Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Hva heter den sangen som alltid ble brukt for å åpne eller avslutte Elvis sine konserter?

 

Tududu, tududu ...

 

Dere skjønner hva jeg mener etter at dere har sett denne videoen - http://www.youtube.com/watch?v=UispCK7Q--M

 

Helt på slutten der, da han går ut, kommer den.

7917897[/snapback]

 

Om du ser

videoen er det ved begynnelsen av CC Rider på en konsert, men tror ikke dette temaet er en del av sangen.

 

Slik det står på denne:

Joe Guercio’s iconic three-note entrance theme set everyone off, and when Elvis finally sang, 'Oh see, see rider…', the crowd let out a huge collective yell of happiness (and possibly relief that the whole thing actually worked).

(Dette er ikke en omtale av nødvndigvis det klippet som ble spilt her, men er nok helt sikkert samme greien)

 

Slik jeg tolker det er dette temaet om egentlig ikke en selvstendig sang, bare et tema laget av Joe Guercio til å åpne og avslutte konsertene med.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel, denne er vanskelig.

 

synger noe sånt som: and I ...... on the mountain. Ikke sikkert det er mountain en gang  :cry:

 

Ble spilt en del på radio for 3-10 år siden.

Minner litt om Foofighters. er lagt til noen efekkter på vokalen (ligger liksom bak et slør, gammel effekt.)

Lurer på om bandet kan være norsk?

 

In all cases, hvilken sang og låt?

7923042[/snapback]

Tror jeg leter etter akkurat samma sangen.

Var på en skatevideo på Extreme Channel her om dagen.

Mener det er et relativt kjent rockeband som har den, ala FooFighters som du nevner..

 

Håper noen vet det..

7923259[/snapback]

Tenker det enten kan være big bang, eller locomotives. Begge har en sang med mountains i tittelen! Big bang er forsåvidt den nyeste, og kom vel ut for ca 3 år siden tenker jeg.

Lenke til kommentar
Hva heter sanger som nettopp ble spilt på P3?

Den var ganske funky, med en funky gitar...

 

Håper på svar!

 

Takk!

 

:)

.....

 

.....

 

Nei, er nok ikke den...

Var mer James Brown stil liksom... Og det kan godt ha hvert james Brown også... Så...

 

Og jeg tror den funky gitar melodien var noe sånt som dette:

7906333[/snapback]

 

 

Syntes det hørtes ut som The Doobie brothers, long train running:

http://www.youtube.com/watch?v=-zt3dJ6J7f0

Lenke til kommentar
vel, denne er vanskelig.

 

synger noe sånt som: and I ...... on the mountain. Ikke sikkert det er mountain en gang  :cry:

 

Ble spilt en del på radio for 3-10 år siden.

Minner litt om Foofighters. er lagt til noen efekkter på vokalen (ligger liksom bak et slør, gammel effekt.)

Lurer på om bandet kan være norsk?

 

In all cases, hvilken sang og låt?

7923042[/snapback]

Tror jeg leter etter akkurat samma sangen.

Var på en skatevideo på Extreme Channel her om dagen.

Mener det er et relativt kjent rockeband som har den, ala FooFighters som du nevner..

 

Håper noen vet det..

7923259[/snapback]

Tenker det enten kan være big bang, eller locomotives. Begge har en sang med mountains i tittelen! Big bang er forsåvidt den nyeste, og kom vel ut for ca 3 år siden tenker jeg.

7924970[/snapback]

Hm, tør nesten si at det ikke er noen av disse. Amerikansk (tror jeg vertfall) band, relativt kjent..
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvilken låt dette er?

Den blir brukt i Jeremy clarkson - The good the bad and the ugly. Det eneste som står i rulleteksten på slutten av filmen er at musikk er hentet fra extrememusic.com. Har lett litt der, men databasen deres er jo så himla stor, men hvis noen kan hjelpe meg å finne den så blir jeg glad. Har prøvd å kontatkte de også, men de hjelper bare klienter, så der kom jeg ikke langt.

 

Sjekk mp3 for låt.

clarksonmusic.mp3

Lenke til kommentar

Noen som husker hvilken sang det var som hadde en musikkvideo der ei dame dro rundt på et stort hjerte, som gradvis ble mindre og mindre etter hvert? Også traff hun på en kis, også ble hjertet hennes stort igjen? :wee: Har den liggende på en eller annen DVD med musikken min, men blir vanskelig å finne den igjen når jeg husker verken tittel eller artist.

 

Tror den er kanskje en... 5-6 år gammel?

Lenke til kommentar
Noen som husker hvilken sang det var som hadde en musikkvideo der ei dame dro rundt på et stort hjerte, som gradvis ble mindre og mindre etter hvert? Også traff hun på en kis, også ble hjertet hennes stort igjen? :wee: Har den liggende på en eller annen DVD med musikken min, men blir vanskelig å finne den igjen når jeg husker verken tittel eller artist.

 

Tror den er kanskje en... 5-6 år gammel?

7931459[/snapback]

åå.. gud, vet nøyaktig hvilken sang det er!

Kommer bare ikke på navnet... har hørt den så mange ganger før, har navnet på tunga!

Skal se om jeg klarer å huske det.

Lenke til kommentar
Noen som husker hvilken sang det var som hadde en musikkvideo der ei dame dro rundt på et stort hjerte, som gradvis ble mindre og mindre etter hvert? Også traff hun på en kis, også ble hjertet hennes stort igjen? :wee: Har den liggende på en eller annen DVD med musikken min, men blir vanskelig å finne den igjen når jeg husker verken tittel eller artist.

 

Tror den er kanskje en... 5-6 år gammel?

7931459[/snapback]

Roger Sanchez - Another Chance

 

Er forresten en utrolig fin sang :love:

Lenke til kommentar
Noen som husker hvilken sang det var som hadde en musikkvideo der ei dame dro rundt på et stort hjerte, som gradvis ble mindre og mindre etter hvert? Også traff hun på en kis, også ble hjertet hennes stort igjen? :wee: Har den liggende på en eller annen DVD med musikken min, men blir vanskelig å finne den igjen når jeg husker verken tittel eller artist.

 

Tror den er kanskje en... 5-6 år gammel?

7931459[/snapback]

Roger Sanchez - Another Chance

 

Er forresten en utrolig fin sang :love:

7931961[/snapback]

Ja, husker at jeg syntes den var utrolig bra når jeg hørte på den. Takk :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...