Gå til innhold

Netflix-tips!


"""

Anbefalte innlegg

The-town-that-dreaded-sundown-poster.jpg

The Town that Dreaded Sundown (2014)

 

Så denne i går. Remaken/meta-sequel/kjærlighetsbrev til kultklassikeren med samme tittel. Jeg var veldig spent på denne da orginalen er helt sjef, men hadde ikke helt trua. Men gud bedre, jeg ble overrasket og jævlig fornøyd. Den spiller veldig mye på orginalen, som spiller en stor rolle i denne filmen på samme måte som Stab i Scream-serien. Litt standard, men det er utvilsomt en av de bedre slasherne i nyere tid og den er vel-spilt, vel-regissert og ser jævlig bra mye. Veldig imponerende og spennende kinematografi med mye flotte og spennende detaljer. Flott atmosfære og helt klart verdt en titt. Langt mørkere og seriøs en orginalen som jeg nevnte noen poster opp.

 

Netflix US

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Unforgiven (1992)

 

unforgiven_ver1_xlg.jpg

 

Så denne i helgen. En litt annerledes Western, hvor vi følger Bill Munny spilt av Clint Eastwood. Bill er en tidligere leiemorder, og må ta en siste jobb. Høres ut som en vanlig oppskrift, men det endrer seg. Bill er nå en gammel tørrlagt alkoholiker, og hans storhetstid er over uten at han helt innser det selv. Uten at jeg trenger å si noe særlig mer, så elsket jeg hvordan filmen fikk meg til å slite med hvem jeg ville gi sympati til.

 

Se filmen for at det er en litt annerledes western-film, hvor heller angrende synder står i forsetet enn vettløs skyting. Det er selvsagt kuler og krutt i filmen i ekte Clint Eastwood-stil (som alene i og for seg selv burde være en god nok grunn til å se filmen), men det ligger mer til filmen enn det.

 

Netflix Canada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan også bruke Hola, men jeg opplevde en del problemer med det når jeg prøvde. Funka perfekt når jeg kjørte Canadisk og UK, men funka dårlig på amerikansk for min del. Mediahint funker jævlig bra. Mister jeg muligheten til å bruke amerikansk Netflix sier jeg opp abonnement på dagen.

Nå kan du bli kastet ut av amerikansk Netflix

 

Lenke til kommentar

Det er gammelt nytt. Gå inn på reddit-linken og les de første kommentarene.

 

For det første, har den snarveien til utenlandsk innhold vært forbudt lenge. Jeg leste akkurat den paragrafen han siterer (på reddit altså) i fjor sommer. De oppdaterer ToS hele tiden. Jeg vet ikke nøyaktig hva det var de oppdaterte i går, men det angående bruk av metoder for å få tilgang til utenlandsk innhold var det i alle fall ikke. Risikoen for å bli oppdaget og bannet fra tjenesten har vært der i alle fall siden i fjor sommer.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hva kommer det av at enkelte serier blir lagt ut i sin helhet, altså hele sesongen på premieredagen (House Of Cards) mens andre serier blir lagt ut en-og-en episode (Better Call Saul) eller ikke i det hele tatt før det har gått laaaang tid etter at det har gått på tv (Under the dome)?

 

Forstår at det har med penger å gjøre men, litt mer enn det må det være?

Lenke til kommentar

Hva kommer det av at enkelte serier blir lagt ut i sin helhet, altså hele sesongen på premieredagen (House Of Cards) mens andre serier blir lagt ut en-og-en episode (Better Call Saul) eller ikke i det hele tatt før det har gått laaaang tid etter at det har gått på tv (Under the dome)?

 

Forstår at det har med penger å gjøre men, litt mer enn det må det være?

 

Er vel bare snakk om rettigheter. House of cards, Daredevil og Orange is the new black er det netflix som har laget. Mens Better call saul var det AMC som hadde rettighetene til (derfor måtte netflix vente med å slippe episodene).

Regner med at det er rettigheter som hindrer Under the dome også.

 

De som har rettighetene bestemmer. Og ja, det er vel hovedsaklig pengene som styrer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dokumentaren The Summit. Om det dødeligste døgnet i K2s historie. Intervjuer (blant andre Cecilie Skog som overlevde)+ reenactment.... Interessant historie, men de kunne kanskje gått mer inn på selve debatten om hva som skjedde (noe de gjør, men etter min mening for lite).

 

Netflix Norge (og sikkert andre..)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har kommet veldig mye bra Kinesisk martial arts-filmer på amerikansk Netflix i det siste. Nå kan det også virke som om de har forstått at det er orginalspråk + sub som er tingen.

 

Come_drink_poster.jpg

Come Drink With Me

 

Klassisk 60-talls wuxia av King Hu. Navnet King Hu er for min del synonymt med latterlig bra, og selv om det ikke er King Hus beste film er det likefullt den finfin 10/10.

 

shaolin-temple.jpg

Shaolin Temple

Klassisk kung fu-film med en 17-18 år gammel Jet Li i sin første filmrolle. Et must for enhver som vil se en god martial arts-film. Kongefilm!

 

Avenging-Eagle-Poster.jpg

The Avenging Eagle

Brutalt bra wuxia med Ti Lung, Ku Feng og Fu Sheng. Dette er noe helt annet enn f.eks Come Drink With Me, da. Mer over the top og cheesy, men like bra.

 

11897920_m_11897922_1807.jpg

Shaolin Martial Arts

Som King Hu så er Chang Cheh synonymt med latterlig bra, selv om han lager en litt annen type filmer. Mer exploitation-like martial arts-filmer, men når Chang Cheh står som regissør så er det som regel prat om filmer av ypperste klasse, og denne filmen er ikke et unntak. Rå film!

 

220px-MartialArtsofShaolin.jpg

Martial Arts of Shaolin

En "oppfølger" til Shaolin Temple. Dette er #3 i rekken, og de har den andre på Netflix au, men den er dessverre ikke allverden. Trenger ikke å se de i rekkefølge heller for de har ingenting med hverandre å gjøre. Standard, men veldig fet kung fu-film.

 

Tai_Chi_Master_DVD.jpg

Tai Chi Master

Klassisk Yuen Woo-ping-film med Jet Li og Michelle Yeoh. Langt mer over the top enn de tidligere Jet Li-filmene, men veldig bra.

 

 

 

Er del mer der au har jeg sett. Så Netflix fungerer bra for folk som vil se martial arts-filmer om dagen. Helt topp!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som sagt i forrige post har Netflix endelig forstått greia med kinesiske martial arts-filmer i det siste. FLere godbiter:

 

figjsjxu6to0.jpg

Executioners from Shaolin

Lau Kar-leungs første film i "Pai Mei-trilogien", en karakter som seinere dukket opp i Kill Bill. Suveren film på absolutt alle måter.

 

Heroes-of-the-East-Poster.jpg

Heroes of the East

Enda en klalssisk Lau Kar-leungs-film med selveste Gordon Liu i hovedrollen. Kremfilm!

 

 

pF3RmCktKXu4w8fMV3Lm2YZDkHt.jpg

Five Shaolin Masters

Tradisjonell Chang Cheh-kung fu med en helt sinnsykt cast. David Chiang, Ti Lung, Fu Sheng, Kuan-Chun Chi, Wang Lung-wei, Bryan Leung og flere. Helt rått!

 

kwtga-0.jpg

The Kid With the Golden Arm

Klassisk wuxia-inspirert Chang Cheh-film med The Venom Mob. Dritkule greier selvfølgelig.

 

disciples_of_the_36th_chamber_poster_da6

Disciples of the 36th Chamber

Den tredje filmen i Lau Kar-leungs the 36th Chamber-trilogien, men du kan fint se denne uten å se de to andre. Men jeg anbefaler å se alle tre, og spesielt den første, The 36th Chamber of Shaolin, som er en av de virkelig store filmene innen sjangern. Ofte sett på som den ultimate kung fu-filmen. Men selv om denne ikke er i nærheten av den første er den fremdeles dødsfet, og Hsiao Ho, Gordon Liu og Lily Li er alle creme de la creme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pokker ta! Jeg var på vei til å rope "Fantastisk" inntil jeg merket meg at dette gjelder Amerikansk Netflix only - Hva er det for noe da? Finner jo ikke en pøkk av de jeg :realmad:

 

Min absolutte favorittsjanger - men dog.

 

Fine innlegg og gode tips da, takk skal du ha. Skal nok klare å finne disse filmene andre steder :innocent:

 

Synes forøvrig denne sjangeren "dør litt ut"? Det kommer en fantastisk film i ny og ned, kanskje en gang i året, men generelt er det dårlige greier. (Snakker da om nymotens filmindustri)

Lenke til kommentar

Synes forøvrig denne sjangeren "dør litt ut"? Det kommer en fantastisk film i ny og ned, kanskje en gang i året, men generelt er det dårlige greier. (Snakker da om nymotens filmindustri)

 

Det finnes liten tvil om at martial arts-sjangeren har vært rimelig stusselig over de siste 20 åra, men det ble produsert såpass mye kung fo og wuxia i Hong Kong mellom 1965 og 1995 at det ikke er et stort problem, for man har jo nok å se uansett. Men det er selvfølgelig synd at det er så sjeldent mellom de virkelig gode martial arts-filmene i nyere tid. Men som sagt så finnes det jo godt med perler laget etter 95 au.

Lenke til kommentar

 

Synes forøvrig denne sjangeren "dør litt ut"? Det kommer en fantastisk film i ny og ned, kanskje en gang i året, men generelt er det dårlige greier. (Snakker da om nymotens filmindustri)

 

Det finnes liten tvil om at martial arts-sjangeren har vært rimelig stusselig over de siste 20 åra, men det ble produsert såpass mye kung fo og wuxia i Hong Kong mellom 1965 og 1995 at det ikke er et stort problem, for man har jo nok å se uansett. Men det er selvfølgelig synd at det er så sjeldent mellom de virkelig gode martial arts-filmene i nyere tid. Men som sagt så finnes det jo godt med perler laget etter 95 au.

 

Naturligvis ble det det :)  - men skal jeg være ærlig trives jeg veldig godt med nymotens effekter i slike filmer.

De gamle filmene er mer realistiske og ekte - men litt tørre.

 

En real kung fu film med coole effekter er gull verdt her :wee:

Synes Jet Li er litt slapp om dagen

Lenke til kommentar

hayat-avcisi-hd-izle-97.jpg

Imposter (2012)

Basert på en sann historie. Et barn forsvinner. Noen år etterpå får familien beskjed om at de har funnet sønnen. Det er ikke en film du ser med små barn, eller om du ønsker en koselig og glad film.

 

Netflix NO

 

 

 

posterBronson.jpg

Bronson (2008)

Basert på en sann historie. Handler om englands mest voldelige fange. Bra film.

 

Netflix NO

 

 

 

clockwork.jpg

A Clockwork Orange (1971)

Handler om noen voldelige karer som gjør voldelige ting. Veldig interessant film med (etter min mening) interessant dybde, som åpner for analyse og filosofi. Eller kanskje det bare er meg.

 

Netflix Bay (ikke på norsk Netflix, men tror den er på NL eller US)

 

 

 

large_tr8qajW4y2wkP30bS3Ybj42p1ch.jpg

John Dies at the End (2012)

En veldig spesiell film som ikke gir mening. Filmen. Gir. Ingen. Mening. Perfekt! ?

Filmen er på syre. Jeg likte den.

 

Netflix NO

 

 

 

En fransk, annerledes film:

19537329.jpg

À bout portant (2010)

En fransk spenningsfilm. Ikke forvent høyeksplosiv action. Filmen er veldig rett fram. Handler om en kar så må redde kona. Mer spoiler jeg ikke.

 

Netflix NO

 

 

 

 

Boyhood-poster-1.jpg

Boyhood (2014)

Sykt god film. Passer for de som liker tenkende filmer, om livet, om folk, om deg. Alt fra skuespill til regi klaffer.

 

Netflix 'come back again another time' (dvs. ikke på Netflix)

 

 

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...