Gå til innhold

Kamptråd - Chelsea vs Arsenal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får vi med oss poeng herfra, så skal vi være jævlig fornøyd. Skal vi ha sjans på å fortsatt vinne ligaen må vi hjem med tre poeng.

 

Vi er sinnsykt solide defensivt, utenom to "hiccups" (Liverpool og City borte). Vi har holdt Liverpool (som jeg anser som det beste offensive laget i PL for tiden) til bare én enkelt straffescoring på to hjemmekamper mot de. Og vi spilte uavgjort borte mot de regjerende CL mesterne, som er et sted hvor svært få lag får med seg noe som helst. Sliter virkelig med å se hvordan Chelsea, som sliter såpass offensivt, skal klare å knekke forsvaret vårt som Liverpool og Bayern slet med. Tror dette blir en veldig jevn kamp hvor feil kommer til å bli avgjørende. Tipper det ender uavgjort, med en muligens seier for oss dersom vi har dagen. Har vi enda en "Liverpool/City borte"-kamp så tror jeg vi taper.

 

Håper på følgende oppstilling:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Arteta

Ox - Cazorla - Rosicky

Sanogo

Bakre 5 sier seg selv. Flamini og Arteta på midten for å gjøre det vanskelig for Chelsea på midtbanen. Ox liker jeg best på vingen, og vi trenger fart og styrke i denne kampen. Derfor synes jeg også at Sanogo kan få starte. Cazorla sier seg selv. Litt usikker på hvem som bør starte av Podolski og Rosicky, men Rosicky pleier som oftest å være en av våres beste spillere i storoppgjørene så mener at han kan starte.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Nøkkelen her blir å ikke drite seg ut defensivt. Ingen er dyktigere enn Chelsea til å utnytte forsvarsfeil, som Tottenham fikk erfare. Derfor vil jeg i likhet med Bright gjerne se Flamteta sentralt på midten. Chambo roter bort ballen litt for ofte til å spille sentralt mot topplagene. Sanogo bør også få starte her etter Girouds begredelige prestasjoner mot Bayern og Tottenham.

 

Blir veldig fornøyd om vi får med oss ett poeng her. Tre poeng hadde vært et enormt resultat.

Lenke til kommentar

To be fair skrev han aldri "merk ordene mine" på den første da, der skrev han bare "jeg tror". :p

Det må da være lov, haha.

På denne her og "de neste to også" er det mer bestemt og ikke noe tips. :p

 

Jepp, nettopp! Takk til deg ;)

 

Jeg trodde faktisk at vi skulle tape mot Tottenham, vi var jo ineffektive som jeg spådde. Men mot Chelsea og ManCity? Nei, dem klarer vi nok ikke slå. Det er jeg mer sikker på.

Lenke til kommentar

Hehe.

Btw, skal du ha Rosler avatar selv når Arsenal møter Wigan i semi-finalen? Det kan bli litt kleint om Wigan vinner liksom... ;)

 

Sa jeg skulle kjøre Rösler-avatar i en måned, så jeg får byttet tre dager før semien! ;)

 

 

 

To be fair skrev han aldri "merk ordene mine" på den første da, der skrev han bare "jeg tror". :p

Det må da være lov, haha.

På denne her og "de neste to også" er det mer bestemt og ikke noe tips. :p

 

Jepp, nettopp! Takk til deg ;)

 

Jeg trodde faktisk at vi skulle tape mot Tottenham, vi var jo ineffektive som jeg spådde. Men mot Chelsea og ManCity? Nei, dem klarer vi nok ikke slå. Det er jeg mer sikker på.

 

 

Hva med Swansea hjemme som spilles i mellom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...