spørsmål rundt påstanden din om at du tar en teknisk master som vil lett gi deg jobb i utlandet (siving, økonomi etc). Som igjen setter et stort spørsmålstegn ved alle dine påstander.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Gjennomsnittsnordmannen er ifølge SSB et statsfinansielt underskuddsforetak dekket opp av inntekter fra olja.

Det betyr i klarere ord at det gjennomsnittsnordmannen iløpet av livet betaler inn i skatter, avgifter og ymse er MINDRE enn det staten gir tilbake til gjennomsnittsnordmannen i form av velferd og goder som feks helsetjenester, skolegang osv.

 

Følte bare for å skyte inn dette, siden det prates om denne fæle staten som stjeler fra folk og du dimlingen som tror foreldrene dine har betalt nok skatt hittil til å dekke opp for både egen og din skolegang og andre goder - få deg nå for guds skyld en realitetssjekk. Du lever i en drømmeverden. Flytt gjerne til utlandet for all del, men ikke gjør det fordi Norge er er grusomt land å bo i. Du vil bli skuffa..

Har du konkrete tall? Det hadde vært interessant å ta en titt.

 

Selv om gjennomsnittsnordmannen mottar mer enn han/hun betaler inn er det ikke nødvendigvis en god deal, det kommer an på hvordan pengene brukes.

 

 

Jeg har prøvd å lete litt nå, mener å ha sett regnestykker på dette med finner lite. Siste gang jeg kom over påstanden var i denne publikasjonen fra SSB, det er i grunnen det beste jeg kan finne i farta. I siste avsnitt på side 7 kan vi lese følgende i forbindelse med det populære innvandrerregnskapet;

 

Man kan ikke forske seg bort fra at de økonomiske virkningene av at Norge vil befolkes av andre mennesker enn de som nå lever her, er grunnleggende usikkert og avhengig av hvordan de fremtidige norskfødte og innvandrere vil oppføre seg, særlig på arbeidsmarkedet. Dette gj elder uavhengig av hvor disse nykommerne kommer fra. Litt mindre trivielt er det at i Norge vil enhver ny gjennomsnitts-innbygger være et statsfinansielt ”underskuddsforetagende”. Kort sagt skyldes det at i Norge er de befolkningsavhengige offentlige inntektene lavere enn de befolkningsavhengige offentlige utgiftene. Den viktigste årsaken til dette er at
inntektene knyttet til petroleumsformuen er uavhengig av befolkningens størrelse.
Når offentlige finanser er i balanse, for eksempel på den måten som følger av
handlingsregelen for bruk av petroleumsformuen, fører en økning i antall gjennom-snittspersoner til at den befolkningsuavhengige nettoinntekten må deles på flere. I land med høy offentlig netto gjeld fører det samme resonnementet til motsatt konklusjon: betjeningen av offentlig gjeld kan deles på flere. Men dette resonnementet er like gyldig for norskfødte som for innvandrere.
Og så videre.. Denne påstanden kommer altså fra SSB-forskere jeg for enkelhets skyld velger å ta på alvor på akkurat dette punktet i alle fall. Det er i alle fall interessant, all den tid det enkelt slår beina under alle påstandene som kommer her om at hver enkelt av oss betaler nok skatter og avgifter til å dekke både skolegang, helsetjenester og trygd for halve slekta.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man ikke liker seg der man bor så flytter man for å se om det er bedre andre steder. Jeg forstår ikke hvordan man kan la seg provosere av dette med mindre man er ravende nasjonalist; det er tross alt det eneste logiske å gjøre.

 

Hvorvidt Norge er verdens beste land å bo i vil avhenge av hva man vektlegger. Norge hevder seg godt på mange områder som gjør at vi scorer høyt på HDI, men den norske modellen har også sin bakside. Man har en mindre grad av individuell frihet enn i de fleste andre vestlige land, helsevesenet er midt på treet (og overhodet ikke gratis - jeg forstår ikke hvorfor dette blir påstått gang på gang), man har et begrenset utvalg av mat og drikke fra andre land, utdanning er lett tilgjengelig men verdien er utvannet og en stor del av landets befolkning lever av uførepensjon og relaterte ytelser - ja, jeg stopper der, men det er mer å ta av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å lete litt nå, mener å ha sett regnestykker på dette med finner lite. Siste gang jeg kom over påstanden var i denne publikasjonen fra SSB, det er i grunnen det beste jeg kan finne i farta. I siste avsnitt på side 7 kan vi lese følgende i forbindelse med det populære innvandrerregnskapet;

 

[...]

 

Og så videre.. Denne påstanden kommer altså fra SSB-forskere jeg for enkelhets skyld velger å ta på alvor på akkurat dette punktet i alle fall. Det er i alle fall interessant, all den tid det enkelt slår beina under alle påstandene som kommer her om at hver enkelt av oss betaler nok skatter og avgifter til å dekke både skolegang, helsetjenester og trygd for halve slekta.

Takk!

 

Det hadde kanskje vært mer interessant med medianen enn gjennomsnittet, men jeg er ikke sikker på om det finnes tall på slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

En søppeltømmer tjener bedre her i Norge enn det en master-student tjener i UK. Man lever vel så greit i UK på lønnen, men å betale ned studielån o.l kommer til å være surt.

 

Engelskmenn som jobber i oljerelaterter jobber her i landet har minst en million +.

 

Men de har nok ikke en master i syting.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge. Gidder ikke å bo i dette hølet lenger. Folk her er så kyniske, da på det personlige nivå, noe de forhåpentligvis ikke er andre steder. Kvinnfolka her blir i lag med de samme mennene, slik at mange ikke får stiftet familie. Og er generelt sett vemmelige mennesker. Staten stjeler alle pengene mine. Nei, nok er nok. Ved fullført mastergrad går jeg rett til nærmeste utenlandske jobb, kanskje i Storbritannia eller et annet slikt land. Dette landet gidder jeg ikke å bo i, med all ærlighet.

 

Håper jeg har vert en god leech på samfunnet :p Noen som har planer om det samme her?

 

Hvis du ikke liker kynisme så vil du neppe finne mindre av det i andre land. Vemmelige mennesker er det også over alt. Og land der staten ikke stjeler penger er gjerne land der andre stjeler penger i stedet, og da tar de gjerne livet av deg med det samme. Og familien din.

 

I Storbritannia "stjeler" staten også pengene dine, så jeg er litt usikker på hva du skal dit for hvis du er motstander av det.

 

Jeg for min del synes Norge er et fint land. Det er på ingen måte perfekt, men det er ingen andre land heller. Norge er et forholdsvis trygt land, både når det gjelder kriminalitet og naturkatastrofer. Vi har i stor grad et samfunn bygget på en større grad av tillit enn de fleste andre land. Vi har et maktapparat som stort sett prøver å begrense seg og der korrupsjon er lite utbredt (selv om vi nok ikke er helt uten det heller).

 

Kanskje lille Norge blir litt trygt og "kjedelig" hvis man ser stort på det, men det er også variasjoner internt i landet. Oslo er helt annerledes å bo i enn en liten bygd på Vestlandet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei, jeg trives best i land der alle folk er like mye verdt. Altså i land uten idiotiske venstreorienterte tåper.______________________________________________

 

Ingen andre som har lyst å flytte og? ;)

 

Er der ikke venstreorienterte i alle land, eller leter du etter et land der alle har 100 i IQ?

Sånn er det da i de fleste land. Norge er riktignok et høl, men det er pga et klima som torturerer folket verre enn satan sjøl kunne gjort.

 

Det finnes ikke dårlig vær. bare dårlige klær.

 

Så vi er så kyniske her til lands ... duttebassen har fått det for seg at all denne støtten og hjelpen som samfunnet har bidratt med, inkludert mine små skattepenger også, skal gjengjeldes med sutring og unnaluring. Ikke er kvinnfolka her til lands noe særlig heller, om det inkluderer hans mor må gudene vite, men hun får vel også passet påskrevet skikkelig, med at hun sannsynligvis har den vesle grobianen boende under samme tak enda .. Nei, her skal slasken bare holde ut til han har fått seg ett pent papir, så skal han ut å finne de virkelige fine landene og bo i, for da får han realisert sutringen sin. Håper han finner ei ekte kontinental drittkjærring der ute, som virkelig lar ham gjennomgå, og for min del må¨de gjerne ale opp en haug med nye sutrekopper, slik at jeg kan få være med på å fostre opp dem med, for barnetrygden vil han sikkert ha, og er det muligheter for kontantstøtte, så tviler jeg ikke på at den søknaden blir levert asap zulu ..

 

:hrm:

 

:rofl::thumbs:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hvis man ikke liker seg der man bor så flytter man for å se om det er bedre andre steder. Jeg forstår ikke hvordan man kan la seg provosere av dette med mindre man er ravende nasjonalist; det er tross alt det eneste logiske å gjøre.

Da har du misforstått. Trådstarters budskap er ikke provoserende ved at han melder om flytting.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis man ikke liker seg der man bor så flytter man for å se om det er bedre andre steder. Jeg forstår ikke hvordan man kan la seg provosere av dette med mindre man er ravende nasjonalist; det er tross alt det eneste logiske å gjøre.

Da har du misforstått. Trådstarters budskap er ikke provoserende ved at han melder om flytting.

 

 

Her har noen allerede skrevet svaret for meg:

 

Greit å flytte ut av Norge, bare du gjør det av de rette grunnene.

Lenke til kommentar

 

Da har du misforstått. Trådstarters budskap er ikke provoserende ved at han melder om flytting.

Her har noen allerede skrevet svaret for meg:

 

Greit å flytte ut av Norge, bare du gjør det av de rette grunnene.

 

Jeg synes man kan flytte ut av Norge uansett grunner, både feil og riktig.

 

Men man behøver ikke å oppføre seg som en drittsekk mot sine medmennesker på vei ut døra, lyve og snakke negativt om alle andre.

 

Det er noe hyklersk over personer som bare klager på alle andre enn seg selv.

Lenke til kommentar

Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge.

Noe merkelig besluttning fra en ultra-nasjonalist, du er klar over at "Norge" slutter ved grensa?

 

Det sagt finner jeg din beskrivelse av Norge anderledes enn det "Norge" jeg forlot for mange år siden.

 

Du vil nok også finne ut at der er ting ute i verden som du også vil mislike. Dog, velkommen etter og lykke til!

 

 

Vi bor i verdens beste land, innse det.

Når du innser at "best" er subjektivt og avhengig av personen som gjør vurderingen vil du muligens innse at der ikke fins noe "verdens beste land", men derimot kun ett eller annet land som er best for deg personlig (og for øyeblikket).

 

At andre personer ikke ønsker å forbli i det landet DU anser som best, innebærer kun at dere har forskjellige subjektive vurderinger av hvilket land som er best. Der er ikke noe land som er verdens beste, mer enn der er noen kunst som er verdens beste. Det hele er smak og behag for den enkelte.

 

 

Det er også veldig morsomt at du tenker å dra etter din utdanning, eller etter din GRATIS utdannning og siden du ikke kommer til å jobbe i Norge så kommer du heller ikke til å bidra til felleskapet. Altså Norge har tapt på å gi deg utdanning, godt jobba!

Den norske modellen er bygd på at man skal ta fra noen og gi til andre, ikke på at Staten Norge skal tjene grovt på ALLE undersåttene.

 

Vedkommende har forstått modellen, og konkludert med at han foretrekker å være blandt de som mottar, istedenfor de som "bidrar". Igrunnen en særdeles logisk konklusjon, som fler og fler ser ut til å komme frem til på egen hånd (selv om de muligens ikke tør å si slikt høyt nettopp grunnet reaksjoner som ligner dine).

 

Vi har et maktapparat som stort sett prøver å begrense seg ...

innenfor det naturlovene tillater. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Den norske modellen er bygd på at man skal ta fra noen og gi til andre, ikke på at Staten Norge skal tjene grovt på ALLE undersåttene.

 

Du snakker vel bare om ca halvparten av modellen .. For at det i det hele tatt skal være noe å ta fra noen, forutsetter vel av noen har hatt betingelser for å skape ett overskudd - og for å skape ett overskudd, trengs det vel gode rammer og forutsigbar trygghet. Så da er det vel greit at denne "noen" skal gi tilbake noe til de andre som var selve grunnlaget for for at det kunne skapes i utgangspunktet. Altså, mynten har to sider, og begge sidene må til for at mynten skal ha verdi i seg selv

 

litt mye kaffe .. puh :wee:

Lenke til kommentar

Det er vel flere enn meg som ser det ironiske i tittelen her?

 

Du har blitt båret opp og frem, og når du endelig skal bidra tilbake, ja da stikker du av. Fordømte sutreunge.

 

Jeg syns ikke alltid det er så gøy å betale skatt, og jeg tror vi kunne vært mer effektive, men jeg hadde aldri hatt mastergrad og god jobb uten at folk betalte skatter og gav meg den muligheten. Min familie kunne ikke sendt alle tre på skole uten videre.

 

Du må forresten forandre på kvinnesynet ditt. Ikke spill offer mer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...