Gå til innhold

Sony avduket sin Oculus Rift-utfordrer i natt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er kun dem som har prøvd Oculus Rift som er i stand til å forstå hvor stort dette faktisk er. Selv om dev kittet som er det dem fleste av oss har fått prøvd har lav oppløsning så viser det hvor potensialet er og vi som har prøvd er vel ganske så enige om at det er STORT...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

 

Uansett hva de gjør kommer den ikke til å kunne kjøre mere enn 1080p på PS4, PS4 er ikke sterk nokk til å kjøre mer og på samme tid ikke sette ned andre grafikk innstillinger mye ned.

 

Men uansett tror jeg Oculus Rift blir bedre.

 

Det er heller ikke poenget med høy oppløsning i VR. Viktigste er å sørge for at man ikke ser de fysiske pixlene. at spilla ikke blir kjørt i native oppløsning gir i værste fall litt grumsete bilde.

Les min post jeg skrev før denne.

Oled består også av pixler, men er vist litt bedre. Eneste som telles er pixeltettheten, få denne høy nok så blir det i teorien bra.

På OLED er det som ikke lyser mellom pisxlene så og si borte. bare les hva de som både har prøvd Oculus Rift HD og Crystal cove, HD har 1080p vanlig skjerm, Crystal cove har OLED 1080p, alle sier at selv om det bare er forsjell fra hvordan skjemen er bygd opp, er det en stor forsjell.

Lenke til kommentar

Er ikkje i tvil om at Sony greier å levere eit godt VR-produkt. Di har tross alt brukt nokre år på å utvikle denne prototypen og spill er allereie i produksjon. Ser difor for meg at Sony sine VR-briller er i butikkhyllene til desember 2014. Avduking av den ferdigstillte VR-brilla skjer muligens på E3.

 

Elles er eg rimelig sikker på at VR vil definere denne konsollgenerasjonen samt ved hjelp av VR til PC/SM sette standarden for spillutviklinga.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Uansett hva de gjør kommer den ikke til å kunne kjøre mere enn 1080p på PS4, PS4 er ikke sterk nokk til å kjøre mer og på samme tid ikke sette ned andre grafikk innstillinger mye ned.

 

Men uansett tror jeg Oculus Rift blir bedre.

Men, da må de (Oculus Rift) utvikle en slags PS4-modus, slik at man også kan benytte den i lavere Full HD-oppløsning på sin PS4. Ellers synes nå jeg Oculus Rift sakker akterut mot det Sony her forsøker å få til.

har aldri sakt at det aldri skal gå ann å bruke Oculus på PS4. de har sakt ad de skal prøve å få det til, men at det ikke skal være et hovedfokus.

 

og uansett er markedet for VR mye større på PC en konsoll, hvertfall i føste generasjon.

hvis du vil vite grunnen er at det er flere som spiller på pc som også bryr seg om teknologi enn på konsoll.

Lenke til kommentar

Det blir vanskelig å forutse hvor VR-briller skal bli mest populært.

 

Jeg har anskaffet PS4 utelukkende for å sitte bedagelig i stuen og spille, framfor å sitte i en kontorstol foran PC-en på gutterommet. Helt klart så kunne jeg ha utrustet gutterommet med en mer behagelig spill-ergonomi. Men, nå har jeg nå satset på stuen til spilling for framtiden da.

 

Det blir mer smak og behag. PS3 er jo populære saker, Xbox er populære saker. Og jeg går utifra at de fleste av PS3 eierne vil migrere over på PS4 etterhvert.

 

Jeg tror heller trådløshet som tema blir et mer avgjørende punkt for gaming enten det gjelder for PC eller for konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det er kun dem som har prøvd Oculus Rift som er i stand til å forstå hvor stort dette faktisk er. Selv om dev kittet som er det dem fleste av oss har fått prøvd har lav oppløsning så viser det hvor potensialet er og vi som har prøvd er vel ganske så enige om at det er STORT...

 

Samtidig er det altså utviklere som har prøvd konkurrerende produkter og hevder at alternativet er "lysår foran OR" eller tilsvarende. Men vi vet ikke om de har egeninteresse av slike påstander eller ikke. Og vi vet definitivt ikke hvilke aspekter de vektlegger eller hvilken dekning de har.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Det blir vanskelig å forutse hvor VR-briller skal bli mest populært.

 

Jeg har anskaffet PS4 utelukkende for å sitte bedagelig i stuen og spille, framfor å sitte i en kontorstol foran PC-en på gutterommet. Helt klart så kunne jeg ha utrustet gutterommet med en mer behagelig spill-ergonomi. Men, nå har jeg nå satset på stuen til spilling for framtiden da.

 

Det blir mer smak og behag. PS3 er jo populære saker, Xbox er populære saker. Og jeg går utifra at de fleste av PS3 eierne vil migrere over på PS4 etterhvert.

 

Jeg tror heller trådløshet som tema blir et mer avgjørende punkt for gaming enten det gjelder for PC eller for konsoll.

 

man trenger ikke bruke kontorstol, man kan bruke en stressless hvis man vil :)

Lenke til kommentar

Hele tanken på at man må velge mellom desktop-PC, monitor og kontorstol på kontoret eller konsoll, stor TV og behagelig stol på stua virker helt absurd i 2014.

 

Hele tanken på at folk ikke skjønner at man kan koble PCen til TVen, sitte i sofaen med trådløs 360 kontroll og få en 5 ganger bedre opplevelse er også absurd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hele tanken på at man må velge mellom desktop-PC, monitor og kontorstol på kontoret eller konsoll, stor TV og behagelig stol på stua virker helt absurd i 2014.

 

Hele tanken på at folk ikke skjønner at man kan koble PCen til TVen, sitte i sofaen med trådløs 360 kontroll og få en 5 ganger bedre opplevelse er også absurd.

 

 

Ja, eller koble konsollen til en monitor og sitte på kontoret for den saks skyld, folk har tydeligvis ikke fått med seg at det har skjedd ting det siste tiåret.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hele tanken på at man må velge mellom desktop-PC, monitor og kontorstol på kontoret eller konsoll, stor TV og behagelig stol på stua virker helt absurd i 2014.

Hele tanken på at folk ikke skjønner at man kan koble PCen til TVen, sitte i sofaen med trådløs 360 kontroll og få en 5 ganger bedre opplevelse er også absurd.

Ja, eller koble konsollen til en monitor og sitte på kontoret for den saks skyld, folk har tydeligvis ikke fått med seg at det har skjedd ting det siste tiåret.

 

AtW

kan jo koble trådløs xbox360 eller playstation kontroll til pc også ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...