Gå til innhold

Nå kommer Oculus Rift «Crystal Cove» i salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som har Dev1 utgaven. Hvor vanskelig er det å få lekt med fks Dev2 utgaven for en som ikke er utvikler? Ser det er mye kule demoer osv som folk legger ut på Youtube. Er det vanskelig å få dette opp å gå?

Trenger også svar på dette. Vil det bli mye forskjell på denne og det ferdige produktet? Kan jeg spille de samme spillene med disse, som andre kan med det ferdige produkter?

Lenke til kommentar

Etter en hel dag med "skal, skal ikke" så dro jeg til slutt visa'n jeg også gitt. Jævlig drøy frakt.

Er av den oppfatning at forbrukerversjonen ikke blir stort bedre enn denne. Mulig jeg er på jordet.

Eneste som jeg tror kommer å forandres noe stort er at forbrukerversjonen kommer ikke til å ha kamera.
Lenke til kommentar

 

Spennende, men for at dette skal slå an må prisen være gunstig.

 

kaller du ikke 350 dollar gunstig? syns det er ganske riktig pris jeg...

Poenget er vel forskjellen på å være billig vs det å koste lite penger. 350 dollar + avgifter er mye mer penger enn vi er vant til å bruke på "gaming peripherals".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Spennende, men for at dette skal slå an må prisen være gunstig.

 

kaller du ikke 350 dollar gunstig? syns det er ganske riktig pris jeg...

Poenget er vel forskjellen på å være billig vs det å koste lite penger. 350 dollar + avgifter er mye mer penger enn vi er vant til å bruke på "gaming peripherals".

Tenk på at den er mye mere avansert enn eks et tastatur ol.

 

Hvis meg en skjerm som er 1080p OLED som er mere en 60hz til en billig penge.

Lenke til kommentar

 

 

 

Spennende, men for at dette skal slå an må prisen være gunstig.

 

kaller du ikke 350 dollar gunstig? syns det er ganske riktig pris jeg...

Poenget er vel forskjellen på å være billig vs det å koste lite penger. 350 dollar + avgifter er mye mer penger enn vi er vant til å bruke på "gaming peripherals".

Tenk på at den er mye mere avansert enn eks et tastatur ol.

 

Hvis meg en skjerm som er 1080p OLED som er mere en 60hz til en billig penge.

Det kan ikke bare regnes som en skjerm, men som et utrolig produkt. Jeg kommer til å la venner og familie prøve, og litt selv sefølgelig, og for meg er pengene verdt det allerede der, gleder meg til å se dem på den der karusell spillet. Blir ikke sånn at jeg sitter med vr brillene hver dag og spiller og ser film, blir jo bare for å oppleve det, og ha det gøy med venner og familie og spille litt med dem.
Lenke til kommentar

Tenk på at den er mye mere avansert enn eks et tastatur ol.

 

Hvis meg en skjerm som er 1080p OLED som er mere en 60hz til en billig penge.

Du misforsto jo hele meningen med innlegget mitt virker det som. Jeg sier jo det er billig. Men det nytter ikke alltid at det er billig når det fortsatt er mye penger. Et banalt eksempel er jo Tesla. Pga lite avgifter og slikt får man den jo kjempebillig, men hva nytter det for mannen i gata når man fortsatt må ut med en halv million.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som har Dev1 utgaven. Hvor vanskelig er det å få lekt med fks Dev2 utgaven for en som ikke er utvikler? Ser det er mye kule demoer osv som folk legger ut på Youtube. Er det vanskelig å få dette opp å gå?

 

Det er enkelt å få programvare som *støtter* Rift til å kjøre på DK1. Det kreves ikke noe annet enn å plugge inn boksen med medfølgende kabler. Noen trikser til gamle spill som Skyrim, men det er slik jeg har opplevd det veldig lite vellyket og meget meget kronglete. Du kan kanskje få opp bildet, men du må ha god tracking og et grafisk grensesnitt som støtter VR for at det skal være praktisk og behagelig. Jeg blir skjelden simulatorsyk (bilsyk), men tre-fire minutter i Skyrim som var hacket til var alt jeg klarte, og det var ikke gøy.

 

Merk at du ikke vil kunne spille de fleste spill på devkit'et. For å se litt på hva du kan forvente kan du sjekke http://share.oculusvr.com

Lenke til kommentar

Merk at du ikke vil kunne spille de fleste spill på devkit'et. For å se litt på hva du kan forvente kan du sjekke http://share.oculusvr.com

Jepp, det er viktig å understreke at dette primært er et produkt for utviklere.

 

De som vurderer å kjøpe denne bare for å leke med den, og i håp om at det etterhver kommer spill som kan "hackes" til å fungere bør vente med å kjøpe dette produktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mistenker at dette kommer til å være PC/SteamMachines virkelige gullkort i møte med konsollene i årene som kommer. Min erfaring fra første devkit er at man veldig fort blir klart over hvor lite oppløsning i overflatedetaljer tingene i rommet egentlig har. Det blir som om alt er laget av papp. PS4 og XBOne vill være stagnerte i flere år, mens PCen med VR virkelig kan få et insentiv til å drive den grafiske utviklingen fremover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

 

 

Spennende, men for at dette skal slå an må prisen være gunstig.

 

kaller du ikke 350 dollar gunstig? syns det er ganske riktig pris jeg...

Poenget er vel forskjellen på å være billig vs det å koste lite penger. 350 dollar + avgifter er mye mer penger enn vi er vant til å bruke på "gaming peripherals".

Tenk på at den er mye mere avansert enn eks et tastatur ol.

 

Hvis meg en skjerm som er 1080p OLED som er mere en 60hz til en billig penge.

Det kan ikke bare regnes som en skjerm, men som et utrolig produkt. Jeg kommer til å la venner og familie prøve, og litt selv sefølgelig, og for meg er pengene verdt det allerede der, gleder meg til å se dem på den der karusell spillet. Blir ikke sånn at jeg sitter med vr brillene hver dag og spiller og ser film, blir jo bare for å oppleve det, og ha det gøy med venner og familie og spille litt med dem.

Nettop, den er billigere og mye bedre en en vanlig skjerm.

Lenke til kommentar

 

Dere som har Dev1 utgaven. Hvor vanskelig er det å få lekt med fks Dev2 utgaven for en som ikke er utvikler? Ser det er mye kule demoer osv som folk legger ut på Youtube. Er det vanskelig å få dette opp å gå?

Trenger også svar på dette. Vil det bli mye forskjell på denne og det ferdige produktet? Kan jeg spille de samme spillene med disse, som andre kan med det ferdige produkter?

 

 

 

En god del kommer til og bli oppgradert fra DK2 til ferdig versjon;

 

 

se fra ca 3:30 der Funder av OR, diskuterer tekniske detaljer i DK2 og generelt hva som kommer i consumer versjon, bla skal de ha 90Hz eller høyere opp i fra 75Hz som er i DK2, før de lanserer.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...