Gå til innhold

AMD vs. Intel


Anbefalte innlegg

Hvorfor må man alltid stenge disse trådene når de er på sitt morsomste?

Er det kronisk gledesdreping ute å går hos moderatorene eller?

 

Skjønner ikke helt hvorfor vi ikke får lov til å diskutere selv om det blir litt hett noen ganger. Folk klarer som regel å holde seg i skinnet uten å komme med drapstrussler o.l. (tenker spesielt på den amd vs. intel som rundet 100 poster i natt, som ble stengt!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor må man alltid stenge disse trådene når de er på sitt morsomste?

Er det kronisk gledesdreping ute å går hos moderatorene eller?

 

Skjønner ikke helt hvorfor vi ikke får lov til å diskutere selv om det blir litt hett noen ganger. Folk klarer som regel å holde seg i skinnet uten å komme med drapstrussler o.l. (tenker spesielt på den amd vs. intel som rundet 100 poster i natt, som ble stengt!)

 

Det blir som regel bare krangling, og den som ble stengt i natt hadde mistet tråden helt og ja jeg var med i den diskusjonen og ja jeg tipset mod derfor ble den stengt.

Når det gjelder den andre som ble stengt var vel det fordi den vinklet til en krangel,det eneste jeg bet meg merke i der og som var inntresangt var at mange som hele tiden har forfektet prinsippet om pris/ytelse nå plutselig mente dette var tull,jeg lurer på hvorfor :D uten å utdype dette nermere,jeg gidder heller ikke vere med i en ny diskusjon om dette :wink:

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder den andre som ble stengt var vel det fordi den vinklet til en krangel,det eneste jeg bet meg merke i der og som var inntresangt var at mange som hele tiden har forfektet prinsippet om pris/ytelse nå plutselig mente dette var tull,jeg lurer på hvorfor :D uten å utdype dette nermere,jeg gidder heller ikke vere med i en ny diskusjon om dette :wink:

 

Du sikter sikkert til FX som ikke har noen konkuranse og kan prises der etter... Folk glemte helt A64 i den diskusjonen.

 

Nå er det ikke lenge før denne tråden blir stengt :yes:

Lenke til kommentar

Det er gitt en begrunnelse for stenging av begge de siste AMD vs Intel-postene.

 

Når det gjelder Strupstad sin post var den vinklet til de grader til å være en drittslengingskonkurranse basert på antagelser og feil sammenligninger. Dette kommer det overhodet ikke noe godt ut av.

 

Når det gjelder den andre tråden var den for det første langt off topic, og for det andre ble også denne ført mye på antagelser og drittslenging. Dette gjelder både AMD og Intel-klanen her på forumet.

 

Det overrasker meg at slike diskusjoner ikke kan føres med en smule objektivitet og seriøsitet, og hver gang en slik diskusjon kommer opp tenker jeg at "nå må de ha lært og vi kan få en sivilisert diskusjon", men hver gang er det en eller annen som må fyre oppunder diskusjonen med tåplige utsagne som igjen gjør andre irriterte og så er diskusjonen ødelagt.

 

For å gi en grei konklusjon på saken: Det å diskutere Intel vs AMD er helt greit, men klarer ikke deltagerene å holde det på et seriøst nivå blir tråden stengt. Det er med andre ord opp til brukerne selv om slike tråder skal overleve. Hvis det da er noen som føler at noen ødelegger for alle så kan vi selvsagt begynne å kaste ut alle som fyrer opp slike diskusjoner med dritt, men det er det vel neppe noen som ønsker.

 

PS. En opphetet diskusjon er helt greit, men selv i opphetede situasjoner må man holde seg til fakta og være seriøs.

Lenke til kommentar

Er litt enig med Strupestad og veldig enig moderator og de andre.

 

Jeg synes selv det er morsomt å lese slike tråder, selv om jeg ytterst skjelden deltar selv. Det som er fasinerende er å se hvor engasjerte folk er i dette temaet. Temperaturen er jo til å ta og føle på. Men når det etter hvert blir personangrep og drittkasting så er det klart at tråden må stenges. Selv om de fleste overlever litt drittkasting så har man jo retningslinjer man må forholde seg til.

 

Can't we all just get along? :roll:

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder den andre som ble stengt var vel det fordi den vinklet til en krangel,det eneste jeg bet meg merke i der og som var inntresangt var at mange som hele tiden har forfektet prinsippet om pris/ytelse nå plutselig mente dette var tull,jeg lurer på hvorfor :D uten å utdype dette nermere,jeg gidder heller ikke vere med i en ny diskusjon om dette :wink:

 

Du sikter sikkert til FX som ikke har noen konkuranse og kan prises der etter... Folk glemte helt A64 i den diskusjonen.

 

Nå er det ikke lenge før denne tråden blir stengt :yes:

 

Som sagt skal jeg svare deg her ja så er helvete igang igjen, så det lar jeg vere men vil bare si at eksempler som er gjengangere i slike diskusjoner som feks pris/ytelse må gjelde (for dem som forfekter dette) i alle diskusjoner og ikke bar der dem "passer" inn i vedkommends argumentasjon.

Dette sier jeg ikke fordi jeg skal henge ut noen eller prøve å si at jeg altid har rett, neida i en opphetet diskusjon kan vel noen å en hver tråkke over streken.

Men iallefall så har jeg prøvd å få frem mitt syn som i korte trekk er: P4 er bedre en xp, athlon er bedre en P4, at athlon og P4 egentlig ikke bør sammenlignes da athlon er beregnet å konkurere mot neste "genrasjon" Intelprosessor.

Så får hvem som helst vere enig/uenig men dette er sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar
Fordi det ligger 100 like poster på forumet som kan finnes med Søkefunksjonen

Sant nok det, men noen begynner vel å bli relativt gamle :roll:

 

Syns vi skulle ta en ny, objektiv diskusjon ang dette temaet når prescott har kommet. Da er det faktisk noe å diskutere. Slik at man får frem det beste.

 

Men som snekker`n sier; det er altfor mange som sier pris/ytelse, i en diskusjon om hva som er best av prosessorene.

Man diskuterer hva som er best, ikke hva man får mest for pengene for.

Lenke til kommentar
Fordi det ligger 100 like poster på forumet som kan finnes med Søkefunksjonen

Sant nok det, men noen begynner vel å bli relativt gamle :roll:

 

Syns vi skulle ta en ny, objektiv diskusjon ang dette temaet når prescott har kommet. Da er det faktisk noe å diskutere. Slik at man får frem det beste.

 

Men som snekker`n sier; det er altfor mange som sier pris/ytelse, i en diskusjon om hva som er best av prosessorene.

Man diskuterer hva som er best, ikke hva man får mest for pengene for.

 

Enig med deg skal jeg ha det beste ja så må jeg vere villig å betale for det det vere seg cpu,bil hus , ja uansett

Lenke til kommentar
forslag: Allier dere med en moderator som har tid. La denne personen sende advarsel i pm til alle som bryter med nettikette, og ignorer innleggene deres totalt. På denne måten vil man kanskje få en objektiv diskusjon

Hadde det vært mulig å blitt moderator for en spesiell post skulle jeg gjort det med glede :D

 

Eller: noen moderatorer som melder seg?

Lenke til kommentar
Kommer nok til å opprette en tråd/poll av typen "Hvilken CPU-produsent foretrekker du" av samme type som vi har gjort med HK og skjermkort. Dette er en tråd som vi da selvsagt ikke kommer til å stenge, men hvor det vil bli gjennomført streng moderering.

 

Høres bra ut! For det er jo et meget interresangt tema :yes:

Lenke til kommentar
Kommer nok til å opprette en tråd/poll av typen "Hvilken CPU-produsent foretrekker du" av samme type som vi har gjort med HK og skjermkort. Dette er en tråd som vi da selvsagt ikke kommer til å stenge, men hvor det vil bli gjennomført streng moderering.

 

Dette kan bli interessant.

 

Man må vel kunne komme med innspill i form av erfaring, og fakta.

Det bør her være et krav om bevisfremføring av noe slag.

Linker til tester, skjermbilder ol.

 

Og. Vær streng mot all form for destruktiv posting som ødelegger diskusjonen.

 

Jeg gleder meg til å lese en seriøs debatt om dette temaet.

Lenke til kommentar
Kommer nok til å opprette en tråd/poll av typen "Hvilken CPU-produsent foretrekker du" av samme type som vi har gjort med HK og skjermkort. Dette er en tråd som vi da selvsagt ikke kommer til å stenge, men hvor det vil bli gjennomført streng moderering.

 

Dette kan bli interessant.

 

Man må vel kunne komme med innspill i form av erfaring, og fakta.

Det bør her være et krav om bevisfremføring av noe slag.

Linker til tester, skjermbilder ol.

 

Og. Vær streng mot all form for destruktiv posting som ødelegger diskusjonen.

 

Jeg gleder meg til å lese en seriøs debatt om dette temaet.

 

Tenker den blir satt i gang i starten av neste uke. Nå har vel folk fått rast fra seg litt for en stund. Hadde også håpet på å få inn et par hundre stemmer til på skjermkort-saken slik at vi kunne avsluttet den med en artikkel før vi satt i gang med prosessorene.

 

Og ja: Det kommer til å bli streng moderering som tidligere nevnt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...