Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Oppdatering ang min Lumia 1020.

 

Jeg har fått den tilbake fra verksted :)

 

Det tok totalt 27 dager :hmm:

 

De gjorde akkurat det samme som sist, "Installert nyeste programvare og resatt til fabrikkoppsett" :eek:

Så med andre ord, tusen takk for ingenting I G J E N :mad:

 

Og fra jeg startet den opp tok det et knapt døgn før samma feilen var der igjen :(

 

Vet snart ikke om jeg skal le :lol: eller gråte :no:

 

Håper noen av dere som har denne telefonen ser dette og kanskje kan komme med et par råd,

for nå er jeg lei, skikkelig lei.

Jeg er jo utrolig fornøyd med kameraet i denne telefonen, det var nettopp derfor det ble den telefonen.

HVIS jeg skulle komme i den situasjonen at jeg kan få meg en ny telefon, hvilken bør jeg velge???

Som sagt kamera er superviktig!

Ellers er det stort sett bare ringing og sms, det med å være på nett er faktisk ikke så viktig for det er jeg stort sett bare på pc'en.

Bør jeg velge samme telefonene en gang til og håpe at den ikke har samme problem/feil?

Eller bør jeg velge en annen denne gangen, og da eventuelt hvilken?

Alle tips og råd taes imot med takk, for jeg føler meg :sick: av hele saken.

Endret av E-Jensen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering ang min Lumia 1020.

 

Jeg har fått den tilbake fra verksted :)

 

Det tok totalt 27 dager :hmm:

 

De gjorde akkurat det samme som sist, "Installert nyeste programvare og resatt til fabrikkoppsett" :eek:

Så med andre ord, tusen takk for ingenting I G J E N :mad:

 

Og fra jeg startet den opp tok det et knapt døgn før samma feilen var der igjen :(

 

Vet snart ikke om jeg skal le :lol: eller gråte :no:

 

Håper noen av dere som har denne telefonen ser dette og kanskje kan komme med et par råd,

for nå er jeg lei, skikkelig lei.

Jeg er jo utrolig fornøyd med kameraet i denne telefonen, det var nettopp derfor det ble den telefonen.

HVIS jeg skulle komme i den situasjonen at jeg kan få meg en ny telefon, hvilken bør jeg velge???

Som sagt kamera er superviktig!

Ellers er det stort sett bare ringing og sms, det med å være på nett er faktisk ikke så viktig for det er jeg stort sett bare på pc'en.

Bør jeg velge samme telefonene en gang til og håpe at den ikke har samme problem/feil?

Eller bør jeg velge en annen denne gangen, og da eventuelt hvilken?

Alle tips og råd taes imot med takk, for jeg føler meg :sick: av hele saken.

Hei

 

Kjæresten leverte sin til Elkjøp for andre gang grunnet at den slår seg av, da spesielt på natten når den lader.

 

Årsaken er enkel: den slår seg automatisk av når en spesifikk ting i telefonen blir for varm (det bør ikke bety at telefonen kjennes unormalt varm ut).

 

Det verkstedet nå gjorde var at de ikke bare byttet ut hele dekselet rundt inkludert knappene, men også enkelte deler inne i telefonen og på en eller annen kryptisk beskjed isolerte noen elementer.

 

Den har ikke vært i bruk lenger enn siden i går, så om det har fikset problemet helt vites ikke enda, men ho er iallefall kjempefornøyd (for telefonen ser jo helt ny ut nå igjen). Om den ikke slår seg av heretter nå, så er alt i orden!

 

Det jeg kan gjøre er å følge med frem mot julaften. Om den ikke slår seg av, så kan jeg legge ut hva verkstedet gjorde for å eliminere problemet, slik at andre som sliter med det samme kan gi beskjeden videre når telefonen leveres inn for service/garanti. Informasjonen inneholder delenummerne på de ulike delene som er byttet.

 

En ting er iallefall sikkert, det er ikke OS relatert og da hjelper det lite med en reinstallering, noe jeg påpekte hardnakket andre gang jeg leverte telefonen slik at de fikk det med i problemteksten.

 

Edit: fikk melding nå å telefonen slo seg av i natt igjen, så det blir å kreve ny telefon eller pengene tilbake. Kan ikke holde på slik :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Oppdatering ang min Lumia 1020.

 

Jeg har fått den tilbake fra verksted :)

 

Det tok totalt 27 dager :hmm:

 

De gjorde akkurat det samme som sist, "Installert nyeste programvare og resatt til fabrikkoppsett" :eek:

Så med andre ord, tusen takk for ingenting I G J E N :mad:

 

Og fra jeg startet den opp tok det et knapt døgn før samma feilen var der igjen :(

 

Vet snart ikke om jeg skal le :lol: eller gråte :no:

 

Håper noen av dere som har denne telefonen ser dette og kanskje kan komme med et par råd,

for nå er jeg lei, skikkelig lei.

Jeg er jo utrolig fornøyd med kameraet i denne telefonen, det var nettopp derfor det ble den telefonen.

HVIS jeg skulle komme i den situasjonen at jeg kan få meg en ny telefon, hvilken bør jeg velge???

Som sagt kamera er superviktig!

Ellers er det stort sett bare ringing og sms, det med å være på nett er faktisk ikke så viktig for det er jeg stort sett bare på pc'en.

Bør jeg velge samme telefonene en gang til og håpe at den ikke har samme problem/feil?

Eller bør jeg velge en annen denne gangen, og da eventuelt hvilken?

Alle tips og råd taes imot med takk, for jeg føler meg :sick: av hele saken.

Hei

 

Kjæresten leverte sin til Elkjøp for andre gang grunnet at den slår seg av, da spesielt på natten når den lader.

 

Årsaken er enkel: den slår seg automatisk av når en spesifikk ting i telefonen blir for varm (det bør ikke bety at telefonen kjennes unormalt varm ut).

 

Det verkstedet nå gjorde var at de ikke bare byttet ut hele dekselet rundt inkludert knappene, men også enkelte deler inne i telefonen og på en eller annen kryptisk beskjed isolerte noen elementer.

 

Den har ikke vært i bruk lenger enn siden i går, så om det har fikset problemet helt vites ikke enda, men ho er iallefall kjempefornøyd (for telefonen ser jo helt ny ut nå igjen). Om den ikke slår seg av heretter nå, så er alt i orden!

 

Det jeg kan gjøre er å følge med frem mot julaften. Om den ikke slår seg av, så kan jeg legge ut hva verkstedet gjorde for å eliminere problemet, slik at andre som sliter med det samme kan gi beskjeden videre når telefonen leveres inn for service/garanti. Informasjonen inneholder delenummerne på de ulike delene som er byttet.

 

En ting er iallefall sikkert, det er ikke OS relatert og da hjelper det lite med en reinstallering, noe jeg påpekte hardnakket andre gang jeg leverte telefonen slik at de fikk det med i problemteksten.

 

Edit: fikk melding nå å telefonen slo seg av i natt igjen, så det blir å kreve ny telefon eller pengene tilbake. Kan ikke holde på slik :)

 

 

 

Hva har skjedd videre med tlf til kjæresten din?

 

Når det gjelder min tlf så ble den nok en gang levert inn 17 desember, fikk den tilbake 13 januar.

De hadde nok engang gjort det samme,altså for tredje gang, men i tillegg hadde de bytta en eller annen tape greie som hadde noe med varme å gjøre......

Og jeg tenkte at nå måtte den vel endelig være i orden.....men neida, tok ikke lange tiden før samme problemet dukket opp. Men i tillegg til å restarte av seg selv hadde den fått nok en feil, nå begynte den også å låse seg. Oppdaget det første gang en søndag, tlf hadde stoppet opp i 4 tida på natta, måtte ta softreset for å starte den igjen og da den startet opp sto den på datoen i mai i fjor da jeg kjøpte tlf men etter noen sekunder oppdaterte den til riktig dato og klokkeslett.

Disse feilene har fortsatt disse ukene, men jeg har hatt behov for tlf og ikke minst kameraet og har derfor ikke gjort noe med den enda.

Men nå får de altså ikke flere muligheter, telefonen har vært på verksted tre ganger og jeg skal enten ha en ny telefon eller pengene tilbake.

 

Og jeg er fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre. Vet ikke om jeg skal ta sjansen på å prøve meg på samme telefon en gang til.....hvis den er mulig å få lenger....

 

Tips&Råd tas gjerne imot :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...