Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barnevernstjenesten. Jeg er urolig etter innkallelse.


Anbefalte innlegg

Jeg har blitt innkallt via brev,, til barnevernstjenesten. Grunnet er en bekymringsmelding anngående manglende oppfølging av min sønn på 13 år.

 

Jeg er svært oppgitt over dette. Jeg og faren til barna er skillt, etter at far til barna fant en ny dame, og ville at jeg skulle flytte. Vi har delt omsorg. Hos meg fungerer det fint så derfor forstår jeg ikke meldingen. Jeg har snakket med faren og han mener at dette er positivt å ha inne i barnevernet fordi han mener at de er flinke til å gi oss råd på kosthold og rutiner. Han sier at barnevernet vil bare følge oss opp og forklare oss om slikt. Jeg forstår ikke tankegangen hans. Og vi lever hver vårt liv.

 

Hva vil det si når barnevernet følger opp en slik sak? Har jeg grunn til å være livredd? Jeg er redd for at de med feil tar fra meg sønnen. Jeg følger han opp, og kan ikke forstå hva som er galt. Vi har et til felles barn, og det bor hos faren fast, pga venner. Det er så og si aldri hos meg, og det er leit. Men barnet påstår at broren på 13 slår henne, og er voldelig, og at det er begge foreldrenes feil. Men volden skjer ikke hos meg, da må den skje hos han, for de to barna er her aldri samtidig.

 

Noen som har råd til hva jeg skal tenke for å slappe av. Jeg ble så urolig.



Anonymous poster hash: 9a6e4...bbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barnevernet må se på alle bekymringmeldingene som kommer inn, det er i grunn ikke så mye å stresse over. Selv om meldingen kom på grunn av broren, så er det klart at du blir involvert. Begge foreldrene blir det, det betyr ikke at det er ett angrep på deg som en foreldre.

Endret av Andeith
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva får deg til å si at det ikke er å stresse over? Tross alt sitter BV med makten til å ødelegge livet til mennesker.

 

Til TS:

Skaff deg juridisk hjelp, BV skal grunngi sine handlinger. Om ikke juridisk hjelp er mulig; krev alt skriftelig, vær skeptisk og oppmerksom. Møtereferat bør kreves.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hva får deg til å si at det ikke er å stresse over? Tross alt sitter BV med makten til å ødelegge livet til mennesker.

 

Til TS:

Skaff deg juridisk hjelp, BV skal grunngi sine handlinger. Om ikke juridisk hjelp er mulig; krev alt skriftelig, vær skeptisk og oppmerksom. Møtereferat bør kreves.

Min eks mener at barnevernet kun kommer til å gi oss rådgivning om kosthold og rutiner anngående vår sønn på 14 år. Men hva vet eksen om kostholdet og rutinene hjemme hos meg når han ikke er her. Han mener at det er noe alle trenger. Litt rutineoppfølging anngående at man ikke skal drikke saft på hverdager osv. Helt enkle ting sier han. Mens jeg er oppgitt over farens måte å tenke på her. Jeg klarer meg uten barnevernet. Må være faren som trenger de. Sønnen er 14 år! Datteren bor ikke her heller, og er her knappt pga hun er nesten voksen og har venner hos faren. Hun er veldig lik faren og kritiserer sønnens karakterer til barnevernet. Han har 2 femere, resten firere og treere. Hun mener det er for dårlig. Høyeste karakter er 6. Så jeg synes ikke det er dårlig i det hele tatt. Forstår ingenting. Jeg er redd problemer. Min mor sier hun skal hjelpe meg siden hun har jobbet i BV. Hun synes saken er rar. Hun mener at det må være hos eksen problemene ligger, for eksen mener han trenger hjelp. Han har 5 barn. To barn med meg, resten med en ny dame.

 

 

Barnevernet må se på alle bekymringmeldingene som kommer inn, det er i grunn ikke så mye å stresse over. Selv om meldingen kom på grunn av broren, så er det klart at du blir involvert. Begge foreldrene blir det, det betyr ikke at det er ett angrep på deg som en foreldre.

Det står i meldingen at det har kommet en bekymringsmelding for manglende oppfølging av sønnen min på 14 år. Når barnevernet mottar slike henvendelser skal det vurderes om det er grunnlag for henleggelse eller om det er grunn nok til å anta at det foreligger forhold som kan gi grunnlag til tiltak etter loven. BV har vurdert å undersøke saken nærmere. Og vil vurdere om det er behov for råd , veiledning eller andre titak for bv tjenesten. Derfor ber de om møte.

 

Vet at det er datteren som har meldt ifra, for hun hadde en venninne som gikk til bv, pga sin bror. Datteren er 17 og ganske lik faren. Hun kritiserer skolekarakterene til sønnen på 14 år,, og at hun mener at han drikker for mye saft. Og at vi trenger veiledning og hjelp om dette av BV.. Dette sier hun at hun har sagt til BV. Faren støtter henne i det, og sier at det er bra å få veiledning av BV. Og han har vært i samtale med BV og sagt at vi trenger kostholdssamtaler og veiledning anngående det med BV. Faren og datteren er veldig like som personer. Og hun har sagt alt faren pleier å fortelle meg til BV. Faren pleier å spørre meg om hvordan kostholdet og saftdrikking til sønnen er. Han er så bekymret for at han skal få saft i uken. Og håper Barnevernet kan snakke ut med oss om hvor skadelig saft kan være for et barn på bare 14 år. Helt sykt synes jeg. Min mor har jobbet i Bv, og synes dette er rart.

Edit: Dobbelpost - Tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

TS:
Jeg hadde et par uhell med at jeg ble misforstått hos en utenlansk fastlege (snakket gebrokkens) og ble meldt inn til barnevernet, jeg hadde så barnevernet slengende rundt oss i 1 år etterpå. jeg viste til aviser der det viste seg at 26 av 28 rogalandskommuner bryter loven enda den dag i dag. jeg var hard mot barnevernet, skikkelig hard i ordane, jeg ba dem komme med noe konkret og ikke sitte å snakke bullshit til meg, jeg heiv de fort ut av huset på første møte, jeg har bodd i barnevern i 17 år som unge og da jeg blei far for snart 5 år siden så fikk ejg da disse rundt beina mine igjen og jeg har absolutt ingen god erfaring med noen som helst barnevern, jeg har en haug av venner som har vært innenfor barnevernet og ingen av de har noe særlig god erfaring, dette var mer tilbake i 90 tallet då men alikavel.
Jeg sier ikke dette for å skremme deg for det er det absolutt ikke, men jeg sier dette for at du gjerne skal være litt mer oppvakt når det kommer til barnevernet, Undersøk rundt deg i livet generelt om hvordan situasjonen er hos deg og hos far, hvem tror du kan ha lagt bekymringsmeldingen, du som forelder har rett på å vite nøyaktig alt, alle papirer, alle ord de kommer med skal de kunne backe opp med lover og regler, alt de gjør skal de kunne vise til reglemang og ha gyldig grunn.
her spilelr veldig mange lover inn og det er et veldig svært omfang, derfor kan det være lurt å rådføre seg hos en advokat.
har du noe å skjule? hvis nei, så bare fortell alt, vær hyggelig men fast bestemt og krevende, legg nøye merke til ordlegginga dems, gjør krav på alt av dokumenter,

Disse folkene er bokstavelige, hvis du misser ut på ei setning dei sier eller leser et brev kjapt og misser et ord eller tolker det anderledes kan dette by på problemer, derfor vær veldig nøye og bokstavelig tilbake.

 

"du skal være mot andre slik du vil andre skal være mot deg"
du kjenner sikkert til det ordtaket. ta dette ordtaket til deg og vær oppmerksom på alt og gå hardt mot dem hvis det er noe de kommer med som virker helt urimelig og slike ting.

Du er et voksent menneske med 2 unger og dermed har du sunn fornuft og logikk, bruk hodet til å knekke tull og vas. alt skal være logiskt og ifølge loven. hvis de sier ting du er usikker på så bare be dem vise deg skriftlig hvor det står at de kan gjøre slik og slik elelr hva det måtte være.

Barnevernet har 3 måneders og utvidet 6 måneders behandlingstid / vurdering på om denne bekymringsmeldingen er riktig eller ikke. de vil gjerne komme på besøk og lignende og hvis du ikek har noe å skjule så burde ikke det være noe problem,
hvis du dukker opp med advokat kan dette virke truende for dem, at du har noe å skjule og lignende, men gjerne rådfør deg med advokat på forhånd og i etterkant.
hvis dette gjelder kosthold så kan du vise dem kostholdet så be dem ryke å reise en viss plass (det jeg gjorde, viste dem kjøleskap og frys og ba dem holde kjeften sin igjen)
gjerne dra opp egne ting du vet om kosthold og ting og tang, at det er sundt med sånn og sånn og dårlig med sånn og sånn men det er sundt med litt av alt. kroppen består av mer enn bare det som regnes som sundt den dag i dag, hadde det ikke vært for bakterier så hadde vi ikke levd.
det er klart hvis guttungen får 3 liter brus om dagen og brødskiver med bare ugatti så er det kanskje å overdrive litt på sukkeret men normalt kosthold er det ikke nnoe å si på. alle unger skal ha litt sukker også med mindre de har noe sykdommer eller noe.

spør å grav så mye du kan, sett dem på spissen, vis til eksempler og dill dall.

du kommer veldig langt med bare sunn fornuft og logikk ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

TS:

Jeg hadde et par uhell med at jeg ble misforstått hos en utenlansk fastlege (snakket gebrokkens) og ble meldt inn til barnevernet, jeg hadde så barnevernet slengende rundt oss i 1 år etterpå. jeg viste til aviser der det viste seg at 26 av 28 rogalandskommuner bryter loven enda den dag i dag. jeg var hard mot barnevernet, skikkelig hard i ordane, jeg ba dem komme med noe konkret og ikke sitte å snakke bullshit til meg, jeg heiv de fort ut av huset på første møte, jeg har bodd i barnevern i 17 år som unge og da jeg blei far for snart 5 år siden så fikk ejg da disse rundt beina mine igjen og jeg har absolutt ingen god erfaring med noen som helst barnevern, jeg har en haug av venner som har vært innenfor barnevernet og ingen av de har noe særlig god erfaring, dette var mer tilbake i 90 tallet då men alikavel.

Jeg sier ikke dette for å skremme deg for det er det absolutt ikke, men jeg sier dette for at du gjerne skal være litt mer oppvakt når det kommer til barnevernet, Undersøk rundt deg i livet generelt om hvordan situasjonen er hos deg og hos far, hvem tror du kan ha lagt bekymringsmeldingen, du som forelder har rett på å vite nøyaktig alt, alle papirer, alle ord de kommer med skal de kunne backe opp med lover og regler, alt de gjør skal de kunne vise til reglemang og ha gyldig grunn.

her spilelr veldig mange lover inn og det er et veldig svært omfang, derfor kan det være lurt å rådføre seg hos en advokat.

har du noe å skjule? hvis nei, så bare fortell alt, vær hyggelig men fast bestemt og krevende, legg nøye merke til ordlegginga dems, gjør krav på alt av dokumenter,

Disse folkene er bokstavelige, hvis du misser ut på ei setning dei sier eller leser et brev kjapt og misser et ord eller tolker det anderledes kan dette by på problemer, derfor vær veldig nøye og bokstavelig tilbake.

 

"du skal være mot andre slik du vil andre skal være mot deg"

du kjenner sikkert til det ordtaket. ta dette ordtaket til deg og vær oppmerksom på alt og gå hardt mot dem hvis det er noe de kommer med som virker helt urimelig og slike ting.

 

Du er et voksent menneske med 2 unger og dermed har du sunn fornuft og logikk, bruk hodet til å knekke tull og vas. alt skal være logiskt og ifølge loven. hvis de sier ting du er usikker på så bare be dem vise deg skriftlig hvor det står at de kan gjøre slik og slik elelr hva det måtte være.

 

Barnevernet har 3 måneders og utvidet 6 måneders behandlingstid / vurdering på om denne bekymringsmeldingen er riktig eller ikke. de vil gjerne komme på besøk og lignende og hvis du ikek har noe å skjule så burde ikke det være noe problem,

hvis du dukker opp med advokat kan dette virke truende for dem, at du har noe å skjule og lignende, men gjerne rådfør deg med advokat på forhånd og i etterkant.

hvis dette gjelder kosthold så kan du vise dem kostholdet så be dem ryke å reise en viss plass (det jeg gjorde, viste dem kjøleskap og frys og ba dem holde kjeften sin igjen)

gjerne dra opp egne ting du vet om kosthold og ting og tang, at det er sundt med sånn og sånn og dårlig med sånn og sånn men det er sundt med litt av alt. kroppen består av mer enn bare det som regnes som sundt den dag i dag, hadde det ikke vært for bakterier så hadde vi ikke levd.

det er klart hvis guttungen får 3 liter brus om dagen og brødskiver med bare ugatti så er det kanskje å overdrive litt på sukkeret men normalt kosthold er det ikke nnoe å si på. alle unger skal ha litt sukker også med mindre de har noe sykdommer eller noe.

 

spør å grav så mye du kan, sett dem på spissen, vis til eksempler og dill dall.

 

du kommer veldig langt med bare sunn fornuft og logikk ;)

 

 

Ja huff... Takk for råd. Hva ville du tatt opp med de på møtet? Jeg kommer til å si sannheten: Sønnen fungerer supert hos meg. Han er 14 år. Og er ikke baby lenger. Datteren er trassig, og prøver å overdramatisere situasjoner, på lik linje med faren. Men hvis det er et problem så er det hos faren det ligger, for her fungerer det supert. Eneste som er trist er at jeg har mistet kontakten med datteren etter bruddet. Så hun er ikke her, og hvis hun har sagt at sønnen er voldelig så ser ikke jeg til det.

Kan jeg si det? Men da legger jeg det over på faren, men det må være der det er noe galt, for her funker sønnen helt topp. Saft får han av og til på hverdager ja, men ikke mye. Ellers spiser han bare sundt. Han får aldri snop hos meg så og si. Men han er 14 år, og har av og til lommepenger og da har han kjøpt seg en sjokolade, men det er normalt blant barn i den alderen. Han er jo 14.

 

Vet ikke helt hva jeg skal fortelle. Men jeg vil fortelle sannheten der. Eller høres den ille ut?

 

Jeg mistenker at bekymringsmeldingen kom fra min eks sin nye kone. Hun er hysterisk på kosthold, og har postet ut flere linker om det nå. Eksen mener at det er fornuftig at bv tar æffære med dette. Han er helt blind forelsket i den dama, og den dama har truet med å gå til bv før for hun mener at de kan løse kostholdsproblemer og eksen sier at han tror jeg gir for mye saft. Mistenker at dette er manipuering mot datteren, for datteren er livredd saft , og er hysterisk opptatt av at sønnen har litt dårligere karakterer enn henne. Siden han har bare 2 femere, resten 4 ere, og 3 ere. Dette synes hun er for dårlig og barnevernet bør ta seg av sånnt sier hun. Det samme sier faren.

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

så lenge alt fungerer fint hos deg og plutselig får høre slike ting fra dattera så er det klart at det ligger noe i det. da er det ikke hos deg og ja då må du bare si det au til barnevernet :)

på førstemøtet ville jeg bare spurt ut om bekymringsmeldinga, forklare det du sier her og forklare hvordan det er hos faren og si det at dere har sånn og sånn kontakt og vært borte ifra hverandre så og så lenge så hva som foregår der vet du lite om men det er ikke problem hos deg så hvorfor får du bekymringsmelding.

Alt dette kan være at det gjelder faren men siden du er mora så blir du automatiskt innblanda. det er en mulighet desverre.

en 14 åring er en tenåring og tenåringer får lommepenger og er på vei inn i den voksne alder, de har mye å lære enda men de har kommet en lang vei ja, er ikke baby eller unge lengre, det er en tenåring, ungdom.

er det hele hevnaksjon fra faren eller er det noen som er sjalu på noe eller lignende tull og vas.

mi søster prøvde seg på hevnaksjon på meg med å melde meg til barnevernet men forklarte situasjonen mellom meg og mi søster og etterpå la de den meldinga fort fra seg :)

meg og mi ekskone fikk våres sak henlagt etter 6mnd behandling og 6mnd vente på papirer. bekymringsmeldingene som hadde kommet fantes ikke tilstede stod det i sluttpapiret. de hadde blitt kjent med meg og mor over disse 6mnd og dermed skjønte fort at dette var noe tull og vas, og hadde ikke jeg vært så hard mot de og satt de på spissen så hadde ikke vi fått noe særlig fornuftig behandling.

Jeg hjalp ei anna eks av meg au ut av barnevernet med å sette dem på spissen fordi de prøvde å rippe opp i 2 år gammel sak.
kostholdsproblemer har ingenting hos barnevernet å gjøre ;) det er familierådet, eller legen og slike ting. langt ifra noe barnevernsak. det kan du au si til BV fordi det er bare tull og vas, kan de komme med noe som skader ungene på noen måte så er det noe anna men så lenge ungene får det de trenger og vil ha så har barnevernet ingenting der å gjøre i utganspunktet. BV er siste løsning for å redde et barn fra et vondt hjem eller lignende, ikke bruke som hevnaksjoner eller noe for at man er uenige ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

så lenge alt fungerer fint hos deg og plutselig får høre slike ting fra dattera så er det klart at det ligger noe i det. da er det ikke hos deg og ja då må du bare si det au til barnevernet :)

på førstemøtet ville jeg bare spurt ut om bekymringsmeldinga, forklare det du sier her og forklare hvordan det er hos faren og si det at dere har sånn og sånn kontakt og vært borte ifra hverandre så og så lenge så hva som foregår der vet du lite om men det er ikke problem hos deg så hvorfor får du bekymringsmelding.

Alt dette kan være at det gjelder faren men siden du er mora så blir du automatiskt innblanda. det er en mulighet desverre.

en 14 åring er en tenåring og tenåringer får lommepenger og er på vei inn i den voksne alder, de har mye å lære enda men de har kommet en lang vei ja, er ikke baby eller unge lengre, det er en tenåring, ungdom.

er det hele hevnaksjon fra faren eller er det noen som er sjalu på noe eller lignende tull og vas.

mi søster prøvde seg på hevnaksjon på meg med å melde meg til barnevernet men forklarte situasjonen mellom meg og mi søster og etterpå la de den meldinga fort fra seg :)

meg og mi ekskone fikk våres sak henlagt etter 6mnd behandling og 6mnd vente på papirer. bekymringsmeldingene som hadde kommet fantes ikke tilstede stod det i sluttpapiret. de hadde blitt kjent med meg og mor over disse 6mnd og dermed skjønte fort at dette var noe tull og vas, og hadde ikke jeg vært så hard mot de og satt de på spissen så hadde ikke vi fått noe særlig fornuftig behandling.

Jeg hjalp ei anna eks av meg au ut av barnevernet med å sette dem på spissen fordi de prøvde å rippe opp i 2 år gammel sak.

kostholdsproblemer har ingenting hos barnevernet å gjøre ;) det er familierådet, eller legen og slike ting. langt ifra noe barnevernsak. det kan du au si til BV fordi det er bare tull og vas, kan de komme med noe som skader ungene på noen måte så er det noe anna men så lenge ungene får det de trenger og vil ha så har barnevernet ingenting der å gjøre i utganspunktet. BV er siste løsning for å redde et barn fra et vondt hjem eller lignende, ikke bruke som hevnaksjoner eller noe for at man er uenige ;)

Faren til barna mine behandlet meg svært dårlig i forholdet. Jeg vil si at han drev psykisk vold mot meg. Og det var veldig vanskelig. Han tok fra meg internett, og mobilen til tider også, for han skulle overvåke og kontrollere alt. Jeg levde i et kontrollerende forhold, der han dominerte sterkt over alt. Jeg fikk ikke røre noe i huset. Men jeg vet jo ikke hvordan de har det hos faren. Eneste sønnen sier er at faren er en egoist, og er svært kontrollerende og sjekker alt han har på rommet osv. Han kritiserer skolekarakterer, og er svært kritiserende om den minste ting. Han er svært stor perfeksjonist, og det er den nye dama hans også. De fikk fort barn sammen. Nå lever de i et hus med 5 barn. Hvor to av de er mine.

 

Jeg er ikke ute etter at han skal miste omsorg, og få problemer, men jeg er redd at han kritiserer meg sterkt og urettmessig. Han sier til meg at alt er min skyld alltid, og at han har snakket med bv, og at det var lurt å ha saken der. Jeg tenker at han er en psykopat og ønsker å ha sak inn der, og gir blaffen i om det går utover barna. Datteren er aldri hos meg, så når hun har kommet med klagen kan ikke noen ta meg for noe. Har snakket med sønnen og bedt han si ærlig hvordan han føler han har det. Han sier at han føler at han blir mye overlatt til seg selv på rommet hos faren, for faren er opptatt av sitt nye liv, og han føler seg litt glemt der. Mens hos meg så føler han at han stortrives, men han vil til faren innimellom selv om han føler faren er egoistisk. Jeg har sagt at han må velge selv hvor han vil bo. Han er jo 14. Og det ser ut til at han har det kjempefint hos meg. Derfor sjokket. Vet ikke hva du kan råde meg å fortelle dem av dette. Jeg vet jo ingenting om hvordan farens hjem er i dag. Det er 2 og et halvt år siden det ble slutt mellom meg og faren.

 

Faren er svært giret på at BV må ha saken inne hele tiden, for vi trenger veiledning og rådgivning begge to, sier han.. Hvordan kan han uttale seg om mitt hjem? Synes han er sprø. Men den nye kona er samme ulla som han føler jeg. Hun visste også om at han var i lag med meg når de ble sammen, og jeg føler at hun er ute etter å ødelegge , mulig å få barna han har fra før av sendt vekk. Hun ønsker at datteren skal flytte ut så fort som mulig har hun sagt. Grunn er at hvis ikke datteren blir selvstendig og drar som aupair til USA så kan datteren bli gravid, og det er hun bekymret for sier hun. Hvorfor skal eksens kone være bekymret for at datteren min kan bli gravid? Jeg har sagt at datteren kan bo her. Min mor har jobbet i BV og mener at problemet må jo ligge i at eksen og kona har problemer på en eller annen måte. Men eksen sier at det er ikke problemer hos han ,men hos meg....!!! Hvordan kan han si det når han ikke er innenfor dørene her? Jeg tror eksen er en psykopat. I mine øyne er han flink med alt praktisk, men kritiserende, men innvendig er han kjølig og opptrer psykopatisk. Tror han egentlig gir blaffen i sønnen men bruker denne saken for noe. Enten for å få barna i fosterhjem, og fratatt meg og. Eller annet. Han vil jo ha saken der, og jeg har sagt til han at da kan jeg fortelle mye om han, og det kan komme negativt ut for han. Min mor mener vi kan vinne saken. For alt peker på han sier hun.

 

Huff for et rot. Jeg er urolig og oppgitt. Bør jeg skaffe advokat kanskje? Eller skal jeg vente med det?

 

 

Bør jeg ta sønnen eller datteren med på møtet?

 

Edit: flettet dobbelpost - Tvillingsjel

 

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Det som norskgoy sier lenger opp var et noe mer gjennomtenkt svar enn første tanken jeg hadde for å si det sånn (er ingen fan av barnevernet jeg heller).

 

Hva får deg til å si at det ikke er å stresse over? Tross alt sitter BV med makten til å ødelegge livet til mennesker.

Til TS:
Skaff deg juridisk hjelp, BV skal grunngi sine handlinger. Om ikke juridisk hjelp er mulig; krev alt skriftelig, vær skeptisk og oppmerksom. Møtereferat bør kreves.

 

Og DrHawkins sa også mye bra synes jeg.

 

 

Du bør kanskje ha med en advokat? Eller i det minste moren din, siden hun faktisk har jobbet der.

 

Ihvertfall ikke møt alene! Da er sjansen stor for at du kan bli overkjørt. De er tross alt mer "drillet" enn du er i sånne situasjoner.

 

Og ut i fra hva du skriver lengre opp, så virker det ikke som om det er noe lurt å ha med datteren din. Kanskje ikke sønnen din heller på første møtet (usikker)? Og i tilfelle ikke bare deg og sønnen din, men som sagt en advokat eller moren din, eller kanskje noen andre du stoler på.

 

 

Ang. advokater er de jo ikke akkurat billige, om det er et problem. Det er noe som heter fri rettshjelp, uten at jeg vet helt hvordan du går frem for å få det. Men så har du noe å søke eller spørre etter. Du vet antagelig om det selv men tenkte jeg kunne nevne det i alle fall.

 

Ser at JussBuss også gir gratis rettshjelp så det er jo også en mulighet.

 

Det er jo også familievernkontoret, men i og med at eksen din er som han er så tror jeg ikke det er noe som fører frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk, jeg skal sjekke den linken.

 

 

Ser at JussBuss også gir gratis rettshjelp så det er jo også en mulighet.

 

Det er jo også familievernkontoret, men i og med at eksen din er som han er så tror jeg ikke det er noe som fører frem.

 

Jeg har en mor som har jobbet i barnevernet, så hun blir med på møtet. Hun forstår ikke grunnen til at de skal undersøke saken nærmere for da kunne de like godt undersøkt hvem som helst annen familie.

 

Jeg kommer til å fortelle sannheten om at jeg ser ikke noe galt med sønnen min. Jeg vil vite hvem som er den private melderen her. Det står at det er meldt inn av privat melder. Forklaringen til faren er at det er datteren som har gått til helsesøster av fri vilje, pga en venninne snakket mye med helsessøster fordi venninnen hennes har problemer i sitt hjem med broren sin. Dermed ville min datter ta opp at hun hadde problemer med sin bror hun også. Litt søskenkrangling er det i alle hjem. Min datter og sønn er aldri sammen her hos meg, for datteren vil knappt besøke meg. Jeg ser henne på kafe en gang hver andre måned, og da er ikke sønnen med. Slik har det vært i nesten 3 år nå. Helt siden bruddet skjedde.

Jeg følte datteren forandret seg etter bruddet. Hun var dannet før. Nå kan jeg kjøpe en gave til henne, og jeg får ikke takk engang. Hvis jeg spør hvordan det går med henne så kan hun svare: hva faen, gidder ikke bruke tid på deg. Hun er veldig vanskelig alder. Blander seg inn i karakterer til sønnen, og sier at vi voksne tar ikke ansvar så da må hun gjøre det. Karakterer er private, og de har hun ingenting med å gjøre. Dette går kun i småting. Men jeg tror datteren er sjalu, fordi hun sier at hun føler at jeg elsker sønnen mer enn henne. Og derfor kan hun ha gått til helsesøster og snakket styggt. Men jeg har sagt til datteren at hun kan bo her så mye hun vil, og at jeg elsker henne like høyt som sønnen. Det er bare opp til henne om hun vil være her. Sønnen liker å være hos meg. Han er også dannet. Men hun har sklidd helt ut. Så det er rart at de fokuserer bare på sønnen her. Bekymringsmelding anngående sønnen.

 

Historien om helsessøster kan jo være feil. Det kan være eksens nye kone som har sendt inn meldingen. Det vet jeg ingenting om. Hun er overdrevent opptatt av kosthold osv. Veldig pirkete dame. Så det kan jo være hun.

 

Gi meg råd og tips hvis dere har. Jeg skjønner ihvertfall ikke hvorfor barnevernet er koblet inn. Det gjør ikke min mor heller. Mulig det er lurt å skrive en notislapp å ta med til barnevernet om hvordan jeg oppfatter sønnen siden det står: mangel av oppfølging anngående sønnen.

 

Hvis de kan gå på mitt hjem, som er et vanlig hjem, så kan de gå på alles. Og han er 14 år. Han kan ikke behandles som en baby nå. Han må få gå på butikken å kjøpe seg en sjokolade i blant som alle andre gjør. Synes dette er helt sykt. !

 

 

Det er eksens nye kone som meldte det inn

 

Ufattelig råttent av henne. Sikkert meg hun vil angripe utfra hva eksen sier

 

Edit: fjernet langt sitat og slo sammen tre poster - Tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Om hun har meldt dette inn på grunn av saft på hverdager, men din sønn blir utsatt for vold av broren i hennes hjem, kan det godt hende at det ender opp med at hun får større problemer med BV enn det du får.

 

Jeg ville ungå å si noe om at datteren din holder på å bli som faren sin, jeg tror det vil oppfattes som om du ikke klarer å holde sinne mot faren hennes borte fra forholdet mellom dere to.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Faren til barna sier at han elsker den damen og derfor støtter henne i barnevernet. Han lager problemer for seg selv nå. For jeg har mye på han. Problemet er at han har drevet manipulering mot meg hele veien i vår kontakt. Og han oppfører seg som en psykopat. Vet ikke hvordan jeg skal ta dette. Men de har ingen rett til å bruke barna mot meg. Barna følte at damen hans vil ha de vekk.

 

Faren til barna sier at han elsker den damen og derfor støtter henne i barnevernet. Han lager problemer for seg selv nå. For jeg har mye på han. Problemet er at han har drevet manipulering mot meg hele veien i vår kontakt. Og han oppfører seg som en psykopat. Vet ikke hvordan jeg skal ta dette. Men de har ingen rett til å bruke barna mot meg. Barna følte at damen hans vil ha de vekk.

 

Edit: flettet sammen dobbeltpost - Tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Vet. Tror dette er et psykopatisk spill

 

Jeg tror at kona til eksamen ønsker å kvitte seg med mine barn i deres liv. Mine barn fortalte meg ofte om at hun prøvde å få de ut av huset, for hun ville ha alene tid med sine 3 barn. Hun var veldig kritiserende på mine barn, og spurte om de ikke bare kunne dra på aupairreise osv. Det som forundrer meg er at eksen ikke er redd for mine og hans to barn. Han støtter henne i barnevernsaken sier han. Det er sjokkerende på meg. Men ver at han er mer opptatt av å støtte damen i alt enn mine og hans barn. Er sjokket! Jeg hadde blitt sint og sagt ut hvis mun mann hadde meldt mitt barn for barnevernet. Jeg forstår ikke hva de vil ta meg for engang .

 

Til eksen ikke eksamen. Skrev dette fra mobil

 

Edit: slo sammen trippelpost. Tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Jeg tror at kona til eksamen ønsker å kvitte seg med mine barn i deres liv. Mine barn fortalte meg ofte om at hun prøvde å få de ut av huset, for hun ville ha alene tid med sine 3 barn. Hun var veldig kritiserende på mine barn, og spurte om de ikke bare kunne dra på aupairreise osv. Det som forundrer meg er at eksen ikke er redd for mine og hans to barn. Han støtter henne i barnevernsaken sier han. Det er sjokkerende på meg. Men ver at han er mer opptatt av å støtte damen i alt enn mine og hans barn. Er sjokket! Jeg hadde blitt sint og sagt ut hvis mun mann hadde meldt mitt barn for barnevernet. Jeg forstår ikke hva de vil ta meg for engang .

 

Om hun hadde ønsket å kvitte seg med dine barn i sitt liv, så er jo det siste hun ville gjort å gå til barnevernet. Da risikerer hun jo at barna, spesielt den yngste, kommer til å tilbringe mer og ikke mindre tid i hennes hus. Hun må da også få lov til å ønske seg litt tid alene med de tre barna som er hennes biologiske barn. Jeg forstår at du er sinnt, det hadde jeg også vært, men fokuser og forlang at BV skal være konkrete, krev beviser om de mener at noe er galt og behold roen i møte med dem.

Endret av Andeith
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eksen sier at hun vil det beste fir barna mine. Og de håper på full fireldrerett sier han. Han sier at da får jeg fritid til å leve videre alene. Og det må være best for meg sier han. Ja jeg er rasende. Synes du det er pent gjort ? Jeg er sint og lei,meg, og redd for barna mine. Følte meg sviktet nok da han forlot meg til fordel for henne.

Men kan de tape selv på dette ? Det er spmålet

 

Jeg mistet mannen min pga henne og nå vil de frata meg barna på toppen og lage probleme.ær. Jeg er lei meg! Oppgitt!

 

Edit: flettet dobbelpost, Tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Eksen sier at hun vil det beste fir barna mine. Og de håper på full fireldrerett sier han. Han sier at da får jeg fritid til å leve videre alene. Og det må være best for meg sier han. Ja jeg er rasende. Synes du det er pent gjort ? Jeg er sint og lei,meg, og redd for barna mine. Følte meg sviktet nok da han forlot meg til fordel for henne.

Men kan de tape selv på dette ? Det er spmålet

 

Nei, så klart synes jeg ikke det er pent gjort?

 

Jeg tror bare ikke at hun hadde gjort dette om hun ikke ønsket å ha barna dine i huset, da hadde hun ikke ønsket full foreldrerett.

 

Du må rett å slett prøve å unngå all kommunikasjon med dem utenom det som er nødvendig i forhold til barn. Det bare distraherer deg og hjelper deg ikke i det hele tatt. Fokuser på hva BV, si at du vil få vite hva konkret som er galt. Ja, da kan tape på dette selv. Spesielt om din sønn opplever vold fra hennes sønn. Det kan hende dette bare komme til å gå utover din exmann og hans nye dame. Det kan godt hende at hun nå har rotet seg opp i noe som kommer til å slå tilbake ganske kraftig. Men da må du forholde deg rolig og saklig ovenfor BV og vise at du har ett trygt og godt hjem. Å dukke opp som den sinna exkona, eller å beskylde datteren din for å ta etter din exmanns negative sider fører ingen vei.

Endret av Andeith
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg må få sunne til å toe seg. Grunn til jeg er sint er at ungene betyr alt i verden for meg. Fint å høre og godt at du forstår frustrasjonen min. Jeg vet ikke så mye om deres hjem, men jeg vet at barna følte seg tilsidesatt der. De oppholder seg mest på rommet sier de. De føler seg utenfor i huset der. Eksen er ganske hissig og vanskelig mot sønnen min. Faren er en kritiserende person. I forholdet med han så fikk jeg ikke røre noe i huset vårt. Han kjeftet konstant på meg. Jeg hadde det vondt. Han holdt meg igjen hvis jeg vet ikke stikke. Helt til han traff den nye damen. Så nå driver han igjen å ødelegger meg. Vet ikke hvordan jeg skal si ting. Men er det vold noen sted så foregår det i deres hus, derfor er jeg redd han vil frata meg barna og. Jeg vil ikke miste barna mine for noe!

 

Eksen har tidligere sagt at den damen er så glad i barna mine at hun ville dødd for de selv om hun har tre egne barn.

Edit: slo sammen dobbelpost, Tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Om det er så ille hos dem, så kanskje du skulle foreslå at BV snakket med sønnen dine alene, eller i det minste uten at stemoren og faren er til stede.

 

Ellers: Ta var på alt av meldinger, mail ol. fra din exmann, om det er noe du kan bruke der. Kanskje rett å slett vri denne saken med BV rundt og bruke den til egen fordel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er så ille hos dem, så kanskje du skulle foreslå at BV snakket med sønnen dine alene, eller i det minste uten at stemoren og faren er til stede.

 

Ellers: Ta var på alt av meldinger, mail ol. fra din exmann, om det er noe du kan bruke der. Kanskje rett å slett vri denne saken med BV rundt og bruke den til egen fordel.

Jeg prøver å samle opp alt jeg kan bruke mot dem tilbake.

 

Nå skrev eksen ny melding: der han skriver at grunnen til at det er fint at kona har blandet inn BV, er ikke mot meg, men for sønnens beste, med at BV kan komme hjem i hjemmene våre og gi oss god veiledning om kosthold og rutiner. Dette er til god nytte og lærerikt for oss, skrev eksen.

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...