Gå til innhold

[Løst] trenger info om saw filmene


buffy88

Anbefalte innlegg

så jeg trenger litt info om saw filmene..

 

jeg har hatt lyst til å se de leenge men så har jeg en liten sperre som gjør at jeg ikke klarer helt å bestemme meg..

 

jeg må vite om vi får se noen med brannskader eller lignene hvor anskitet blir lemlestet.. jeg kan takle at det er med i filmen bare jeg slipper å se personen(e) etterpå..

 

jeg takler å se det meste på film men akkurat det klarer jeg bare ikke :scared:

 

jeg trenger ikke vite hvem det skjer med eller hvordan, bare hvilke filmer og eventuelt et lite hint om når i filmen det kommer..

 

let's keep the spoilers to a minimum, hvis dere skjønner :p

 

håper noen kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er både brannskader og lemlestelse av det meste. Nesten uavhengig av hva du ikke tåler å se, så skjer det i filmen. Mener å huske at man får se flere brannskader oppstå i ansiktet, og får se resultatet etterpå. Det er veldig grafiske filmer, man får se alt som skjer :)

 

Vet en av personene får varm damp i ansiktet gjenntatte ganger...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, du mener Hostel er grusom? Da har du ikke sett mye. :p Den eneste grunnen til hvorfor Saw og Hostel er regnet som "grusomme" osv er fordi de på en eller annen måte klarte å bli mainstream. Går man utenfor mainstream-filmene har man mye å, øh, glede seg over. Ta Cannibal Ferox, for eksempel. Man tar en naken dame, to kroker og... la oss bare si "en smule vondt i brystpartiet". Eller ganske enkelt stikke ut øyet på en fyr i nærbilde. Kanksje ikke helt uten grunn den også blir kalt "Make them die slowly"... :p Eller Cannibal Holocaust. Ta noen innfødte, et bur av tre og en fakkel, så kan man tenke seg hva som skjer.

 

Men on topic er Saw rimelig grafiske filmer til tider, så tenk deg godt om før du ser dem. Ta for eksempel en bøytte med brukte sprøyter og stikk hånda nedi. Om det høres ekkelt ut ville jeg kanskje styrt unna filmene. ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Saw var bra første gang og kanskje andre film også, pga den lekre ideen og plottet. Men det ble jo 14 av på dusinet av dem også med bare mer og mer spekulativ og uengasjerende dritt.

Grafisk indeed, høres ut som du må styre utenom hvis du er litt sart for diverse skader på kroppen....

Lenke til kommentar

Haha, du mener Hostel er grusom? Da har du ikke sett mye. :p Den eneste grunnen til hvorfor Saw og Hostel er regnet som "grusomme" osv er fordi de på en eller annen måte klarte å bli mainstream. Går man utenfor mainstream-filmene har man mye å, øh, glede seg over. Ta Cannibal Ferox, for eksempel. Man tar en naken dame, to kroker og... la oss bare si "en smule vondt i brystpartiet". Eller ganske enkelt stikke ut øyet på en fyr i nærbilde. Kanksje ikke helt uten grunn den også blir kalt "Make them die slowly"... :p Eller Cannibal Holocaust. Ta noen innfødte, et bur av tre og en fakkel, så kan man tenke seg hva som skjer.

 

Men on topic er Saw rimelig grafiske filmer til tider, så tenk deg godt om før du ser dem. Ta for eksempel en bøytte med brukte sprøyter og stikk hånda nedi. Om det høres ekkelt ut ville jeg kanskje styrt unna filmene. ;)

 

Ja enig i at Hostel er mainstream, men jeg digger den for det den er. En komisk film med mye splatt som spiller på frykten for utlendinger og østeuropa...

 

Har da sett Ichi the Killer og Cannibal Holocaust etc.. Har sett mye splatter og grusomt, men Hostel filmene har glimt i øyet og jeg synes de var hyggelige, uh.

Lenke til kommentar

Det er både brannskader og lemlestelse av det meste. Nesten uavhengig av hva du ikke tåler å se, så skjer det i filmen. Mener å huske at man får se flere brannskader oppstå i ansiktet, og får se resultatet etterpå. Det er veldig grafiske filmer, man får se alt som skjer :)

 

Vet en av personene får varm damp i ansiktet gjenntatte ganger...

uff nei då tror jeg at jeg ska styre unna de filmene... takk for svar :)

Lenke til kommentar

Haha, du mener Hostel er grusom? Da har du ikke sett mye. :p Den eneste grunnen til hvorfor Saw og Hostel er regnet som "grusomme" osv er fordi de på en eller annen måte klarte å bli mainstream. Går man utenfor mainstream-filmene har man mye å, øh, glede seg over. Ta Cannibal Ferox, for eksempel. Man tar en naken dame, to kroker og... la oss bare si "en smule vondt i brystpartiet". Eller ganske enkelt stikke ut øyet på en fyr i nærbilde. Kanksje ikke helt uten grunn den også blir kalt "Make them die slowly"... :p Eller Cannibal Holocaust. Ta noen innfødte, et bur av tre og en fakkel, så kan man tenke seg hva som skjer.

 

Men on topic er Saw rimelig grafiske filmer til tider, så tenk deg godt om før du ser dem. Ta for eksempel en bøytte med brukte sprøyter og stikk hånda nedi. Om det høres ekkelt ut ville jeg kanskje styrt unna filmene. ;)

ja tror jeg ska styre unna.. sprøyter i en bøtte skulle jeg taklet uansett hvor forfærdelig det høres ut.. det er for det meste brannskader spesielt i ansiktet som jeg ikke takler.. takk for svar :)

Lenke til kommentar

synes saw filmen var bra jeg, en av de få filmene jeg har sett som man blir alltid sjkoert over slutten da det skjer noe helt uventet bestandig

ja jeg er jo veldig glad i grøssere så hadde jo lyst til å se de, men så fikk jeg høre at det var så mange triggere i de filmene så har liksom holdt meg unna.. takk for svar :)

Lenke til kommentar

Saw var bra første gang og kanskje andre film også, pga den lekre ideen og plottet. Men det ble jo 14 av på dusinet av dem også med bare mer og mer spekulativ og uengasjerende dritt.

Grafisk indeed, høres ut som du må styre utenom hvis du er litt sart for diverse skader på kroppen....

ja jeg så faktisk den første saw filmen, da jeg ikke viste helt hva jeg gikk til. og ja den var veldig grafisk og fæl men jeg kom meg igjennom den. men jeg mener å huske at det ikke var noe brannskader i den første så det gikk liksom bra.. :)

Lenke til kommentar

synes saw filmen var bra jeg, en av de få filmene jeg har sett som man blir alltid sjkoert over slutten da det skjer noe helt uventet bestandig

Akkurat her har vi et av de største problemene med Saw-filmene. Er enig i at den første er svært bra. Jeg kan faktisk gå så langt som å kalle den en klassiker på linje med Seven og Nattsvermeren. Historien er svært god, skuespillerne gjør en bra jobb, og det er nok twists and turns til å holde det gående. Selv jeg ble overrasket på slutten, og det skjer så godt som aldri. Problemet er bare at Saw 2 og utover sluttet å fokusere på historien og interessante karakterer, og gikk over til å fokusere nesten utelukkende på blod og gørr. Jeg vil derfor anbefale at folk ser den første filmen (mener det er fint lite brannskade der, men har ikke sett den på lenge), og styre unan film nr 2 og utover.

Lenke til kommentar

 

Saw filmene er rævva filmer.

 

Hostel er filmer som er mye mer morsomme og grusomme...

det kan godt hende men hvis hostel er mer grusomme så tror jeg ikke det er noe for meg ;)

 

 

De er morsommere. Synes Saw filmene er utrolig teite og usannsynlige... Enkelte av oppfølgerne er så utrolig dumme og lamme at de fortjener kalkunstatus...

Lenke til kommentar

 

 

Saw filmene er rævva filmer.

 

Hostel er filmer som er mye mer morsomme og grusomme...

det kan godt hende men hvis hostel er mer grusomme så tror jeg ikke det er noe for meg ;)

 

 

De er morsommere. Synes Saw filmene er utrolig teite og usannsynlige... Enkelte av oppfølgerne er så utrolig dumme og lamme at de fortjener kalkunstatus...

 

hehe så pass jaja tror jeg bare dropper hele greia jeg :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gouldfan tar feil. Saw er en glimrende film, og et par av oppfølgerne er også av meget høy kvalitet. Mener det er Saw 2 og 6, men er litt usikker på akkurat det. Den første er uansett verdt en titt uavhengig av hva man måtte mene om oppfølgerne, så lenge man liker den typen filmer aka småbrutal og leken horror.

Lenke til kommentar

 

 

synes saw filmen var bra jeg, en av de få filmene jeg har sett som man blir alltid sjkoert over slutten da det skjer noe helt uventet bestandig

Akkurat her har vi et av de største problemene med Saw-filmene. Er enig i at den første er svært bra. Jeg kan faktisk gå så langt som å kalle den en klassiker på linje med Seven og Nattsvermeren. Historien er svært god, skuespillerne gjør en bra jobb, og det er nok twists and turns til å holde det gående. Selv jeg ble overrasket på slutten, og det skjer så godt som aldri. Problemet er bare at Saw 2 og utover sluttet å fokusere på historien og interessante karakterer, og gikk over til å fokusere nesten utelukkende på blod og gørr. Jeg vil derfor anbefale at folk ser den første filmen (mener det er fint lite brannskade der, men har ikke sett den på lenge), og styre unan film nr 2 og utover.

Enig i at enern fortjener klassikerstatus, det er en veldig spennende film med en solid slutt som ikke er for grotesk til at man ikke orker å se den.

 

Synes og toern og treern er ok som oppfølgere, men etter det ble det tynt.

Lenke til kommentar

Gouldfan tar feil. Saw er en glimrende film, og et par av oppfølgerne er også av meget høy kvalitet. Mener det er Saw 2 og 6, men er litt usikker på akkurat det. Den første er uansett verdt en titt uavhengig av hva man måtte mene om oppfølgerne, så lenge man liker den typen filmer aka småbrutal og leken horror.

 

Nei, jeg tar ikke feil.

 

Den første filmen var ok. Vil ikke si den var dårlig... Det var en hit. Men oppfølgerne suger..

 

Ellers synes jeg hele plotkonseptet er latterlig dårlig. Dvs storyen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...