Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sang som gikk på Radio Norge tidligere idag, husker ikke helt når men før 12 en gang mener jeg. Alt jeg husker var en ganske rå gitar solo av en eller annen art, sangen er vel fra 80 tallet eller tidligere tenker jeg, og kan vel klassifiseres som rock kanskje? Hørt sangen før, men sitter helt fast her nå. Noen som har en anelse?

 

Edit: ZZ Top - Sharp Dressed Man, var hva jeg lette etter, tror jeg, er fortsatt en smule usikker men :p

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei hopp.

 

Nå har jeg hatt et "pianoriff" på hjernen i et par uker, og lurer på om dette faktisk er fra en reell sang, eller om hjernen min spiller meg et puss. Håper på førstnevnte.

 

Lagde en rask tolkning (vedlagt) av hvordan jeg mener dette partiet høres ut - men selve sangen er det selvfølgelig mye mer trøkk i, med gitar og hele pakka i tillegg til pianoet.

 

Dette har plaget meg i ukesvis, så håper noen kjenner den igjen.

hm, noe kjent.mp3

Lenke til kommentar

Prøver meg med den her igjen:

 

 

Er ute etter en sang som likner på elementer i The Airborne Highfives' sang "Monster".

Sikter spesielt til når de begynner å synge helt i starten (etter ca 40 sek) "Downtown baby" osv. Kommer også igjen rundt 1:26 bl.a.

Akkurat den biten minner meg veldig om en annen sang jeg ikke kommer på i farta.

 

http://youtu.be/MaDjE6XlHQ8?t=41s"]http://youtu.be/MaDjE6XlHQ8?t=41s

 

Hvilken annen relativt kjent låt likner det her på? Ganske sikker på at det er en manlig artist, i ca samme musikkstil.

Endret av AndyPanda
Lenke til kommentar

Nå trenger jeg hjelp fra de gamle her:

 

Husker en kassett jeg fikk låne av en kompis på starten/midten av nittitallet. på den var det flere åttitallslåter, men en særnorsk produksjon hang igjen. Full av samples fra forskjellige ting fra populærkulturen den gang, både annen musikk og Flåklypa Grand Prix for å nevne noe..

 

Den starter med:

"Can you feel it, can you feel it?" Så bryter en fyr inn og sier "Jada, jada, jada, jada.." og så kommer det noe hardangerfele og et værvarsel og masse rart. Sangen var helt syk og definerer barndommen min som var noget usammenhengende.

 

Venter i spenning..

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...