Gå til innhold

Call of Duty: Advanced Warfare [2014]


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett sted å poste, mods får fjerne eller slette hvis jeg er helt på jordet.

 

Nettopp fått meg en XBOne, og COD:AW. Mitt første FPS på konsoll noensinne, og jeg er mildt sagt fryktelig dårlig :p Er altfor gammel og altfot treg, men prøver alikevel. Spillte litt Campaign før jeg dristet meg ut i en online kamp. Tror jeg endte 0-15 eller noe sånt, jepp, 0 kills hehe og en aim som på en skala fra 0-10 ikke helt rekker opp til 0 engang.

 

Fryktelig uvant å sikte med stikke og ikke mus for en pc gamer, men regner med (kanskje mer klamrer meg til håpet) om at det blir bedre etterhvert. Hvis noen har lyst å lære en treg gammel 40 åring litt, eller bare har lyst å ha noen å spille med og le av :p så kan dere adde gamertag: SjonkelTom. Tar ikke meg selv veldig høytidelig og kommer aldri til å bli boe god i dette spillet, så er først og fremst ute etter å finne andre å spille sammen med som vil ha det gøy og ha noe å prate litt med mens man spiller.

Endret av Onkel_Tom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Au au, førsteinntrykket av dette spillet var "grisedårlig". Fikk nesten klump i halsen når jeg så hvor langt serien dessverre nå har begynt å bevege seg unna "modern warfare", som reddet serien fra en sikker undergang. Ser ut som de nå har havnet på samme nivå som serien var før "modern warfare". Døende. Alt er nå helautomatisert. Fienden lyser opp i siktet, granater styrer automatisk etter målet, du kan i prakis fly og hoppe ned fra skyskrapere. Fikk en slags Titanfall avsmak når jeg spilte gjennom først campaign brett. Syntes også grafikken virket dårligere. Skjønner ikke hvordan de har fått til det. Håper virkelig det bedrer seg etter litt mer spilling, men det er nesten så jeg har lyst til å slette hele driten. Her er høydepunktet med hele spillet sålangt:

 

Ja det er nå sci-fi da. Men dårligere grafikk? Spilte du på konsoll? Spillet har beste grafikken jeg har sett på PC. Aldri sett noe så visuelt vakkert før.

Lenke til kommentar

 

Forhåndsbestilte AW på Komplett og fikk beskjed om at spillet ble sendt ut på fredagen. Gledet meg dermed sykt til å sjekke postkassa, men det som møtte meg der var en liten haug med reklame! Er så sykt irriterende å forhåndsbestille et spill og ikke få det når du egentlig skal! Posten kan dra til helvete!

Jeg har sluttet å forhåndsbestille spill. Da det stort sett kommer i butikken til riktig dato. Dro innom lefdal i går og plukket opp "Day Zero Edition" til 399,- (PS4) Syns det er helt ok jeg ;)

 

Men forstår dersom man ikke bor i nærheten av en by.

 

 

Fikk spillet i dag da, så gleder meg til å teste det ut! :D

Lenke til kommentar

ENDELIG noe som erstatter Black Ops 2. ENDELIG. Gikk en del timer før jeg ble venn med exo suits og den nye måten å spille på, men etter en dag så er jeg blitt litt glad i det. Var innom CLASSIC PLAYLIST for å spille uten exo en stund, og trodde jeg kom til å bli der for evig. Det kjentes trygt & kjent ut: cod som man er vant med det. Men til min egen overraskelse så rota jeg meg inn i "vanlig" playlist og spilte med exo suits igjen.

 

Fikk astro a50 xb1 edition i dag også. God gaming uke.

Lenke til kommentar

Hå fy faen for no dritt dette virket å være på PC. Kjører dårlig, og ser ikke spesielt bra ut heller. Og skal man endre instillinger under video (optimal innstilling var jo uspillbart) må man faen meg laste inn hele introsekvensen etter den minste endring?

 

Jeg skal være klinkende ærlig og si at jeg lekte pirat på dette spillet ettersom COD har vært død for min del siden BO2. Fikk faktisk litt lyst å kjøpe dette til PS4, men tenkte jeg kunne teste det ut på PC først. Men det er jo helt jalla så dette slettes med en jævla gang.

 

Men jeg er fortsatt fristet til å teste PS4 utgave, den er ferdig optimalisert og jeg slipper dette knotet med PC-dritt utgaven.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hå fy faen for no dritt dette virket å være på PC. Kjører dårlig, og ser ikke spesielt bra ut heller. Og skal man endre instillinger under video (optimal innstilling var jo uspillbart) må man faen meg laste inn hele introsekvensen etter den minste endring?

 

Jeg skal være klinkende ærlig og si at jeg lekte pirat på dette spillet ettersom COD har vært død for min del siden BO2. Fikk faktisk litt lyst å kjøpe dette til PS4, men tenkte jeg kunne teste det ut på PC først. Men det er jo helt jalla så dette slettes med en jævla gang.

 

Men jeg er fortsatt fristet til å teste PS4 utgave, den er ferdig optimalisert og jeg slipper dette knotet med PC-dritt utgaven.

 

Var det jeg tenkte. Var samme greia på ghost, elendig optimalisering.

 

Og du har Evga Geforce GTX 780 i tillegg?

Lenke til kommentar

Ja det er nå sci-fi da. Men dårligere grafikk? Spilte du på konsoll? Spillet har beste grafikken jeg har sett på PC. Aldri sett noe så visuelt vakkert før.

Spilte på PC. Ikke maks på alt, men uansett var det veldig rotete og "uskarp" grafikk. Synes feks. realismen og utseende i aldrende BF4 er mange ganger bedre, selv om man ikke kjører på maks der heller.
Lenke til kommentar

Hå fy faen for no dritt dette virket å være på PC. Kjører dårlig, og ser ikke spesielt bra ut heller. Og skal man endre instillinger under video (optimal innstilling var jo uspillbart) må man faen meg laste inn hele introsekvensen etter den minste endring?

 

Jeg skal være klinkende ærlig og si at jeg lekte pirat på dette spillet ettersom COD har vært død for min del siden BO2. Fikk faktisk litt lyst å kjøpe dette til PS4, men tenkte jeg kunne teste det ut på PC først. Men det er jo helt jalla så dette slettes med en jævla gang.

Holdt på å klikke selv da jeg etter et par minutters spilling gikk inn i menyen for å endre settings og så måtte hele dritten restarte seg når jeg tok apply settings!! Trodde først spillet hadde kræsjet siden det bare var svart skjerm i en stund men så plutselig måtte jeg gjennom den latterlige introen igjen. Jada...er stort sett enig i det andre men kommer til å gi det flere sjanser. Skal hvertfall gjennom Campaign regner jeg med, men lar nok MP ligge.
Lenke til kommentar

 

Holdt på å klikke selv da jeg etter et par minutters spilling gikk inn i menyen for å endre settings og så måtte hele dritten restarte seg når jeg tok apply settings!! Trodde først spillet hadde kræsjet siden det bare var svart skjerm i en stund men så plutselig måtte jeg gjennom den latterlige introen igjen. Jada...er stort sett enig i det andre men kommer til å gi det flere sjanser. Skal hvertfall gjennom Campaign regner jeg med, men lar nok MP ligge.

 

 

Jeg gav faen og eliminerte dritten fra HDD`en. Godt jeg ikkje KJØPTE det på PC i blind tro om at det ville gi meg en bedre opplevelse enn konsoll da i det minste.

Lenke til kommentar

 

Og du har Evga Geforce GTX 780 i tillegg?

 

 

 

 

Det stemmer :) Og en Core i5-4670K, var ikke helt oppdatert den speclista mi.

 

Om du har det installert fortsatt, kan du prøve å se om det blir bedre om du endrer på dette?

 

"Couldn't get the game to run for first hour, then I read I had to increase my page file, mine was set to 200 mb, I read needed to be bigger then 6 GB, so I set it to ten, and worked flawlessly, except I had to turn off two setting because it made the textures look horrible."

Lenke til kommentar

Er stooor fornøyd med spillet. Nydelig grafikk,lyd,design og gameplay. Men jeg opplevde akkurat en bug som mildt sagt fikk det til å gå litt varmt her...

 

Spillet krasjet og ca 30min med fremgang ble tapt...slik får det til å koke i mitt lille hode. Ikke bra at Sony slippet igjennom spill med slike bugs. Håpe det var et engangs tilfelle.

Lenke til kommentar

Nei jeg sletta det, orker ikke dette pikkmakket med å få spill til å flyte på PC lenger.

Greit nok. Hadde ikke så veldig stort problem med den dårlige grafikken selv. Det jeg ikke kunne fordra i første omgang var det forferdelige gameplayet. Jeg mener..selv beryktede Treyarch klarte jo etterhvert å lage bedre spill. Hvor i he**ete kom jalla "Sledgehammer Games" fra?? Endret av Vice
Lenke til kommentar

Dårlig grafikk og dårlig gameplay, er det troll på gang? Gameplayet er for første gang faktisk bra. Hvis du ikke liker sci-fi stuff greitnok, men boostingen i spillet fungerer 10x bedre enn i Titanfall. Det føles morro og naturlig ut. Grafikken er bedre enn i Battlefield 4. Er vanvittig masse options som kan få GTX980 min til å knele hvis jeg vil. Dårlig optimisert er det absolutt ikke, man må bare passe på hva man har på av options noe som er vanvittig mye. Faktisk et ordentlig PC-spill for engangsskyld.

Jeg digger det ihvertfall, milevis bedre enn tidligere Call of Duty og virker som flesteparten syns det samme.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe vits å spille Domination enda. Det er noen fitter som skal campe og tenke kun stats. Horeunger

Det har jo vært en gjeng ganger i de fleste CoD spillene. De skulle kanskje ha økt poengene man får for å cappe et flagg, sånn at du ikke topper scoreboarden av å bare springe rundt å skyte folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...