Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barnevernstjenesten. Jeg er urolig etter innkallelse.


Anbefalte innlegg

Bv fjerner dessverre ofte barn på grunn av såkalt emosjonell omsorgssvikt. Som det ble sagt i dokumentaren om sakkyndige psykologer som nylig ble sendt, er det bare 2 av 10 barn som blir fjernet på grunn av fysiske årsaker.

 

Men for å fjerne barn på grunn av emosjonell omsorgssvikt, må bv skaffe (eller produsere) psykologiske beviser (som de dessverre ofte klarer å skaffe seg).

Dersom en sak har en sakkyndig utredning som anbefaler varig omsorgsovertagelse, blir saken dessverre avvist av rettsvesenet videre.

Dersom foreldrene blir opprørt i prosessen rundt omsorgsovertagelsen og sier ting til noen i det offentlige som gjør at foreldrene framstår som fullstendig gale eller farlige, vil dette også øke sjansen for å tape i rettsvesenet. Rettsvesenet har nemlig sjelden medlidenhet med foreldrene.

Høres ut som om både BV og rettsvesenet er noen skumle instanser, som kan lage et helvete for mennesker!.

 

Anonymous poster hash: 0f19b...4c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg lurer på om det er regler i barnevernet. Kan foreks barnevernet ta fra meg barna pga ord sagt om meg av eksen foreks?

 

Min eks klandrer meg for å være en mor som ikke gjør jobben godt nok anngående barna. Men jeg har alltid jobbet i hundre når det gjelder barna, så derfor er jeg svært stresset med det at jeg får anklager mot meg.

 

Må barnevernet være helt sikker, og bevist at noe er galt før de kan ta fra en person en omsorgsrolle? Barna ønsker å bo hos meg.

 

Anonymous poster hash: 0f19b...4c2

 

 

Barnevernet kan ved egne undersøkelser frata deg dine barn ja. Men det skal begrunnes forholdsvis godt. At du ikke er enig i begrunnelsen kan du nok anke, men sånn på generell basis tar dem ikke barna fra 'gode foreldre'

Så dersom du per definisjon er innenfor her så har du intet å frykte.

 

Men dem følger opp bekymringsmeldinger noe som i og for seg er greit, dessverre bruker mange i lignende situasjoner dette til å hevne seg over partneren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et godt stykke til at barnevernet overtar barna ja, men det betyr dermed ikke at barnevernet gjør noe positivt. barnevernet gjør så utrolig mye skader på en vanlig familie, papirmølle, møter, undersøkelser på ungene, spørsmål og graving i alt. i tillegg skal alt på papir hos bv, og de skal hente inn informasjon hos alle instanser, tar mange måneder som er helt unødvendig.

BV gjør ikke en eneste en positiv ting.

hva med disse barna som blir slått i hjemmet av disse utlendingane som ikke har læørt seg folkeskikk fordi de har levd rundt krig i alle år før de kom til norge? BV er ikke der, nei de går på vanlige familier som egentlig er helt normale og normal folkeskikk men driter i det som faktiskt trenger hjelp. og når BV først trår inn så er det helvertte fra start til slutt og neverending story (jeg kan bokstavelig talt skrive i evigheter på denne måten og om negative ting om BV og ikke noe positivt)

 

Barnevernet er en nødvendig institusjon i samfunnet, og ivaretar rettighetene til de som er aller svakest og utsatt, og som ellers ikke har noe vern mot overgrep. Å påstå at BV ikke gjør noe positivt er enten kynisk og kalkulerende, eller kunnskapsløst.

 

Når du påstår at BV ikke går inn i familier av utenlandsk opprinnelse viser det seg at du bare spekulerer og at synsingen din ikke kan tas alvorlig. Slike familier utgjør nettopp en stor del av barnevernets arbeid.

 

At BV også involveres i "normale" familier er en selvfølge. De kan ikke bare ignorere barn som potensielt blir misbrukt. Uansett er det få familier som har noe med BV å gjøre i utgangspunktet.

 

Når du så sier at du ikke kan skrive noe positivt om barnevernet så er det lett å se at det du har å si ikke er troverdig. Du har bestemt deg på forhånd for å demonisere barnevernet, og du er villig til å komme med påstander som hvem som helst kan se er feilaktige for å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Barnevernet er en nødvendig institusjon i samfunnet, og ivaretar rettighetene til de som er aller svakest og utsatt, og som ellers ikke har noe vern mot overgrep. Å påstå at BV ikke gjør noe positivt er enten kynisk og kalkulerende, eller kunnskapsløst.

 

Når du påstår at BV ikke går inn i familier av utenlandsk opprinnelse viser det seg at du bare spekulerer og at synsingen din ikke kan tas alvorlig. Slike familier utgjør nettopp en stor del av barnevernets arbeid.

 

At BV også involveres i "normale" familier er en selvfølge. De kan ikke bare ignorere barn som potensielt blir misbrukt. Uansett er det få familier som har noe med BV å gjøre i utgangspunktet.

 

Når du så sier at du ikke kan skrive noe positivt om barnevernet så er det lett å se at det du har å si ikke er troverdig. Du har bestemt deg på forhånd for å demonisere barnevernet, og du er villig til å komme med påstander som hvem som helst kan se er feilaktige for å gjøre det.

 

Her har vi en klassiker kontor person som ikke er ute å opplever virkeligheten :p

 

Barnevernet er nødvendige der ungene har det vondt, der ungene ikke får mat, eller blir behandla dårlig.

Jeg var barnevernsunge i 17år og jeg ble slått og sparket og elektrifisert og stengt inne og alt mulig av mine fosterforeldre, jeg holdt barnevernet underrettet hele tida, i alle møter, men når jeg hadde sagt mitt ble jeg bedt om å gå vekk så de voksne kunne snakke og det ble aldri gjort noe.

Jeg var godt klar over mine egne rettighetr om å bestemme selv og sånt men ingenting hjalp.

Det var først når jeg begynte å rasere huset til fosterforldrene mine, da jeg knuste dører og vinduer og blei helt rabiat at fosterforeldrene sa ifra til BV om at de ikke orket mer. DA fikk jeg flytte.

 

Hvor i helvette satan er det positivt og bra av barnevernet???

Nå i somemr får jeg erstatning der ejg saksøker barnevernet for å ikke ha tatt bedre vare på meg og jeg får 550 000kr i erstatning (velferdserstatning), denne erstatninga er dokumentasjonsavhengig, hvilken dokumentasjon av det jeg forteller som ligger til grunn, minstasats for denne erstatningen er 50 000 og øker etterhvert som det blir grovere og grovere, høyeste sats er 2 millioner, og jeg er ikke ferdig emd saken og den kan enda øke,

 

Dette var ikke noe BV som greip inn av noen slag, dette var mi mor som gikk frivillig til barnevernet da pappa døde og mamma ikke klarte knekken psykiskt og havna på flaska, dermed tok hun kontakt selv og hadde ei veninne som jeg kunne bo hos, og der starta min ferd i 17år.

 

At BV skal inn i denne saken til trådstarter her å kritisere at ungen får 2% for mye sukker og at det ikke er støvfritt hver eneste dag og kanskje ikke like ryddig som hos kongen er reinspekka bullshit.

Hvor faen var barnevernet i min oppvekst, jo de var rundt meg men hvorfor skjedde det aldri noe?

Det blir jævlig morro å høre i rettsaken ejg skal ha men har mine store mistanker om penger under bordet rett og slett.

 

Jeg har faen ikke bestemt meg for noe som helst på forhånd og jeg prater ikek om ting jeg ikke har peiling på. Her er det du selv som må ta en skikkelig realitetsjekk.

Gå ut på gata å opplev for deg selv. jeg vet om minst 10 familier som trenger barnevernet innafor dørane men jeg har enda ikke meldt i fra pga jeg vet hvor tungt og hardt det er og det gjør situasjonen 10 ganger verre for ungen. ungen spesielt og er det ikke ungen sitt beste det er snakk om?

 

Hvorfor var ikek barnevernet innblanda når ungen var 3år i denne situasjonen i denne tråden? hvorfor når ungen er 14år gammel? jo eldre ungen blir jo lettere blir det og jo bedre blir det for ungen selv tar valg og vet hva h*n liker og ikke liker samt får lov til og ikke får lov til.

 

Nei barnevernet gjør ikke en dritt prositivt.

i 2009/2010 når jeg hadde barnevernet rundt meg angående mi ega datter igjen og fikk 5 bekymringsmeldinger henlagt pga piss og lort som folk hadde meldt inn som var bullshit og misforstsåelser så kom det en fin artikkel i avisa (enten stavanger aftenblad elelr vg) at 26 av 28 rogalandskommuner bryter enda loven innenfor BV

jeg viste artikkelen direkte til saksbehandlerene vi hadde og tok de skikkelig hardt på første møtet. etter det var de snille små unger som hørte og trodde på hva som blei sakt og så realiteten istedenfor å holde en sak i bv for pengane si skyld

 

For det er nettopp det 90% av BV saker handler om. holde de innafor systemet slik at BV tjener penger pga de har klienter.

EKSEMPEL:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/9-av-10-barnevernskontor-bryter-loven/a/10101076/

 

EDIT:

I et slikt hjem som jeg hadde kan BV være bra å ha, men hva i huleste hjelper det når det er ingen som følger loven og de gjør ingenting godt der helelr?

Eneste BV har klart å gjort er å skape psykiskt helvette med meg og falske forhåpninger, løgner oppi trynet og sånt.

De er flinke til å gi meg materialistiske ting som lettmc og betale bot og ny pc og slike ting. men hva i huleste har det å sei for alt det andre traumatiske jeg har opplevd?

og hva sitter fosterforeldrene igjen med? ikke noe hyggelig dei heller

BV gjør ingenting godt. lager bare helvette og terror

Endret av Tvillingsjel
Edit: unødvendig quoting fjernet av Tvillingsjel.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Her har vi en klassiker kontor person som ikke er ute å opplever virkeligheten :p

 

Barnevernet er nødvendige der ungene har det vondt, der ungene ikke får mat, eller blir behandla dårlig.

Jeg var barnevernsunge i 17år og jeg ble slått og sparket og elektrifisert og stengt inne og alt mulig av mine fosterforeldre, jeg holdt barnevernet underrettet hele tida, i alle møter, men når jeg hadde sagt mitt ble jeg bedt om å gå vekk så de voksne kunne snakke og det ble aldri gjort noe.

Jeg var godt klar over mine egne rettighetr om å bestemme selv og sånt men ingenting hjalp.

Det var først når jeg begynte å rasere huset til fosterforldrene mine, da jeg knuste dører og vinduer og blei helt rabiat at fosterforeldrene sa ifra til BV om at de ikke orket mer. DA fikk jeg flytte.

 

Hvor i helvette satan er det positivt og bra av barnevernet???

Nå i somemr får jeg erstatning der ejg saksøker barnevernet for å ikke ha tatt bedre vare på meg og jeg får 550 000kr i erstatning (velferdserstatning), denne erstatninga er dokumentasjonsavhengig, hvilken dokumentasjon av det jeg forteller som ligger til grunn, minstasats for denne erstatningen er 50 000 og øker etterhvert som det blir grovere og grovere, høyeste sats er 2 millioner, og jeg er ikke ferdig emd saken og den kan enda øke,

 

Dette var ikke noe BV som greip inn av noen slag, dette var mi mor som gikk frivillig til barnevernet da pappa døde og mamma ikke klarte knekken psykiskt og havna på flaska, dermed tok hun kontakt selv og hadde ei veninne som jeg kunne bo hos, og der starta min ferd i 17år.

 

At BV skal inn i denne saken til trådstarter her å kritisere at ungen får 2% for mye sukker og at det ikke er støvfritt hver eneste dag og kanskje ikke like ryddig som hos kongen er reinspekka bullshit.

 

Hvor faen var barnevernet i min oppvekst, jo de var rundt meg men hvorfor skjedde det aldri noe?

Det blir jævlig morro å høre i rettsaken ejg skal ha men har mine store mistanker om penger under bordet rett og slett.

 

Jeg har faen ikke bestemt meg for noe som helst på forhånd og jeg prater ikek om ting jeg ikke har peiling på. Her er det du selv som må ta en skikkelig realitetsjekk.

Gå ut på gata å opplev for deg selv. jeg vet om minst 10 familier som trenger barnevernet innafor dørane men jeg har enda ikke meldt i fra pga jeg vet hvor tungt og hardt det er og det gjør situasjonen 10 ganger verre for ungen. ungen spesielt og er det ikke ungen sitt beste det er snakk om?

 

Hvorfor var ikek barnevernet innblanda når ungen var 3år i denne situasjonen i denne tråden? hvorfor når ungen er 14år gammel? jo eldre ungen blir jo lettere blir det og jo bedre blir det for ungen selv tar valg og vet hva h*n liker og ikke liker samt får lov til og ikke får lov til.

 

Nei barnevernet gjør ikke en dritt prositivt.

i 2009/2010 når jeg hadde barnevernet rundt meg angående mi ega datter igjen og fikk 5 bekymringsmeldinger henlagt pga piss og lort som folk hadde meldt inn som var bullshit og misforstsåelser så kom det en fin artikkel i avisa (enten stavanger aftenblad elelr vg) at 26 av 28 rogalandskommuner bryter enda loven innenfor BV

jeg viste artikkelen direkte til saksbehandlerene vi hadde og tok de skikkelig hardt på første møtet. etter det var de snille små unger som hørte og trodde på hva som blei sakt og så realiteten istedenfor å holde en sak i bv for pengane si skyld

 

For det er nettopp det 90% av BV saker handler om. holde de innafor systemet slik at BV tjener penger pga de har klienter.

EKSEMPEL:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/9-av-10-barnevernskontor-bryter-loven/a/10101076/

 

EDIT:

I et slikt hjem som jeg hadde kan BV være bra å ha, men hva i huleste hjelper det når det er ingen som følger loven og de gjør ingenting godt der helelr?

Eneste BV har klart å gjort er å skape psykiskt helvette med meg og falske forhåpninger, løgner oppi trynet og sånt.

De er flinke til å gi meg materialistiske ting som lettmc og betale bot og ny pc og slike ting. men hva i huleste har det å sei for alt det andre traumatiske jeg har opplevd?

og hva sitter fosterforeldrene igjen med? ikke noe hyggelig dei heller

BV gjør ingenting godt. lager bare helvette og terror

 

Ja, det er helt sykt når barnevernet bryr seg om en sak pga litt sukker.... men det ingen vet er at jeg har aldri snop i huset til vanlig. Aldri noe kaker, aldri boller og sukkertøy. Men faren har det. Men allikevel har faren sin samboer meldt meg inn for å ha for mye sukker i huset. Greit at jeg har hatt saft og brus i huset og gitt 14 åring litt saft til maten, eller litt brus av og ti. Men han spiser sundt ellers, og det er da ikke katastrofe eller BV sak pga litt saft til maten eller et glass brus på ukedagene? Skulle tro at det var alkohol jeg serverte....for da hadde de virkelig grunn til å gripe inn.

 

En annen grunn til at de er inne i bildet er at gutten er litt hissig av og til. Ja, greit han kan være hissig, men han er på det mest rolig. Alle 14 åringer er hissig tiltider, og denne gutten her er roligere enn de fleste jeg kjente i min oppvekst. Merker han som regel ikke. Og han er utrolig snill, hjelpsom og omtenksom. Men vet at han er sint på nye damen. Han føler at faren flyttet for fort sammen med henne. Og da kan hun regne med at han kunne kjefte på henne tiltider, og det er det han har gjort en sjelden gang i blant forstår jeg. Faren forlot meg til fordel for den kvinnen, og da er det ikke rart at sønnen kan bli litt sint på den damen. Han sier at han er rasende på henne for det tiltider. Og ikke bare det egentlig, men måten hun er som personlighet mot han på. Hun visste at faren var sammen med meg , men allikevel valgte den damen å ta til takke med den mannen som sviktet meg. Men at hun kunne melde dette til barnevernet var unødvendig.. Og at barnevernet vil gripe fatt i dette, så høres det jo ut som om de har få saker å gripe fatt i, eller lite å gjøre? Hva syne dere?

 

Jeg hører at du DrHawkins har forferdelige opplevelser anngående BV, og jeg forstår godt at de er skumle siden de har myndighet til å lage livet til et helvete for både barna og familien, men jeg håper at i mitt tilfelle at barnevernet forstår at dette må henlegges og at det er unødvendig instans.

 

Eneste er faren til barna som er hissig av seg. Han kritiserte meg sønder og sammen da vi bodde sammen. Kanskje han trenger litt veiledning i sitt hjem. Men jeg håper at jeg får fred i mitt hjem fra BV. Det fortjener jeg, og håper BV forstår det.

Endret av Tvillingsjel
Edit: Fjernet massiv quote. Tvillingsjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg har absolutt tro på at BV kommer til å henlegge din sak her. iallefall etter slik du forteller her, og det skal en god del til for at BV tar ting langvarig, men når bv får en bekymringsmelding så er de pliktig til å sjekke opp i dette. og det er helt greit, men det som ikke er greit er at "å sjekke opp i" betyr 3-6-12mnd med behandling og graving i alt av papirer og lage kvalme og dårlige stemning i en familie.
hvis barnevernet hadde hatt bittelitt kunnskap om hva de holdt på med og hatt mer enn 2 klienter i sin livstid så hadde de vært litt emr menneskekjenenr og dermed kunne de ha behandla en slik melding på 1-2 dag, bare ved å se og høre på foreldrene i et par dager så ser de fort hva som foregår istedenfor å grave opp i alt mulig rart å lage ei skikkelig papirmølle i mange måneder.

Jeg tror du slipper å ha de rundt deg så lenge og at dette vil gå greit, men jeg tror du bør vurdere noe skriftlig avtale opplegg mellom deg og far til ungen hvis det er så vanskelig at det skal ty til slike ting som dette.
Jeg og min eks kone har skriftlig bare for å ha det men vi bryr oss ikke om denne i det hele tatt (ingen av oss) fordi vi er venenr og har en veldig god tone mellom oss (var litt i starten der ho var sur på meg for at jeg fant ny familie ganske kjapt men det gikk over) og vi avtaler alt på telefon muntlig og blir enige, og hvis det er noen endringer så kjenner vi hverandre så godt at vi vet at gjerne gi beskjed litt i forkant sånn at det ikke blir kaos, vi tenker på ungen og går forbi våres egne personlige meninger om hverandre og sånne ting, for det er ungen det handler om,

 

Men mi ekskone vet au det at hvis en av oss blir vanskelige så er det slutt på muntligheten og over til papiret.
Folk i dag er litt smartere enn det de var tilbake i 90 tallet da jeg hadde det på mitt verste men aviser og undersøkelser viser enda at de er ikke til å stole på og når de kommer inn i en slik sak som dette så viser de også at de har lite klienter og gjør alt de kan for å beholde et par klienter, samt at de har ingen peiling på hva de holder på med. de går en skole som egentlig lærer vanlig kontor arbeid og kundebehandling istedenfor spesialskole tilretta til det de holder på med (de heter at de går egen linje men hva lærer de på denne linja? det er skremmanes)

Endret av Tvillingsjel
Edit: Fjernet tomme quotes, Tvillingsjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva får deg til å si at det ikke er å stresse over? Tross alt sitter BV med makten til å ødelegge livet til mennesker.

 

Til TS:

Skaff deg juridisk hjelp, BV skal grunngi sine handlinger. Om ikke juridisk hjelp er mulig; krev alt skriftelig, vær skeptisk og oppmerksom. Møtereferat bør kreves.

Barnevernet prøver først andre midler før de går mer drastisk til verks. Og skal de først overta omsorgen så må det fattes vedtak i fylkesnemnda, som ikke er en del av barnervernet.

 

Som om fylkesnemda er noe orakel i å være fristilt fra BV. Vennligst voks opp og se tegningen. Om du har større problem med å innse realiteter selv vil iallefall muligens brennpunkt være en mulighet;

http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

*TRÅDSTARTER*

 

Først og fremst er det jo viktig å huske på hvorfor en har barnevernstjenesten. Det er først og fremst for å sikre barnas interesse, og sikre at disse individene har det bra.

 

Men når det er sagt, så er det ofte det kommer opp saker som er rystende. Selv kjente to som ble fratatt sine foreldre grunnet en bekymringmelding, og hvor foreldrene da havnet i en vanvittig rettslig krig med staten/kommunen (barnevernet). Denne rettsprosessen pågikk over flere år (tror det var rundt 4 år) før de fikk tilbake barna sine (kjenner ikke til flere detaljer, da jeg selv bare var venn av en av personene som ble fratatt sine foreldre). .

 

 

*Med fratatt foreldrene mener jeg selvfølgelig at foreldrene mister foreldreretten.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Ja jeg har absolutt tro på at BV kommer til å henlegge din sak her. iallefall etter slik du forteller her, og det skal en god del til for at BV tar ting langvarig, men når bv får en bekymringsmelding så er de pliktig til å sjekke opp i dette. og det er helt greit, men det som ikke er greit er at "å sjekke opp i" betyr 3-6-12mnd med behandling og graving i alt av papirer og lage kvalme og dårlige stemning i en familie.

hvis barnevernet hadde hatt bittelitt kunnskap om hva de holdt på med og hatt mer enn 2 klienter i sin livstid så hadde de vært litt emr menneskekjenenr og dermed kunne de ha behandla en slik melding på 1-2 dag, bare ved å se og høre på foreldrene i et par dager så ser de fort hva som foregår istedenfor å grave opp i alt mulig rart å lage ei skikkelig papirmølle i mange måneder.

 

Jeg tror du slipper å ha de rundt deg så lenge og at dette vil gå greit, men jeg tror du bør vurdere noe skriftlig avtale opplegg mellom deg og far til ungen hvis det er så vanskelig at det skal ty til slike ting som dette.

Jeg og min eks kone har skriftlig bare for å ha det men vi bryr oss ikke om denne i det hele tatt (ingen av oss) fordi vi er venenr og har en veldig god tone mellom oss (var litt i starten der ho var sur på meg for at jeg fant ny familie ganske kjapt men det gikk over) og vi avtaler alt på telefon muntlig og blir enige, og hvis det er noen endringer så kjenner vi hverandre så godt at vi vet at gjerne gi beskjed litt i forkant sånn at det ikke blir kaos, vi tenker på ungen og går forbi våres egne personlige meninger om hverandre og sånne ting, for det er ungen det handler om,

Men mi ekskone vet au det at hvis en av oss blir vanskelige så er det slutt på muntligheten og over til papiret.

Folk i dag er litt smartere enn det de var tilbake i 90 tallet da jeg hadde det på mitt verste men aviser og undersøkelser viser enda at de er ikke til å stole på og når de kommer inn i en slik sak som dette så viser de også at de har lite klienter og gjør alt de kan for å beholde et par klienter, samt at de har ingen peiling på hva de holder på med. de går en skole som egentlig lærer vanlig kontor arbeid og kundebehandling istedenfor spesialskole tilretta til det de holder på med (de heter at de går egen linje men hva lærer de på denne linja? det er skremmanes)

 

Utifra hva jeg forsto ut fra samtalen med barnevernet så ville de mest sannsynlig finne tiltak i hjemmene for barna. Og det var det jeg ikke forsto.... så jeg spurte om de hadde beviser på at barnet mitt hadde det vanskelig i hjemmet mitt foreks. Det hadde de ikke, men de sa at han er litt aggresiv. Forsto det slik at eksen sin dame hadde sagt at han var sterkt voldelig, men barnevernet dempet det ned til at de mente at han var litt aggresiv. Så det var ihvertfall positivt at barnevernet forsto at det ikke var så ille som eksen sin dame har uttalt. Utifra mitt ståsted, så ser jeg på sønnen min som en normal gutt. Han blir snart 14 år, og han er rolig, grei, fryktelig snill, og en veldig fornuftig gutt.

Men det som er dumt her er at faren støtter opp under damen sin sine uttalelser. Jeg forstår det slik at han er livredd for å bli alene, og støtter opp under alt den damen gjør og finner på. Han sier at hun har et poeng med å bruke barnevernet, og at han skjønner poenget for hun har rett sier han.

 

Min datter sier derimot at eksen sin dame gikk til barnevernet for å ta meg. Eksen sin dame mener at jeg har dårlig omsorgsevne og burde ikke fått være mor. Hun mener at jeg burde fratas kontakt med begge barna. Men eksen sin dame kjenner ikke meg som sagt.... Jeg har aldri snakket med henne. Jeg har aldri hatt besøk av henne. jeg har ingen som helst kontakt med henne. Hun vet ikke hvordan hjemmet mitt er, ingenting. Men hun har visst fått et dårlig inntrykk pga ting eksen sier. Datteren min var litt opprørsk en stund, selv om hun er snill så er hun nesten 17 år og i en opprørsk alder. Og dermed så hadde datteren vært litt sur på meg av og til, og dette hadde eksen sin dame sett på som om noe var galt med meg. Datteren angret etterpå for at hun hadde sagt dette om meg. Men hun er en "pappajente" , og dermed så tror hun på mye av det han sier. Altså : han går rundt å sier at jeg alltid har vært dårligere mor enn de fleste. Min sønn derimot sier at han står for sine egne meninger og mener at jeg er verdens beste mor.

 

Å ha kontakt med faren etter dette er ganske umulig. Vi får ha skriftlig kontakt anngående barna, og minimal, for jeg synes at han har gått for langt med å drive på som dette. Er det forståelig at jeg vil ha minimal kontakt?

 

Jeg forstår at du har opplevd mye negativt med barnevernet. Takker for at du er positiv og at du tror de henlegger den, men jeg tviler på om de henlegger den. Jeg føler at barnevernet virker til å ha lite å gjøre, og har lyst å bruke energi på denne saken. Føler de lager problemer av ingenting, men greit jeg skal ikke dømme de før jeg får vite mer. Det kan jo være at disse personene jeg har snakket med i barnevernet er oppegående og flinke nok til å forstå at dette er en familiekonflikt mellom eksen som drar damen med seg mot meg. Det er sånn jeg føler det.

 

 

 

 

Som om fylkesnemda er noe orakel i å være fristilt fra BV. Vennligst voks opp og se tegningen. Om du har større problem med å innse realiteter selv vil iallefall muligens brennpunkt være en mulighet;

http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt

 

Huff dette virket veldig kjipt ut.. Man kan ikke alltid dømme foreldrene etter hvordan barna oppfører seg. Er man stiv i musklaturen foreks, så kan det skyldes andre ting enn foreldrene. Fæle greier.

 

 

Her har vi en klassiker kontor person som ikke er ute å opplever virkeligheten :p

 

Barnevernet er nødvendige der ungene har det vondt, der ungene ikke får mat, eller blir behandla dårlig.

Jeg var barnevernsunge i 17år og jeg ble slått og sparket og elektrifisert og stengt inne og alt mulig av mine fosterforeldre, jeg holdt barnevernet underrettet hele tida, i alle møter, men når jeg hadde sagt mitt ble jeg bedt om å gå vekk så de voksne kunne snakke og det ble aldri gjort noe.

Jeg var godt klar over mine egne rettighetr om å bestemme selv og sånt men ingenting hjalp.

Det var først når jeg begynte å rasere huset til fosterforldrene mine, da jeg knuste dører og vinduer og blei helt rabiat at fosterforeldrene sa ifra til BV om at de ikke orket mer. DA fikk jeg flytte.

 

Hvor i helvette satan er det positivt og bra av barnevernet???

Nå i somemr får jeg erstatning der ejg saksøker barnevernet for å ikke ha tatt bedre vare på meg og jeg får 550 000kr i erstatning (velferdserstatning), denne erstatninga er dokumentasjonsavhengig, hvilken dokumentasjon av det jeg forteller som ligger til grunn, minstasats for denne erstatningen er 50 000 og øker etterhvert som det blir grovere og grovere, høyeste sats er 2 millioner, og jeg er ikke ferdig emd saken og den kan enda øke,

 

Dette var ikke noe BV som greip inn av noen slag, dette var mi mor som gikk frivillig til barnevernet da pappa døde og mamma ikke klarte knekken psykiskt og havna på flaska, dermed tok hun kontakt selv og hadde ei veninne som jeg kunne bo hos, og der starta min ferd i 17år.

 

At BV skal inn i denne saken til trådstarter her å kritisere at ungen får 2% for mye sukker og at det ikke er støvfritt hver eneste dag og kanskje ikke like ryddig som hos kongen er reinspekka bullshit.

Hvor faen var barnevernet i min oppvekst, jo de var rundt meg men hvorfor skjedde det aldri noe?

Det blir jævlig morro å høre i rettsaken ejg skal ha men har mine store mistanker om penger under bordet rett og slett.

 

Jeg har faen ikke bestemt meg for noe som helst på forhånd og jeg prater ikek om ting jeg ikke har peiling på. Her er det du selv som må ta en skikkelig realitetsjekk.

Gå ut på gata å opplev for deg selv. jeg vet om minst 10 familier som trenger barnevernet innafor dørane men jeg har enda ikke meldt i fra pga jeg vet hvor tungt og hardt det er og det gjør situasjonen 10 ganger verre for ungen. ungen spesielt og er det ikke ungen sitt beste det er snakk om?

 

Hvorfor var ikek barnevernet innblanda når ungen var 3år i denne situasjonen i denne tråden? hvorfor når ungen er 14år gammel? jo eldre ungen blir jo lettere blir det og jo bedre blir det for ungen selv tar valg og vet hva h*n liker og ikke liker samt får lov til og ikke får lov til.

 

Nei barnevernet gjør ikke en dritt prositivt.

i 2009/2010 når jeg hadde barnevernet rundt meg angående mi ega datter igjen og fikk 5 bekymringsmeldinger henlagt pga piss og lort som folk hadde meldt inn som var bullshit og misforstsåelser så kom det en fin artikkel i avisa (enten stavanger aftenblad elelr vg) at 26 av 28 rogalandskommuner bryter enda loven innenfor BV

jeg viste artikkelen direkte til saksbehandlerene vi hadde og tok de skikkelig hardt på første møtet. etter det var de snille små unger som hørte og trodde på hva som blei sakt og så realiteten istedenfor å holde en sak i bv for pengane si skyld

 

For det er nettopp det 90% av BV saker handler om. holde de innafor systemet slik at BV tjener penger pga de har klienter.

EKSEMPEL:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/9-av-10-barnevernskontor-bryter-loven/a/10101076/

 

EDIT:

I et slikt hjem som jeg hadde kan BV være bra å ha, men hva i huleste hjelper det når det er ingen som følger loven og de gjør ingenting godt der helelr?

Eneste BV har klart å gjort er å skape psykiskt helvette med meg og falske forhåpninger, løgner oppi trynet og sånt.

De er flinke til å gi meg materialistiske ting som lettmc og betale bot og ny pc og slike ting. men hva i huleste har det å sei for alt det andre traumatiske jeg har opplevd?

og hva sitter fosterforeldrene igjen med? ikke noe hyggelig dei heller

BV gjør ingenting godt. lager bare helvette og terror

 

Stakkar deg som opplevde dette å bli sparket og slått i fosterfamilien. Forstår at du ikke hadde bra erfaring med barnevernet. Jeg har selv hørt mange forferdelige historier om barnevern. Men jeg forstår det slik at sønnen sliter litt med stemoren hjemme i sitt fars hjem. Han kom hit i sted, og da sa han at han slet med henne. Det er stemoren som har meldt han til barneverrnet, og jeg håper og tenker at det kan være mulig at disse folkene jeg snakket med i barnevernet kan se sammenhengen i at det er ikke lett å være barn av skillte foreldre der det kommer en ny stemor inn i bildet som han ikke går overens med personlighetsmessig. Hun blander seg inn i alt han gjør, og kritiserer han så det holder. Jeg får inntrykk av at hun er urettmessig. Hun var en total fremmed for min sønn, og han bør få slippe at hun blander seg inn for mye i alt han gjør.

Edit: dobbelpost flettet av Tvillingsjel

 

 

 

 

 

 

Jeg lurer på om det er regler i barnevernet. Kan foreks barnevernet ta fra meg barna pga ord sagt om meg av eksen foreks?

 

Min eks klandrer meg for å være en mor som ikke gjør jobben godt nok anngående barna. Men jeg har alltid jobbet i hundre når det gjelder barna, så derfor er jeg svært stresset med det at jeg får anklager mot meg.

 

Må barnevernet være helt sikker, og bevist at noe er galt før de kan ta fra en person en omsorgsrolle? Barna ønsker å bo hos meg.

 

Anonymous poster hash: 0f19b...4c2

 

Barnevernet kan ved egne undersøkelser frata deg dine barn ja. Men det skal begrunnes forholdsvis godt. At du ikke er enig i begrunnelsen kan du nok anke, men sånn på generell basis tar dem ikke barna fra 'gode foreldre'

Så dersom du per definisjon er innenfor her så har du intet å frykte.

 

Men dem følger opp bekymringsmeldinger noe som i og for seg er greit, dessverre bruker mange i lignende situasjoner dette til å hevne seg over partneren.

ja, for her er det ikke en lærer eller en nabo om har sendt bekymringsmeldingen. Her er det en jeg ikke kjenner. Eksen sin dame. Kjenner henne ikke, og har aldri hatt noe som helst med henne å gjøre. Vet knappt hvordan hun ser ut. Kun utifra bilder på facebook..... så derfor føles dette kjemperart ut for meg

 

Edit: Dobbeltpost slått sammen + ryddet i quotes, Tvillingsjel.

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar
ja, for her er det ikke en lærer eller en nabo om har sendt bekymringsmeldingen. Her er det en jeg ikke kjenner. Eksen sin dame. Kjenner henne ikke, og har aldri hatt noe som helst med henne å gjøre. Vet knappt hvordan hun ser ut. Kun utifra bilder på facebook..... så derfor føles dette kjemperart ut for meg.

At du ikke har noe forhold til vedkommende vet ikke barnevernet. Dersom du har ditt på det tørre er alt bra.

Endret av Tvillingsjel
Edit: Fjernet uødvendig mye bruk av quotes, Tvillingsjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

At du ikke har noe forhold til vedkommende vet ikke barnevernet. Dersom du har ditt på det tørre er alt bra.

 

Nei det vet de ikke. Men jeg kjenner overhodet ikke eksen sin dame. Jeg har kun gått forbi henne på tur med en date en gang i full fart, da eksen og henne kom med den nyfødte babyen deres trillende. Også gikk jeg forbi henne en gang på butikken i full fart. Men begge gangene gikk jeg uten barn, og alene.. Ene gangen med en date. Så eksen sin dame kan ikke fortelle noe om meg. Hun vet ikke noe om meg. Eksen derimot kritiserer meg hele tiden til henne sier barna. Sånn har han alltid vært. Og hun tror på hans drittslenging og derfor gikk hun til Barnevernet.

Men jeg håper at barnevernet ser problemet mitt, og skjønner hvordan det kan føles å bli kritisert urettmessig av en sur eks som går å forteller så mye negativt som han kan om meg til henne. Itillegg så håper jeg at de henlegger saken. Mener at sønnen ville hatt det best hos meg pga den anspente situasjonen med stemoren. Det er det eneste jeg har å pirke på.

Endret av Tvillingsjel
Edit: Fjernet uødvendig mye bruk av quotes. Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Utifra hva jeg forsto ut fra samtalen med barnevernet så ville de mest sannsynlig finne tiltak i hjemmene for barna. Og det var det jeg ikke forsto.... så jeg spurte om de hadde beviser på at barnet mitt hadde det vanskelig i hjemmet mitt foreks. Det hadde de ikke, men de sa at han er litt aggresiv. Forsto det slik at eksen sin dame hadde sagt at han var sterkt voldelig, men barnevernet dempet det ned til at de mente at han var litt aggresiv. Så det var ihvertfall positivt at barnevernet forsto at det ikke var så ille som eksen sin dame har uttalt. Utifra mitt ståsted, så ser jeg på sønnen min som en normal gutt. Han blir snart 14 år, og han er rolig, grei, fryktelig snill, og en veldig fornuftig gutt.

 

Men det som er dumt her er at faren støtter opp under damen sin sine uttalelser. Jeg forstår det slik at han er livredd for å bli alene, og støtter opp under alt den damen gjør og finner på. Han sier at hun har et poeng med å bruke barnevernet, og at han skjønner poenget for hun har rett sier han.

 

Min datter sier derimot at eksen sin dame gikk til barnevernet for å ta meg. Eksen sin dame mener at jeg har dårlig omsorgsevne og burde ikke fått være mor. Hun mener at jeg burde fratas kontakt med begge barna. Men eksen sin dame kjenner ikke meg som sagt.... Jeg har aldri snakket med henne. Jeg har aldri hatt besøk av henne. jeg har ingen som helst kontakt med henne. Hun vet ikke hvordan hjemmet mitt er, ingenting. Men hun har visst fått et dårlig inntrykk pga ting eksen sier. Datteren min var litt opprørsk en stund, selv om hun er snill så er hun nesten 17 år og i en opprørsk alder. Og dermed så hadde datteren vært litt sur på meg av og til, og dette hadde eksen sin dame sett på som om noe var galt med meg. Datteren angret etterpå for at hun hadde sagt dette om meg. Men hun er en "pappajente" , og dermed så tror hun på mye av det han sier. Altså : han går rundt å sier at jeg alltid har vært dårligere mor enn de fleste. Min sønn derimot sier at han står for sine egne meninger og mener at jeg er verdens beste mor.

 

Å ha kontakt med faren etter dette er ganske umulig. Vi får ha skriftlig kontakt anngående barna, og minimal, for jeg synes at han har gått for langt med å drive på som dette. Er det forståelig at jeg vil ha minimal kontakt?

 

Jeg forstår at du har opplevd mye negativt med barnevernet. Takker for at du er positiv og at du tror de henlegger den, men jeg tviler på om de henlegger den. Jeg føler at barnevernet virker til å ha lite å gjøre, og har lyst å bruke energi på denne saken. Føler de lager problemer av ingenting, men greit jeg skal ikke dømme de før jeg får vite mer. Det kan jo være at disse personene jeg har snakket med i barnevernet er oppegående og flinke nok til å forstå at dette er en familiekonflikt mellom eksen som drar damen med seg mot meg. Det er sånn jeg føler det.

 

 

Så lenge de ikke har bevis for at det er noe gale i ditt hjem så har de helelr ingen rett til å lage noe tiltak, der bryter de loven med å si dei ordane.

Dette er slike ting du bør være observang på ;)

Det er ingen som kan komme å si noe på at ungen får litt saft og brus. det at han er litt hissig av seg forklarer du jo selv der og det kan videre sjekkes hos psykologen om det er adhd eller normal ungdom eller noe annet som ligger til grunn, og som du nevner under her så er det altså denne dama til eksen din som er problemet,

Selv om det ikke er enkelt så burde din sønn og di datter snakker direkte med barnevernet og forklare dette her selv og, og hvis ungene dine vil ha kontakt med deg og er glad i deg så vet de å fortelle sannheten framfor å gå rundt grøten :)

 

Ja jeg skjønner veldig godt at du ikek vil ha kontakt med eksen din, jeg hadde rast i sinne hadde jeg vært deg men det er meg det :p hehe

Ettersom du sier dette her så ser jeg at barnevernet stiller seg vanskelig og at det kommer til å bli hardt, for om du sier imot barnevernet så kommer de med udskyldninger men det er viktig å huske på at barnevernet blir nødt til å kunne vise til dokumentasjon på absolutt alt de sier, så hvis de sier slik g slik så kan du spørre de om hvor det står og hvilke grunnlag de har til det, hvilken paragraf og hvilkne beviser ligger til grunn for det.

 

Da jeg blei ilag med ei anna etter mi ekskone som hadde ei jente på 4år og ei på 3mnd i magen så kom barnevernet inn i bildet da den nye ungen blei født, dette på grunnlag av at ungen ikke var i barnehage, ho jenta her hadde det vanskelig med økonomien og nav hadde selv anbefalt ho jenta å ta ungen ut av barnehagen, da denne nye jenta var født så var det 2år gammel nyhet, da kom barnevernet inn å skulle undersøke, da tok jeg de og veldig hardt i starten, hadde 1.5times møte der jeg tok dem, klagde på at ungen var overvektig (lå en millimeter over normale streken) så sitter det en kurator på 150kg og forteller dette her. så for det første så slengte jeg det i trynet på dem at om det var unormalt, "se på deg selv" sa jeg til ho feite kuratoren, "har du et vondt liv grunnet tilstanden din?" spurte jeg. "ungen er laaaangt ifra like feit som du" sa jeg til ho.

"ikke kom her med 2år gammel sak og klag på den, den er ute og avgjort for lengst, vi skal ha ungene i barnehage ikke uro dere men ikke kom å lag sak på noe slikt bullshit" sa jeg. "har dere mer å komme med?" sa jeg

de gikk fra møtet og sa at vi blei å høre fra dem etter en mnd eller noe

Da skulle de altså grave fram noe, dette klarte de ikke og vi hørte aldri mer til dem.

 

Barnevernet bruker alle slags slue tråder de kan finne, selv om det bryter med loven, bare for at de skal ha dere i systemet.

Vær oppmerksom og slå tilbake, ikke bare sitt og si ja og godta ;)

 

Stakkar deg som opplevde dette å bli sparket og slått i fosterfamilien. Forstår at du ikke hadde bra erfaring med barnevernet. Jeg har selv hørt mange forferdelige historier om barnevern. Men jeg forstår det slik at sønnen sliter litt med stemoren hjemme i sitt fars hjem. Han kom hit i sted, og da sa han at han slet med henne. Det er stemoren som har meldt han til barneverrnet, og jeg håper og tenker at det kan være mulig at disse folkene jeg snakket med i barnevernet kan se sammenhengen i at det er ikke lett å være barn av skillte foreldre der det kommer en ny stemor inn i bildet som han ikke går overens med personlighetsmessig. Hun blander seg inn i alt han gjør, og kritiserer han så det holder. Jeg får inntrykk av at hun er urettmessig. Hun var en total fremmed for min sønn, og han bør få slippe at hun blander seg inn for mye i alt han gjør.

 

 

Min historie er sikkert ikke som de BV har flest av men det skjer, kjenner mange som har hatt det som meg.

her i 2008 tror ejg det var så åpna staten opp et vindu for alle dem som hadde vært på barnehjem og sånt og opplevd masse traumatiske ting, då fikk de 150 000 i erstatning bare for å åpne kjeften sin uten dokumentasjon. det vinduet var åpent 1 år. flere kamerater av meg som benytta dette men jeg tok det utenom for skjønte jeg kunne få mer. tenkte jeg skulle gi de en skikkelig smekk på fingen istedenfor å bare godta et lite plaster ;)

 

Det at din sønn kommer hjem til deg og forteller deg slikt det sier en god del, da burde sønnen også vitne til BV, for det er tross alt han det handler om. det er en psykisk påkjenning for alle og det medfører antageligvis til enda mer sinne hos din sønn (ikke mot deg men generelt sett pga situasjonen)

og det er og noe du kan ta opp med BV, hvorfor skal dei lage noe som helst tiltakt når dere gjør det beste dere kan i en vanskelig situasjon om ikke bv skal komme inn å gjøre det enda verre. ikke lenge til dattera di flytter ut da ho snart er 18, sønnen din har 4år igjen, minimum 2 år. det er ikke lenge det heller. BV burde tenke seg littegranne om her om at istedenfor å lage mer traumatiskt for ungen så burde de holde seg vekke så ungen har sjangs til å leve normalt heller.

 

Du, eks mannen og sønnen burde gå til familieterapi. og hvis dette er dama til eksen som er problemet og dette blir fortalt på familiekontoret så vil ho automatiskt bli kalt inn og sånt.

 

hadde jeg vært deg så hadde jeg bare gjort alt jeg kunen for å snu saken rett over på ho.

vi vet her inne som sakt ikke begge sider av saken men det er ingen grunn til å ikke tro deg for du forteller ganske rett ut og åpent. Det skal veldig mye til for en person å lage til en sånn historie om et slikt spørsmål på et så offentlig forum liksom, så derfor så tror jeg på det du sier, også måten du sier det på, virker realistiskt.

Jeg ser at dere kan få det skikkelig tøft dersom BV ikke vil se noe fornuft i dette og se motde andre istedenfor, høre på deg og høre på sønnen og dattera di.

Ok du er kanskje ikke verdens mest idylliske person ifra BV sitt syn eller andre og det er ting du kunne gjort bedre i livet men du er fortsatt bare eet menneske og er ikek feilfri du heller. jeg er heller ikke feilfri, ingen er.

Jeg har mine feil som gjorde at jeg fikk BV rundt meg da jeg fikk datter men jeg fikk bv til å innse hva som foregikk, jeg fortalte sannheten om mi søster som var halve grunnen, jeg fortalte om min familie som var resten av grunnen.

 

Jeg har hatt den uforglemmelige fosterfamilien. og min biologiske familie er ikke så mye bedre, 4 ganger i fengsel og BV rundt emg i 1år kun pga min egen familie som har meldt meg, ingen fiender, ingen venner som jeg har hatt krangler med eller noe slikt, kun min egen familie.

så for meg er jeg skaffer meg min egen familie med min unge og sånt noe helt spesielt for det er den eneste familien jeg har i livet. men BV var villig til å se dette for de fikk høre veldig mye både i fra meg og fra ekskona og politiloggen rett og slett som gjorde at de begynte å tro oss.

 

Det er også her du og må bare trå hardt, du må bare stå imot og være oppmerksom og fortelle raka sannheten rett ut slik som den er. jo ærligere du er jo mindre mister du.

og jo ærligere du er jo mer vil de andre prøve å lyge og då når BV graver opp i papirer og sånt så begynner det å komme fram tegn og desperasjon fra de andre, då trår dei for hardt ut og viser at de lyger og alt dette er tull og vas.

det er mange måter å gjøre det på, jeg selv er brutal og direkte, jeg bryr meg lite om hva folk syns, har jeg et problem så tar jeg det opp med folk og sier ting brutalt og direkte enten de liker det eller ikke

 

Bette to be hurt by the truth than be comforted by i lie ;)

Endret av Tvillingsjel
Edit: Fjernet uødvendig mye bruk av quotes Tvillingsjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bra når de trekker seg tilbake... det er viktig å ha et privatliv, og ikke kjenne seg redd for bv. Men det er dessverre mange som er i den situasjonen at de føler seg tvunget til å ta imot hjelpetiltak. Bv kan finne på å si at foreldrene setter sitt eget privatliv foran barnet. Altså, bv kan operere med et skille mellom familiens privatliv og barnets behov.

 

Generelt er det vel slik at barn over 12 år skal ha mye å si om hvor de skal bo, og hvor mye de skal være hos hver forelder.

Men jeg vet ikke hva dette konkret innebærer. Mange over 12 år vil vel føle at situasjonen i seg selv er en slik belastning, at de ikke vil ta en ytterligere belastning ved å endre situasjonen og gjøre et personlig valg mellom foreldrene.

 

En gutt på 14 år er ikke akkurat liten... Samtidig er vedkommende under 16 år (om det har noe å si).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja jeg er ærligg og åpen ttype person. Så du klarer å se den type person jeg er, og du skjønner sikkert art jeg er veldig skuffet over at eksen er så full av hat mot meg. Jeg mener alt godt mot alle mennesker, men får mye dritt av eksen tilbake. Jeg klarer han ikke etter alt dette. Og vil vise han avstand. Nå skrev han på sms att han ikke synes noe gode ting om meg , men han skal nå lage opp regler som skal gjelde begge hjem for barna. Høres hanske dominerende ut spør du meg. Hva synes du ? Jeg skjønner godt at du ble lut lei bv pga dine opplevelser. Men jeg håper at bv i mitt disrtrikt forstår at her er det bare en konflikt mellom eksen, med samboer mot meg. Og barn som ikke liker hans samboer. Ikke noe bvsak men mer en sak for familievernkontoret.

Lenke til kommentar

Ja du virker veldig åpen og ærlig, jeg er god menneskekjenner og ser forbi små usle humper i veien ja. jeg ser godt hvilken type folk er bare med en liten samtale :)
Jeg forstår veldig godt at du er skuffet og lei deg, det er ganske normalt i en slik situasjon.
Tror du gjør helt rett i å kutte kontakten med han eksen, la dei leve sitt liv og dei la du leve ditt liv og forholde seg til det som står på papiret heller :)
Ja jeg tror ikek BV gjør noe stort utav dette altså, jeg har troa på at folk er blitt såpass fornuftige i hodet i dag, men når jeg leser slikt i avise og sånt så blir jeg kraftig bekymra, og når du sier at de vil lage tiltak så føler jeg at dette er bv sin måte for å få en fot innafor.
Eksen min lagde et slik papir på egenhånd (med min tillatelse til at ho skulle gjøre det ordentlig) og vi blei enige og ho sendte det til meg, men papiret er bare der dersom en av oss skulle bli vanskelige liksom.
Men du er på den vanskelige delen, ser ikke noe som er verre enn å bli innblanda i de der bv folkane.

 

det er familievernkontoret sin sak sånn egentlig ja, det er mulig ho dama til eksen har prøvd der men blitt slengt ut på døra pga ho sine tåpelige ting å si, så derfor har ho gått til bv uten å tenke seg om, eneste ho har tenkt er å prøve å bli kvitt en historie del av mannen ho sin uten å tenke på ungene eller noe
Nettopp slik Frankline sier i posten over deg der.
det virker iallefall slik.

 

Jeg håper det ordner seg med tida og at det slipper å bli så utrolig mye styr med bv iallefall, for både foreldrene og ungene sin del :)

Lenke til kommentar

Hvor mange barnevernstråder skal du lage heartlife?

 

Jeg vil gi deg noen tips. For jeg tror du trenger å høre dette.

 

For det første, du fremstår som svært hysterisk, du lager en tråd om dagen med spørsmål INGEN her inne kan gi deg et godt svar på. Jeg skjønner at dette er en vanskelig tid for deg og man blir sittende både redd og stresset og man vet ikke helt hvor man skal vende seg for råd.

 

Hvis du vil ha feedback fra oss, hvis du vil ha noen å dele tankene dine med, opptrett en generell tråd om din erfaring med barnevernet og oppdater oss. Vær gjerne anonym, fortell hva du tenker, hva du lurer på, ikke still svært spesifikke ja/nei spårsmål i hui og hast daglig og forvent å få noe annet enn svar som stresser deg enda mere.

 

viktigst: Snakk med barnevernet, dem er der for å hjelpe, dem er ikke fienden din. Dem skjønner at du er engstelig, dem skjønner at du er redd og jeg tror at dersom du snakker ut om dette med saksbehandlerene hos barnevernet, vil du bli mye mere betrygget enn om du spør her inne. (dette kommer garantert en person med dårlig erfaring med BV til å protestere på). Når man snakker med barnevernet så snakker man høflig, rolig, saklig, ordentlig, ikke-hysterisk og med god selvrefleksjon.

 

Sist: Vurder alternativene dine, hva om du mister barna? hva om du ikke gjør det, hva om du mister dem og får vite hvorfor, vil du nekte på det? vil du ta det til etterretning og tro på det? selvrefleksjon er utrolig viktig i en slik prosess, det er en grunn til at barnevernet er involvert, er grunnen kanskje deg? Fremstår du som en egnet forelder?

 

Vanskelige spørsmål å drøfte men dette er en alvorlig situasjon og det å vise at du har tenkt igjennom aspekter i saken grundig vil gi deg styrke og troverdighet i samtaler med BV.



Anonymous poster hash: d9c99...e00
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor mange barnevernstråder skal du lage heartlife?

 

Jeg vil gi deg noen tips. For jeg tror du trenger å høre dette.

 

For det første, du fremstår som svært hysterisk, du lager en tråd om dagen med spørsmål INGEN her inne kan gi deg et godt svar på. Jeg skjønner at dette er en vanskelig tid for deg og man blir sittende både redd og stresset og man vet ikke helt hvor man skal vende seg for råd.

 

Hvis du vil ha feedback fra oss, hvis du vil ha noen å dele tankene dine med, opptrett en generell tråd om din erfaring med barnevernet og oppdater oss. Vær gjerne anonym, fortell hva du tenker, hva du lurer på, ikke still svært spesifikke ja/nei spårsmål i hui og hast daglig og forvent å få noe annet enn svar som stresser deg enda mere.

 

viktigst: Snakk med barnevernet, dem er der for å hjelpe, dem er ikke fienden din. Dem skjønner at du er engstelig, dem skjønner at du er redd og jeg tror at dersom du snakker ut om dette med saksbehandlerene hos barnevernet, vil du bli mye mere betrygget enn om du spør her inne. (dette kommer garantert en person med dårlig erfaring med BV til å protestere på). Når man snakker med barnevernet så snakker man høflig, rolig, saklig, ordentlig, ikke-hysterisk og med god selvrefleksjon.

 

Sist: Vurder alternativene dine, hva om du mister barna? hva om du ikke gjør det, hva om du mister dem og får vite hvorfor, vil du nekte på det? vil du ta det til etterretning og tro på det? selvrefleksjon er utrolig viktig i en slik prosess, det er en grunn til at barnevernet er involvert, er grunnen kanskje deg? Fremstår du som en egnet forelder?

 

Vanskelige spørsmål å drøfte men dette er en alvorlig situasjon og det å vise at du har tenkt igjennom aspekter i saken grundig vil gi deg styrke og troverdighet i samtaler med BV.

 

Anonymous poster hash: d9c99...e00

Jeg har ikke laget mange tråder om dette.

 

Jeg tenker selvfølgelig på dette med barnevernet.

 

jeg mener at det er ingen god grunn nok til at barnevernet er på banen. Eksen sin dame , en dame jeg aldri har gjort annet enn å gått to ganger full fart forbi på gaten, har sendt bekymringsmeldingen. Jeg har aldri hatt med den damen å gjøre, og jeg er helt sikker på at jeg er en god nok omsorgsperson.

 

Uansett hva som skjer, så vet jeg at jeg er en god nok omsorgsperson, og at dette kunne like godt vært en annen helt tilfeldig god omsorgsperson som kom oppi samme situasjon som meg.

Ikke bruk barnevernet sin tid på å være bitter. Vis at du er en god mor og at du stiller deg uforstående til anklagene men synes det er fint at dem følger det opp.

Ja, jeg vet at jeg er en god mor. :)

Edit: flettet dobbeltpost, Tvillingsjel

 

Ja du virker veldig åpen og ærlig, jeg er god menneskekjenner og ser forbi små usle humper i veien ja. jeg ser godt hvilken type folk er bare med en liten samtale :)

Jeg forstår veldig godt at du er skuffet og lei deg, det er ganske normalt i en slik situasjon.

Tror du gjør helt rett i å kutte kontakten med han eksen, la dei leve sitt liv og dei la du leve ditt liv og forholde seg til det som står på papiret heller :)

Ja jeg tror ikek BV gjør noe stort utav dette altså, jeg har troa på at folk er blitt såpass fornuftige i hodet i dag, men når jeg leser slikt i avise og sånt så blir jeg kraftig bekymra, og når du sier at de vil lage tiltak så føler jeg at dette er bv sin måte for å få en fot innafor.

Eksen min lagde et slik papir på egenhånd (med min tillatelse til at ho skulle gjøre det ordentlig) og vi blei enige og ho sendte det til meg, men papiret er bare der dersom en av oss skulle bli vanskelige liksom.

Men du er på den vanskelige delen, ser ikke noe som er verre enn å bli innblanda i de der bv folkane.

 

det er familievernkontoret sin sak sånn egentlig ja, det er mulig ho dama til eksen har prøvd der men blitt slengt ut på døra pga ho sine tåpelige ting å si, så derfor har ho gått til bv uten å tenke seg om, eneste ho har tenkt er å prøve å bli kvitt en historie del av mannen ho sin uten å tenke på ungene eller noe

Nettopp slik Frankline sier i posten over deg der.

det virker iallefall slik.

 

Jeg håper det ordner seg med tida og at det slipper å bli så utrolig mye styr med bv iallefall, for både foreldrene og ungene sin del :)

Ja du er en god menneskekjenner, for du beskriver meg rett slik med at jeg er en utrolig åpen og ærlig dame.Jeg sier det ærlig som det er. Denne historien min er ikke noe oppdiktet historie, den er helt sann.

 

Men jeg ønsker å tro at barnevernet stoler på meg, og at de tror på det jeg sier om saken. I det minste så vet jeg at jeg er helt ærlig.

 

Du virker ut til å være en ærlig og åpen person du også. Og det virker ut som om du tør å si dine egne meninger, og stå for de. Det er beundringsverdig. Det er så mange fake mennesker i dag.

 

Jeg er sjokket over damen til eksen Og ikke bare det. Egentlig er jeg mer sjokket over eksen som elsker den damen som sender inn urimelige bekymringsmeldinger. Men jeg får håpe at dette går fort over. Og at de kan forstå at eksen er en som alltid ønsker å fremstå perfeksjonist. Nå skrev han flere meldinger til meg i går. Nå må du huske å følge barnet opp med leksene, for det er alvorlig dersom du ikke gjør. Jeg skrev tilbake at : det trenger han ikke å si engang. Såklart følger jeg med på at sønnen gjør lekser. Itillegg skrev eksen at han var skuffet på meg. Men det er han alltid. Vi lever bare en gang: hvorfor skal han gå rundt å være så skuffet på meg når det var han som slo opp med meg? Sånn tenker jeg.

 

Jeg har pratet med barnevernet, og det virket ut til at de forsto meg på mange punkter, men jeg er uansett usikker for selvfølgelig er man skeptisk til barnevern. Men jeg er glad at barna er nesten myndige, og glad jeg ikke har småbarn slik jeg ønsket meg. Jeg ønsker meg en eller to til barn, men lykkes ikke sammen med eksen. Vi håpet på å få flere barn i ca 7-8 år minst. Tilslutt sa legen at han trodde at vi bare kunne få på prøverrør, men årsaken var han usikker på. Eksen sa nei til prøverrør, og sa at han forlot meg. Og så fikk han barn med den nye damen. Jeg er faktisk glad for at jeg ikke har fått flere småbarn nå, selv om jeg har vært veldig lei meg for det. For når man møter problemer som dette , så er det svært vanskelig og bekymringsfullt. Så nå er jeg glad mine snart er voksne :)

 

Ja, jeg er enig med deg. All kontakt med eksen må kun foregå på papir nå. For her blir det for vanskelig å møte han igjen og snakke med han. Samarbeidet må skje skriftlig, og kun muntlig dersom det er noe ekstremt viktig. Barnervernsaken skiller oss enda mer ifra hveandre, for nå ser jeg hvor ulike meg og han er.

 

Jeg vil samarbeide med barnevernet, og si sannhetene. Men jeg håper at mitt barnevern er bra, og at de forstår at dette er noe som ikke hører til der. Og forstår at det er en konflikt mellom far pluss samboer mot meg. Det kan jo være at de forstår det :) . Jeg vil håpe og tro at de er flinke, men såklart er jeg skeptisk, for det er jo så mange urettmessige historier rundt omkring. Forstår at du ikke har hatt det lett. Og det er trist når det er slik.

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Det finnes vel minst to. Denne + https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1576553&page=1

 

Jeg kan godt forstå at du blir lei deg og at du blir redd og bekymret. Det kan neppe være noe morsomt å oppleve noe sånt og særlig når det er noen som ikke kjenner deg og som dessuten er nye kjæresten til eksen. En person som er rundt barna dine. Man kan lure på hva hennes agenda er, hva som får henne til å gjøre dette.

 

Barnevernet må i så fall vurdere deg og de kan ikke bare høre på hennes ord, da må de i så fall ha ganske kraftige bevis på at du ikke er egnet. De må undersøke hvordan det ligger an før de gjør noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja jeg er glad for at det finnes folk der ute som tørr å være åpen og ærlig, er ikke mange igjen av de i verden :p så du skal bare være glad for at du er en slik person :)

Jeg tror nok BV finner fornuften fram, så lenge du er kritisk ovenfor dem så vil dem behandle deg ganske greit, så lenge du viser at du har mer mellom ørane enn å takke og si ja til alt og ikke spørre og grave så vil du få det ganske greit, for da går de faktiskt innenfor lovverket pga de skjønner at du er en person som kan ødelegge veldig mye for dem igjen dersom de ikke gjør det ;)
Det er det som er feil med denne verden, altfor mange idioter som ikke vet en dønn shit, tror alt er så komplisert men realiteten er at det er ganske enkelt hvis man bare gidder å lese et par linjer i lovverket selv og følge med litt på realiteten ;)

 

Ungen gjør det ikke noe bedre på skolen dersom han blir "forfulgt" og får foreldrene henganes over ryggen, det er forskjell på å ikke gjøre noe enn å henge over gutten liksom. psykologi er noe den eksen din ikek har hørt om høres det ut som fordi om man forteller en 15åring at han ikek får lov til å røyke og drikke så frister det bare ungen enda mer for det er adrenalin og diverse psyke kick som slår til der, men om man behandler det på en litt anna måte så går det helt anderledes for guttens hode og tankegang ;)

 

Ja det er viktig å samarbeide med BV, ikke gå imot det men det er og viktig å gjøre si ega "hjemmelekse" ;)
if you cant fight it then join it ;) men det betyr ikke at du skal nikke og takke ja, det betyr bare at du skal samarbeide og gjøre ting for din fordel innenfor det samarbeidet, istedenfor å stritte imot som utgjør at alt blir verre.
så til slutt når du har samarbeidet nok til din egen fordel så forsvinner hele BV og alt blir bedre, (som er utganspunktet til å stritte imot, bli kvitt hele bv men som slår feil ut)
Psykologi er et veldig kraftig verktøy, kommer veldig langt i livet med å bruke den riktig ;)

 

EDIT:
når det kommer til denne eksen din så tror jeg kanskje linken her kan være litt begge vier eller iallefall han mot deg som gjør at alt blir slik, han prøver å bli ferdig men klarer ikke før han får noe ordfentlig oppgjør og med denne saken får han på en måte et oppgjør
http://www.yourtango.com/201057071/10-signs-youre-not-over-him
vet ikke men tipper

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...