Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fine bilder, merker jeg får bare mer og mer lyst på denne mobilen

jada, ikke værst. Men det henger over meg at det kan bli enda bedre...må forske forske forske...(:

 

jeg mener det er noe som er feil når et bilde tatt med 1020 er på bare en drøy Mb, men alt virker å være maksa i innstillingene...så...

Lenke til kommentar

 

Veldig fine bilder, merker jeg får bare mer og mer lyst på denne mobilen

jada, ikke værst. Men det henger over meg at det kan bli enda bedre...må forske forske forske...(:

 

jeg mener det er noe som er feil når et bilde tatt med 1020 er på bare en drøy Mb, men alt virker å være maksa i innstillingene...så...

Sjekk på pc'n ;)

Du må overføre i Explorer. (drag/drop eller kopier/lim inn)

Da kommer det opp 2 versjoner av samme bilde, WP_dato/nummer_Pro og WP_dato/nummer_Pro_highres.

Evnt WP_ _ _Pro_Raw_highres som kan være over 40 MB :D

Og å se oppløsningen på 7712x4352 på en ikke altfor god pcskjerm funker IKKE, det blir kornete ved zooming...

Endret av Xaphoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Veldig fine bilder, merker jeg får bare mer og mer lyst på denne mobilen

jada, ikke værst. Men det henger over meg at det kan bli enda bedre...må forske forske forske...(:

 

jeg mener det er noe som er feil når et bilde tatt med 1020 er på bare en drøy Mb, men alt virker å være maksa i innstillingene...så...

Sjekk på pc'n ;)

Du må overføre i Explorer. (drag/drop eller kopier/lim inn)

Da kommer det opp 2 versjoner av samme bilde, WP_dato/nummer_Pro og WP_dato/nummer_Pro_highres.

Evnt WP_ _ _Pro_Raw_highres som kan være over 40 MB :D

Og å se oppløsningen på 7712x4352 på en ikke altfor god pcskjerm funker IKKE, det blir kornete ved zooming...

 

Woooh...godt tips, det visste jeg ikke...skal prøve det så fort jeg får tid!

 

Det er altså Onedrive som tar drepen på bildene altså...selv om opplastningsinnstillingene er makset..

 

kanskje jeg må ha meg en ny pc-skjerm nå da...lol :rofl:

 

Sozoom du tipset om er veldig artig ja. Perfekt når man skal briefe litt med 1020 bilder til venner og bekjente...eller her inne på Diskusjon :wee:

Lenke til kommentar
Sjekk på pc'n ;)

Du må overføre i Explorer. (drag/drop eller kopier/lim inn)

Da kommer det opp 2 versjoner av samme bilde, WP_dato/nummer_Pro og WP_dato/nummer_Pro_highres.

Evnt WP_ _ _Pro_Raw_highres som kan være over 40 MB :D

Og å se oppløsningen på 7712x4352 på en ikke altfor god pcskjerm funker IKKE, det blir kornete ved zooming...

 

 

Woooh...coolt :)

 

Det jeg gjorde med 920`n var kun å bruke auto-upload til Onedrive med max resolution.

 

Det skrur jeg kjapt av nå...og heller klipper ut alle full-resolution bildene i explorer, for så å lime de inn i Onedrive-skyen/ekstern HD etterpå.

 

Enig?

 

 

Dette er et full-resolution bilde, det samme bilde jeg lastet opp her tidligere, men i ca 7 ganger så stor filstørrelse.

Noen som ser forskjell?

post-268618-0-68054600-1395746433_thumb.jpg

 

Ser ikke ut til at det fungerte gitt... :ohmy:

 

Jo...funka i I.E.

Nå kan man lese absolutt alt på etiketten :rofl:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Ved overføring til pc'n pleier jeg bare å merke alle bilder i kamerarull (Explorer) og dra over til mappa jeg skal ha de i. Klikker på ikke kopier (like filer) og merker av "gjenta for neste xx bilder". Da blir bare bildene jeg har tatt siden sist gang overført :)

Og enig, Sozoom er kul :p

PS. Bra bilde forresten :)

Endret av Xaphoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke hatt det på 1020'n, hadde en gang på 920.

Prøv å ta ut og inn simkort noen ganger, kan være dårlig kontakt der.

Evnt prøv også soft reset, hold inne volum ned + powerknapp samtidig i ca. 15 sekunder til mobilen starter på nytt. Hvis det ikke hjelper bør du levere inn til rep/bytte.

Lenke til kommentar

Mobilen mister ikke kontakt med sim kortet. Den rebootes random nesten daglig. Men jeg kan teste det med SIM kortet.

 

Soft reset har jeg gjort mange ganger. Da den også en gang i blandt fryser.

 

Det er en del topics på det online. Lurer på om dette er ett problem med de første som kom. Kjøpte den bokstaveligtalt første dag den kom ut.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Var en del på de første 920, har ikke hørt noe om det på 1020 (5 venner og kolleger som har ;) )

Dårlig kontakt på simkort på noen, andre holdt på sånn når de sto på 4G når det ikke var 4G-dekning og noen feilvare.

Men det med 4G/3G... hvis du er i område med dårlig eller ikke 4G, prøv å sette maks hastighet til 3G og se om det blir forskjell :)

Lenke til kommentar

 

Veldig fine bilder, merker jeg får bare mer og mer lyst på denne mobilen

jada, ikke værst. Men det henger over meg at det kan bli enda bedre...må forske forske forske...(:

 

jeg mener det er noe som er feil når et bilde tatt med 1020 er på bare en drøy Mb, men alt virker å være maksa i innstillingene...så...

Fototips om hva som kan gjøres på 1020'n :D

http://conversations.nokia.com/2014/03/27/photographers-tell-secrets-ultimate-guide-lumia-macros/

Lenke til kommentar

Ikke dumt det der :)

 

Vet du hva han mener med "flash" på de første bildene der? Det kan vel ikke være Blits han snakker om?

 

Har forska litt på fil-systemet men blir ikke helt klok..

-Jeg ønsker eksempelvis å laste opp et full_resolution bilde i Instagram, men er i tvil om hvilket av de 2 som vises i cameraroll. Jeg åper Cameraroll i utforsker og sletter 5mp bildet i håp om at 34mp bildet blir det eneste som ligger igjen på telefonen....(moahaha, trodde jeg var smart et øyeblikk der...)....men da blir i stedet hele bildet slettet fra telefonen... :wee:

 

Noen som vet hvordan det lar seg gjøre å laste det opp i full_res?

 

Kanskje, om jeg gjør som jeg gjorde i eksempelet over, sletter det først fra telefonen - legger full_res over på PC`n og deretter legger det tilbake i cameraroll via utforsker??

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Litt øvrig Lumia1020. Telefonen er jo mer enn bare et kamera :w00t:

 

Har litt batteritrøbbel.

Noen ganger etter at telefonen er nettopp er blitt fulladet faller det fra 100% til 50-60% , sånn helt av seg selv.

Jeg vet at det ikke er batteriet i seg selv, men snarere en eller annen signalfeil som gjør at det ser ut som om det er blitt "drain`a".

Når jeg setter i laderen igjen er det oppe i 100% igjen i løpet av sekunder.

 

Noen som vet om det har kommet en bra battey-sense ennå?

Lenke til kommentar

Batteriappene som finnes nå viser vel bare hvor mye det er igjen, tid siden siste lading og gjennomsnittlig forbruk. Egentlig ikke så mye til hjelp synes jeg.

Kommer Battery Sense i 8.1, da skal det gå an å se hva som bruker strøm og hvor mye.

WP 8.1 skal visst komme i Developer Preview 10. april :D

Lenke til kommentar

Batteriappene som finnes nå viser vel bare hvor mye det er igjen, tid siden siste lading og gjennomsnittlig forbruk. Egentlig ikke så mye til hjelp synes jeg.

Kommer Battery Sense i 8.1, da skal det gå an å se hva som bruker strøm og hvor mye.

WP 8.1 skal visst komme i Developer Preview 10. april :D

Helt enig, har aldri vært i nærheten av å forstå hvordan dagens batteriapper skal være til hjelp på noen som helst måte....det trekkes egentlig bare mer strøm av å ha de innstallert, for å sette de på spissen :)

 

Tror nok jeg skal gjøre som ved Black, vente til den kommer ut på ordentlig før jeg laster ned. Det var jo en del som fikk problemer sist.

og ikke minst er det litt gøy å lese her inne om hva som er bra/dårlig med oppdateringen før jeg selv får den :)

Lenke til kommentar

Javisst, tidlig høst :p

Men ruter'n fungerer tydeligvis igjen, aner ikke hva det var. Kunne laste opp store filer til Ondrive og som vedlegg i e-post, men ruter'n kollapsa helt når jeg prøvde å laste opp til diskusjon.no :/

Men blir bra med WP 8.1, kan endelig laste opp og ned fra mobilen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...