Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nettopp blitt smart :ohmy: altså fått meg smarttlf, en Lumia 1020

Jeg skulle gjerne lagt inn en hendelse (med alarm) som gjentas hver 3.dag, noen som vet hvordan jeg lettest kan få til det?

 

Og en ting til, kjøpte tlf på fredag og ser at den har windows 8.0, kommer det oppdatering til 8.1 etterhvert eller burde den ha dukket opp nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Min erfaring er at kameraet er meget bra, men batteriet suger balle for å si det på godt norsk.

Jeg er en litt over gjennomsnittelig bruker og det er ikke aktuelt at batteriet varer en hel dag engang. Har lært meg til å leve med det, vel og merke. Man har jo lademuligheter overalt idag. Jeg kjøper ikke Nokia neste gang jeg skal ha telefon, om ca 1 år. Dette skyldes såvel batteriet som mye annet bugs jeg nå har hatt med begge mine Lumia telefoner.

Kameraet er meget bra på 1020, men det finnes meget gode kameraer på andre typer telefoner også.

 

Av smarttelefoner har jeg nå hatt HTC Sensation, Samsung Note (1), Lumia920 og nå Lumia1020.

 

Både batteriene og irritasjonsmomentene har vært desidert bedre/færre med HTC og Samsung.

Enig i at batteriet suger. Men det er også stort sett det eneste som suger. Mitt generelle mobilirritasjonsnivå han sunket drastisk etter at jeg forlot min note II.

 

 

 

Har nettopp blitt smart :ohmy: altså fått meg smarttlf, en Lumia 1020

Jeg skulle gjerne lagt inn en hendelse (med alarm) som gjentas hver 3.dag, noen som vet hvordan jeg lettest kan få til det?

 

Og en ting til, kjøpte tlf på fredag og ser at den har windows 8.0, kommer det oppdatering til 8.1 etterhvert eller burde den ha dukket opp nå?

Jeg ser at telefonen og operatørsystemet har et fantastisk potensiale og jeg var vanvittig godt fornøyd med min 920, etter at "den fikk gått seg til". (updates). Det er saker og ting jeg ser på som en vanvittig kvalitet fremfor options jeg tidligere hadde i android-versjon, slik som Here Drive - vanvittig god, innebygd navigasjonsapp.

Det er bare det at begge mine Nokiaer har vært fulle av møkk, mens "naboens" har fungert strøkent. Det er nok for meg til å skifte beite.

 

E-Jensen - i den originale alarm-appen kan du velge repeats, og deretter velge hver 3. dag i løpet av en uke.

i.o.m. at en uke har 7 dager går jeg ut i fra at du trenger noe mer nøyaktig. Let

 

om du ikke har fått 8.1 automatisk, fortvil ikke, det er ikke uvanlig at du selv må gå inn og lete på egenhånd... Gå inn i innstillinger, Phone Update og klikk "check for updates".

Om du fremdeles er i tvil, gå istedet til "About phone" og sjekk om du har OS versio 8.10.12382.878

Lenke til kommentar

 

 

Min erfaring er at kameraet er meget bra, men batteriet suger balle for å si det på godt norsk.

Jeg er en litt over gjennomsnittelig bruker og det er ikke aktuelt at batteriet varer en hel dag engang. Har lært meg til å leve med det, vel og merke. Man har jo lademuligheter overalt idag. Jeg kjøper ikke Nokia neste gang jeg skal ha telefon, om ca 1 år. Dette skyldes såvel batteriet som mye annet bugs jeg nå har hatt med begge mine Lumia telefoner.

Kameraet er meget bra på 1020, men det finnes meget gode kameraer på andre typer telefoner også.

 

Av smarttelefoner har jeg nå hatt HTC Sensation, Samsung Note (1), Lumia920 og nå Lumia1020.

 

Både batteriene og irritasjonsmomentene har vært desidert bedre/færre med HTC og Samsung.

Enig i at batteriet suger. Men det er også stort sett det eneste som suger. Mitt generelle mobilirritasjonsnivå han sunket drastisk etter at jeg forlot min note II.

 

 

 

Har nettopp blitt smart :ohmy: altså fått meg smarttlf, en Lumia 1020

Jeg skulle gjerne lagt inn en hendelse (med alarm) som gjentas hver 3.dag, noen som vet hvordan jeg lettest kan få til det?

 

Og en ting til, kjøpte tlf på fredag og ser at den har windows 8.0, kommer det oppdatering til 8.1 etterhvert eller burde den ha dukket opp nå?

Jeg ser at telefonen og operatørsystemet har et fantastisk potensiale og jeg var vanvittig godt fornøyd med min 920, etter at "den fikk gått seg til". (updates). Det er saker og ting jeg ser på som en vanvittig kvalitet fremfor options jeg tidligere hadde i android-versjon, slik som Here Drive - vanvittig god, innebygd navigasjonsapp.

Det er bare det at begge mine Nokiaer har vært fulle av møkk, mens "naboens" har fungert strøkent. Det er nok for meg til å skifte beite.

 

E-Jensen - i den originale alarm-appen kan du velge repeats, og deretter velge hver 3. dag i løpet av en uke.

i.o.m. at en uke har 7 dager går jeg ut i fra at du trenger noe mer nøyaktig. Let

 

om du ikke har fått 8.1 automatisk, fortvil ikke, det er ikke uvanlig at du selv må gå inn og lete på egenhånd... Gå inn i innstillinger, Phone Update og klikk "check for updates".

Om du fremdeles er i tvil, gå istedet til "About phone" og sjekk om du har OS versio 8.10.12382.878

 

 

Takk for svar.

Ang den originale alarm-appen så er det mulig å legge inn hver 3. dag ja, MEN da må jeg inn å endre dette hver eneste uke. Er det for eksempel mandag-torsdag-søndag den ene uka er det onsdag-lørdag uka etter osv osv. Er derfor på jakt etter en app hvor jeg kan legge inn et varsel hver 3. dag uten å måtte endre dette hver eneste uke.

 

Ang. 8.1 så har jeg ikke fått den automatisk og den oppdaterer seg heller ikke når jeg sjekker manuelt som du skrev, men her er hva som står:

os versjon 8,0,10517,150

fastvareversjon 3051.40000.1345.1002

maskinvareversjon 4.4.0.21

radioprogramvareversjon 3.2.04047.1

soc-versjon for brikke 8960

 

Er alt annet en os versjon oppdatert?

 

Ser det er en som nevner at 8.1 kommer i løpet av sommeren, jeg får se på den developers preview greia kanskje.....men HVIS jeg installerer den og den egentlige oppdateringa kommer seinere på sommern, må jeg installere på nytt igjen en gang til da? Og er det noe på tlf som blir borte når det er nye os versjoner?

Lenke til kommentar

 

 

 

Min erfaring er at kameraet er meget bra, men batteriet suger balle for å si det på godt norsk.

Jeg er en litt over gjennomsnittelig bruker og det er ikke aktuelt at batteriet varer en hel dag engang. Har lært meg til å leve med det, vel og merke. Man har jo lademuligheter overalt idag. Jeg kjøper ikke Nokia neste gang jeg skal ha telefon, om ca 1 år. Dette skyldes såvel batteriet som mye annet bugs jeg nå har hatt med begge mine Lumia telefoner.

Kameraet er meget bra på 1020, men det finnes meget gode kameraer på andre typer telefoner også.

 

Av smarttelefoner har jeg nå hatt HTC Sensation, Samsung Note (1), Lumia920 og nå Lumia1020.

 

Både batteriene og irritasjonsmomentene har vært desidert bedre/færre med HTC og Samsung.

Enig i at batteriet suger. Men det er også stort sett det eneste som suger. Mitt generelle mobilirritasjonsnivå han sunket drastisk etter at jeg forlot min note II.

 

 

 

Har nettopp blitt smart :ohmy: altså fått meg smarttlf, en Lumia 1020

Jeg skulle gjerne lagt inn en hendelse (med alarm) som gjentas hver 3.dag, noen som vet hvordan jeg lettest kan få til det?

 

Og en ting til, kjøpte tlf på fredag og ser at den har windows 8.0, kommer det oppdatering til 8.1 etterhvert eller burde den ha dukket opp nå?

Jeg ser at telefonen og operatørsystemet har et fantastisk potensiale og jeg var vanvittig godt fornøyd med min 920, etter at "den fikk gått seg til". (updates). Det er saker og ting jeg ser på som en vanvittig kvalitet fremfor options jeg tidligere hadde i android-versjon, slik som Here Drive - vanvittig god, innebygd navigasjonsapp.

Det er bare det at begge mine Nokiaer har vært fulle av møkk, mens "naboens" har fungert strøkent. Det er nok for meg til å skifte beite.

 

E-Jensen - i den originale alarm-appen kan du velge repeats, og deretter velge hver 3. dag i løpet av en uke.

i.o.m. at en uke har 7 dager går jeg ut i fra at du trenger noe mer nøyaktig. Let

 

om du ikke har fått 8.1 automatisk, fortvil ikke, det er ikke uvanlig at du selv må gå inn og lete på egenhånd... Gå inn i innstillinger, Phone Update og klikk "check for updates".

Om du fremdeles er i tvil, gå istedet til "About phone" og sjekk om du har OS versio 8.10.12382.878

 

 

Takk for svar.

Ang den originale alarm-appen så er det mulig å legge inn hver 3. dag ja, MEN da må jeg inn å endre dette hver eneste uke. Er det for eksempel mandag-torsdag-søndag den ene uka er det onsdag-lørdag uka etter osv osv. Er derfor på jakt etter en app hvor jeg kan legge inn et varsel hver 3. dag uten å måtte endre dette hver eneste uke.

 

Ang. 8.1 så har jeg ikke fått den automatisk og den oppdaterer seg heller ikke når jeg sjekker manuelt som du skrev, men her er hva som står:

os versjon 8,0,10517,150

fastvareversjon 3051.40000.1345.1002

maskinvareversjon 4.4.0.21

radioprogramvareversjon 3.2.04047.1

soc-versjon for brikke 8960

 

Er alt annet en os versjon oppdatert?

 

Ser det er en som nevner at 8.1 kommer i løpet av sommeren, jeg får se på den developers preview greia kanskje.....men HVIS jeg installerer den og den egentlige oppdateringa kommer seinere på sommern, må jeg installere på nytt igjen en gang til da? Og er det noe på tlf som blir borte når det er nye os versjoner?

 

 

 

Du kan ikke gjøre det i selve kalenderen? Ser at jeg kan gjøre det i Google Kalender hvertfall.

 

Ser ikke ut som om det kan gjøres i kalenderen heller nei.

Men nå har jeg funnet en app som heter Realarm, den ser ut til å kunne settes til å repetere hver 3. dag

Lenke til kommentar

 

Ser det er en som nevner at 8.1 kommer i løpet av sommeren, jeg får se på den developers preview greia kanskje.....men HVIS jeg installerer den og den egentlige oppdateringa kommer seinere på sommern, må jeg installere på nytt igjen en gang til da? Og er det noe på tlf som blir borte når det er nye os versjoner?

 

 

Hei igjen og beklager at jeg surret det litt til ang. 8.1 som naturligvis ikke er "ute" ennå.

Det er ingen som har linket deg til Developers preview så jeg tar meg friheten til å gjøre dette :)

http://www.wpcentral.com/preview-for-developers

Dette er enkelt! så vidt jeg kan huske laster du bare ned selve developers appen og registrerer deg med navn og email blablabla inne i den. Deretter får du muligheten til å laste ned 8.1

Her er linker til info om developers preview om du er i tvil om du vil gjøre det.

 

Du bør tenke litt på reklamasjonsrett på telefonen før du laster den inn, i fall noe skulle gå galt og surre det til med telefonen. Slå på tråden til telefonleverandøren din og hør om garanti fremdeles gjelder.

Jeg sier dette kun for at du bør være "føre var" i tilfellet du er uheldig - har ennå ikke hørt at dette har gått galt vel og merke.

 

min telefon er helt koko og jeg valgte derfor å laste ned 8.1 i håp om at det hjalp, uten hell..

 

Når det gjelder alarm problemet ditt, her er ihvertfall en litt morsom variant - http://m.wpcentral.com/windows-phone-app-review-supertimer

Her kan du eventuelt bruke timer-funksjonen - sett alle 3 timerne på henholdsvis 72, 144 og 216 timer og la de begynne å telle ned. Når 72-alarmen din piper stiller du den opp på 216 timer og slik ruller snøballen videre. Dette tar deg ca 3sekunder hver 3. dag å fikse.

En meget skrullete variant av en løsning men den funker, og det var det jeg hadde tid til å lete opp for deg på dette tidspunkt :)

 

Ellers, skriv "alarm" i søkefeltet oppe til høyre på denne siden http://www.wpcentral.com/apps og les litt om hva de forskjellige alarmen innehar av godsaker. Jeg er overbevist om at den ligger en her som har funksjonene du er ute etter :xmas:

Lenke til kommentar

Da blir min 1020 sendt tilbake for "reperasjon", litt for sent desverre - rakk å bli skikkelig irritert på WP før jeg fikk ut fingeren.. :hm:

 

Da får vi også svar på om det var smart å legge inn 8.1 før den ble lagt ut i offentligheten. Er jeg riktig heldig ender jeg opp med å bruke 920`n et år til, med 1020`n på si som kamera når jeg reiser.

 

Når det er sagt, det var en henrykt følelse på skru på 920`n igjen. Følelsen av at alt fungerer igjen er virkelig deilig :)

 

Skal gi tilbakemeldig på hvordan det går jeg :)

Lenke til kommentar

Ikke hatt problemer med 8.1, men jeg oppgraderte til 8.1 for å se om problemet mitt ble borte, uten suksess.

Mitt problem var at søkeknappen gikk bananas uten at jeg var borti den. Fikk byttet skjerm og i samme slengen rensket de SW og la det inn på nytt for sikkerhetsskyld.

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

hva har vert problemet? Min 1020 med 8.1 fungerer knirkefritt. :)

8.1 har jo blitt oppdatert en gang allerede også.

ble litt mere flyt da. :)

jeg kan ikke ta den runden en gang til, men i utgangspunktet må jeg soft resette telefonen 2 ganger daglig og da klarer den ikke engang å finne tid og dato automatisk etterpå...veldig slitsomt og akkurat slik min 920 var det første halve året.

 

men for å være helt ærlig, nå som jeg bruker 920'n igjen for første gang på noen måneder synes det å virke som at alt fungerer glattere enn på 1020'n min...det er en ren fryd!

jeg har nok fått en skikkelig dritt-1020):

 

godt å høre at support muligens ikke lager noe krøll for en developer som jeg er(:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen samme erfaring som meg med Lumia 1020?

 

Jeg kjøpte min gule 1020 så og si på lanseringsdagen.

 

Etterhvert har jeg opplevd at telefonen rett og slett frøs/krasjet og krevde en omstart. Eller at den har tatt noen spontan restarter på egenhånd. Noe man oppdager når man tar mobilen opp av lomma, og ser at den ber om PIN koden til SIM kortet.

 

Etter en av de siste oppdateringene av Windows Phone så har det at den frøs/krasjet sluttet. Men den spontane omstarten skjer fortsatt. Sånn ca med noen dagers mellomrom.

 

Jeg ser at dette er ett kjent problem på de tidlige modellene i følge en del forum på nette. Også med en del forslag til løsning. Jeg har tatt factory reset flereganger på egen hånd.

 

Sendte mobilen på service via Expert der jeg kjøpte den.

Første gang: Jeg leverer den fra meg factory resatt, og opplyser om at jeg har gjort det. Rapport fra verksted: "Installert software på nytt og tatt en factory reset" Thanks for nothing.

 

Det går 2 - 3 dager. mobilen tar en omstart. Jeg leverer på service igjen.

Andre gang: Igjen leverer jeg fra meg mobilen factory resatt. Presiserer i rapporten at problemet er kjent på denne serien. De har den på verkstedet i en uke. Det opplyses om at mobilen er sendt til ett eksternt service sted. Og enda en uke går og rapporten er: "Installert software på nytt, og tatt en factorey reset" WTF?!?!?

 

Nå har jeg hatt den i 2 dager, og i dag våknet jeg til at den ba meg om PIN koden til SIM kortet. Mao, den tok en spontan omstart i natt.

 

Jeg rekker ikke å levere den inn på service for tredje gang og få den tilbake før jeg drar på ferie og skal bruke den som GPS i bil. Mao, en restart på motorveien i USA kan være ganske kjipt!!

 

Opplever andre dette med sin Lumia 1020? Og hvis ikke, når kjøpte dere deres Lumia? Jeg vurdere å kjøpe en ny til turen for å se om problemet er fikset på nyere serier av mobilen.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Ikke hatt omstart på min, også kjøpt når den kom ut.

Hvilket simkort har du? Evnt. forsøkt å ta ut og sette inn noen ganger? Står max hastighet på 4G? Prøv å sette max 3G.

Har du på passord så den ikke jobber på egen hånd i lomma?

 

Var vel mest noe av dette som var problemene med 920.

Hvis da det ikke rett og slett er fabrikasjonsfeil.

Irriterende uansett.

Lenke til kommentar

Jeg slet med samme møkka og har den til første gangs reparasjon nå...det har gått et par uker uten at jeg har hørt noen ting..

 

jeg kommer til å gå for å få pengene tilbake.

da må den vel sendes inn 3 ganger tror jeg.

 

jeg ser ingen grunn til å måtte betale dyrt for en telefon som ligger i ukesvis til reparasjon.

 

for øvrig, hos meg skyldtes rebootsene connectionproblemer med wifi og BT.

Du kan prøve å aldri koble til disse og jeg tror det vil hjelpe, men det er jo kjedelig og ikke verdt pengene synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Har ikke BankID på mitt nåværende SIM kort, så bestiller ett nytt og får det og sjekker om det gjør noe med omstarten.

 

Omstarten som skjedde i natt var da mobilen lå og ladet på nattbordet... Så det var ikke noe som ristet løs SIM kortet. Men vi får se!

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...