Gå til innhold

hjelp tilgaming pc (25 k)


Anbefalte innlegg

 

 

Du får ikke en relativt kraftig maskin for 25000kr.

Regner med at du var full og dum når du skrev dette :)

 

må nesten skuffe deg der :)

 

Tror du har missforstått, han er enig med deg, han mener at vidarkri var "full og dum" :p

 

Har satt opp en liste til deg med like stor SSD, 6TB lagring istedet for 4TB, og 2 skjermer: https://prisguiden.no/liste/148092/

Totalpris hos netonnet, med frakt = 20930 Inkl. frakt

+1800,- for HKet inkl. frakt fra dustinhome

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Du får ikke en relativt kraftig maskin for 25000kr.

Regner med at du var full og dum når du skrev dette :)

 

må nesten skuffe deg der :)

 

Tror du har missforstått, han er enig med deg, han mener at vidarkri var "full og dum" :p

 

Har satt opp en liste til deg med like stor SSD, 6TB lagring istedet for 4TB, og 2 skjermer: https://prisguiden.no/liste/148092/

Totalpris hos netonnet, med frakt = 20930 Inkl. frakt

+1800,- for HKet inkl. frakt fra dustinhome

 

trur nesten jeg misforsto ja.. hehe :p

 

 

x2 Asus Radeon R9 290 DirectCU II OC fremfor 1stk MSI GeForce GTX 780Ti Gaming 3GB PhysX ?

er det da bedre med 2 skjermkort ?

 

litt nysjerrig pga du sendte 2 skjermokort som forslag mens "sveibuen" mente et bedre kort. :)

 

skulle gjerne vert her litt lenger men har en jobb og rekke :p ..

Endret av sphex
Lenke til kommentar

Aldri spar på PSU. Bedre å ha en god del å gå på :)

 

 

PSUen er best når du drar mellom 40 og 60% fra den :) Da holder den lengst og bråker minst :)

 

Helt enig med at man ikke skal spare på kvalitet på PSU. Man kan gjerne spare på antall watt.

Tester viser at overklokka maskiner med overklokka skjermkort gjerne makser på rundt 400-450w.

 

Da sitter du veldig komfortabelt med 750w. Det er ingenting i veien for å kjøpe 1250W, men du kan få en like bra evt bedre 750w psu til lavere pris. Skal man ha SLi kan man gjerne øke til 1000w.

Lenke til kommentar

Ta to stk 780Ti med en liten overklokk samt liten overklokk på cpu og du havner godt mot 1000W.

 

 

Så bedre å overdimensjonere pluss at du har PSUen i mange mange mange år fremover :)

 

Joda, men det var vel strengt talt snakk om et 780Ti?

Guru3d målte 671w ved load med 2x780Ti SLi med [email protected].

http://www.guru3d.com/articles_pages/gtx_780_ti_sli_geforce_review,4.html

Dette er trekk fra veggen. En gold rated PSU på 750w trekker ca 825w fra veggen

 

Jeg har selv en 850w psu (hx850v1) og ved full load spinner vifta ikke noe opp.

I følge tester skal denne lage merkbart lyd etter ca 600w og godt hørbar lyd når en pusher over 750w.

Antar at systemet mitt trekker godt under 600w på load.

 

Jeg har en god del i maskina. 3x HDD 3x SSD, NZXT fan controller + 2x140mm 3x 120mm.

I tillegg en AIO vannkjøler, 4.3Ghz OC på 2500k (som bruker mer strøm enn 4670k).

GTX780 som kjører på 1142MHz. Intel HD gfx er også aktivert, da jeg har 4x skjermer (3x på 780 +1x på Intel HD)

Et roland UH55 lydkort med 48V phantom (trenger en USB kontroller alene da den bruker all strøm en kan levere).

I tillegg alt det vanlige, mus tastatur, webcam, xbox controller osv.

 

Er økonomi ikke et problem, for all del kjøp 1250w, men du kan spare 500kr på en meget god 750-850w PSU, og ha rikelig med kraft tilgjengelig, ihvertfall om det er snakk om 1x 780Ti.

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å velge:

1: Komplett, som er dyrere enn de fleste andre, og ikke har noe bedre service...

2: 1150 socket, når 2011 koster det samme

 

Igjen, så kan du ta en titt her:

https://prisguiden.no/liste/148092/

Samme totalpris, med 2 skjermer, bedre komponenter og mer lagringsplass (Du kan bare bytte ut kabinettet om du ønsker...)

Lenke til kommentar

Hvis du har planer om kjøre CFX/SLi i fremtiden så hadde jeg kjøpt en 850/860W PSU bare for å være på den sikre siden. Om du trenger 2 skjermkort eller ikke kommer jo helt ann på hva du spiller og med hvilken oppløsning. Kan bruke meg selv som eksempel der, jeg spilte BF4 på en 1stk skjerm i full-hd og klarte meg helt fint med 1stk HD7970, men nå som jeg har gått over til en skjem med langt høyere oppløsning (2560x1440) så bruker jeg 2stk skjermkort, dette må nesten til hvis du ønsker å kjøre alt på max/ultra i alle spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...