Gå til innhold

Mest stabil løysing på wifi i huset?


Anbefalte innlegg

Heisann.
Skal flytte inn i ny leilighet no, og ruteren kjem til å stå eit godt stykke vekke i frå maskinen ca 10m, men to vegger mellom.
Nokon som har ein formeining på kva løysing som gir den mest stabile løysinga?
Ekstrem fart er ikkje farlig, då eg får maks 10/10 inn i huset. Men når ein gamer fps er det veldig greit at koblinga er stabil, sånn at ein ikkje sitter igjen med høg ping.

So kva løysninger fins det?

Trådløst nettverkskort i maskinen?
Usb antenne i maskinen?
Internett igjennom strømnettet?
Mottaker som er festet i stikkontakten som ein so kabler til maskinen?

Kva er best?

Tusen Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å anslå for deg, årsaken til dette avhenger av andre trådløse enheter og nettverk i omerådet.

På en frekvens kan kun 1 enhet snakke av gangen, så de andre enhetene venter til det blir ledig før de prøver igjen, og hvor lenge de venter varierer da dette er en tilfeldig verdi, og det er det som gir variabel ping ved bruk av trådløst.

Så står ping høyt på lista så må du fram med kabelen, kan du derimot leve med 10-20 ms ekstra ping og kanskje mer om du er riktig uheldig så kan du prøve med direksjonelle antenner rettet mot hverandre for å minske annen trafikk, avhengig av veggens materiale så kan du få problemer også.

Lenke til kommentar

Jeg har selv router 2 rom bortenfor der jeg vanligvis bruker PC, og har omtrent samme ytelse på WiFi derfra som jeg får på kabel direkte i routeren. Har VDSL 40/10, får ca 49/nesten 12, ping 4-6 (på det beste) med kabel, og 48/nesten 12, og ping på 6-8 (på det beste) med WiFi. I praksis ingen forskjell, men det kommer kanskje an på både router og kort i PC, Har forøvrig ca 15 dingser på WiFi i huset samtidig.

Lenke til kommentar

Litt meir info. Dette er ei leilighet i Polen, ikkje so mange som køyrer på 5ghz endå, so tenker at om eg kobler meg til på den frekvensen so skal det ikkje vere so mykje problem med interference? Eg har ein RT-N66U, so den er dual band.

Kunne alltids levd med 10-20ms ekstra ping, då eg vanligvis har ping på rundt 19.

Bygningen er relativt ny, men er skeptisk til strømnettet, og dermed home plug, men er alltids ein mulighet.
Eg trur ikkje det er bærevegger mellom meg og ruteren, så det burde ikkje vere noko betong eller linknande mellom.

zanta:
Kva kort bruker du i Pcen? Der eg tenker at det kanskje er mest å hente, om ein har ein skikkeleg mottaker.
Nokon som har forslag til stabile løysninger? Har høyrt at usb antenner er ganske ubruklige?

Lenke til kommentar

Jeg har en ny HP Ultrabook laptop. Vi har en stasjonær med USB-stick, og 3 MacBooks, alle har god ytelse. Nettbrett med god ytelse (som iPad) funker også fint , mens svakere Android-nettbrett har mye dårligere ytelse. Mobiltelefoner har mindre antenner, og har dårligere rekkevidde og ytelse. Eksempelvis får jeg, på en iPad mini, ca 45/11,5, og ping på under 10, når jeg sitter 2 rom bortenfor router.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...