Gå til innhold

Netflix-tips!


"""

Anbefalte innlegg

Tenker mange her bruker Netflix ganske mye, i likhet med meg selv. Netflix har blitt en suveren tjeneste etter hvert, og det finnes mye gull der, både av kjente og ukjente titler. Tenkte derfor det er på plass med en tråd hvor vi kan tipse hverandre om det som skjer på Netflix. Tips om både filmer og serier!

 

Reglene er enkle: få med sjanger, skiv litt om filmen/serien og nevn hvor man finner filmen. US? UK? Norge? Canada? Det gjør det enkelt for de som blir fristet. Det er reglene.

 

Og for og få i gang tråden starter jeg selv:

 

miami_connection_lede.jpg

 

Miami Connection - Actionfilm hvor du har en gjeng som er nerdete taekwondorockere, og en annen gjeng som er barske bikerninjas. Jepp, BIKER!NINJAER! Voldelig og blodig, skuespill verden ikke har sett makan til siden og en dialog som ikke ligner grisen. Det er ingenting ved denne filmen som ikke er helt hinsides kult. Og DET soundtracket a, dere. En av 80-tallets aller, aller tøffeste filmer.

 

Netflix US

 

all_the_boys_love_mandy_lane_xlg.jpg

 

All the Boys Love Mandy Lane - Dødskul slalsher som inneholder elementer som gjør at filmen føles veldig original innen sjangeren. En av de bedre slasherne siden 80-tallet.

 

Netflix US

Endret av Sexy Mann29
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er mitt argument. De får da penger, så hva gjør det om jeg ser på amerikansk innhold? Men selvfølgelig, det er jo deres regler, uansett om de får penger eller ikke, som betyr noe.

 

Jeg kan på det varmeste anbefale Breaking Bad. Det er en av de beste seriene jeg noen gang har sett. Siden jeg er på jobb for øyeblikket får jeg heller skrive mer senere.

Lenke til kommentar

Kan også bruke Hola, men jeg opplevde en del problemer med det når jeg prøvde. Funka perfekt når jeg kjørte Canadisk og UK, men funka dårlig på amerikansk for min del. Mediahint funker jævlig bra. Mister jeg muligheten til å bruke amerikansk Netflix sier jeg opp abonnement på dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Følg trådens regler, folkens. Poster med anbefalinger som ikke følger trådens regler blir rapportert, og forhåpentligvis slettet. Skal man anbefale noe kan man sette av et minutt og gjøre det ordentlig. Å slenge inn en trailer/poster/tittel uten noe mer er ikke ordentlig.

 

 

Diskusjoner angående filmene som anbefales er selvfølgelig helt topp. Men anbefaler du noe, sleng med sjanger, skriv litt om filmen og hvor man finner den. Aktivitet er topp.Takk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et par-tre dokumentarer som er verdt og få med seg. Tre av mine favorittdokumentarer.

 

jiro_dreams_of_sushi_xlg.jpg

Jiro Dreams of Sushi er en fantastisk dokumentar som handler om Jiro, en 85 år gammel sushimester og eier av Sukiyabashi Jiro, en tre stjerners Michelin-resurant i Japan, og hans jobbing mot den perfekte sushi. Filmen portreterer (riktig ord?) også livene til sønnene hans, yngstesønnen Takashi som har sin egen resturant, og Yoshikazu, som skal ta over Sukiyabashi Jiro når Jiro ikke greier mer.

 

Dette høres dritkjedelig ut, tenker du, og du der, du tenker at dette er uinteressant siden du ikke liker sushi. Men det stemmer ikke. Filmen handler om så utrolig mye mer enn retten sushi. Den handler om menneskets ønske om perfeksjon, stolthet og mer. Å være en sushikokk er ikke bare et yrke, men noe langt mer i Japan. Det tar 10 år før man blir regnet som sushikokk. Jiro begynte som tiåring og har jobbet med sushi i 75 år. Dokumentarer blir ikke bedre enn dette. Enkelt og greit.

 

Netflix US.

 

j7c375egn45w4nw5.jpg?djet1p5k

Machete Maidens Unleashed! tar for seg filmindustriens bruk av Filippinene på 60-, 70- og 80-tallet. Der fant man eksotiske steder og billig arbeidskraft. For en liten slump penger stilte hæren opp med ekte våpen og det som var. Dette var selvfølgelig perfekt for lavbudsjetts exploitation og grindhouse cinema som skulle produsere filmer så billig som overhodet mulig. Dødsbra dokumentar som passer perfekt med en øl eller seks.

 

Netflix US

 

indie-game-the-movie-poster.jpg

Indie Game: The Movie er en dokumentar som følger skaperne av Super Meat Boy og Fez i deres opp- og nedturer, samt prater med skaperen av Braid om hans suksess. Fantastisk film som er et must-see for enhver som anser seg selv som glad i gaming.

 

Netflix US

Endret av Sexy Mann29
  • Liker 2
Lenke til kommentar

LIgger en film p netflix som heter das Boot

helt fantastisk film , og en av mine favoritter. Handlingen foregår i en tysk ubåt under ww2, og det blir skikkelig klaustrofobisk til tider. Flotters musikk også. .S angeren er Krig og drama. På netflix ligger 3.5 timers versjonen. Det høres lenge ut, men den blir faktisk aldri kjedelig, Det finnes en enda lengre versjon som sies å være enda bedre. den er på ~5 timer

Lenke til kommentar

LIgger en film p netflix som heter das Boot

helt fantastisk film , og en av mine favoritter. Handlingen foregår i en tysk ubåt under ww2, og det blir skikkelig klaustrofobisk til tider. Flotters musikk også. .S angeren er Krig og drama. På netflix ligger 3.5 timers versjonen. Det høres lenge ut, men den blir faktisk aldri kjedelig, Det finnes en enda lengre versjon som sies å være enda bedre. den er på ~5 timer

Den er helt fantastisk! Så den i tysken på ungdomskolen og jeg syntes den virket helt for jævlig kjedelig. Men den var utrolig bra!

Lenke til kommentar

Drive (2011)

Drama

 

Veldig mange blandete meninger om denne filmen, men selv synes jeg den var svært kul og orginal. Musikken, scenene, skuespillet er herlig. Drive er en type film som blir bedre jo mindre du vet om den når du begynner å se den. Anbefaler ihvertfall ikke å se traileren, da den gir et falskt bilde om hva filmen handler om. Finnes på Netflix Norge.

 

Den svært tøffe åpningssekvensen:

 

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Breaking Bad:

Serien handler om Walter White, og hans omvendelse fra kjemilærer til fryktløs og maktsyk narkobaron. Denne serien viser hvordan penger og makt virkelig kan forandre et menneske.

 

Indie Game: The Movie er en dokumentar som følger skaperne av Super Meat Boy og Fez i deres opp- og nedturer, samt prater med skaperen av Braid om hans suksess. Fantastisk film som er et must-see for enhver som anser seg selv som glad i gaming.

 

Netflix US

 

Den ligger også på Netflix Norge, og kan kjøpes på STEAM for en rimelig penge.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Anbefaler den danske filmen The Hunt (Jagten).

 

the-hunt-mads-mikkelsen-thomas-bo-larsen

 

Filmen handler om Lucas (Mads Mikkelsen) som jobber i en barnehage i en liten dansk by. Han blir anklaget for å ha misbrukt et barn seksuelt, men er i virkeligheten uskyldig.

 

For det første er Mads Mikkelsen en dyktig skuespiller. Som en god karakter skal være så er ikke hovedkarakteren perfekt, du missliker nesten valgene hans noen ganger, men du får ganske dyptsittende sympati med han gjennom filmen.

 

Filmen viser hvor sårbart et lite samfunn kan være og hvordan løgner kan ødelegge et liv. Den spiller på et fantastisk spekter av følelser i deg og den vekker så mange nyanser i dem.

 

Skal du se en god film, se denne.

 

the-hunt.jpg

 

Er ikke sikker på om den ligger på den norske netflixen, men den ligger i allefall på den amerikanske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Blue is the Warmest Colour (2013) Netflix US post-221609-0-45755000-1397811008_thumb.jpg

 

Adele, en ung attraktiv pike, følges over ti år når hun utforsker seg selv, seksualiteten sin og hva livet kan by på mens hun finner sin plass i livet i denne sterke karakterstudien. Sannelig en vakker, lang og utfordrende film. Anbefales til filmkveld med svigers. Tror ikke jeg har sett noe lignende før, annet enn kanskje 'Weekend', som forøvrig også finnes på Netflix. Anbefales.

 

Still-4.jpg

 

 

 

Short Term 12 (2013) Netflix US post-221609-0-82927400-1397811015_thumb.jpg

 

Filmen følger fire ungdomsarbeidere på "Short Term 12", en midlertidig stoppestasjon for problemfylt ungdom. Taket på 12 måneder fungerer bedre i teori enn i praksis og mange av beboerne har vært der i flere år. Vil egentlig ikke si noe mer om handlingen. Bra cast, bra score og bra manus. Dropp traileren, dropp andre anmeldelser og dropp dama/typen som ikke klarer å holde fokus i 90 minutter.

 

Nydelig drama, like bra på humor som på sorg. En umiddelbar favoritt, anbefales sterkt. Lik 'The Perks of Being a Wallflower' hva kvalitet og astmosfære går.

 

ShortTerm.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...